Shanghai International Circuit
Najważniejsze informacje:
http://www.f1ultra.pl/index.php/weekend-gp/135433-gp-chin-13-przewodnik-kibica.html
http://f1zone.pl/tory/17/gp_chin.html
http://formula-one.pl/1968/f1-gp-chin-2013
Pogoda: http://www.myweather2.com/Motor-Racing/China/Shanghai-International-Circuit.aspx
OPONY: Mieszanki Pirelli na wyścig: miękka i pośrednia
Strefa DRS: http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomosci-f1/135501-fia-podala-lokalizacje-stref-drs-w-chinach.html
Klasyfikacja kierowców 2013:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/driverstandings.php?season=2013
Klasyfikacja konstruktorów 2013:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/constructorstandings.php?season=2013
Harmonogram: http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/ramowka.php
1. Trening 12.04 04.00
2. Trening 12.04 08.00
3. Trening: 13.04 05.00
Kwalifikacje: 13.04 08.00
Wyścig: 14.04 09.00
Kalendarz wyścigów 2013:
1. Grand Prix Australii
Data: 17 marca | Tor: Albert Park (5,303 km x 58 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: K. Raikkonen
2. Grand Prix Malezji
Data: 24 marca | Tor: Sepan International Circuit (5,543km x 56 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
3. Grand Prix Chin
Data: 14 kwietnia | Tor: Shanghai International Circuit (5,451km x 56 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
4. Grand Prix Bahrajnu
Data: 21 kwietnia
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
5. Grand Prix Hiszpanii
Data: 12 maja
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
6. Grand Prix Monako
Data: 26 maja
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
7. Grand Prix Kanady
Data: 09 czerwca
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
8. Grand Prix Wielkiej Brytanii
Data: 30 czerwca
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
9. Grand Prix Niemiec
Data: 07 lipca
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
10. Grand Prix Węgier
Data: 28 lipca
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
11. Grand Prix Belgii
Data: 25 sierpnia
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
12. Grand Prix Włoch
Data: 08 września
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
13. Grand Prix Singapuru
Data: 22 września
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
14. Grand Prix Korei Południowej
Data: 06 października
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
15. Grand Prix Japonii
Data: 13 października
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
16. Grand Prix Indii
Data: 27 października
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
17. Grand Prix Abu Dhabi
Data: 03 listopada
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
18. Grand Prix USA
Data: 17 listopada
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
19. Grand Prix Brazylii
Data: 24 listopada
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
Zespoły na rok 2013:
Infiniti Red Bull Racing
1. Sebastian Vettel (GER)
2. Mark Webber (AUS)
/Sebastien Buemi (SUI)
Scuderia Ferrari
3. Fernando Alonso (ESP)
4. Felipe Massa (BRA)
Vodafone McLaren Mercedes
5. Jenson Button (GBR)
6. Sergio Perez (MEX)
/Gary Paffett (GBR)
Lotus F1 Team
7. Kimi Raikkonen (FIN)
8. Romain Grosjean (FRA)
/Jerome d''''Ambrosio (BEL)
Mercedes AMG Petronas F1 Team
9. Nico Rosberg (GER)
10. Lewis Hamilton (GBR)
Sauber F1 Team
11. Nico Hulkenberg (GER)
12. Esteban Gutierrez (MEX)
Sahara Force India F1 Team
14. Paul di Resta (GBR)
15. Adrian Sutil (GER)
Williams F1 Team
16. Pastor Maldonado (WEN)
17. Valtteri Bottas (FIN)
/Susie Wolff (GBR)
Scuderia Toro Rosso
18. Jean-Eric Vergne (FRA)
19. Daniel Ricciardo (AUS)
Caterham F1 Team
20. Charles Pic (FRA)
21. Giedo Van Der Garde (NED)
Marussia F1 Team
22. Jules Bianchi (FRA)
23. Max Chilton (GBR)
Polecane strony:
http://sokolimokiem.tv/ [info PL]
http://www.f1wm.pl [info PL]
http://www.f1ultra.pl [info PL]
http://www.f1.v10.pl [info PL]
http://www.formula1.pl [info PL]
http://www.f1talks.pl/ [info PL]
http://f1zone.pl/ [info PL]
http://www.autosport.com [info ANG]
http://www.f1racing.net [info ANG]
http://en.espnf1.com/ [info ANG]
http://www.planet-f1.com [info ANG]
http://www.formula1.com [oficjalna strona F1 - ANG]
http://motorsport.nextgen-auto.com/?lang=en [info ANG]
http://www.racing-underground.com/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.f1zone.net/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.youtube.com/watch?v=5cMhCWTciWw&feature=player_embedded [ciekawostki]
Zmiany w sezonie 2013:
- Godzina policyjna zostanie zwiększona z sześciu do ośmiu godzin, a jej złamanie będzie dozwolone tylko dwa razy
- W związku ze wzrostem ciężaru opon zostanie zwiększona minimalna dopuszczalna masa samochodów, z 640 do 642 kg
- W treningach, jak i kwalifikacjach używanie DRS zostanie ograniczone tylko do wyznaczonych na torze stref
- Zniesienie przepisu ‘force majeure’ który pozwalał w razie tzw poważnej awarii zatrzymać bolid w trakcie kwalifikacji przed dojechaniem do alei serwisowej. W ten sposób zespoły mogły oszukiwać ilości paliwa będące w baku w czasie Q3
- Zaostrzone zostały testy przedniego skrzydła. 100 kg obciążenie przyłożone w dwóch różnych punktach na obu osiach podłużnej i poprzecznej. Wygięcie skrzydła zmniejszono z 20 mm do 10 mm
- Nos bolidu może być maskowany. Przez wile osób krytykowany nosek może być zasłonięty laminowanym panelem, który nie będzie zakłócał aerodynamiki
- Zaostrzone zostały również testy zderzeniowe. Mają one na celu poprawić bezpieczeństow kierowcy oraz sprawdzić wytrzymałość kokpitu. Sprawdzany będzie każdy egzemplarz pojazdu.
Transmisje odbywają się na Polsat/Polsat Sport Extra/Ipla oraz innych zagranicznych kanałach
Tu można znaleźć streaming treningów, kwalifikacji oraz GP:
http://soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport
Poprzednia część: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12623290&N=1
Wstępniak cały czas jest w fazie work in progress
2
No właśnie,w Australii o 7,w Malezji o 9 i teraz w Chinach znowu o 9.
Zapomniałem jeszcze o kwalifikacjach w Australii o 1 w nocy.
To to jest pryszcz. Tragedia będzie na MŚ w piłkę i IO rozgrywanych w Rio :F
Kopiuję z poprzedniego wątku:
Kubica szatan. Z odcinka na odcinek w Rajdzie Portugalii jedzie co raz szybciej i już zaczyna wyciągać lepsze czasy niż Kościuszko (WRC) ^^
Na drugich przejazdach osiąga najlepsze poprawy czasowe z całej stawki. Szybko uczy się trasy. Niesamowity jest.
Mark Webber już z nową fryzurą, jak mogą Państwo zobaczyć. Jeszcze będzie czas powiedzieć skąd to się wzięło.
+
Reklama z IceManem:
http://www.youtube.com/watch?v=C7s-hsVfe9Q
Red Bull nie potrzebuje team orders. Webbera eliminują z zabawy w inny sposób.
mannam --> 8sma rano idealna pora. A nie o 14 w środku dnia. :)
Dla mnie pora jest idealna.
Lewis!!!
Szkoda Webbera,dobrze że Vettel tak nisko.Cieszy pozycja Kimiego i dobra forma Mercedesów.
Niemal idealnie :) Szkoda tylko, Kimi za Hamiltonem i że Massa po raz 5 z rzędu nie pokonał Alonso.
Zdążyłem wygrzebać się z łóżka na ostatnie 3 minuty Q3 :P Ale chyba dużo nie straciłem, bo zdaje się, że przejechali tylko po jednym pomiarowym okrążeniu ;) Pierwsza szóstka piękna, bez RB :)
Webber wystartuje z końca stawki, miał za mało paliwa i nie starczyło na obowiązkową próbkę dla FIA.
Webber wystartuje z końca stawki, miał za mało paliwa i nie starczyło na obowiązkową próbkę dla FIA.
Po raz kolejny to napiszę,szkoda Webbera,że też Vettel nie może mieć takiego pecha.
[18]
Nic nie straciles...
[19] Według mnie trochę stracił, bo to dość ciekawy wyścig jak z resztą każdy w tym sezonie :)
Co zrobił Vettel na ostatnich kółkach! Ile on miał straty? 18 sekund?
Ta godzina...
Vettel popełnił błąd w jednej sekcji. Red Bull też spieprzył, bo mogli ściągnać Vettela kółko wcześniej to pewnie by pocisnął i Hamiltona i Raikkonena. No ale na szczęście nie udało mu się :D To podium bardzo mi się podoba :)
24
Ale zabrakło mu tylko jednego okrążenia.To był pierwszy moment w całym moim życiu,w którym kibicowałem Vettelowi.
Ale zabrakło, nie udało się, przegrał, to jest faktem.
To był nie pierwszy moment w moim życiu, w którym kibicowałem Hamiltonowi. Ale chyba nigdy tak mocno, pomijając Brazylię '08.
Prawda jest taka, że Kimi i Lewis mieli dużo szczęścia. Vettel masakrycznie pocisnął, co by o nim nie mówić, klasa.
Ufff dobrze, ze HAM nie dal sie pocisnac płaczce. Moje podium marzeń. Szkoda, ze Felipe nie jest tuz za podium.
BTW Ta dupa Alonso (Dasza?) dobra jest...
[29] Chyba pierwszy raz oglądasz F1, nie ośmieszaj się człowieku.
Widziałeś kiedy Vettel zjechał i na czym jechał? Klasa? Jaka klasa? LOL, poziom Super Expressu.
Klase to ta ciota już pokazała, i to nie raz.
Wyścig przyjemny.
Dobrze że Vettel nie dał rady. Właśnie się zastanawiałem dlaczego tak późno zjechał. Mógł spokojnie zjeżdżać 2 kółka wcześniej.
Takie podium mógłbym co wyścig oglądać ^^.
Bardzo dobry wyścig. Wiele manewrów wyprzedzania, kilka stłuczek, ciekawe strategie różnych zespołów.
A pościg Vettela w końcówce to wisienka na torcie.
Dobrze, że właśnie wyszła jego "klasa" popełnił błąd, podwójny uślizg w tym samym zakręcie i koniec marzeń :)
jasonxxx ---> I po co tak agresywnie? Klasa bo nie odpuścił i niewiele zabrakło. Zjechałby wcześniej i byłoby pozamiatane.
I po co tak agresywnie
osz... bo napisałeś jakbyś w Fakcie pracował, taką bzdurę onetową.
By było ale nie było, więc gdzie tu klasa?
Gdyby Alesi wygrał więcej niż jeden wyścig w karierze F1 to byłby legendą.
Gdyby babcia miała...
Kłopot ze zrozumieniem tekstu czytanego? Oceniam postawę kierowcy wyścigowego, a ten jak na swoją profesję przystało zachował się absolutnie wzorowo. I dlatego to doceniam, mimo że podobnie jak 99% ludzi w tym wątku, mam dość Red Bulla i Vettela. Miał możliwości, walczył do ostatnich metrów, i to właśnie chcę oglądać w F1.
Nie przeczę.
Ale w tym wyścigu przegrał. A zbliżyłby się do czołówki na tych oponach nawet Webber, najgorszy kierowca w F1.
I w to właśnie śmiem wątpić. Pewnie zbliżyłby się, ale nie przegrałby podium o 0.2 sekundy.
I w to właśnie śmiem wątpić. Pewnie zbliżyłby się, ale nie przegrałby podium o 0.2 sekundy.
Idę o zakład, że Webber nie zrobiłby błędu i wyprzedziłby Hamiltona o 0.1.
Nie ma co gdybać, Ham był 3 Vet był 4. Koniec tematu.
Fajny wyścig choć widać, że Pirelli trochę jednak przegięło z zużyciem opon. Cieszy mnie obecność Alonso i Kimiego na pudle. Szkoda też, że RBR nie ściągnął wcześniej Vettela do boksów, bo na pewno spokojnie mógłby przejechać jeszcze jedno okrążenie bardzo dobrym tempem. Rozczarowała mnie trochę postawa Pereza, który póki co nie błyszczy w McLarenie. Nie popisał się też Webber z szukaniem miejsca do wyprzedzania tam gdzie go nie było. ;)
Wyścig ciekawy szczególnie końcówka
+++Alonso
++ Kimi
++ Hamilton
+ Button
+ Ricciardo
+/- Massa na początku super a później coraz gorzej
-- Gutierrez
- Perez co on tam próbował zrobić
W RBR dziś nic nie zostawili przypadkowi "Webber miał wyjątkowo dużo pecha" jak na jeden weekend ;)
Poczekamy jeszcze co leśne dziadki wymyślą z tymi wszystkimi incydentami podczas wyścigu.
W takim układzie już jest legendą.
Również nie przeczę,ale dla mnie nie jest legendą.Nie chodzi mi o osiągnięcia bo te ma wspaniałe jak na swój wiek,ale te osiągnięcia w dużej mierze zawdzięcza bolidowi.Jestem pewien że gdyby jeździł w Ferrari (nie mówię że to jest słaby zespół,ale jednak trochę gorszy od Red Bulla) to może i by dobrze jeździł,ale na pewno by nie zdobył trzech tytułów.Sebastian Vettel jest na razie dla mnie takim kierowcą który zdobył 3 tytuły,zdobył 15 (poprawcie mnie jeśli się mylę) pole positions w sezonie,i w większości wyścigów które wygrał prowadził od startu do mety,zabrał Alonso dwa tytuły mistrzowskie,ale bardzo pomógł mu w tym bolid.Gdy nie mógł wyprzedzić kolegi z zespołu prosił się inżyniera żeby zabrali mu go z drogi,więc dla mnie nie jest legendą.Legendą jest np. Ayrton Senna,a nie kierowca który płacze żeby mu kolegę z zespołu z toru usunęli,bo nie może go wyprzedzić.
Poczekamy jeszcze co leśne dziadki wymyślą z tymi wszystkimi incydentami podczas wyścigu.
Webber otrzymał karę +3 pozycje na starcie GP Bahrajnu za kolizję z Vergne'em.
Gutierrez otrzymał karę +5 pozycji na starcie do GP Bahrajnu za staranowanie Sutila.
za SokolimOkiem
Wyścig fajny.. jak na formułe 1. Niestety do poziomu walki z MOTO GP - daleko.
Szkoda tego że najważniejsze w formule nadal nie są umiejętności zawodników, tylko opony. W dawnych czasach, był 1-2 pit stopy, a walki było więcej. Teraz liczy się jaka mieszanka, kiedy.
Co do Vettela, dla mnie pokazał się z bardzo dobrej strony dochodząc do Hamiltona na ułamki sekund, ale popełnił błąd (poślizg przy wyjściu) i niestety to kosztowało go podium.
Mówią niektórzy co by było gdyby zmienił opony jedno okrążenie wcześniej. Ja się też nad tym zastanawiam, tylko bardziej nad tym czy nie śliżgał by się na ostatnim (pewnie najważniejszym) okrążeniu jeszcze bardziej.
Poza tym w tym wyścigu dominacja Alonso. Był dalko poza zasięgiem reszty stawki.
BlackBean ---> Ktoś kto zdobywa mistrzostwo musi jeździć dobrym bolidem i nie rozumiem jak można po raz kolejny posiłkować się tym argumentem - przecież to jest proste jak konstrukcja cepa. Na razie Red Bull bezkonkurencyjny nie jest, a i tak Vettel przewodzi stawce w tabeli i byłby też wysoko, gdyby Alonso ukończył poprzedni wyścig. Można go nie lubić - to rozumiem, bo mnie też działa momentami na nerwy - ale umniejszanie mu jako kierowcy jest dla mnie niezrozumiałe.
Poza tym każdy czempion ma swoje za uszami. Jedni łamią polecenia zespołu lub każą usuwać kolegę z drogi, inni bezpardonowo taranują samochód konkurenta, jak Senna w GP Japonii w 1990 roku. Wydarzenie, za które tego cudownego Sennę, przed którym wszyscy padają na kolana, nie szanuję do dziś.
U.V Impaler
Nie oszukujmy się,z czołowych kierowców Vettel jest najsłabszy (no może jest lepszy od Webbera) i gdyby nie RBR to nie miałby tytułu.O wiele bardziej zasługiwał na to Alonso,który do połowy poprzedniego sezonu walczył bardziej z bolidem niż z kierowcami,a i tak osiągał dobre rezultaty.Co do twojego drugiego argumentu,to zgadzam się z tym że każdy mistrz ma swoje za uszami,ale zupełnie nie rozumiem czemu nie szanujesz Senny.Niestety wtedy gdy on się ścigał byłem zbyt mały żeby rozumieć co się w F1 dzieje,ale oglądałem jego wyścigi na płytach,w internecie itp. i dużo o nim czytałem,więc wiem że był kierowcą który zawsze walczył do końca.Spodziewam się że przytoczysz jazdę Vettela w Malezji,ale jeśli chciał się ścigać to trzeba było powiedzieć inżynierowi,żeby przekazał Markowi że się dalej ścigają,a nie wyprzedzał go wtedy gdy był na zmniejszonych obrotach.Więc ja swojego zdania nie zmieniam i dalej uważam że trzy tytuły Vettel zawdzięcza bolidowi.
Formułą 1 zaraził mnie ojciec jak miałem lat 10 i trafiłem z fascynacją, dzięki telewizji satelitarnej, bo innej opcji wtedy nie było, akurat na rywalizację Prost - Senna. Byłem gówniarzem, inaczej pojmowałem świat, ale wybryk Senny, który wbił się w Prosta w przedostatnim GP sezonu i tym samym zapewnił sobie tytuł, ustawił mnie przeciwko niemu, zwłaszcza, że lubiłem Prosta. Dziś, dzięki materiałom w internecie, łatwiej mi zrozumieć tamte wydarzenia, postawę Senny i ówczesny klimat, ale w myśl starego powiedzenia "czym skorupka za młodu nasiąknie", nie zmienię już nastawienia do Brazylijczyka, choć oczywiście uważam go za fantastycznego kierowcę. Wyobraź sobie, że Vettel w ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu wbija się celowo w Alonso i tym samym zapewnia sobie tytuł bez walki. Ludzie na tym forum dostaliby białej gorączki :)
Generalnie sam uważam Vettela za mistrza z kapelusza, który nie dość że ma sporo farta, to na dodatek genialną ekipę za sobą, ale mając w pamięci postawę niektórych kierowców z górnej półki w ostatnich latach, nie mogę go też nie doceniać. Nie wiem, może próbuję patrzeć na niego przez różowe okulary, ale IMO Vettel zalicza się do tych kierowców, którzy wykrwawiają się na torze i dzisiejsza akcja to pokazała. Daleko mu pod tym względem np. do Hamiltona, ale dziś mój respekt za kilka ostatnich kółek ma. Oglądało się to rewelacyjnie.
no kurna czasem jak czytam te watki to nie moge zdzierzyc...
Walka Vettela do konca...wykrwawia sie na torze....bla bla bla ... kuzwa
Takie zalozenia mial team na dzien dobry ze na sam koniec uzyja miekkich opon i wykrwiawianie sie Vettela nic do rzeczy tu nie ma. Ogolnie Vettel dal mocno dupy bo nie wyrobil odpowiednich czasow przed ostatnia zmiana opon aby zapewnic sobie miejsce na podium, generalnie zje*** taktyke i tyle. Tak wiec ja nie wiem skad te zachwyty nad ostatnimi kolkami, gdzie gnal na oparach na nowych szybszych oponach kiedy inny mieli opony juz do smieci.
A jakby zmienil opony wczesniej to pewnie jeszcze button i masa by go lykneli.
Nie wiem czemu mi to umknęło (może realizator nie pokazywał, nie pamiętam), ale Sokół przypomina dość istotny fragment wyścigu w wykonaniu Vettela:
Wracając do śledzenia cyferek, trzeba wspomnieć o Vettelu. Szarża w końcówce wyścigu była całkiem przyzwoita, gdyby nie drobniutki błąd przed wyjściem na długą prostą na ostatnim okrążeniu. Mistrz świata miał już Hamiltona na widelcu, ale ostatecznie musiał się zadowolić czwartą lokatą. Chciałbym się jednak cofnąć do początkowej fazy wyścigu, kiedy na czwartym okrążeniu Vettel i Nico Hülkenberg wyprzedzali zmagającego się z grainingiem Buttona. Mistrz świata wykonał ważny ruch w stronę dobrego wyniku w tym wyścigu, wyprzedzając kierowcę McLarena, ale jednocześnie stracił pozycję na rzecz swojego rodaka w Sauberze.
Przez kolejne dziesięć okrążeń, aż do jednoczesnego zjazdu na pierwszą zmianę kół, Vettel podążał jak cień za Hülkenbergiem.
Skoro taki z niego miszcz i walczak to czemu nie objechał teoretycznie dużo słabszego i dysponującego wolniejszym bolidem Hulkenberga? No i to by było na tyle jeśli chodzi o ochy i achy nad zajebistostą i "miszczowską" walką Vettela na torze.
Saul Hudson
Bo prawda jest taka że z niego jest dupa a nie mistrz.W 3/4 wyścigów które wygrał prowadził od startu do mety i miał przed sobą pusty tor,wtedy to by każdy kierowca w stawce jadąc Red Bullem dał radę wygrać.Na żaden tytuł mistrzowski nie zasłużył.Jego walka na torze ogranicza się do płakania żeby kolegę z zespołu mu z toru zabrali albo wyzywanie innych kierowców od ogórków tylko dlatego że nie może ich wyprzedzić.
Nie wiem czy jestem bardziej zachwycony widokami, czy przerażony tym którędy idzie trasa. Jedno co jest pewne, robi to wszystko wrażenie