S.T.A.L.K.E.R. 2 nadal z szansą na powstanie
Moim zdaniem tylko 4A Games mogło by się za to wziąć i miałbym nadzieję, że zrobią dobrą grę pod każdym względem.
Mam nadzieję, że dojdzie z kimś do porozumienia i STALKER 2 jednak powstanie. Cień Czarnobyla to jedna z najlepszych gier w swoim klimacie. Niewiele jest gier, w które się tak wkręciłem.
Żadne amerykańskie lub europejskie (zachód) studio nie będzie wstanie zrobić tak klimatycznej gry jak GSC lub nawet zbliżonej klimatem. Wsadzili by tam UE3 lub CE3 to pierwsze. Drugie korytarze i wersja konsolowa z QTE.
Dobrze by było gdyby Vostok Games zarobiło na Survarium, a Grigorowicz dogadał się z nimi w sprawie dokończenia projektu co jest najmniej prawdopodobne.
Seria S.T.A.L.K.E.R wyglądała jak wyglądał i miała klimat jak żadna inna gra dzięki producentom takim jak Grigorowicz inne stduio inny producent inna wizja. Ja nie wierze aby ktoś inny dokończył S.T.A.L.K.E.R 2, a gra z Co-Op dla 3-4 graczy i możliwością wymiany sprzętu była by epicka.
Nie wyobrażam sobie żeby jakikolwiek inny deweloper był w stanie zmajstrować coś pokroju Stalkera, niestety wraz z rozpadem GSC Game World przepadły szanse na godnego następcę.
4A Games do pięt nie dorasta GSC Game World. Metro 2033 to gra pod każdym względem gorsza, o ile w ogóle można pokusić się o jakieś porównania.
To, że ktoś zrobi grę i nazwie to STALKER nie znaczy, że to będzie miało cokolwiek wspólnego ze Stalkerem.
Vostok Games (twórcy oryginałów) walczyło o prawa do marki, ale nie dostali, więc zmuszeni byli zrobić własną grę (Survarium).
panZDZiCH szczególnie pod względem technologicznym. Jasne 4A Games do pięt im nie dorasta. . .
@Econochrist
Silnik z metro nie jest w stanie generować dużych przestrzeni - mechanika gry jej lokacje są robione pod konsole masz małe huby połączone tunelami.
Powrót do jedynego w swoim rodzaju miejsca jakim jest Zona jest moim i z pewnością wielu innych fanów tego uniwersum marzeniem. Pierwsza część gry mnie dosłownie oczarowała swoim niepowtarzalnym klimatem, fabułą i światem jaki został przedstawiony w grze. Kolejne części były tylko tego dopełnieniem. Mam nadzieję że Siergiej Grigorowicz nie odpuści i do końca będzie brnął do tego aby S.T.A.L.K.E.R. 2 ujrzał światło dzienne i przywrócił blask tej niesamowitej serii.
Econochrist -> Paradoksalnie nawet pod względem technologicznym (która jest najsłabszą stroną Stalkera) jest grą gorszą.
Na jedynkę tyle lat czekałem i okazała się tego warta, to i do dwójki wytrzymam.
Jeżeli twórcą będzie inne studio to powątpiewam w jakość produktu. Nie ma i nie było na rynku takiego FPS'a jak Stalker, także można dojść do wniosku, że tylko autorzy pierwowzoru są w stanie zaoferować prawowity sequel Stalker'a. Stalker jest chwytliwą nazwą marketingową i boję się, że ktoś może to wykorzystać.
Znowu robicie ludziom nadzieję...
Niech pokażą materiały z produkcji to zacznę się przejmować.
S.t.a.l.k.e.r to jedna z gier, których nie zapomnę nigdy. Co więcej - to jedna z najlepszych produkcji w jakie grałem w ogóle. Nawet mimo dosyć licznych błędów technicznych całej serii. Jeżeli Vostok games przejęło by prawa do stalkera to w ciemno mogę założyć, że kupię tą grę bo będę spokojny o jej klimat (choć Panowie z Vostok musieliby siłą rzeczy zmienić silnik na coś bardziej "dzisiejszego"). Natomiast jest to jak na razie mało prawdopodobna opcja.
Pozostają więc tylko dwa liczące się studia. Są nimi 4A Games i CD Project RED. Ten pierwszy niestety wbrew wspólnym korzeniom narodowościowym i podobnej tematyce swoich gier nie napawa optymizmem. W grach typu Metro 2033 i Last Light czułem mimo podobieństw zupełnie inny klimat. Poza klimatem - Raz , że Metro mnie nie przestraszyło w ani jednym momencie a Stalker nieraz w wielu :). Dwa - i tu pojawia się najważniejsza kwestia - zupełnie inna konstrukcja świata. W stalkerze świat jest otwartym sandboxem z podziałem na wczytywanie dużych połaci zróżnicowanych obszarów. Metro jest odwrotnością pod tym względem. 4AGames może zrobić dobrego Stalkera jedynie wtedy, gdy dokładnie przeanalizują i zrozumieją podwaliny konstrukcyjne na jakich opiera się seria Stalker. Później przyswoją, dodadzą nowy silnik generujący duże otwarte , zróżnicowane przestrzenie i zachowają klimat z rodzimych ukraińskich produkcji - tylko wtedy jest szansa na sukces :)
Natomiast ostatni - Cd Project RED szybko się uczy, jest ambitnym studiem. Ponadto jesteśmy bliskimi sąsiadami ukraińców, mamy wspólne słowiańskie poglądy. Potrafimy zrozumieć klimat kipiący z takich produkcji. Jest szansa, że taki układ/tandem by wypalił pod warunkiem, że CD Project RED nie będzie zbytnio wydziwiał i kopiował sprawdzone pomysły sąsiadów równocześnie dodając coś przemyślanego od siebie. To tyle. Personalizując do mojej skromnej osoby - czekam na dalszy rozwój wydarzeń..
Dla mnie STALKER to syf niewarty uwagi, Metro jest dużo, dużo lepsze.