World of Warplanes czy War Thunder - porównujemy darmowe gry lotnicze
War Thunder wypróbuję skoro tak polecacie. Mimo wszystko, myślę że to jednak War of Warplanes odniesie większy sukces. Po prostu renoma firmy sprawi, że więcej ludzi to wypróbuje. Będą pewnie też chcieli wykorzystać złoto / zrebro z World of Tanks w nowej grze.
z początku dostałem się do bety WoWP i jakoś się grało, następnie WT wszedł w otwartą bete i od tamtej pory ani raz nie uruchomiłem ani WoT'a ani WoWP'a.
różnica jest kolosalna w czuciu samolotu a różnica tierów nie gra żadnej roli jeśli się wie co robi to nawet można dwupłatowcem odrzutowiec strącić (dużo szczęścia jak ten ląduje ale zawsze ;) )
Kolego Voxal
Napisz po polsku/ludzku ;)
Grałeś w WoWP a po wyjściu WT już w NIC nie grałeś.
Dlaczego porównujesz obie gry i o której piszesz bo nie mogę zrozumieć :)
War Thunder jest świetny, do tego bardzo ładna oprawa audiowizualna z dobrą optymalizacją, ma także misje COOP jak i bitwy historyczne. World of Warplanes to kicha i jak chcecie grać myszką to możecie o tym zapomnieć.
dwrob - czytanie ze zrozumieniem, nie gra w WoTa i WoWPa a nie w WT i WoWPa.
Bardzo dobre podsumowanie, czekałem na taki tekst.
WT obecnie przystosowany jest dla większej ilości graczy poprzez 3 tryby: Arcade (zwany przez veteranów Star Wars mode), Bitwy Historyczne (w których grać można nawet na myszce, jednak tutaj lata się inaczej niż w Arcade , wymagana jest inna taktyka niż na AB, który działa jak dobra fabryka funu) oraz nie wspomniane przez autora Bitwy Realistyczne w których bez pada ani rusz, najbardziej wymagające ,ale też najbardziej wynagradzające za zestrzelenia itp.
Tylko dopatrzyłem się jednego błędu: w War thunder nie ma możliwości konwertowania kredytów na premium walutę, jest tylko lwy>kredyty.
WT bije na głowę WoWP'a pod każdym względem. Grafika, optymalizacja, mapy, tryby gry itd. Mało tego. Moim zdaniem w momencie gdy do WT zostaną dodane okręty i pojazdy to Wargaming zostanie rzucony na kolana. Nie dosyć, że w cenie jednej premki dostajemy 3 gry jakoby (oczywiście premka dla chętnych) to w WT mają być wprowadzone Clan Wars'y w których na jednej mapie będą mogły walczyć wszystkie jednostki jednocześnie. Samoloty, okręty i pojazdy na mapach do 300 km/2 i 128 graczy jednocześnie. Brzmi epicko i życzę im powodzenia w realizacji planów bo wargaming poprzestał na wielkich obietnicach. Oby tylko WT nie poszedł tą samą drogą.
Nie widziałem jeszcze, żeby ktokolwiek zagrawszy w obie produkcje opowiedział się za Warplanes. Między WP a WT jest przepaść i nie sądzę, żeby udało się ją kiedykolwiek zniwelować. Tym bardziej, że to Warthunder wydaje się być bardziej perspektywiczny - patrz planowane tryby okrętów morskich oraz pojazdów.
War Thunder bije na glowe WoW, szkoda tylko ze w patchu 1.29 pochrzanili ekonomie i juz nie mozna dorobic sie samolotu bez wydawania golda :(
Tak czy siak, warto sprobowac i zobaczyc jak powinno wygladac WoW
Czytając ten tekst miałem nieodparte wrażenie, że autor długo grał w World of Warplanes, a potem zagrał w War Thunder i z niechęcią musiał przyznać, że druga produkcja jest jednak dużo lepsza. Podobnie jak Zanthius nie widziałem jeszcze osoby, która pozytywnie wypowiadałaby się o tytule ze studia Wargaming po zagraniu w WT. Przepaść pomiędzy tytułami jest po prostu kolosalna.
Virus4ever --> To ja jakiś dziwny jestem, bo do 9 poziomu Amerykanów jeszcze nie wydałem ani jednego golda. Może później jest trudniej, ale w końcu jak jest f2p, to musi być grind.
World of Warplanes ma koszmarne sterowanie (myszka lub pad - choć przyznam, że nie przepadam za tym drugim). World of Tanks osiągnęło swój sukces między innymi dzięki prostemu i intuicyjnemu sterowaniu. Dziwie się więc, że WG od wielu miesięcy nic z tym nie zrobił. Jeśli po dwóch dniach gry nie możesz przyswoić sobie sterowania to coś jest chyba nie tak. War Thunder daje nam proste sterowanie i sprytnie rozdzielił grających myszką i szukających większego realizmu.
@Leon_Willy dobicie do 9 przed patchem 1.29 bylo latwe. kasa za bitwy historyczne sypala sie garsciami. teraz to troche ukrucili zeby sztucznie wydluzyc grindowanie.
PS Nie oplaca sie latac na HB, wybierajcie Arcade. (chyba ze poprawia eco :)
Gram od jakiegoś czasu w War Thunder'a ale nie widzie tam nigdzie takiej opcji żeby wymienić lwy na orły tak jak to napisaliście w porównaniu, niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle
lwow na orly nie wymienisz w ogole w zadnej grze jeszcze nie widzialem zeby kase ktora zarabia sie w grze zamienic na walute premium a co do WT gra jest boska :D i nie trzeba kupowac zlota aby cos osiagnac jak to niektorzy mysla co do tego co napisal Virus patch 1.29 zmienil ekonomie gry tylko w ramach eksperymentu zreszta nie zapominajcie ze to jest jeszcze beta wiec wszytko moze sie jeszcze zmienic ;)
"Obie koncentrują się głównie (choć nie jedynie) na okresie II wojny światowej, stawiając tym samym na pojedynki na niewielkich dystansach". Nie zgadzam się. Jedna ma wielkość mapy z WoT - czyli mikra, druga, War Thunder oferuje mapy dużo większe.
W WowP zaraz po respawn widać wroga i niewiele można zrobić. Leci się na twarz i kto szybszy, ten trafi... Uwaga, czy z kilometra, czy z 2, nie ma znaczenia. Pociski idą jak po sznurku - zmienili to?
Mapy w War Thunder są po prostu olbrzymie. W Arcade, nieco mniejsze niż w Historical, ale to jeszcze i tak nie cała mapa.
Dwa, albo trzy razy widziałem jak ładowało na Arcade całą mapę... Lekko się zdziwiłem.
http://forum.warthunder.com/index.php?/topic/26474-mapa-peleliu-w-wi%C4%99kszym-wydaniu/#entry294683
Normalnie bitwa rozgrywa się na obszarze K 8-13. Niech autor sobie to spróbuje porównać do jakiejkolwiek mapy od WG. H-I 14-16 to obszar testowych lotów dla japońskiej nacji. Więc ta mapa taka jest w rzeczywistości, a nie jedynie obrazek czegoś.
War Thunder daje to, co próbuje wcisnąć obecnie WG, tyle że, ofertę już o wiele bogatszą. Mamy do wyboru, jak wcześniej pisali gracze, 3 tryby gry. Ale nawet tryb Arcade jest symulacją w porównaniu z tym, co dało nam WG w czołgach (strzelanie się z odległości 20 metrów - cóż) oraz w WowP.
Chcesz się szybko pobawić w pilota? Arcade. Chcesz spróbować czegoś więcej? Historical. Czujesz się symulotnikiem? Full Real Battles. WowP zostaje daleko w tyle ze swoją dzisiejszą ofertą.
Virus4ever --> Przed patchem 1.29 miałem u Amerykanów 6lvl, następne nabiłem przy pomocy tych genialnych działek 30mm. Po patchu rzeczywiście mniej kasy wpływa, ale spokojnie grając jedną nacją można zarobić na kolejne lvle. Wszystko zależy od teamu, ale to każdy wie.
Jako wielki miłośnik World of Tanks życzę World of Warplanes... jak najboleśniejszej klęski. Dlatego że chwytanie "stu srok za ogon" nie robi dobrze rozwojowi WoT. Zamiast rozwijać swój główny przebój Wargaming marnuje czas i środki. A niestety w WoT jest bardzo dużo jeszcze do poprawy i udoskonalenia, mimo że to wyśmienita gra. Mam nadzieję więc że War Thunder zmiecie z rynku World of Warplanes i czekam niecierpliwie na czołgi w wydaniu studia Gaijin Entertainment. Nic tak dobrze nam graczom nie zrobi jak zdrowa konkurencja na rynku.
@gamerX @Slawdk
Macie oczywiście rację, dzięki za zwrócenie uwagi :)
@col.Kurtz
WT ma rzeczywiście większe mapy. Obie gry mają jednak walki na bliskich dystansach w porównaniu ze współczesnymi symulatorami, gdzie odpalasz rakietę na długo zanim jesteś w stanie zobaczyć przeciwnika przez szybę kokpitu.
Gralem w War Thunder przez krotki czas na myszy. Nigdy nie lecialem bombowcem. Zrobilem 5 leveli i wyszedl patch. Zmienilo sie sterowanie, latanie zaczelo przypominac bardziej helikopter niz samolot i juz nie mam tej gry. World of Warplanes jest gorszy?
Jeśli model lotu został zmieniony to raczej aby mniej przypominał UFO w niektórych przypadkach, a bardziej model lotu konkretnego samolotu. Arcade ma kilka ułatwień, latanie jest łatwiejsze i jest sporo wirtualnego instruktora. Jeśli komuś to nie odpowiada niech spróbuje bitew historycznych.
Tak na marginesie szkoda, że w WoW większość średnio-wysoko tierowych maszyn to prototypy lub projekty. Wybór jest ogromny o czym świadczy WT, więc nie widzę powodu aby kombinować.
W war thunder da sie spokojnie grac na każdym tierze bez posiadania premium, trzeba tylko mieć głowe na karku no i najlepiej grać na Historical Battle lub Full Realistic Battle. Na Arcade grają głównie ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o tym jak lata samolot i w zasadzie są jednym wielkim utrapieniem dla tych ktorzy graja na wyższych poziomach realizmu. [Niech ci taki Arcade Ace wejdzie na trudniejszy tryb a nie trafi w drzwi od stodoły z odległości metra]
BTW ostatno została dodana opcją wbudowanego czata głosowego więc nie trzeba sobie dupy zawracać team speakami skypami i innymi wynalazkami.
To w bitwach historycznych samoloty nie wracaja same z siebie do poziomu tak jak kiedys nie robily tego w arcade?
Kiedy przechylisz samolot na skrzydło niestety po puszczeniu klawisza samolot wyrówna lot. Dzieje się tak wtedy gdy używasz sterowania podstawowego z tzw Instruktorem. Można oczywiście go wyłączyć wtedy lata sie jeszcze trudniej.
To chyba musze sprobowac bo nie wyobrazam sobie jak trudniej jeszcze moze byc gdy z tzw instruktorem samolotem lata sie jak helikopterem.
Ja w ta gre latalem tylko na arcade, myslalem ze bez joya nie ma co probowac wyzej. Ale to bylo zanim duzy okrag zastapil male koleczko. Od tego momentu (wedlug mnie) sie wszystko popieprzylo z lataniem w tej grze.
"Najstarszy typ pochodzi z 1927 roku, a najnowocześniejszy z 1948."
A najnowsze to z którego roku? Nie jestem żadnym miodkiem ale... Jest różnica pomiędzy "najnowocześniejszym" a "najmłodszym".
[27]
Dziwne byloby robic konstrukcje młodsza ale mniej nowoczesna niz starsze maszyny...
Osobiście grałem w WoWP od alpha testów, i te sterowanie od tamtego czasu poprawiono minimalnie (czytać - zerżnięto z WT, a mimo tego i tak dalej do kitu jest). Do WT podchodziłem sceptycznie (doświadczenia z WoWP), jednak pierwsza bitwa arcade, dała mi do zrozumienia, że nie jestem idiotą, który nie potrafi latać, tylko to, że u konkurencji sterowanie z kosmosu jest. Dodajmy do tego efekty typu odpadające skrzydło, bardziej realistyczne uszkodzenia i większą ilość samolotów, a dostaniemy coś co na chwilę obecną, przebija znacząco to, co widziałem w Alpha i Beta testach WoWP. Nie zmienia to faktu, że nadal wierzę w WG, że nie spartolą tak sprawy z World of Battleships (czy jak to się zwie).
PS. Ciekawe czy będzie kamera ze środka pojazdów (czołgów) tak jak teraz mamy z samolotów w WT (ciekawe kiedy wprowadzą czołgi lub okręty?)
"To chyba musze sprobowac bo nie wyobrazam sobie jak trudniej jeszcze moze byc gdy z tzw instruktorem samolotem lata sie jak helikopterem.
Ja w ta gre latalem tylko na arcade, myslalem ze bez joya nie ma co probowac wyzej. Ale to bylo zanim duzy okrag zastapil male koleczko. Od tego momentu (wedlug mnie) sie wszystko popieprzylo z lataniem w tej grze."
mowisz duzy okrag? po prostu zmienilo ci sie sterowanie gdy bedziesz w hangarze wejdz w menu potem sterowanie i dam zaznacz sterowanie mysza na pewno ci sie przestawilo na jakies inne sterowanie
Ok to poprawiamy błędy :
strona 5 - czyli ekonomia :
World of Warplanes bazuje na trzech walutach – kredytach, punktach doświadczenia oraz złocie. to się ładnie zgadza
a
War Thunder też bazuje na TRZECH WALUTACH: lwach, punktach doświadczenia oraz złotych orłach..
Z czego jedyna różnica to taka że w Wow punkty doświadczenia zbierasz na coraz nowszych samolotach, a w WT możesz latać dowolnymi samolotami danej nacji...
lecimy dalej :
"Złote orły służą do odblokowywania maszyn specjalnych oraz nabywania srebrnych lwów."a także przedmiotów specjalnych choćby talizman i ankh, dodatkowych miejsc w garażu ( z czego każda nacja ma własne), szkolenia załóg..
"W sumie system ekonomiczny jest bardziej sprawiedliwy niż w World of Warplanes, gdyż został zrealizowany tak, że darmowy gracz może otrzymać dostęp do prawie całej zawartości i wszystkich opcji, o ile tylko poświęci zabawie wystarczająco dużo czasu."
to chyba w WoW.. który z wyjątkiem samolotów premium dasz radę osiągnąć wszystko ...
Obecny system ekonomiczny i pay to win wprowadzone w WT jest tragiczne..
W WT z racji bitw garażowych.. płacący ma znaczą przewagę, zaczynając od ilości dostępnych samolotów, przez możliwość wprowadzenia ZNOWU tego samego samolotu, po możliwość wykupywania skili zalodzę za orły (a te bywają drogie bo cześć samolotów potrzebuje olbrzymią liczbę strzelców którzy kosztują koszmarne ilości expaa każdy kolejny jest droższy.. )..
Ba nawet premium w WoW 50% w WT 100% bonusu...
Już w becie widać że WT jako gra jest chamsko nastawiona na pay to play and win :)
A przy 7 stronie czyli planach na przyszłość WT - raczej bym patrzył na plany 3 w 1 mocno sceptycznie, właśnie z racji olbrzymiej mocy samolotów, respawnu..
Po prostu dla sił naziemnych byłby koszmar .. zwłaszcza przy braku ograniczenia amunicji i respawnie bomb ;)
O ile przy pojedynkach powietrznych nie robi to aż tak wielkich różnic to pełzanie po polu bitwy z tempem 20-50 km/h kilka minut żeby zginąć od pierwszej bomby ;)
Siema ;) może ktoś mógłby mi pomóc. Mój problem polega na tym, że strona główna warthunder nie działa ;/ próbowałem ją włączyć na kilku przeglądarkach i nic. Inne strony śmigają normalnie, a ta nie :( nie wiem o co chodzi a chętnie bym polatał ;p z góry dziękuję za pomoc ;)
Nowa ekonomia WT spowodowala ze przestalem grac. Stracilem motywacje bo widac absurdalne ceny samolotow w porownaniu z tym ile sie zarabia ode chciewa sie latac bo nie ma celu ku ktoremu mozna isc.
Taki B17 kosztuje ponad milion kredytow, a z jednej mapy jak wyciagne 5 - 10k kredytow to uwazam za sukces i to przed odliczeniem napraw/amunicji.
Da się wymienić orły na expa. War Thunder jest dużo lepszy od World of Warplanes pod względem grafiki i rozgrywki.
@DiabloManiak
Jakie Pay to win? Jak widzę grasz tylko AB (zwane Star Wars mode)i już po tym stwierdzasz ,że to P2W , ruszyłeś chociaż pozostałe 2 tryby: HB, FRB? Gdzie jest tam możliwość grania więcej niż 1 samolotem podczas misji? Jedyną przewagę jaką ma ktoś kto wkłada w to kasę to na AB szybkość przeładowania amunicji w locie ,i bomb. W innych trybach no niestety nie ma takiej możliwości. Chcesz przeładować? To leć sobie na lotnisko...Nie ma to jak oceniać grę grając w 1 tryb.
"A przy 7 stronie czyli planach na przyszłość WT - raczej bym patrzył na plany 3 w 1 mocno sceptycznie, właśnie z racji olbrzymiej mocy samolotów, respawnu..
Po prostu dla sił naziemnych byłby koszmar .. zwłaszcza przy braku ograniczenia amunicji i respawnie bomb ;)
O ile przy pojedynkach powietrznych nie robi to aż tak wielkich różnic to pełzanie po polu bitwy z tempem 20-50 km/h kilka minut żeby zginąć od pierwszej bomby ;)"
Jakbyś chociaż czytał trochę forum,to widziałbyś,że będzie tryb World War,i tylko tam będą samoloty, statki, i czołgi. Model gry ma być coś pomiędzy AB a HB, tak więc może się okazać ,że będziesz mógł wybrać tylko jedną jednostkę.Pay to play kolejny raz? Ponoć w WOWP jest ammo za złoto , to nie jest P2W powiadasz?
@Mitsukai
Racja ,ale nigdy taki niski wynik mi się nie zdarzył zawsze na AB wyciągam tak ze 30-35k zysku na czysto. Pograj sobie więcej w HB tam możesz zarobić znacznie więcej, ale zginać też jest o wiele łatwiej.
Ogólnie nie rozumiem czasami jakiś pretensji odnośnie tego tytułu. Przecież akceptował z Was każdy regulamin GLOBAL BETY, czego się spodziewacie po nie ukończonym projekcie ? W tej grze jest więcej contentu i rodzajów rozgrywki , niż w World of tanks i World of warplanes razem wziętych(jest jeszcze sporo pomysłów i obietnic ze strony Gaijin , no ale zobaczymy jak z realizacją będzie). Nie oceniajcie proszę po samych bitwach Arcade gdyż to tylko 1 i to w dodatku najmniej wymagający tryb ze wszystkich...
Nie jestem jakiś tam fanboyem tego studia, ale od wczesnych wersji CBT gorąco kibicuję im aby w w końcu ktoś pokazał Wargaming, jak powinna wyglądać gra o tematyce II WŚ :)
Ja jestem totalny noobem w to, latalem z kumplem dla przyjemnosci polatania i poprzedni system ekonomi pozwalal mi przezyc takie granie. Teraz juz nie jest tak rozowo, a z moim skillem czesto strace z 2 samoloty nie trafiajac nikogo. Zreszta i tak wole latac bombowcami... ktorych nikt nie oslania :).
Sama gra jest fajna, ale jak pisalem wczesniej, ekonomia odebrala mi przyjemnosc z gry, nie widze celu, do ktorego bym mogl dazyc bo jest tak odlegly.
To prawda ale twórcy doszli do wniosku ,że gracze za szybko zdobywają kolejne maszyny,i podnieśli ceny dosłownie wszystkiego o 300-400 % , zmniejszając przy tym zarobki na bitwach, o taki balans ekonomii...
Ja przed patchem mogłem rozwijać spokojnie 5 nacji równocześnie, obecnie jest to praktycznie niemożliwe. Dlatego też zawiesiłem ostre granie, i czekam na jakaś poprawę ,ale czy się doczekam? oj nie wiem...
@Mitsukai i gamerx
Wy tak na serio? nawet w AB można wyciągnąć samolotami 5-6 poziomu 30-40k kaski bez premki, żeby zarabiać co bitwę mniej niż 5k to trzeba być jakimś bezmózgim zombie xD. Na AB dobry bombowiec nie potrzebuje osłony, sam Wellingtonem o którym mówią że jest papierowy na AB potrafię zatopić/zniszczyć 5/6 okrętów/bunkrów i zestrzelić kilka samolotów, a po takich przelotach to już 10k na +.
Ekonomia przed zmianom była bez żadnego sensu, na AB średnio zarabiałem po 20-30k, czasem nawet po 50 się zdarzało, nie było po co latać bo kasa była na wszystko.
W WT ekonomia jest dużo lepsza niż w WoWP, w WoWP każdy następny samolot zarabia mniej(tak jak w WoT) ,a w WT jest na odwrót, każdy kolejny samolot zarabia coraz więcej, po prostu po patchu nie da się zarabiać na low tierach.
No niestety nie kazdemu dano skill w samolotach :)
Gralem w to rekreacyjnie, wylatac samoloty az wszystkie rozwalone i wylaczyc gre. Niestety z takim graniem wiele nie zarobie, a nie majac realnego celu do ktorego bym mogl dazyc, nie chce mi sie grac :)
@ Legion13 Da się owszem, ale jeśli masz zbombardowanych dużo celi naziemnych, a co jeśli ktoś nie lubi tego, i woli skupić się na tylko na walce powietrznej? (ostatnio był bonus +50% dla bombowców za niszczenie celi naziemnych dlatego tak Ci się zarabia,a spróbuj nic nie zbombardować ,i wtedy pisz) Nie chce mi się wierzyć też ,że 30-40 k bez premium.Rozumiem 20k, no ale jakiś screen byłby mile widziany :)
gamerX --> Jeżeli ktoś chce się skupić tylko i wyłącznie na walce powietrznej, to powinien być, po pierwsze, w tym dobry, a po drugie mieć skuteczne samoloty. Nie mając skutecznych działek na pokładzie albo szczęścia w trafianiu w 10 sekund masz pomocnika ze swojego składu, który Ci zgarnia fraga i Twoją kasę. Ograniczanie się do jednego typu samolotów to błąd, przelot szybkim bombowcem i zgarnięcie nawet tylko kilku jednostek naziemnych to zawsze dodatkowe fundusze, które chociażby zmniejszą albo i wyeliminują Ci koszt naprawy maszyn.
http://postimg.org/image/41leya5jn/
http://postimg.org/image/co6bfgmvt/
http://postimg.org/image/c4o6ncfir/
To są niezłe bitwy w moim wykonaniu. Niestety do tych lepszych nie mam już żadnego loga z bitwy, a screenów też nie robię za każdym razem jak wbije ponad 30k bo to nic dziwnego. Skilla też jakiegoś wypasionego nie mam, a hajs się zgadza ;)
Panowie jakie są najlepsze myśliwce?
Twarde, zwrotne, szybkie, z niezłą siłą ognia.
Postawiłem na japończyki i niestety to są papierowe samolociki... ;) Nie polecam.
War Thunder zdecydowanie wygrywa teraz tą batalię , ale jak wiadomo gra jest tworzona dłużej. Ciekawe jak będzie się WoP prezentować w podobnym czasie .
Warto też dodać, że jeżeli spojrzymy na dół hangaru w WT, zobaczymy również na szaro napisy Artyleria i Flota, co oznacza, że będą dostępne również czołgi i statki. Można to zobaczyć również na logo gry. W Wargaming jest to wszystko w oddzielnych grach, a w WT tylko w jednej :)
Jak zwykle War Thunder jest przedstawione we złym świetle (chodzi mi o trailer). To co jest tu NIE jest prawdziwym trailerem. Tu daje link [link] i [link]