Blizzard budzi się z zimowego snu. Teraźniejszość i przyszłość StarCrafta II
@bezi2589 - nie wydaje mi się, żeby było wystarczająco wielu chętnych na samą kampanię za 40$
Chyba przegapiłeś wypowiedzi przedstawicieli Blizzarda, którzy niejednokrotnie mowili, ze model f2p byl rozwazany i testowany, ale nie sie sprawdzil.
Nie wiem tez skad przypuszczenia o odejsciu przez Blizzard z e-sportu. Zwlaszcza, gdy wciaz wspieraja SC1. Nie pamietam najmniejszej wzmianki na ten temat od kogolwiek z firmy.
Legacy of the Void jako content patch, why not?
edit : O, mój post nr. 3k po ponad 3 latach :P
StarCraft II wciąż jest odrobinę za duży, żeby odpalać go pod wpływem impulsu „tylko na jedną partyjkę”
Rozumiem, że to nawiązanie do League of Legends, gdzie okno gry włącza się szybciej niż SC2. Problem tkwi w tym, że rozwiązanie z SC2 jest o niebo lepsze. Dlaczego? Czas wczytywania pojedynczej gry w League of Legends jest kilkanaście lub nawet i kilkadziesiąt razy dłuższy, niż w SC2, gdyż większość danych wczytuje się przy uruchomieniu klienta gry.
Zaczęło się od premiery Heart of the Swarm, wraz z którą pojawił się szereg usprawnień – możliwość dołączania do grup, gry poza rankingiem. Bardzo istotnym zwiastunem jest pojawienie się pierwszych skórek. Póki co jest ich jak na lekarstwo, ale trzeba to uznać za działania przygotowawcze ze strony Blizzard. Trudno się spodziewać, żeby osoby, które zapłaciły pełną cenę za StarCrafta II: Wings of Liberty, a nastepnie Heart of the Swarm (łącznie 100$!) były wniebowzięte, żeby nagle powstał sklepik wbudowany w grę, zachęcający ich do wydania kolejnych pieniędzy.
Moim zdaniem istnieją dwa możliwe scenariusze:
Skórki w postaci DLC. Ów sklepik powstaje, dostępne w nim są elitarne skórki za niewielkie pieniądze – kilka złotych.
StarCraft II przechodzi w pełni na model free-to-play. Osoby, które kupiły WoL i HotS otrzymują obfite pakiety skórek i bonusów, które mają wynagrodzić im poprzedni zakup. Do pewnego momentu może nawet dostęp do wszystkich treści - coś w rodzaju kont premium.
Przecież grupy bym przed hotsem, nawet przed najnowszym patchem. Nierankingowe mecze też były (nazywało się to 'treningowe'?). Zresztą kogo to obchodzi mając laddera:p Potrenować można z AI i lepiej nam to zrobi niż noobek z nierankingowej ligi.
100$? Pare miesięcy przed hots kupiłem wola na allegro za ok 60zł, hotsa też dostanę za mniej niż 100zł
Model F2P w tej grze to zabójstwo, bo niby na jakiej podstawie? Skórek? W LoLu ma to sens bo nie wpływa tak na balans, tutaj każda najmniejsza zmiana odbije się na rozgrywkę. Szczerze powiedziawszy nawet nie chciałbym f2p i wysypu dzieciaków robiących rozpierduche na forach/ publicznych grupach czy streamach (nie mówię o IEM czy MLG, tyko o tych mniejszych typu kanał yegwena). To mi się w tej grze podoba, że ludzie którzy tam są nie będą mnie za chwilę trollować na teamspeak czy gdziekolwiek indziej. Nie obraziłbym się nawet gdyby w tej grze był abonament.
Pewnie, że boli kiedy na twitchu większość oglądających dzieli się pomiędzy dote i lola, a na IEM na trybunach sc nie ma tylu ludzi. Niemniej odbiorcy sc2 są jednak z innej grupy docelowej, i samolubnie powiem, że tak jak jest teraz jest po prostu dobrze.
Przecież grupy bym przed hotsem, nawet przed najnowszym patchem
Nie. Grup nie było przed hotsem. Grupy zostały dodane w becie hots. Patch dodający grupy był jakiś tydzień przed HotSem, żeby nie było problemów w dniu premiery.
Nierankingowe mecze też były (nazywało się to 'treningowe'?).
Treningowe mecze to zupełnie inna sprawa i chyba po prostu nie wiesz o czym piszesz.
Potrenować można z AI i lepiej nam to zrobi niż noobek z nierankingowej ligi.
Tu również nie wiesz o czym piszesz. Nie ma "nierankingowych lig". Grając nierankingowe gry, grasz z ludźmi, którzy grają gry rankingowe.
Pare miesięcy przed hots kupiłem wola na allegro za ok 60zł, hotsa też dostanę za mniej niż 100zł
Spoko. Na stronie blizzarda z tego co mi wiadomo, to koszt WoL to 60$, a HotS to 40$. W tekście padła cena w $, więc podawanie ceny z allegro nie ma większego sensu.
Rowniez mam nadzieje, ze Blizzard nie przejdzie na F2P. Co by nie mowic to jednak 99% gier toczy sie w normalnej atmosferze, czego raczej nie da sie powiedziec o LOL-u.
tyle ze w lolu nie ma lagow , czitow, bugow i innego syfu ktory jest w blizzie i jego sc2