DayZ - alpha testy wersji komercyjnej ruszą najwcześniej w czerwcu
Tego się nie spodziewałem. Jeszcze dwa miesiące temu mówiło się o wypuszczeniu full release'u przed kwietniem, a tu nagle alpha w czerwcu? Małe szanse na wydanie w tym roku? Rozumiem chęć dopracowania gry, ale przesuwając premierę gry o rok mogą stracić potencjalnych nabywców. W 2014 ten silnik może nie być już tak atrakcyjny.
Popieram użycie modelu "Minecraft'owego", czyli możliwość kupna wersji rozwojowej po niższej cenie. Jak widać Bohemia Interactive odniosła dzięki temu duży sukces.
(poprawcie miesiąc w ostatnim akapicie)
@N_Joy
Dobrze, że napisałeś "mówiło się". Hall ma wyprawę na Everest (kwiecień-maj) i kilka razy na reddicie mówił, że chciałby by grywalna wersja była przed kwietniem, ale niczego nie był w stanie obiecać. Z tym czerwcem jest tak samo. Wróci do Czech sprzawdzić jak idą postępy i pewnie nadal netcode nie będzie wystarczalnie odpracowany.
Od początku nie wierzyłem, że ta gra ma szanse ukazać się tak wcześnie przy pisaniu ponad 50% silnika od zera. Architektura a'la MMO to nie jest pikuś, twórcy się tu trochę rzucili z motyką na słońce, ale przynajmniej plus jest taki, że zdają sobie sprawę z tego, że ten gatunek wymaga poważnej architektury klient-serwer, która nawet w Armie 3 jest zupełnie nieprzydatna do gier z trwałym światem w stylu MMO. Ta gra potrzebuje własnego silnika, a nawet EA nie byłaby tego w stanie zrobić w kilka miesięcy.
A co do mniejszej liczby klientów - tym się raczej nie przejmują. Do tej pory byli przestraszeni przesadnym hypem na grę, bo to jest gra robiona przez mała ekipę, a nie jakiś kolos AAA (i dobrze, bo eksperymenty i wolność designu funkcjonuje już tylko w niskich budżetach w tej branży i prawie wyłącznie na PC; większe budżety narzucają finansowo sprawdzone ścieżki).
Nigdy wcześniej Rocket nie mówił, kiedy gra się ukaże. Wszystkie wcześniejsze daty to dotyczyły tego, że chciałby, żeby gra się ukazała wtedy i wtedy. Teraz mamy potwierdzoną informację. Moim zdaniem wysoko mierzą z tą architekturą serwera na wzór MMO. Zobaczymy jak to wyjdzie, oby jak najlepiej. Przesunięcia dla takich gier są normą. Ciężko przy tak małej ekipie określić konkretny dzień kiedy gra się ukaże. Wiemy, że wcześniej będą testy i będzie można grę kupić w wersji alpha. Obijać to oni się na pewno nie obijają. Zobaczymy jak będzie wyglądać crafting i zarządzanie ekwipunkiem jak i on sam. Niby mają to pokazać na targach PAX i w nadchodzącym devblogu.
Konferencja z targów PAX, zaimplementowano animacje z army 3. Wygląda to świetnie, to dla tych hejterów co narzekali, że animacje wyglądają jak sprzed 10 lat - http://www.youtube.com/watch?v=OYyNaDLOWfM&feature=player_embedded
Czekam, szkoda, że się tak wleczą