Prezentacje silników Unreal Engine 4 i FOX Engine
Obydwa dema technologiczne robią na mnie duże wrażenie. Ciekawi mnie jednak jedna ważna sprawa... Mianowicie czy konsole Next-Gen dadzą radę to uciągnąć bez problemu? Czy być może się powtórzy sytuacja jaka była z obecną generacją. Przez rok grafika będzie lepsza na konsolach, a później komputery znowu będą górą...
Eleventh---> trochę dziwne pytanie zważywszy, że oba silniki są stworzone właśnie pod możliwości next- genów.
Ja mam mieszane uczucia po obejrzeniu tych prezentacji. Z jednej strony widać znaczny skok jakościowy względem konsol obecnej generacji, z drugiej mocne komputery oferują już niewiele gorszą jakość grafiki. Nie widzę takiego skoku jakościowego jak w w przypadku prezentacji UE3, kiedy nie mogłem uwierzyć że grafika w grach może tak dobrze wyglądać.
Chociaż porównując jak wyglądało pierwsze Gears of War z tym co w chwili obecnej można zrobić na tym samym sprzęcie jestem dobrej myśli
Wystarczy jedno zdanie na temat tego, czy next geny uciagna nowe silniki.
PS4 renderowal demo UE4 w 1920x1080 i 30 fps.
PC renderowal demo UE4 w 2560x1600 i 60fps.
Nie kłam:
PS4 renderował w 1080p i 30fps-ach (domysły, równie dobrze mogło to być 50fpsów)
PC renderował w 1080p i 60fps-ach
You can easily tell that the PS4 version is basically a downgrade from the PC version of Elemental. As a means of proof, we’ve included both tech demos below. We should also note that Elemental was running on a single GTX680 on the PC. We also know that Elemental was running at 1080p and 60fps on the PC. Epic Games has not revealed the resolution and the framerate of the PS4 version, though we expect it to be at 1080p and 30fps.
[5] Gdyby podlaczyc 3 monitory pod 2 GTX690 PC moglby renderowac to demo w 7680x1600 i 60 fps.
Your point?
Fox Engine wymiata. Demko z tego silnika zrobiło na mnie większe wrażenie dlatego, że pokazywało coś, co można zobaczyć w rzeczywistości i było widać, że to co generuje silnik wygląda niemal równie realnie. Z kolei w demie UE4 mamy rzeczy zmyślone, których nie można porównać z rzeczywistością. Prawdopodobnie UE4 potrafi to samo albo i więcej niż Fox Engine ale na razie tego nie pokazał ze względu na stylistykę dotychczasowych demonstracji. Widać wyraźny skok jakości w porównaniu z tym co jest na obecnych konsolach i znacznie mniejszy w porównaniu z tym co można zobaczyć w zmodowanym Crysisie na bardzo wypasionym pececie. Cieszy fakt, że poprzeczka zostanie podniesiona wyżej ale to co mnie najbardziej razi w obecnych grach nie jest grafika ale marna fizyka a czasem jej zupełny brak i rozwiązania gameplayowe jak np. otwieranie drzwi bez użycia rąk. Dość już mam oglądania znikających odłamków ścian (o ile w ogóle da się rozwalić ścianę co jest rzadkie), znikającej w powietrzu krwi, dziwacznie kołyszących się drzew niby pod wpływem wiatru, przenikania postaci przez trawę, braku zostawiania przez postacie śladów na pisaku czy śniegu itd. To najbardziej mnie drażni. Zapewne w 9 generacji sprzętu do grania, czyli za jakieś 7 do 10 lat zostanie osiągnięta jakość grafiki jak w Avatarze. Skoro nie będzie już czego poprawiać w wyglądzie gry to może wtedy wreszcie skupią się na fizyce a potem sztucznej "inteligencji".
Zacznijmy od tego że gry i tak wygladac tak nie będą :D
wiosnaidzie---> Ale przecież wyszło nowe demo UE4 elemental na PS4 (pokazuje to samo co pecetowe). Generowane w full hd w 20-30fps. Do tego mniej efektów cząsteczkowych i gorsza destrukcja, oraz tekstury i teselacja, o AA nie wspomnę.
1-2 lata po premierze ps4, to jest okres, gdy gry pc będą optymalizowane bardzo dobrze, a potem znowu zacznie się robienie żałosnych portów takich jak np. najnowszy bioshock, gdzie do tak słabej grafiki trzeba nie wiadomo jakiego sprzętu.
Co do dem to nie wiem po co one są, po co oni je robią, jakiś bzdury zbędne, niech dadzą demo do odpalenia na pc, w czym problem?
Zawsze jest k*** to samo, piękne filmiki dem, których nigdy nie opublikują.
9 - będą, będą.
Wystarczy popatrzeć jak wygladają obecne exclusivy na X360 i PS3 pisane i optymalizowane pod warstwę sprzętową. Takiego Crysisa 3 zostawiają daleko z tyłu.
[12] Teraz to juz za mocno probujesz.
Takiego Crysisa 3 zostawiają daleko z tyłu.
Jeśli chodzi ci o Uncharted to wiedz, że taki Max Payne 3 czy Tomb Raider (w wersji pc) to gry ładniejsze od dzieła Naughty Dog, a Crysis 3 to ma grafikę ala nowa generacja.
Crysisa 3 grafika daleko ma sie do realności...next genem tez bym to nie nazwał. Caly plener i textury wydaja sie suche, sterylne - zero w nich soczystości . Grafika w Halo 4 czy uncharted 3 była 100x milsza dla oka.
Mnie tam nie przekonują te 2 silniki nowe, jeszcze zaprezentowane w formie filmu niech pokażą w rozgrywce te silniki...
Jeżeli rzeczywiście to co widzieliśmy idzie w real time, to można oficjalnie zapowiedzieć, że przyszła generacja ze swoim killzonikiem może się schować.
[13] a chciałem zagrać w Uncharted, ale jak widzę, chyba sobie odpuszczę. xD Te 2d po prawej stronie woła o pomstę do nieba.
Największe wrażenie zrobiło na mnie to dynamicznie zmienianie oświetlenia oraz pogody, do której materiały się przystosowują. Mimo to zamiast kolejnych nowinek graficznych, chciałbym zobaczyć jakiś postęp w AI, tak aby nie myśleć przez całą grę, że walczę tylko z botami.
[12][13] - W obu postach mamy do czynienia z wyolbrzymieniem. Z jednego końca w drugi.
kaszanka9 - Gdyby twoje oczy były do czegoś podłączone, to zwróciłbyś uwagę, że Drake jest na screenie na pędzącym pociągu i gdy gra jest w ruchu, człowiek nie widzi niczego poza zieloną, rozmazaną mazią.
Zresztą IMO Uncharted 2 wygląda lepiej niż Crysis. Crysisa w akcji widziałem tylko pierwszą część, pozostałych widziałem tylko wideo recenzje (w HD oczywiście) i inne materiały na YouTube. I tak, U2 pozostawił lepsze wrażenie. I to jest słowo kluczowe "wrażenie". Bo ładny i imponujący wygląd nie zależy od liczby polygonów czy jakości tekstur. Równie albo nawet bardziej ważny jest design. W Naughty Dog pracują najlepsi ludzie w branży i to widać. Każda lokacja w U2 to łakoć dla oka. Czuć w tym wszystkim artyzm, Crysis imponuje osiągami silnika, ale nic poza tym nie oferuje. To jest gra tworzona przez technofili dla technofili. Ci ludzie za bardzo skupiają się na przekraczaniu kolejnych barier i nie przykładają uwagi w dostatecznym stopniu designowi, żeby gra stanowiła jakąś organiczną całość, w której każdy element ze sobą współgra. Animacje, fabuła, ton, lokacje, muzyka itp. itd. Niektórzy mają racją nazywając te gry benchmarkami. Ludzie, w tym i ja, będą pamiętać Uncharted 2 jako jedną z najlepszych gier tej generacji (IMO najlepsza), a o Crysis'ie ludzie pozapominają, czasem może wspomną o nim podczas jakichś dysput związanych z grafiką, techniką itp. Tak, widząc Crysisa wydusiłem z siebie "wow, to wygląda nieźle", ale grając w Uncharted 2 miałem szczenę na podłodze - najbardziej filmowe doświadczanie w grach ever.
EDIT: dj_sasek - Wow. Gra jest wielbiona przez krytyków i graczy, zdobyła większość nagród za grę roku, jest często wspominana w listach najlepszych gier tej generacji, ale ją sobie odpuścisz, bo jakiś pajac wstawił screena z kiepsko wyglądającymi krzaczkami. Gratuluję logiki w rozumowaniu.
@Wiosnaidzie
Mam nadzieję, że marnie trollujesz bo jeśli naprawdę tak sądzisz, to współczuję.
@Azerath
Tylko, że dyskusja tutaj toczy się na temat jakości grafiki a nie dizajnu. To co mówisz jest jak najbardziej prawdziwe, ale nijak ma się do dyskusji i wprowadza niepotrzebny zamęt.
Gry na obecną generację konsol są po prostu brzydsze od gier na PC. Bardzo cieszę się, że w końcu to wszystko ruszy do przodu.
trochę plotek o nowym xboxie:
Nowy Xbox jednak mocniejszy od PS4?
Wyciekła kolejna specyfikacja techniczna nowego Xboxa, następcy X360.
No cóż, od pewnego czasu wszystkie plotki wskazywały, że to PS4 będzie mocniejsze od nowego Xboxa, ale jednak najnowszy „wyciek” pokazuje nam, że to jednak konsola Microsoftu (po raz trzeci) będzie dostawać najładniejsze multiplatformy.
Pamięci RAM w nowym Xboxie ma być 4 GB (tej samej szybkości co ma PS4, GDDR5) dla grafiki, i 8 GB DDR3 pamięci ogólnej (dla softu, procka itd.), czyli razem aż 12 GB (PS4 ma mieć jedną kość o pojemności 8 GB). Zastosowanie identyczne jak w typowym PC, co potwierdza tylko wiarygodność. Procesor ma mieć prędkość 1.8 GHZ, dla porównania PS4 będzie taktował do 2.0 GHZ (według najnowszych plotek, ponieważ Sony jeszcze nie podało oficjalnie jaka będzie dokładna jego prędkość), czyli tutaj teoretycznie wygrywa PS4 (jakby co, oba procki mają posiadać po 8 rdzeni), ale została jeszcze grafika. Karta graficzna w PS4 ma podobno na zegarze do 800 Mhz, a tu mamy dostać 950 Mhz, czyli nowy Xbox miałby o 150 Mhz więcej mocy dla efektów graficznych (około 19%). Na koniec zostawiłem kwestię APU… jest to zintegrowany układ graficzny z procesorem, a służyć mogłoby to do emulacji gier z X360, tak myślę.
Tak o to prezentuje się najnowsza specyfikacja techniczna Xboxa nowej generacji:
APU: 1.6GHZ APU ( 4 PHYSICAL )
CPU: 1.8GHZ ( 8 PHYSICAL )
GPU: 950MHZ D3D 11.XX ( 4 GB GDDR5 )
MEMORY: 8GB DDR3 ( 233 MEM. 933 I/O )
tech dema to tylko pokaz mozliwosci samego silnika a nie wyznaczenie standardu dla gier na najblizsze lata.
to od Unreal to bardziej wyrezyserowany trailer niz cos majacego cokolwiek wspolnego z gra.
Konami natomiast w Fox Engine pokazalo juz cos sensownego. znany juz od lat pokoj, ktory wyglada naprawde niezle ale czar prysnal gdy pojawila sie postac - bardzo sztuczna. do tego juz nie pierwszy raz ogladajac materialy z tego silnika odnosze wrazenie ze duzo przedmiotow swieci sie jak psu jajca, cos co bardzo denerwowalo mnie w UE3. ciuchy (nie liczac tych naprawde blyszczacych) czy drewno nie powinny odbijac swiatla jak powierzchnie metalowe czy szklane a tu tak jest. ktos tlumaczy to wilgocia itp ale to nie ma sensu.
Azerath [20]
najbardziej filmowe doświadczanie w grach ever
No to fatalnie! Gra ma być - uwaga! - grą, a nie filmem!
Niemniej jednak zgadzam się - o wiele ważniejszy jest design niż hiperultraextramegarealistyczne technikalia (tak, grafika w Battlefield i każde kolejne wcielenie Frostbyte czy jak to tam się zwie nie robią na mnie wrażenia) i na tym polu seria Uncharted jest, według mnie, na pewno w czołówce.
Inna sprawa, że mamy taki cholerny zastój graficzny spowodowany przez konsole, że nawet dziś Crysis z 2007 jest jedną z najlepiej wyglądających gier jeśli chodzi o technikalia.
Nie zgadzam się tylko co do tego, że najlepsi designerzy i graficy w branży pracują w ND, ponieważ moim zdaniem takowych zatrudnia CDP Red, ale to już tylko i wyłącznie kwestia gustu, który u każdego jest inny.
Grafika w Halo 4 czy uncharted 3 była 100x milsza dla oka.
Bo artystycznie wszystkie Crysisy czy Battlefield 3 nie robią zbyt wielkiego wrażenia.
Taki Alan Wake (oprawa porównywalna z uncharted) robi na mnie spore wrażenie, wszystko jest pięknie zaprojektowane, oświetlenie to jedno z lepszych na rynku, ale niestety tekstury są słabe. Momentami aż rażą. Tak samo jest w innych konsolowych grach, chociaż teraz wychodzą już porty które w wersji na PC oferują o wiele więcej vide Max Payne 3 czy Tomb Raider
No to fatalnie! Gra ma być - uwaga! - grą, a nie filmem!
Ding! Mamy zwyciezce.
Wlasnie dlatego nowy Tomb Raider, The Walking Dead czy inne QTE:The Movie to gowno, a nie gry.
A tepa prasa o grach cieszy sie, ze sprzedanych recenzji.
Walking Dead akurat jest dobry jako interaktywny serial, Tomb Rider niestety jest uważany za dobrą grę.
Precentacje obu silników niby ładnie wyglądają ale to wszystko wygląda jak cutscenka. Czekam na pokazania jak wyglądają gry wykonane na tych silnikach.
najbardziej filmowe doświadczanie w grach ever
No to fatalnie! Gra ma być - uwaga! - grą, a nie filmem!
Przymiotnik "filmowy" bardzo dobrze opisuje wrażenie jakie U2 po sobie pozostawia. Nie oznacza to, że w grze jest mało gry. Gry jest całkiem sporo i to bardzo dobrej. Sam przechodziłem U2 kilka razy za każdym razem świetnie się bawiąc. Jeśli gra jest filmowa, to nie oznacza to, że jest zła. Jak widzę, zahaczyliśmy tutaj o nowy temat. Dlaczego The Walking Dead to gówno? Dlaczego gra tego typu musi być z zasady zła? Bo co - bo nie nie jest Deus Ex'em, bo nie jest Battlefieldem, bo nie jest Wiedźminem? Dlaczego? Trzeba skończyć z bardzo wąskim rozumieniem tego, czym gry są. The Walking Dead jest świetną grą z gatunku visual novel. Jaki sens ma ocenianie jej na zasadach jakich używa się oceniając np. shootery czy RPG'i? The Walking Dead jest równie dobre jak każdy inny dobry tytuł - FTL, The Binding of Isaac, Braid, Cave Story, Machinarium, Call of Duty, gry Nintendo. Dobra gra =/= 40h, super grafa, multiplayer, linie dialogowe, super fabuła, itp. itd.
BTW: Nie siedzę w temacie, ale z tego co słyszałem, to najlepszy artysta (szefowie studia tak powiedzieli jeśli dobrze pamiętam albo ktoś inny ważny w firmie) jakiego CD Projekt miał odszedł na krótką chwilę do Cryteku, by przejść właśnie do Naughty Dog, w którym obecnie pracuje.
@paul oren's
Pamięci RAM w nowym Xboxie ma być 4 GB (tej samej szybkości co ma PS4, GDDR5) dla grafiki, i 8 GB DDR3 pamięci ogólnej (dla softu, procka itd.), czyli razem aż 12 GB (PS4 ma mieć jedną kość o pojemności 8 GB).
Jeśli tak będzie to Xbox 3 będzie miał architekturę czysto pecetową i odejdzie od rozwiązania z X360 i chyba też Xboxa, gdzie była pamięć zunifikowana. Moim zdaniem pamięć zunifikowana jest lepsza niż dzielona więc nawet jak Xbox 3 będzie miał w sumie o połowę więcej RAM niż PS4 to różnica nie będzie aż taka duża w grach. Na pewno mniejsza niż w obecnej generacji, chyba, że autorzy specjalnie zrobią grę brzydszą na PS4.
Na koniec zostawiłem kwestię APU… jest to zintegrowany układ graficzny z procesorem, a służyć mogłoby to do emulacji gier z X360, tak myślę.
Jeśli Xbox 3 będzie kompatybilny z grami z Xboxa 360 to mamy zwycięzcę następnej generacji konsol, chyba że Sony również ma prototyp PS4 ze wsteczną kompatybilnością a to, czy wejdzie do produkcji uzależnili od ruchu Microsoftu. Od dawana powtarzałem, że w konsolach następnej generacji powinien być oddzielny układ do liczenia fizyki bo jak twórcy gier będą musieli używać do tego GPU to będą mieli do wyboru: lepsza grafika albo lepsza fizyka i wiadomo, że wybiorą grafikę. A jak będzie oddzielny układ tylko do fizyki, to będą musieli go wykorzystać bo jak tego nie zrobią to gracze kupią grę konkurencji, która to zrobi. W PS4 za fizykę mógłby być odpowiedzialny CELL. Przy okazji, mógłby też służyć do odpalania gier z PS3.
@Murabura
Konami natomiast w Fox Engine pokazalo juz cos sensownego. znany juz od lat pokoj, ktory wyglada naprawde niezle ale czar prysnal gdy pojawila sie postac - bardzo sztuczna.
Miałem podobne odczucie. Możliwe jednak, że było spowodowane nie tyle sztucznym wykonaniem postaci, co świadomością, że to postać z gier i na dodatek ubrana w to swoje wdzianko przez co do biura pasowała jak pięść do nosa.