Sepang International Circuit
Najważniejsze informacje:
http://www.f1ultra.pl/index.php/weekend-gp/135140-gp-malezji-13-przewodnik-kibica.html
http://f1zone.pl/tory/2/gp_malezji.html
http://www.formula-one.pl/1951/f1-gp-malezji-2013
Pogoda: http://www.myweather2.com/Motor-Racing/Malaysia/Sepang-Circuit.aspx
OPONY: Mieszanki Pirelli na wyścig: pośrednia i twarda
Strefa DRS: http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomosci-f1/135269-fia-podala-lokalizacje-stref-drs-w-malezji.html
Klasyfikacja kierowców 2013:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/driverstandings.php?season=2013
Klasyfikacja konstruktorów 2013:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/constructorstandings.php?season=2013
Harmonogram: http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/ramowka.php
1. Trening 22.03 03.00
2. Trening 22.03 07.00
3. Trening: 23.03 06.00
Kwalifikacje: 23.03 09.00
Wyścig: 24.03 09.00
Kalendarz wyścigów 2013:
1. Grand Prix Australii
Data: 17 marca | Tor: Albert Park (5,303 km x 58 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: K. Raikkonen
2. Grand Prix Malezji
Data: 24 marca | Tor: Sepan International Circuit (5,543km x 56 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
3. Grand Prix Chin
Data: 14 kwietnia
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
4. Grand Prix Bahrajnu
Data: 21 kwietnia
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
5. Grand Prix Hiszpanii
Data: 12 maja
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
6. Grand Prix Monako
Data: 26 maja
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
7. Grand Prix Kanady
Data: 09 czerwca
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
8. Grand Prix Wielkiej Brytanii
Data: 30 czerwca
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
9. Grand Prix Niemiec
Data: 07 lipca
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
10. Grand Prix Węgier
Data: 28 lipca
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
11. Grand Prix Belgii
Data: 25 sierpnia
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
12. Grand Prix Włoch
Data: 08 września
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
13. Grand Prix Singapuru
Data: 22 września
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
14. Grand Prix Korei Południowej
Data: 06 października
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
15. Grand Prix Japonii
Data: 13 października
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
16. Grand Prix Indii
Data: 27 października
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
17. Grand Prix Abu Dhabi
Data: 03 listopada
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
18. Grand Prix USA
Data: 17 listopada
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
19. Grand Prix Brazylii
Data: 24 listopada
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
Zespoły na rok 2013:
Infiniti Red Bull Racing
1. Sebastian Vettel (GER)
2. Mark Webber (AUS)
/Sebastien Buemi (SUI)
Scuderia Ferrari
3. Fernando Alonso (ESP)
4. Felipe Massa (BRA)
Vodafone McLaren Mercedes
5. Jenson Button (GBR)
6. Sergio Perez (MEX)
/Gary Paffett (GBR)
Lotus F1 Team
7. Kimi Raikkonen (FIN)
8. Romain Grosjean (FRA)
/Jerome d''''Ambrosio (BEL)
Mercedes AMG Petronas F1 Team
9. Nico Rosberg (GER)
10. Lewis Hamilton (GBR)
Sauber F1 Team
11. Nico Hulkenberg (GER)
12. Esteban Gutierrez (MEX)
Sahara Force India F1 Team
14. Paul di Resta (GBR)
15. Adrian Sutil (GER)
Williams F1 Team
16. Pastor Maldonado (WEN)
17. Valtteri Bottas (FIN)
/Susie Wolff (GBR)
Scuderia Toro Rosso
18. Jean-Eric Vergne (FRA)
19. Daniel Ricciardo (AUS)
Caterham F1 Team
20. Charles Pic (FRA)
21. Giedo Van Der Garde (NED)
Marussia F1 Team
22. Jules Bianchi (FRA)
23. Max Chilton (GBR)
Polecane strony:
http://sokolimokiem.tv/ [info PL]
http://www.f1wm.pl [info PL]
http://www.f1ultra.pl [info PL]
http://www.f1.v10.pl [info PL]
http://www.formula1.pl [info PL]
http://www.f1talks.pl/ [info PL]
http://f1zone.pl/ [info PL]
http://www.autosport.com [info ANG]
http://www.f1racing.net [info ANG]
http://en.espnf1.com/ [info ANG]
http://www.planet-f1.com [info ANG]
http://www.formula1.com [oficjalna strona F1 - ANG]
http://motorsport.nextgen-auto.com/?lang=en [info ANG]
http://www.racing-underground.com/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.f1zone.net/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.youtube.com/watch?v=5cMhCWTciWw&feature=player_embedded [ciekawostki]
Zmiany w sezonie 2013:
- Godzina policyjna zostanie zwiększona z sześciu do ośmiu godzin, a jej złamanie będzie dozwolone tylko dwa razy
- W związku ze wzrostem ciężaru opon zostanie zwiększona minimalna dopuszczalna masa samochodów, z 640 do 642 kg
- W treningach, jak i kwalifikacjach używanie DRS zostanie ograniczone tylko do wyznaczonych na torze stref
- Zniesienie przepisu ‘force majeure’ który pozwalał w razie tzw poważnej awarii zatrzymać bolid w trakcie kwalifikacji przed dojechaniem do alei serwisowej. W ten sposób zespoły mogły oszukiwać ilości paliwa będące w baku w czasie Q3
- Zaostrzone zostały testy przedniego skrzydła. 100 kg obciążenie przyłożone w dwóch różnych punktach na obu osiach podłużnej i poprzecznej. Wygięcie skrzydła zmniejszono z 20 mm do 10 mm
- Nos bolidu może być maskowany. Przez wile osób krytykowany nosek może być zasłonięty laminowanym panelem, który nie będzie zakłócał aerodynamiki
- Zaostrzone zostały również testy zderzeniowe. Mają one na celu poprawić bezpieczeństow kierowcy oraz sprawdzić wytrzymałość kokpitu. Sprawdzany będzie każdy egzemplarz pojazdu.
Transmisje odbywają się na Polsat/Polsat Sport Extra/Ipla oraz innych zagranicznych kanałach
Tu można znaleźć streaming treningów, kwalifikacji oraz GP:
http://soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport
Poprzednia część: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12612804&N=1#ostatni
Wstępniak cały czas jest w fazie work in progress
Tyle dobrego, że ta pipa często marnuje P1. Bo jakby wszystkie PP przekładał na wygrane w wyścigach to można by się pochlastać.
Ehhh znowu płaczek, ale mam nadzieję, że skończy się tak jak w Australii.
BTW fajnie, że rypło deszczem przynajmniej jakieś emocje były ;)
Vettel czapki z głów, ale mam nadzieję, że jutro będzie czerwono na czele po pierwszym zakręcie :)
Massa po raz kolejny przed Alonso, świetnie. Mam nadzieję, że w wyścigu będzie miał szansę udowodnić, że wcale nie jest gorszy, a nawet lepszy od Hiszpana.
Sokolim Okiem TV
OS10: Koniec jazdy załogi Kubica/Baran, organizatorzy donoszą o wypadku – z załogą wszystko w porządku.
"kto idzie grubo, jebnąć musi"
Musiał sie zdenerwować na Janka, że wygrał oes :P Poza tym ten kto twierdzi, że RRC jest lepsze od S2000, to się myli, grubo myli, bo widzę że niektórzy piszą w necie że Robcio ma lepszy sprzęt!!111
No i czekam na newsy, że to przez rękę <3
ed. No jak na dojazdówcę, to pięknie :D
Citroën Racing Citroën Racing ‏@CitroenRacing 28 s.
Robert Kubica hit a barrier and broke the left-rear wheel in SS10. Unfortunately he has to retire.
Dojechał i ma zamiar jechać dalej :)
A jednak nie :P Szkoda bo debiut w ERC zapowiadał się sensacyjnie. Niemniej wrażenie wywarł spore.
Pirelli testuje opony na samochodzie z Enstone, co może budzić pewne skojarzenia (vide obecna forma Lotusa), ale takiej bezczelności ze strony Helmutów i Kasztanów się nie spodziewałem.
Wow
Swoją drogą tydzień temu oglądałem wyścig później z internetu pobrany. Dzisiaj po raz pierwszy słucham Grzegorza Jędrzejewskiego i nie jest źle. Ma wiedzę, gada całkiem sensownie - bez bólu można oglądać.
Nie wiem czyja to była decyzja teamu czy kierowcy ale to był idiotyzm żeby nie zjechać po nowe skrzydło.
Alonso faktycznie próbował podciąć, ale to nie tak miało wyglądać. :(
Hamilton kozak. 6 lat w McLarenie robi swoje haha :)
Hamilton zjechal na miejsce McL :D
A komentatorzy zauwazyli dopiero teraz :p
Ahahahaha niezły fail :D
Się dzieje.
Wyścig mistrzów :) Atrakcji co nie miara :)
Gdyby nie syf w czołówce i odpadnięcie FA.....
Jędrzejewski jest generalnie lepszy od Borowczyka, ale obaj panowie notują faila za failem. Nie wiem co oni oglądają, ale brak reakcji na akcję Hamiltona czy kontakt Alonso z Vettelem to żenua straszna.
Placzek z pretensjami do Webbera, ze za wolno jedzie...niech go wyprzedzi skoro jest szybszy :/
Szkoda Sutila i di Resty, nie ze swojej winy koniec wyscigu dla nich
+ Massa
+ Hulk
+ Vergne łapie 1 pkt
----- TO tak perfidne że szkoda gadać szczególnie w Mercu, ale i RBR się popisał
-- Vettel wygrywa
- Alonso na własne życzenie nie dojechał
- FI
- Lotus dość przeciętnie, szczególnie Kimi który męczył się strasznie z Perezem
Ja pierdzielę końcówka to już parodia wyścigów... Najpierw Webber nagle odpuszcza. Później te teksty do Rosberga.
Wyścig mocno średni. Działo się na początku, trochę zabawy w pit-stopach i to by było na tyle, bo tej żenady na końcu to aż szkoda komentować.
No i najgorsze w tym wszystkim to zwycięstwo płaczka...
Brzydka końcówka, strasznie brzydka.
Na +
• Vettel - klasa w kwalifikacjach, klasa w wyścigu, żenującą wypowiedź pod adresem Webbera przebaczam.
• Massa w końcówce, 3 oczka w górę, choć generalnie średnio mu ten wyścig wyszedł.
• Walka Vettela z Webberem, takie akcje na krawędzi to coś pięknego.
• Wjazd Hamiltona do boksu McLarena - jak tu nie lubić tego typa :)
Na -
• Postawa Ferrari lub Alonso - czekam na wypowiedzi zespołu. Była szansa na pitstop i jakiekolwiek punkty.
• Mercedes - żenada do kwadratu, kompletny brak jaj i sztuczne ustawianie wyniku. Żale Rosberga rozumiem, dobrze w sumie, że jęczał publicznie - przynajmniej wiadomo jakie układy panują w zespole.
• Borowczyk i Jędrzejewski - nie wiem jaką transmisję oni oglądają, ale fakt, że wyłapują wszystko z pięciominutowym opóźnieniem na powtórkach pokazuje, że chyba czas dopuścić do mikrofonu kogoś innego.
Dekorację bojkotuję, Hamilton kompletnie nie zasłużył na podium.
Hamilton zero radości przy wręczeniu nagrody i chyba nawet wskazał na nico rosberga ręką w geście podziękowania i komu się ona należała.
Było jakieś spięcie na ważeniu? Wyłączyłem transmisję tuż po mecie, bo nie chciałem oglądać takiej dekoracji ...
Świetny wyścig, imo znacznie ciekawszy od tego w Australii, bo oprócz strategii z oponami doszło naprawdę dużo fajnej walki na torze. Szkoda tylko, że Mercedes zrobił wszystko żeby tylko pokazać swoim inwestorom i włodarzom jakim to Hamilton jest wspaniałym nabytkiem.
<== Najlepsza była wypowiedź Helmuta Marko, że nie jesteśmy jak mercedes i obu kierowców traktujemy tak samo.
Szkoda mi Rosberga bo liczyłem na podium, ale cóż życie..
Dopóki walka toczy się na torze, wszystko gra. Akcja RBR pod ścianą była ryzykowna, ale panowie mają udowadniać swoją wyższość za kółkiem i w tym przypadku tak się stało. Mercedes z kolei to dno dna, a w pewnym momencie nawet się cieszyłem, że skończą wysoko.
Webber: „Po ostatnim stopie inżynier powiedział: koniec ścigania, skręcamy obroty i oszczędzamy opony. Vettela będą chronić, jak zwykle”.
Helmut Marko: „Horner powiedział kierowcom, żeby utrzymywali swoje pozycje, ale sytuacja wymknęła się spod kontroli”.
Helmut Marko cd: „U nas nie jest tak jak w Mercedesie, gdzie jest numer 1 i numer 2. U nas obaj kierowcy mają równy status”
ahahaaha good one
Webber kompletnie zignorował Vettela, zero radosci, nawet sobie reki nie podali. Jak Webber wszedl do pokoju to Vettel cos tam chcial zagadac "Mark, Mark" ale Webber nawet na niego nie spojrzal. Pozniej przy dekoracji nie oblal Vettela szampanem i przy wspolnym zdjeciu chyba nie objął...Nic specjalnegi ale widac, ze atmosfera jest ciezka
Ja kibicuje Mercedesowi jednak po sprowadzeniu murzyna już wiedziałem, że będą jaja i są, przez cały wyścig się cieszyłem, ale końcówka szkoda słów.
Czy ja wiem panowie sobie po dekoracji pogadali.Widać, że Mark był zły pokiwał trochę głową i tyle, wątpie żeby to urosło do jakiegoś mega konfliktu.
A przypadkiem w zeszłym roku Rosberg nie odstawił podobnego numeru?
Edit: Przypomniałem sobie, że to był Button :)
Christian Horner: Wydaliśmy instrukcje, aby utrzymać pozycje, ale Sebastian wziął sprawy w swoje ręce – chciał wygrać wyścig.
Jeśli to prawda, to tym razem Vettel mi zaimponował.
Dopiero teraz obejrzałem końcówkę z odtworzenia. Radości na podium było co nie miara. Ostatnio tak żałobną atmosferę widziałem po GP San Marino w '94 roku, kiedy zginął Senna. Trochę wałek, ale cóż... Przynajmniej wyścig dobry. Brawo dla Massy, który pomimo fatalnego startu i 4 pitstopów zrobił w końcówce 5 miejsce, dzięki kilku świetnym manewrom. Brawo dla Vergne'a i Hulkenberga za pierwsze punkty w sezonie. McLaren najmarniejszy w historii.
Świetny wyścig, warto było wstać na 9tą ;)
Od kiedy Schumacher w 2010 wrócił do F1 to kibicowałem jemu jak i zespołowi Mercedes GP. Po jego odejściu kibicuję Rosbergowi, Hamiltona nie lubię. Chciałem aby wygrał Nico, no cóż, "team orders" i jeszcze stawianie Lewisa jako nr1 w zespole, dla mnie to Nico jest nr1, nie podoba mnie się te faworyzowanie Brytyjczyka..
Co do spięcia Vettela z Webberem to widać, że to jest drugi Schumacher. Chłopak chciał się ścigać, a nie słuchać szefów by dali Webberowi wygrać to dla mnie na plus, ale ten manewr wyprzedzania to po prostu wcisnął się na siłę tak jak Schumi podczas GP Węgier w 2010 wyprzedzając Barrichello. To są wyścigi, a nie jakieś ustawianie ich. Rozumiem, że obawiają się kraksy swoich podopiecznych, ale this is racing! Przynajmniej jakieś emocje były ;)
Jesus co się dzieje z Perezem? Obiecujący kierowca w kiepskim samochodzie :(.
BTW. Dlaczego Vettela nazywacie "placzek"?
EDIT: Czy ktoś ma zaproszenie na nowy racing-underground? Nie ma migracji kont, tylko koniecznie trzeba nowe zakładać.
BTW. Dlaczego Vettela nazywacie "placzek"?
Po tym jak zdobył pierwszy (o ile dobrze pamiętam) tytuł mistrza, popłakał się w kasku i przez radio było tylko słychać łamiącym się głosem "thank you, thank you"
Jesus co się dzieje z Perezem?
Pytaj raczej co się dzieje z McLarenem, 4pkt w dwóch GP? 7 miejsce w klasyfikacji generalnej? Dramat.
Ja też popieram Vettela za dzisiejszą walkę, podobnie jak Webbera za to że próbował potem tą pozycję odzyskać. Głupio tylko o tyle że w wywiadach Seb przepraszał i mówił że drugi raz by tak nie zrobił. Polityczna poprawność, psia mać... Tak samo liczyłem że Rosberg na sam koniec wyścigu zaatakuje Hamiltona żeby podobnie jak w Red Bullu zagrać na nosie panom od team orders, ale cóż, chociaż przez radio powiedział co o tym myśli, zawsze coś :)
Wg brytyjskich komentatorów Hamilton ma prawdopodobnie zapisaną w kontrakcie pozycję nr 1 w zespole, stąd więc te polecenia zespołowe w Mercedesie. Nieciekawie wyszło, bo Rosberg się wkurzył na Brawna a i Lewis nie wyglądał na dekoracji zwycięzców i powyścigowej konferencji na bardzo szczęśliwego. Ryzyko kraksy było minimalne, bo Hamilton jechał niemal połowę dystansu w trybie oszczędzania paliwa i nie miałby żadnych szans na obronę pozycji. Pozostaje mieć nadzieję, że w przyszłości nie schrzanią już sprawy z zatankowaniem Anglika, bo w takim wypadku Rosberg go nie dogoni abowiem jest wolniejszym kierowcą.
Vettel stwierdzil, ze nie zrobil tego celowo i przeprasza. Tak przypadkiem jakos wyszlo, ze wyprzedzil, zdarza sie w F1.
Webber zly, ze zostal objechany. Jeden lepszy od drugiego, psia ich pac...
szkoda rosberg'a, byl duzo szybszy od hamiltona.
stanson--> a wracajac do Kubicy, to chyba jednak mialem racje, czyz nie?:) rozbil sie.
http://www.youtube.com/watch?v=x0ybnXGgY7Q
Onboard z wypadku Kubicy... 0:25 ja pier... , już wiedział że dupa z tego będzie :|
W tym właśnie momencie uciekł mu tył. Ja się cieszę, że się na tej barierze zatrzymali, bo mogło być nieciekawie ;/
BTW. Dlaczego Vettela nazywacie "placzek"?
Po tym jak zdobył pierwszy (o ile dobrze pamiętam) tytuł mistrza, popłakał się w kasku i przez radio było tylko słychać łamiącym się głosem "thank you, thank you"
Nie wiem jak inni, ale ja zacząłem go tak nazywać po wyścigu, w którym jadąc na prowadzeniu zaczął jęczeć że robi się już za ciemno i powinni przerwać. Gdy padło takie samo pytanie do Hamiltona ten odpowiedział tylko: jedziemy dalej.
Lekki offtop, relacja Eurosportu z rajdu Wysp Kanaryjskich:
http://www.youtube.com/watch?v=zAWtQSfTDqI
Kubica szatan. Z odcinka na odcinek w Rajdzie Portugalii jedzie co raz szybciej i już zaczyna wyciągać lepsze czasy niż Kościuszko (WRC) ^^
Na drugich przejazdach osiąga najlepsze poprawy czasowe z całej stawki. Szybko uczy się trasy. Niesamowity jest.