Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Dark Souls II pokazane w 12-minutowym filmie z rozgrywki – nowi przeciwnicy, pułapki i dużo rodzajów umierania

10.04.2013 22:13
1
Ignisfatum
34
Elementalista

Dalej zbieram szczękę z podłogi. Z początku przestraszyłem się trochę animacji postaci (jakoś tak nie naturalnie się poruszała, miecz trzymany za daleko od ciała), pewne obawy mam co do ekwipunku w danej chwili (na gameplayu przebierał w mieczach/toporach/łukach jak chciał co w jedynce miało swoje konsekwencje (np. przy cięższych pancerzach, kto grał ten wie o co chodzi). Ubolewam nad brakiem Estus Flask (ach te rozpalanie ognisk), ale w końcu inna kraina. Cieszę się z usprawnienia mechaniki (odpalanie pochodni, niszczenie elementów otoczenia). Oprawa graficzna mnie zadziwiła, wiedziałem, że w DS II ma być lepszy silnik, ale nie myślałem, że aż tak ładnie będzie to wyglądało. W porównaniu do jedynki jest bosko!

Praise the sun!

10.04.2013 22:19
Koktajl Mrozacy Mozg
2
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist
10.04.2013 22:20
3
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[1]
Ubolewam nad brakiem Estus Flask (ach te rozpalanie ognisk)

Estus flaski będą - potwierdzono w Q&A.

10.04.2013 22:23
4
odpowiedz
Ignisfatum
34
Elementalista

@Asmodeusz

Musiałem niedosłyszeć, dzięki.

10.04.2013 22:29
5
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Zaczynam się martwić o tą grę... Nowy silnik graficzny na razie dupy nie urywa. Bądźmy szczerzy, przynajmniej dla mnie grafika wygląda gorzej niż jedynce i płynność również spada. No bo proszę was... Cienie i przedmioty pojawiały się 2m przed postacią... Animacje takie se. Do tego system walki jest po prostu, no dziwny... Nie mogę go sobie wyobrazić w PVP, jest taki strasznie inny... Poziom trudności również nie powala. 70% tych śmierci wynikała z zachowania się jak prawdziwy noob, albo zostały wcześniej zaplanowane (ucieczka przed rydwanem, zniszczony most)

10.04.2013 22:32
6
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Ogólnie fajnie ze to jest to samo i niczym sie nie rozni od 1. LOL

10.04.2013 22:44
👍
7
odpowiedz
zanonimizowany769698
15
Centurion

Świetnie się zapowiada, to jest właśnie konsolowy RPG najwyższej klasy.

10.04.2013 22:57
A.l.e.X
8
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Po ty co zobaczyłem wiem że będzie to wspaniała gra !

10.04.2013 22:58
Pan Dzikus
9
odpowiedz
Pan Dzikus
162
Generał

Grafika, nawet jak na PS3, słaba. Po nowym silniku spodziewałem się więcej. Animacja jest do dupy. Przed pchnięciem wrót i zejściem po drabinie miecz i tarcza znikają. Ciężko było zrobić animację założenia tarczy na plecy i włożenia miecza do pochwy, której, nawiasem mówiąc, nie ma choć być powinna? Do pchania wrót zresztą nie trzeba nigdzie chować tarczy ani miecza bo w tak banalnej czynności wcale nie przeszkadzają. Tekstury wszystkich ścian nie dość, że są w niskiej rozdzielczości to jeszcze są całkowicie płaskie. Wygląda to cholernie słabo. Bump mapping i normal mapping to nie są żadne dziwy niewidy ale widać twórcy Dark Souls 2 nie ogarniają nawet tak starych technik renderingu. Fizyka nie istnieje - broń, tak jak w jedynce, przenika przez ściany. Oświetlenie jest słabe, nasz protagonista czasem rzuca cień a czasem nie choć powinien.

10.04.2013 23:02
👍
10
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[9]
Czyli rozumiem, ze nie zobaczymy ciebie w GOLowym watku Dark Souls 2? Fajnie!

10.04.2013 23:24
11
odpowiedz
zanonimizowany876076
5
Konsul

Wygląda świetnie, akcja z toporem n1 :) jaram się.

10.04.2013 23:27
12
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend
Wideo

http://www.youtube.com/watch?v=tB4dp88oD8k
Tyle udało mi się znaleźć, tak to ciągle problemy z Flashem :/ Zobaczę jutro.

PS. jeśli uważacie że grafika jest brzydka to nie widzieliście Drakengard 3 na PS3 :]
No ale ja cenię bardziej styl graficzny niż szczegółowość grafiki, tony shaderów, bloomów i innego przereklamowanego oczorypnego syfu.

10.04.2013 23:45
JaspeR90k
13
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Po obejrzeniu tego dwunastu minutowego gameplaya mogę z pełną odpowiedzialnością stwierdzić że Dark Souls II będzie dokładnie tym o czym fani pierwszej części marzyli od momentu gdy gra zostało zapowiedziana. Niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju klimat którego próżno szukać w innych produkcjach, oryginalnie zaprojektowane lokacje i oczywiście znak firmowy tej marki czyli wyśrubowany poziom trudności to elementy które będą stanowić o sile Dark Souls II. Mam tylko nadzieję że gra ukaże się również na PC bo o wszystko inne jestem spokojny.

10.04.2013 23:48
Mitsukai
14
odpowiedz
Mitsukai
242
Internet is for Porn

Nie gralem w Demon Souls ale mam wrazenie ze niektore elementy przypominaja to co tam bylo a nie Dark Souls, jak np napis informujacy o smierci albo mgla.
Jako calosc zapowiada sie super, akcja na moscie spoko, ale mam nadzieje ze da sie jej uniknac, tzn zeby kazda smierc byla tylko z winy gracza, ewentualnie jakies 1/2 oskryptowane jak np spotkanie z Kalameetem, zanim sie zrobi co zrobic trzeba.
Graficznie, mi wystarczy, nie tego szukam w DS, rownie dobrze moze byc na poziomie DS1 i bede zadowolony jesli tylko gameplay da rade, ale narazie wyglada ze bedzie spoko. Chociaz przeciwnicy dziwnie dobrani, same powolne grubasy, poza rzucajacym toporami. Przy okazji ktorego pokazali ciekawa mechanike odbijania pociskow/broni.
Pozostaje czekac na wiecej info i date premiery. Gametrailers podawalo 11 kwietnia jako dzien kiedy beda miec informacje, moze bedzie to cos innego niz pokazane dzis :).

Panu nr [9] juz dziekujemy, Crysis 3 czeka :).

11.04.2013 00:06
Amadeusz ^^
15
odpowiedz
Amadeusz ^^
207
of the Abyss

Walka pozostanie bez większych zmian.
Klimat także.
Mechanika (estus+bonfire itd) wygląda podobnie.
Narracja nadal bazuje na - masz zarys historii, resztę sobie dopowiedz.
Natychmiastowa śmierć przez nieuwagę to też chleb powszedni.

Grafika na plus. Animacja (cloth!) na plus. Jest lepiej niż myślałem.

Q&A zażegnało większość moich obaw.

Co mnie martwi:
- Framerate - mam nadzieję że 60FPS + multum opcji będzie na PC standardem,
- Niektórzy wrogowie zadają śmiesznie niskie obrażenia. Ale trzeba mieć na uwadze że w demach twórcy często grają niedorzecznie dopakowanymi postaciami, mam nadzieję że i tutaj ma to miejsce.

Pozostaje tylko cierpliwie czekać. Jestem zachwycony.

11.04.2013 00:26
Mitsukai
16
odpowiedz
Mitsukai
242
Internet is for Porn

Co do framerate to nawet ja, osoba, ktora jest w stanie grac w 20fps mam wrazenie ze w paru miejscach ilosc klatek spadla dosc znaczaco. Na ta chwile zwalam to na wczesna wersje gry, oby do premiery sobie z tym poradzili.

11.04.2013 00:38
Amadeusz ^^
👍
17
odpowiedz
Amadeusz ^^
207
of the Abyss
11.04.2013 07:28
😈
18
odpowiedz
zanonimizowany864783
7
Pretorianin

grafa jak z 2005 roku :D

11.04.2013 07:56
Lothers
19
odpowiedz
Lothers
197
Senator

Może być fajny slasher.

11.04.2013 08:12
20
odpowiedz
Drau
82
Legend

Tylko grafika i grafika wam w glowach, masakra.
Dla mnie gra moglaby byc nawet na starym enginie, nie robi mi to wiekszej roznicy - byle tylko framerate nie spadal.

11.04.2013 08:17
21
odpowiedz
Ignisfatum
34
Elementalista

@Lothers
Wyjdź z tą herezją!

11.04.2013 08:33
lordpilot
👍
22
odpowiedz
lordpilot
218
Legend

Gameplay w zasadzie rozwiał moje obawy :). Nie zanosi się na żadne uproszczenia i zgniłe kompromisy - From robi grę pod fanów poprzednich "soulsów", a nie nową grupę docelową. Naprawdę mi ulżyło :).

Powinieniem się tutaj poczuć jak w domu po lekkim przemeblowaniu i delikatnym remoncie - to samo znane i lubiane miejsce wyglądające lepiej :).

Z życzeń: jeśli wersja PC wyjdzie równocześnie z konsolowymi, to niech tym razem będzie lepiej zooptymalizowana. Przy pierwszej częsci miałem wrażenie, że odpalam najpierw emulator xboxa/peestrzy, a później właściwą grę. Stabilna była na szczęście jak skała (117 h. na liczniku i ani jednego wyjścia do windy), ale framerate momentami wołał o pomstę do nieba (jak wywerna na moście ziała ogniem, to zaczynał się pokaz slajdów) :/. No i rozdziałkę natywną poproszę od razu, żebym nie musiał się modem ratować ;-).

Więcej zarzutów nie mam i nie jestem w stanie powiedzieć o tym tytule nic złego, bo IMO to absolutne TOP 3 obecnej generacji. Skończenie pierwowzoru to była w mojej growej karierze spora radość i ogromna satysfakcja.

Jeśli sequel zapewni mi to samo (choć pewnie będzie "lepiej i więcej"), to innych życzeń nie mam :). Chcę i czekam :)

11.04.2013 08:40
23
odpowiedz
Drau
82
Legend

Btw, milym akcentem jest strzelanie w ruchu oraz zupelnie nowe efekty czasteczkowe, ktore sa naprawde ladnym dodatkiem.

11.04.2013 09:39
Lothers
24
odpowiedz
Lothers
197
Senator

"@Lothers Wyjdź z tą herezją!" ;)

11.04.2013 10:08
mastarops
25
odpowiedz
mastarops
139
Generał

mam mieszane uczucia, bardziej do wygląda jak lekki mod + DLC.

11.04.2013 11:35
26
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

mam mieszane uczucia, bardziej do wygląda jak lekki mod + DLC.

Czyli jak każdy dobry sequel, gdzie twórcy nie chcą szarżować i kombinować.
Jestem na tak.

Swoją drogą zastanawia mnie jakim cudem twórcy tak niszowego tytułu nie mają problemów z przetrwaniem, gdzie na zachodzie podobne wyniki sprzedaży kończą się zamknięciem studia.
Z chęcią poczytałbym o tym artykuł, nawet po angielsku i z terminologią z którą nie mam do czynienia na co dzień.

11.04.2013 11:40
27
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[26]
Chodzi o maksymalizowanie zyskow aka "slupki w excelu". Gdy panowie z rady nadzorczej widza ze moga zarobic 30% wkladu w ciagu roku a obok ktos zarabia 200% wkladu... wiadomo ktory wynik jest lepszy. Dla developera nie ma to wiekszego znaczenia bo tak czy siak dostanie te 10k USD/miesiac na reke (czy ile im tam placa). Jak widac jak na razie Namco te 30% (liczba z tylka wzieta) nie przeszkadza... gorzej, jak poloza na tym swoje lapska i stwierdza "excel pokazuje, ze wszystkie nasze gry FPS sa powyzej 100%, zrobcie z tego FPSa" itd itp.

Potwierdzenie? Wywiady z ludzmi robiacymi nowego Planescape czy kilka innych gier z kickstartera. To wlasnie tam stwierdzili, ze dla nich sprzedaz na poziomie 300k jest bardzo dobrym wynikiem, wszystko ponad to mozna odlozyc na kolejne projekty, ale nawet jesli by osiagali tylko taki wynik - nadal z checia beda robili gry bo i pokryje to koszta i wyżywi ich.

Linkow teraz nie mam, nie chce mi sie kopać.

11.04.2013 14:03
Persecuted
28
odpowiedz
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Ogólnie wygląda nieźle, ale jestem nieco zawiedziony. Zapowiadali grafikę jak na trailerze pokazanym kilka miesięcy temu, a to bardziej podrasowana jedynka (choć oczywiście nadal ma swój charakterystyczny styl i urok).

11.04.2013 14:33
A.l.e.X
29
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Większość osób chyba zapomniało dlaczego powstał "kult" serii souls. Właśnie za to czym jest ta seria i jaka jest. Każda zmiana w mechanikę, walkę, statystyki, interfejs, czy nawet zmiany odnośnie samej budowy świata to tak naprawdę za duże zmiany w IP. Zobaczcie, że czy Demons Souls, czy Dark Souls to były gry które mogły nas zaskoczyć na każdy etapie, nowymi wielkimi poziomami, przeciwnikami, skrótami, opowieścią itc. Te gry to idealna formuła przygody i podróży w nieznane. Czekam !

11.04.2013 14:42
kaczka-dziwaczka
30
odpowiedz
kaczka-dziwaczka
20
Centurion

Czekam z niecierpliwością, gdyż Dark Souls to gra, która jest w mojej czołówce RPG-ów - gatunku, który ubóstwiam. A grafika jest bardzo ładna, byleby gra była stabilniejsza od I.

11.04.2013 19:34
maciek16180
31
odpowiedz
maciek16180
54
Konsul

Dokładnie o to chodziło. Nie o żadne ulepszenia czy nowości. Chodziło o to, żeby w tej samej konwencji zrobili drugą grę. Żebyśmy znowu nie wiedzieli dokąd idziemy, bali się każdego korytarza i odkrywali nowe sekrety. Jedyna rzecz, którą moim zdaniem koniecznie muszą poprawić to stabilność trybu multiplayer. Reszta w DS była idealna.

11.04.2013 20:16
Amadeusz ^^
👍
32
odpowiedz
Amadeusz ^^
207
of the Abyss

BARDZO dobra wiadomość:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=538551

http://www.shacknews.com/article/78672/dark-souls-pc-was-half-assed-but-dark-souls-2

W internecie krążą też plotki o premierze 30.10.2013r - taka data pojawiła się w rubryczce release date na GameTrailers, a twórcy zapowiadali możliwą premierę w "holiday season".

Edit: Ciekawy artykuł, niezwiązany z dwoma powyższymi:
http://www.computerandvideogames.com/400577/previews/die-hard-from-software-talks-dark-souls-2/?page=1#top_banner

Padło bardzo ważne zdanie - "We understand that a lot of fans took the word 'accessible' and translated it to 'it will be easier'," he said. "We apologise for casually using the word (...) There's no intent for us to make the game any easier."

Z każdym newsem nakręcam się jeszcze bardziej.

11.04.2013 21:42
33
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

No cóż musieli zmienić engine... Na starym wszystko było obliczane za pomocą klatek na sekundę i dlatego był limit 30fps (a podczas spadków 15fps). Jest to przypadłość starych silników, więc logiczne jest stworzenie nowego nieograniczającego silnika, cieszy fakt że gra na pc będzie normalnym portem (a nie beznadziejnym). Swoją drogą 300 000 sprzedanych pecetowych egzemplarzy dość słabego portu to jednak jakiś sukces.

PS: Co do informacji z posta wyżej... Jakość nie chce mi się wierzyć, że to co pokazali było odpalane na pc i w 60fps.

11.04.2013 22:08
Amadeusz ^^
34
odpowiedz
Amadeusz ^^
207
of the Abyss

Na prezentacji ewidentnie nie było 60FPS, ale to przecież wczesna wersja gry.

Nie ma podstaw żeby nie wierzyć twórcom że 60FPS będzie osiągalne (jeśli tyle zadeklarowali), skoro nawet w jedynce DSfix odblokowuje tą możliwość.

Edit:

Okładka: http://www.forbes.com/sites/erikkain/2013/04/11/dark-souls-2-box-art-revealed-game-for-windows-live-still-a-mystery/

11.04.2013 23:09
35
odpowiedz
zanonimizowany876076
5
Konsul

Bez pada się nie obejdzie.

11.04.2013 23:11
Amadeusz ^^
😊
36
odpowiedz
Amadeusz ^^
207
of the Abyss

I po co to mówiłeś, zaraz wpadnie tu takich dwóch bystrzaków i będą wszystkim wmawiać że klawiatura to najlepsze urządzenie do sterowania w grach EVER.

11.04.2013 23:35
Lothers
37
odpowiedz
Lothers
197
Senator

@Amadeusz ^^: nie we wszystkich ;) Bez pada do PC się nie obejdzie.

11.04.2013 23:44
38
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

Na prezentacji ewidentnie nie było 60FPS, ale to przecież wczesna wersja gry.
Teraz tylko pytanie, czy ten brak "60 fpsow" na filmiku, czy to aby napewno nie jest wina konwersji wideo.

12.04.2013 00:19
39
odpowiedz
Kazioo
87
Senator

@Kam9111
Ponoć teraz to konsole mają mieć port z PC ;p

12.04.2013 00:29
😉
40
odpowiedz
zanonimizowany876076
5
Konsul

I po co to mówiłeś, zaraz wpadnie tu takich dwóch bystrzaków i będą wszystkim wmawiać że klawiatura to najlepsze urządzenie do sterowania w grach EVER.
No bo to prawda. Po co wmawiać sobie i innym że będzie inaczej.

12.04.2013 01:25
sajlentbob
😃
41
odpowiedz
sajlentbob
137
Vetus Fungus

Wygląda trochę jak jedynka z lepszym oświetleniem. ...I bardzo dobrze! Nie mogę się już doczekać
[32]---> oby wyszło jeszcze w tym roku. Jak nie to chyba kupię PS3 żeby pograć w Demon's Souls.

Praise the sun

12.04.2013 09:50
mastarops
42
odpowiedz
mastarops
139
Generał

@alphalyr 2013-04-11 - 23:09

Bez pada się nie obejdzie.

ja grałem na klawiaturze (z modem) i było bardzo dobrze, przez to, że grałem inaczej niż gra się na padzie dobrze mi szło w pojedynkach, a walki z bosami były śmiesznie wręcz łatwe. Wydaje mi się, że autorzy specjalnie skopali obsługę klawiatury i myszy, by nie było za łatwo.

12.04.2013 14:46
43
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Mastarops---> Boże stary ja klawiaturze grałem przez 50% gry i szedłem jak burza bez problemów, później użyłem mojego dziadowskiego pada i puffff komfort sterowania 100% plus ta gałka 360 stopni to jednak w tej grze przy niektórych broniach wymóg, aby je wymasterować. Radziłbym jednak kupić sobie jakiegoś pada, bo jednak wygodniej jest o wiele, a skręcanie za pomocą gałki jest w tej grze przydatne. Grać na klawie się da, ale pad jest lepszy.

12.04.2013 14:49
44
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Dlatego ja nie lubię gier gdzie jest faworyzowany jakiś sprzęt :)

12.04.2013 15:56
45
odpowiedz
zanonimizowany907463
0
Chorąży

[42] Ej uważaj, alphalyr ci zaraz wmówi że jesteś mną, geraltem, BGW itd bo bronisz klawiatury a nie przyznajesz mu racji :D. Ja w tą grę gram na padzie chodzi o jedynkę naturalnie, ale spróbuję z patchem zagrać na klawie :).

12.04.2013 16:09
46
odpowiedz
Unseen
116
Konsul

Na klawiaturze (z modem do myszy) sterowanie postacia jest bardziej precyzyjne niz na padzie. Na niezmodowanej jest faktycznie gorzej, ale przy odpowiednich ustawieniach myszy w windowsie tez da sie grac w miare komfortowo. I pisze to jakos osoba, ktora wiekszosc gry przeszla na padzie do x360 - gra sie wtedy po prostu duuzo przyjemniej. Zreszta specjalnie kupilem sobie pada do tej gry :)

12.04.2013 17:18
Amadeusz ^^
👍
47
odpowiedz
Amadeusz ^^
207
of the Abyss
12.04.2013 17:33
48
odpowiedz
tomzkat
104
Konsul

zróbcie opcje normalnego poziomu trudności .Nie taki zebym sobie włosy z głowy wyrywał a taka była jedynka. Pograłbym w jakieś dobre rpg a tu od dawna taka pustynia....

12.04.2013 17:49
Amadeusz ^^
49
odpowiedz
Amadeusz ^^
207
of the Abyss

[48]

Zapewne nie wprowadzą, i moim zdaniem (i wielu) to zaleta. Gra nie jest jakoś wybitnie trudna, ale wymaga ruszenia łbem, ostrożnego podejścia - próbujesz wpaść w grupę wrogów a'la ninja - giniesz na miejscu.

Jest z kolei tak doskonale przemyślana, że możesz uniknąć praktycznie każdego ciosu, przejść caaaaałą grę bez zostania trafionym chociaż raz (no dobra, jest pewna sytuacja w połowie gry gdzie MUSISZ zostać trafiony - ale to pojedynczy przypadek).

Legenda trudności Dark Souls bierze się stąd, że jest to jeden z niewielu tytułów w które naprawdę trzeba nauczyć się grać - no i zachować cierpliwość. Później jest tylko z górki.

A i tak są goście którzy przechodzą grę bez levelowania postaci (nawet na new game+7), jest też dość znany youtuber (Vageta311) który ukończył całe DS mając ubrany pierścień zwiększający otrzymywane obrażenia o 50%, nie ulepszając Vitality o ani jeden punkt i nosząc słaby armor - nie ginąc ANI RAZU.

I to jest właśnie piękno Dark Souls - grasz ostrożnie, chcesz się nauczyć - i po kilku godzinach idziesz jak burza. A jeśli ktoś myśli że weźmie pada, wbiegnie we wrogów i zrobi siekę w 3 sekundy - jak w chociażby Darksiders - no to cóż, bardzo się mylił.

Wiadomość Dark Souls II pokazane w 12-minutowym filmie z rozgrywki – nowi przeciwnicy, pułapki i dużo rodzajów umierania