Doom 4 ukaże się na nowej generacji konsol. Marka Rage prawdopodobnie została porzucona
Teraz wszystko jasne domyślam się, że Doom 4 był już nawet w produkcji może i od 2005 roku z myślą o PC ale po prostu gra była do dupy więc robią od nowa.
Mogliby zatrudnić w id kogoś, kto wie jak robić dobre gry. Z ich renomą nie powinni mieć problemu. Szkoda wysiłków Carmacka w tworzeniu świetnych technologii, gdy nikt nie potrafi zrobić z nich użytku.
Cóż Rage był tak średni, że chyba nikt za nim nie za tęskni. Największym jego plusem, a zarazem minusem była technologia..
W id powinni zatrudnić kogoś dobrego od scenariusza bo ten element w ich grach leży, wręcz bym powiedział, że go nawet nie ma
@up
Mówisz o tej świetnej technologii zastosowanej w Rage ? xD
Id już nawet jako producent engine'ów wyleciał z liczącej się czołówki. Zresztą nawet jakby stworzyli konkretny silnik na przyszłą generację to bodaj nie będą mieli praw do jego sprzedaży poza spółkę ZeniMax . Nie wiem jak długo ich współpraca obowiązuje.
Trochę szkoda bo ja osobiście mimo początkowych problemów technicznych miło wspominam Rage i muszę przyznać że przyjemnie spędziłem te kilka godzin z tą grą. Natomiast wiadomość o tym że prace nad Doom 4 cały czas są kontynuowane bardzo pozytywnie mnie nastraja.
Technologia Megatextures nie sprawdziła się choć osobiście bym jej nie skreślał bo miała swoje dobre oblicze, tak jak Rage którego przeszedłem dwa razy i przegrałem wszystko w coopie i sporo w multi. Dobra produkcja choć wymaga wiele poprawek w kwestii projektu rozgrywki.
Trzymam kciuki za id.
Nie bedzie RAGE 2? Buuuu...
RAGE to była dobra gra, choć cało nie przeszedłem z braku czasu to dobrze się przy niej bawiłem, ale trzeba przyznać, że czasem tej grze brakowało klimatu. Fajna była ta karcianka i znakomitą znajciką.
Rage 2 > Doom 4
Doom skończył się na dwójce, taka prawda.
spoiler start
trolololo
spoiler stop
Jedynym plusem Dooma 3 był mod do niego o nazwie The Dark Mod, czyli gra inspirowana Thiefem.
W Rage grało mi się przyjemnie, mimo że pierwsze odpalenie było klopsem (tekstury były spieprzone) i dopiero wygrzebanie postu w forum Steama z radami do gry pomogło.
No i kolejna gra, której ciąg dalszy pozostanie nieznany. Kto przeszedł grę ten wie o co mi chodzi.
Mi Doom 3 zawsze zajebiście się podobał!Jeden z najlepszych singlowych FPP.
RAGE to gra której nie będę żałował. Irytujące wyścigi, samochodziki wyskakujący zawsze w tych samych, oskryptowanych, miejscach w czasie podróży po pustkowiach. Nachalny backtracking, w grze, która powstawała tyle lat.. Zakończenie w stylu WTF?
Kompletne olanie PC i jakichkolwiek betatestów przy premierze gry. Id Tech 5 doczytujący rozblurowane tekstury, już po patchach, na karcie z 3 GB pamięci. Jak zobaczyłem w Dead City bitmapy, złożone chyba ze 128 pikseli, udające drzewka to zacząłem sprawdzać ustawienia grafiki. No, wybaczcie.
Jedna sprawa jednak sprawiła, że grałem w to do końca, strona plastyczna gry. To w niej było naprawdę świetne. Goście od konceptu artystycznego odwalili kawał świetnej roboty. Postacie, lokacje, bronie, pojazdy i ogólny wygląd postapokaliptycznego świata, nawet niebo, wyglądały rewelacyjnie.
Cały czas, grając, powtarzałem sobie, dlaczego tak nie wyglądają nowe Fallouty? Moje skromne marzenie to, żeby ekipa plastyków i grafików od Rage pracowała przy Falloucie 4 :)
Co do DOOMA, to sam pomysł na tą serię, walka z siłami piekła na Marsie a potem Ziemi, jest tak campowy, że nie sposób jej nie kochać.
Boję się tylko, że nikt nie ma pojęcia jak ta gra powinna współcześnie wyglądać. Zrobienie z niej następnego CODa jest najbardziej prawdopodobne i pewnie byłoby najbardziej dochodowe.
A mnie się marzy takie coś podobne do Stalkera, ale na to nie ma chyba szansy.
Ja jakoś zawsze bardziej wolałem Quake'a od Doom'a :)
@U.V. Impaler --> Wziąłem się ostatnio za wersję BFG, skończyłem zawartą tam część 1, potem 2 a teraz jestem w połowie trójki. Powróciłem także do twoich recenzji Dooma 3 i dodatku, które oceniłeś wysoko. Mnie również przypadł do gustu ten mroczny klimat z elementami horroru. Mimo upływu czasu gra nadal trzyma poziom.
Jednak oglądając wszystkie grafiki z rzekomej czwórki, ta gra wydaje mi się zbyt "jasna" i tak jakby bez klimatu. A jakie jest twoje zdanie i oczekiwania wobec kontynuacji? Wolałbyś konkretną sieczkę jak to było w korzeniach serii czy jednak klimat horroru jak w trójce?
Jak dla mnie to Rage był świetny, mega-miodny, klimatyczny, a graficznie miażdżył - fakt, może tekstury nie były zbyt wysokiej rozdzielczości, ale wygląd, design, animacje powodowały opad szczeny. Pokażcie mi ładniejszę grę z tamtego okresu, a tym bardziej pokażcie mi grę z lepszą animacją wrogów nawet z dzisiejszego okresu.. Poza tym "czucie gnata" - w tym zawsze ID byli mistrzami. Nie żebym czekał na kontynuację, bo nie lubię tasiemców - Rage opowiedział swoją historię, więc po co więcej? To tak, jakby nakręcili drugą część "Siedem". Totalny bezsens. @planet killer: w pełni popieram - Doom 3 to jedna z lepszych strzelanek sf, to samo Quake 4 - nie wiem za co zbierał cięgi. ID robi to co potrafi dobrze - soczyste, klimatyczne i niepowtarzalne fps'y - więcej nie wymagam. ID definiowali gatunek od nowa z każdą kolejną generacją swoich gier - pozostali producenci do dzisiaj kopiują pomysły Carmacka i spółki.
Ja uważam, że ID nadal są mistrzami gatunku, a że nie poszli za modnymi rozwiązaniami w fpsach to wyszło ich grom tylko na dobre. Po grach od Carmacka zawsze można oczekiwać wysokiej jakości oprawy audio-video, old-schoolowego gameplayu i ultra miodnego systemu strzelania, a to się w shooterach liczy. Szkoda trochę, że Rage 2 nie powstanie, ale będzie miejsce na jakiś nowy projekt, a przesunięcie dooma 4 na next-geny to dobre posunięcie, na current-genach nie będzie już tego efektu "wow", który towarzyszy mi odpalając tytuły od ID.
Te rzekome pseodoscreeny z Doom 4 powoli zaczyna mi się wydawać , że są jednak prawdziwe.Jest coś takiego w tych screenach , co od razu kojarzy się z silnikiem ID Tech 5.Kto grał w Rage i zwrócił uwagę na niektóre teksturki a póżniej szybko spojrzał na screeny z Dooma 4 to szybko zauważył podobieństwa.Podobnie sprawa ma się z oświetleniem i oczywiście level design - widać , iż prawdopodobnie robili to ci sami ludzie.No i ostatnia kwestia to taka , że skoro to nie są screeny z Dooma 4 to z jakiej gry ? A no właśnie.To nie zostało wyjaśnione.Jak już wiadomo ID pracują nad nową wersją Dooma 4 a stary projekt został anulowany.Kiedy screeny z Dooma zostały opublikowane bodajże w marcu 2012 roku to tam też pisało , iż Doom 4 został anulowany a konkretnie chodziło pewnie o ten stary projekt Dooma 4.