Bioshock: Infinite - porównanie grafiki Xbox 360 vs PlayStation 3
Zobaczylem miniaturke newsa i pomyslalem ze bedzie to o supporcie Oculusa, not... :C
Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać na PC gra jest 100 zeta tańsza. Jaki jest sens filmiku w porównywaniu grafiki na Xbox'a i PS skoro obie konsole są słabe ( i nie różnią się niczym) & i wiadomo, że PC wygrywa. Wytłumaczcie mi dlaczego gry na PS3 są zawsze mniej bogate w detale od początku z tym nic nikt nie zrobił? i drugie pytanie do graczy PS3, jak tłumaczycie sobie taką różnicę w waszej wersji gry od xbox'a?? Oczywiście wiem, że są różnice ale wg mnie znikome.
nie wiem czemu, ale gry multiplatformowe zawsze lepiej wyglądają na trzysta sześćdziesiątce
Nie zgadzam się z koobonem, zwykle różnice są po prostu minimalne. U mnie w wyborze wersji przeważają bonusy, chyba, że różnice są ogromne - tak jak było w przypadku Mafii II.
Wszystkie takie porowania sa ok jesli widzimy zrodla na wlasne oczy, gameplay z Xa obok a z PC obok bo takie videoporowania nie oddaja zadnych zmian przeze co widac ze gra jest podobna ale jak mozna zobaczyc wiekszy AA czy wieksza rozdzialke skoro kompresja filmiku wszystko to zabiera? Rowniez jak popatrzymy na suche screeny to roznice beda minimalne ale jesli te sceny/sekwencje porowany na kazdym sprzecie przez swoje oczy, roznice wychwycimy ale z obrazka statycznego juz nie.
A ja sie tak zastanawiam, jak przy widocznych "klatkowaniach" ten tytul przeszedl testy sony czy ms i zostal dopuszczony ? przeciez gra ma chodzić w 30fps.
Widać duzy moze wiecej :) a ze gra sie dobrze sprzeda to 20fps tez w sumie nam styknie :)
Nie wiem jak w tej grze ale różnica w crysis 3 jest spora i na 360-tce wygląda o wiele lepiej niż na ps3,odpalcie tą gre na obu konsolach i zobaczycie różnice a nie wierzcie filmikom w sieci.
Obraz ostrzejszy na X360 i generalnie, wybrałbym taką wersję (choć momentami lepiej wypadał obraz z PS3 - np. witraż 2.20 - pewnie zasługa nieco innego oświetlenia). Prawda jest taka, że to jednak można zobaczyć tylko na takich porównaniach. Grając w obie wersje (raz w jedną raz w drugą) - prawie nigdy się tego nie zauważa. Robiłem u siebie takie próbki na demkach.
Czasy gdy różnice bywały całkiem wyraźne, jak w przypadku Bionetty (ale to już wina samych twórców gry) - są przeszłością.
Matekso: Wytłumaczcie mi dlaczego gry na PS3 są zawsze mniej bogate w detale od początku z tym nic nikt nie zrobił? i drugie pytanie do graczy PS3, jak tłumaczycie sobie taką różnicę w waszej wersji gry od xbox'a?? Oczywiście wiem, że są różnice ale wg mnie znikome.
1) Różnice są, bo chip graficzny robiła nvidia, czyli zielone trolle którym nie powinno powierzać się takich projektów.
2) Dalej, gracze ps3 tłumacza sobie, że grając na jednej z konsol nie myslisz jak wygląda to u konkurencji, bo grasz i nie masz obok xboxa z drugim tv by nerwowo wyłapywać różnice piksel po pikselu.
ad 2) graczy ps3 nie obchodzi xbox.
No tak, grafika, grafika i grafika... Fabula to pies? Taaa, wiem, wiem, rozmawiamy o detalach, ale kmon...
Jak na mój gust to grafika obu konsolach jest bardzo dobra, zważywszy na wiek tego sprzętu. Nie potrzebne jest gadanie w stylu "na X360 czy na PS3 lepsza jest..." Postarajcie się odpalić tą grę na siedmioletnim komputerze z bebechami odpowiadającymi konsolom a przekonacię się, że nie pogracie nawet na najniższych detalach. Mam obie konsole i na obu grałem w Infinite i stwierdzam, że grafika jest lepsza na Xboxie, ale są różnice bardzo małe. Oczywiście gra wygląda najlepiej na PC, ale na kosolach też robi wrażenie zwłaszcza, że rozmach graficzny został prawie nie zmieniony względem pc poza lekko obniżoną rozdzielczością tekstur. To że na PS3 gry miltiplatformowe prawie zawsze wyglądają gorzej niż na X360 wynika z tego, że PS3 ma bardzo skomplikowaną architekturę i developerom po prostu nie chce się jej w pełni wykorzystać. X360 jest bardziej "pecetowo" zbudowany to i programowanie pod niego jest prostrze. Bioshock infinite to przede wszystkim prześwietna fabuła i zakończenie pozostawiające gracza ze szczęką na glebie przez parę minut po napisach końcowych, grafika tutaj schodzi na drugi plan.
Do porównań graficznych wypadałoby dołączyć opcje HD. Bo jak zwykły użytkownik ma porównać grafikę jak jakość filmu jest szajsowata?
Większość multiplatform wygląda wizualnie gorzej na ps3, bo ps3 ma trudniejszą architekturę, w ps3 gpu jest słabsze od x'a, ale nadrabia procesorem, tylko cell ma kilka jednostek wykonawczych (8 spu, ale nie wszystkie są dostępne).
Chyba maks jest do użycia 6 spu dla gier, i teraz takie firmy pod skrzydłami sony jak ND, ogólnie te co robią na ps3 exy, wykorzystują to lepiej, ale to wymaga więcej pracy i czasu = więcej kasy, coś co nie opłaca się producentowi gry multiplaformowej, więc użyją mniej, a zastosują jakąś ściemę, gorsza rozdzielczość, obiekty, jakieś inne ściemy itp.
Byle wyszło równo z x'em i jako tako działo, no i kosztowało jak najmniej, bo na x'a robi się po prostu o wiele łatwiej, także ja osobiście się cieszę z architektury ps4, takie podejście się skończy.
Najważniejsze że przyznali że CELL to niewypał choć duży kaliber jak na tamte czasy.
To, że w ps3 jest słabszy GPU to może nie jest do końca prawda. GPU nie jest słabsze tylko zupełnie inaczej zbudowane. W PS3 mamy GPU bez jednostek cieniujących, są tam jakieś SPU spełniające ich zadanie. Zgadzam się, że tylko firmy które robią Exy dla PS3 w pełni wykorzystują moc konsoli, bo sie koncentrują tylko na jednym sprzęcie i nie zawracają sobie głowy inną konsolą i setkami konfiguracji PC. Jak pierwszy raz zobaczyłem Uncharted 2 to nie mogłem uwierzyć własnym oczom, takiej grafiki nie ma w żadnej grze na Xboxa.
"Czy schodząca ze sceny generacja ma szanse w starciu z PC?" Rozumiem że jest to pytani retoryczne skierowane przez autora tekstu w stronę czytelników...?
@Matekso
Tak, tak PC sa super i tyle. Tylko, że to na konsolach zazwyczaj gra więcej graczy niż na PC w poszczególne tytuły, gry sprzedaja się najczesciej kilkukrotnie lub więcej razy lepiej na konsolach niż na PC. Więc skoro PC jest rzekomo lepsze to dlaczego gracze wolą grać na konsolach?
@Matekso
Rodzice kupili komputerek do nauki, a ty na nim próbujesz grać?
@koobon
"nie wiem czemu, ale gry multiplatformowe zawsze lepiej wyglądają na trzysta sześćdziesiątce"
Są 3 główne kwestie.
Xbox 360:
- ma mocniejsza karte graficzną
- CPU który jest w grach mocniejszy od cella z PS3
- xbox ma "wydajniejsze" środowisko programistyczne
Dlatego większośc gier wygląda trochę lepiej na X360 niż na PS3.
Ciniass
GPU w ps3 jest słabsze i jest w 100% prawda, nie powarzysz tego, a uncharted2 niby oczom nie mogłeś uwierzyć? To chyba jakby ci odpalili pierwszą lepszą grę na pc to by ci mózg eksplodował.
kasznka9 nie bedziemy spierać się o to czy GPU jest lepsze czy nie jest lepsze, bo to nie ma sensu, a co do Uncharted to chodziło mi o grafikę na konsoli i to dość leciwej już, nie porównywałem jej do grafiki na PC, mam dość mocnego PeCeta i wiem jak wyglądają nim gry chociażby Crysis 3, który jak narazie nie ma sobie równych, pozostaje czekać na Battlefield 4. Rzecz w tym, że wolę grać na konsolach, jest to dla mnie wygodniejsze i bardziej komfortowe, mam na PC gry które mam na konsolach i na blaszaku nawet ich nie ukończyłem. Myślę że spieranie o stare już konsole która jest lepsza, która gorsza i wieczne udowadnianie wyższości PeCeta nad nimi jest niepotrzebne. Konsole obecnej generacji są już przestarzałe technologicznie i nic na to nie poradzimy.
dziwne rzeczy wypisujecie, na lensoftruth to wersję na PS3 uznano za lepszą.