Prezes CI Games o Sniper: Ghost Warrior 2: „działa czarny PR”
Myśl tak dalej i rób dalej takie kupy jak ghost warrior to nie wróże dalekiej przyszłości. przecież ta gra to totalny gniot. żyjemy w 21 wieku i ludzie oczekują Czegoś lepszego niż Dobre.
No tak, towarzysząca procesowi produkcji tej gry zmiana nazwy z City Interactive na CI Games teraz jest w zupełności dla mnie uzasadniona - by później (po wydaniu tego średniaka) zgonić wszystko na "czarny PR" i "chęć zburzenia wizerunku firmy", bo przebranżowiła się na CI Games, które (ponoć) samo w sobie miało produkować produkcje klasy AAA.
I to wszystko przez te "wygórowane" wymagania odnośnie tego tytułu i "nowego" CI Games, przecież ta gra jest dobra prawda ?
Mieli gniota, dobrze o tym wiedzieli, teraz próbują mydlić oczy, że-na-da.
edit: A sam pan Marek wygląda mi na typowego cwaniaka od PR. Smart talk, but nothing to say.
Więc mam rozumieć, że moi koledzy z pracy, których znam od lat, praktykują "czarny PR"? Jeżeli ktoś im za to płaci, to ja też mogę...
Kto powinien mi wyplacic kase za odwalenie "czarnego PR."?
mający na celu zburzenie dotychczasowego wizerunku jego firmy.
Tzn jakiego? Robimy sredniaki i puszczamy je do kiosku? Ani Sniper 1 a tym bardziej Sniper 2 nie sa nawet w okolicy czegos powyzej sredniej. Szczytowe osiagniecie CI jest na poziomie wpadki Techlandu z CoJ Cartel :).
Cholera, wydało się. Idę odebrać moją premię za ten skuteczny czarny PR i lecę dalej.
A nie, właśnie dostałem zaliczkę od Acti aby reklamować ich TWD jako lepszy produkt od Snipera.
Gość tłumaczy się podobnie jak swojego czasu tłumaczyli się twórcy Kac Vawy - w jednym i w drugim przypadku nie potrafili przyznać się do błędu - do tego, że zrobili gniota a reklamują to jako świetny produkt i nie mają sobie nic do zarzucenia... czasami chyba po prostu trzeba przyznać się do błędu, powiedzieć sobie i graczom,, że daliśmy dupy i przepraszamy... no ale ich widocznie na to nie stać.
Nie wiem o jakim on też mówi wizerunku firmy - widać ma zajebiście wielkie mniemanie o sobie i firmie. Bo chyba spora część osób postrzega CI jako firmę, która robi w większości gnioty (przygodówki chyba mieli tylko niezłe), które zalegają kilka lat w kioskach. Dla mnie osobiście jest to znak, że jak widzę na pudełku coś związane z CI to się zastanawiam kilka dni zanim zdecyduje się na zakup i czytam wszystkie możliwe materiały dotyczące gry. No świetny wizerunek...
Czarny PR to może być jak coś jest dobre a ktoś to obsmarowuje... jak produkt jest gówniany i ludzie piszą, że taki jest, to fakt a nie czarny PR.
kong123 - ale on tego nie mowi do graczy tylko akcjonariuszy.
Gra jest taka super ze miala wyjsc juz w lutym 2012 roku a wyszla rok pozniej. Ciekawe co wtedy przedstawiala
No, a co on ma powiedzieć?
Że wypuścili bubla? Gra która była w produkcji nie wiadomo ile czasu- nie potrafi przebić poziomu poprzedniczki?
Kiepska grafika połączona z gameplay'em - gdzie gracz jest prowadzony za rączkę?
A ten czarny PR to w czyim zasadniczo interesie? Tak z bezinteresownej zawisci?
zróbcie dobrą grę to pogadamy, CI zawsze robił i pewnie niestety będzie robił beznadziejne gry
Gra jest taka super ze miala wyjsc juz w lutym 2012 roku a wyszla rok pozniej
To mnie najbardziej zastanawia - albo był to jeszcze większy gniot, albo przez cały rok nie robili prawie nic.
Obstawiam to pierwsze
Boże jakby ta część była dobra to przecież serwisy itd nie wystawiały by z dupy słabych ocen, ale skoro dla niego to jest gra wszech czasów no to powodzenia.
Aż mi się przypomniało jak na forum cdp.pl oskarżono mnie, że działam na zlecenie konkurencji bo jak może mi się nie podobać ich oferta.
Zauważyliście, że jest trochę podobny do Breivika?
To Po jakiego grzyba ten pan poleciał do studia żalić się przed wyrafinowanymi graczami, że ich gra stała się punktem drwin i falą pomyjów. A. zachęta do kupna tych co o grach są zieloni kupią, bo reklama polskiej gry, B. Fałszywy obraz rzeczywistej ( gniot ) jakości produktu. City Interactive wydał kolejną kiszkową kaszankę, hej gimbaza lećcie do kiosku po nową giere za 10-dyszke.
Pieniędzy chyba im już brakuje. Miało być tak pięknie premierą GW2 a wyszło jak wyszło. A pana Tymińskiego to już nie skomentuję...
Mnie najbardziej zastanawia, jak można zrobić takie coś. Jeżeli wydają średniaka i są świadomi tego, że to średniak... to wszystko jest ok. Ale jak można wypuścić średniaka, myśląc, że to bardzo dobra gra? Czy w CI nie ma osób, które ukończyły chociażby najbardziej znane strzelaniny - CoDa, MoHa i BFa, żeby porównać do nich poziom Snajpera?
W samą grę nie grałem. Po obejrzeniu na YT zakończenia pierwszej części podziękowałem.
Pan Tymiński popisał się wysokim poziomem retoryki obronnej. Za klucz obstawiałbym manipulacyjne sedno niejako zawarte w tej wypowiedzi. Coś tam przemilczane, tendencyjnie dobrane, a intencje starannie ukryte.. ;>
Zapomniał wspomnieć o 4-5 milionach nielegalnych pobrań ich gry ---->
Piractwo już najwidoczniej nie jest trendy.
A nie, właśnie dostałem zaliczkę od Acti aby reklamować ich TWD jako lepszy produkt od Snipera.
Zaliczka od Acti odnotowana, no to jedziem.
Razem ze wspaniałym koncernem Activision Television, w dobie kompromitacji CI i ich najnowszego dzieła, zalecamy zainteresować się naszą nową grą, The Walking Dead: Survival Instinct. Gra ta nie odbiega poziomem od hitowego TWD od Telltale, a jest o 10 klas lepsza od najnowszego Snipera. Życzymy udanych zakupów i przelewania $$ na nasze konto. Razem z panem Kotickiem serdecznie pozdrawiam pana Tymińskiego. Dziękuję za uwagę, do widzenia.
Że tak powiem: zjebaliście panie Tymiński. Trzeba coś więcej dodawać?
PS. DOSTANĘ PREMIĘ ZA WULGARYZM!
Lords of The Fallen w 2014 roku, w tym samym co Wiedźmin 3? Strzał w stopę. Pozdrowienia dla Tomka Gopa!
Wydają gniota, który straszy grafiką, schematycznością do bólu i jedyne czym się wyróżnia na tle innych światowych produkcji to to, że zajmuje chyba I miejsce na liście najbrzydszych gier stworzonych na CryEngine 3... Rozumiem, że slinik jest dla deweloperów nowy i nie ogarniają go jeszcze tak jak inni ale chyba przy produkcji tytułu, który ma ambicje na pełną grę AAA trzeba brać takie aspekty pod uwagę. Pierwszy Sniper o ile się nie mylę był na Chrome Engine (jeśli nie to przepraszam i mnie poprawcie :P), więc czy nie lepiej było poczekać z wydaniem takiej ilości kasy na licencję silnika Cryteka, a ogarnąć jeszcze Chrome i zrobić lepszą grę za kasę na silnik graficzny ? Wydaje mi się, że jeśli popracowaliby nad grą z Chrome wtedy wyglądałoby to o wiele lepiej.
Panu prezesowi proponuje zamiast paradować z chusteczką w garniturze i bez krawata, to zagrać samemu w Snipera 2 wtedy pewnie czarny PR zamieni się w niebieskie przemyślenia. Przecież ta gra powinna siedzieć jeszcze z rok w dewelopingu, no chyba że planują robić to co Gearbox i wydawać 4GB patche. Sniper 2 to przy ACM jest grą po prostu jeszcze bardziej niedopracowaną. Przy takim budżecie w PL można było oczekiwać jakości znanej z CDP Red i Wiedźmina 2. Tutaj mamy nie dość że słabą grafikę, tragiczne animacje (w Polsce są studia które tworzą animacje do gier, jest nawet jedno super profesjonalne o klasie światowej), AI przeciwników z ..., grafika z CE3 gorsza od części poprzedniej. Ta gra spokojnie mogłaby być o kilka klas lepsza gdyby się chciało komuś nad nią o wiele dłużej posiedzieć. Większość rzeczy można było dopracować, a tak mamy grę gdzie chodzimy od punktu A do punkt B, gdzie przeciwnicy zachowują się jak idioci, a my sobie strzelamy jak do kaczek. Proszę mi wybaczyć, ale po zapowiedzieć to spodziewałem się naprawdę porządnej pozycji. Grę kupiłem, ale nie skończyłem, bo po 3 godzinach stwierdziłem że jak mam tracić na coś czas, co nie sprawia mi radości to wolę odłożyć na "później" może jak nie będzie w co grać wrócę, a do tej pory CI wyda z 20 patchy.
Jakbyście oglądali ten wywiad,to wiedzieli byście, że o "czarnym PR" mówił, że jest skierowany głownie do CI, a nie bezpośrednio do samej gry ...
Po wypuszczeniu na rynek takiego gniota powinni posypać głowy popiołem, a nie próbować do samego końca bronić swoich racji za pomocą jakiś śmiesznych argumentów które i tak już nie zmienią tego że Sniper: Ghost Warrior 2 to porostu słaba gra. Nie wiem na co poszły te 20 milionów złotych które że komo zostały przeznaczone na stworzenie tej gry, bo na pierwszy rzut oka widać że jest to produkcja niskobudżetowa.
Dopiero marzec a już 2 totalne gówna z "wielkich hitów" wyszły(drugi to oczywiście Aliens colonial Marines). Co za rok, oby to była ostatnia wielka kiszka w tym roku. Całe szczęście nie kupiłem bo miałem pewne obawy i słusznie.
Skusiłem się na zakup tej gry. Moja ocena 2+ . Kiepsko się gra , nuda tryb multi dramat. Nie warto wywalać pieniędzy na tego gniota szkoda.
--->Scorpi_80 - tylko że ACM łatają i obecnie gra wygląda już zupełnie inaczej, jeszcze z 2 takie patche po 4GB i będziesz miał Hit :)
A.l.e.X--> A pół roku od premiery na pudelkach i w opisie STEAM-a będzie widniał opis......."już nie śmierdzi tak jak kiedyś"
A SGW2 ratuje jedynie cena i zapewne na to liczy cały zepsuł CI na czele z polskim Stevm Jobsem
To sobie wyobraźcie co by się stało, gdyby GTA V okazało się średniakiem, grą słabą. Ostateczny czarny PR i palenie kopii przed wszystkimi siedzibami R*, które dłubały przy V. Ba, T2 też byłoby na czarnej liście graczy. Co do sytuacji z SGW2, nie ma nic gorszego niż brak przyznania się do winy, że skopali szumnie zapowiadany tytuł "AAA". Pisząc oschle co gracza obchodzi, że CI płacze i lamentuje, że gra według nich jest spoko, skoro to głos gracza jest najważniejszy w tej materii. Brać dupy w troki i poprawiać, a nie płakać do poduchy! :P
Co to jest czarny public relations ? Dlaczego murzyni są winni krytycznym komentarzom gry CI ? Rasizm nie powinien być tolerowany.
czarny PR? Wydaje mi się, że w Polsce było dokładnie odwrotnie. W końcu to 'polska' gra i ludzie się mocno nakręcali. A, że wyszedł bubel...
Witam
W związku z wywiadem Marka Tymińskiego dla TVNCNBC chciałbym kilka kwestii wyjaśnić, a kilka doprecyzować.
Po pierwsze, większość wypowiedzi dotyczyła zróżnicowanego odbioru gry Sniper 2 w Polsce i zagranicą. M.Tymiński zauważył, iż w przeciwieństwie do polskich recenzentów, wśród dziennikarzy zachodnich gra zebrała szersze spektrum ocen. Żeby nie być gołosłownym:
Niemcy - PS3insde.de 6,5/10, Gamona 76/100, PS3M 7,7/10
UK - CVG 6/10, Official Xbox Magazine 6/10, God is a Geek 7/10
USA - GameSpot 7/10
Oczywiście zdarzały się też oceny niższe, ale niezaprzeczalnym faktem jest to, że średnia ocen na zachodzie
Europy jest znacznie wyższa niż w Polsce.Jeśli dodamy do tego nieprawdziwe informacje podawane przez niektórych analityków bankowych oraz w większości nieprzychylne oceny wśród graczy (i tu znowu sytuacja prezentuje się odmiennie, niż w reszcie Europy, gdzie przyjęcie najnowszej odsłony Snipera miało zdecydowanie bardziej wyważony charakter - oprócz niechętnych głosów, wielu graczy wystawiało grze najwyższe oceny) wątpliwości wyrażone przez prezesa wydają się przynajmniej częściowo zasadne. Nie chodzi tutaj jednak o to, że City Interactive czuje się "urażone" twierdzeniami, że gra ma swoje bolączki i nie jest idealna, ale o to, że niewątpliwie recepcja gry w Polsce i na świecie diametralnie się różni.
Bez większego moglibyśmy podać dziesiątki cytatów z zachodnich recenzji, jednak tutaj chcielibyśmy zaprezentować fragmenty pochodzące tylko z jednego z najważniejszych, najbardziej prestiżowych portali w USA - GameSpot.com:
„(…) Dobrze napisany scenariusz przydaje grze świetnego klimatu kojarzącego się z filmami akcji. Podobnie jest z realistyczną stroną wizualną gry oraz animacjami wykonanymi w silniku CryEngine 3. Równie świetną robotą jest udźwiękowienie, która pozwala zanurzyć się w świat produkcji. Dźwięki broni, krzyki przeciwników, dalekie odgłosy walki w rozerwanym wojną Sarajewie czy klimatyczne odgłosy dżungli filipińskiej – wszystko to wykonane jest bardzo dobrze i potęguje atmosferę przed oddaniem strzału.”
„(..) Ale oprawa audio-wizualna to nie jedyny element wyróżniający Snipera 2. Niemal każdy aspekt rozgrywki znany z części pierwszej został zmieniony. Sztuczna inteligencja przeciwników wykazuje się w tej chwili dużo większym sprytem. Tam gdzie w pierwszej części wrogowie reagowali bezmyślnie, tam w drugiej sprytnie odpowiadają na nasz ostrzał, chowając się za zasłonami. Reagują jak prawdziwi żołnierze. Najpierw chowają się, by nie oberwać. Potem wychylają się, by zobaczyć skąd padają nasze strzały. Potem przystępują do odparcia naszego ataku, co sprawia że walki wyglądają naturalnie.”
Pozdrawiam
Mariusz_Pietraszek_City
"Dobrze napisany scenariusz przydaje grze świetnego klimatu kojarzącego się z filmami akcji." - Dobre sobie. Scenariusz nudny, wtórny, chaotyczny i oklepany do granic możliwości. Jednym słowem dno, ale w końcu kierowaliście się w stronę Modern Warfare... co widać nawet w niemal identycznie zrealizowanych loadingach...
"Podobnie jest z realistyczną stroną wizualną gry oraz animacjami wykonanymi w silniku CryEngine 3." - Bez jaj, ten kto tak uważa jest albo ślepy, albo nigdy nie ujrzał na własne oczy gry z XXI wieku. Animacje są koszmarne, koszmarne! Trawa porusza się z taką płynnością jakby gra chodziła w 2 klatkach na sekundę. Sama oprawa jest nierówna. Gdzieniegdzie jest przeciętnie, ale głównie przeważają słabe elementy. Przykładowo sztuczna, drętwa roślinność, słabe tekstury, czy woda prezentująca się niczym oleista maź.
"Równie świetną robotą jest udźwiękowienie, która pozwala zanurzyć się w świat produkcji." - Szczerze nie pamiętam muzyki z dwójki, za to ta z jedynki cały czas gdzieś się sączy w moim umyśle. Poza tym za nic w świecie nie da się zanurzyć w wykreowany przez was świat, bo co chwilę pojawiają się słabe cutscenki, denne skrypty, schematyczność produkcji oraz ogólna tragedia.
" Ale oprawa audio-wizualna to nie jedyny element wyróżniający Snipera 2." - Oj wyróżnia, ale w negatywnym świetle. Nigdy nie widziałem tak niewykorzystanego potencjału, ani tak brzydkiej gry na nowoczesnym, dającym wiele możliwości silniku.
"Niemal każdy aspekt rozgrywki znany z części pierwszej został zmieniony. " - Niestety na gorsze...
"Sztuczna inteligencja przeciwników wykazuje się w tej chwili dużo większym sprytem. Tam gdzie w pierwszej części wrogowie reagowali bezmyślnie, tam w drugiej sprytnie odpowiadają na nasz ostrzał, chowając się za zasłonami. Reagują jak prawdziwi żołnierze. Najpierw chowają się, by nie oberwać. Potem wychylają się, by zobaczyć skąd padają nasze strzały. Potem przystępują do odparcia naszego ataku, co sprawia że walki wyglądają naturalnie.” - Bla bla bla. W miarę naturalnie zachowywali się, ale w Far Cry, czy F.E.A.R. Tutaj nadal jest słabo i sztucznie. Przeciwnicy plątają się we własnych nogach, kręcąc się przy tym bezmyślnie w kółku. Jakoś tej wielkiej różnicy pomiędzy jedynką, a dwójka nie widzę, bo te odczuwalne są tylko wtedy gdy dany skrypt zadziała na AI. Gdzie tu naturalność działania?
Stwierdzam fakty, nikt mi za krytykowanie waszej gry nie płaci. Zawiedliście i tyle, krótka piłka. Trzymałem za was kciuki, ale dwukrotnie wydaliście słabe gry. Słabe, bo przeciętniaki bywają lepsze, dużo lepsze i o wiele przyjemniejsze.
W dwójce doceniam jedynie zróżnicowane i naprawdę ciekawe lokacje. Szkoda tylko, że cała reszta leży i kwiczy.
Faktycznie, 6-7.5 to szerokie spektrum ocen w 10 stopniowej skali :D.
Co do cytatow, to wszystko fajnie, ale jak wiemy zawsze da sie doszukac stwierdzen na plus opisujacych ostaniego gniota.
Sniper to sredniak i nic tego nie zmieni. Mialo byc pieknie na kraj endzinie a wyszlo biednie, mialo byc super ekstra, wyszlo jak zawsze, zapowiedzi tworcos swoje, zycie swoje.
CI samo napompowalo nadzieje graczy i nie podolalo. Gra krotka, brzydka (z momentami) i nijaka. Z tej super fabuly pamietam tyle ze byla jakas bron biologoczna, ale o chodzilo to juz nie bardzo, a gre przelazlem na dwa posiedzenia, w ciagu jednego dnia.
Co do przytoczonych cytatow, nie bede ich komentowac bo to tlumaczenie z angielskiego, do tego wyrwane z kontekstu.
Rzeczywiście. Średnia ocen na świecie przedstawia grę w innym świetle --> http://www.metacritic.com/game/pc/sniper-ghost-warrior-2; http://www.gamerankings.com/browse.html?search=Sniper%3A+Ghost+Warrior+2&numrev=3&site=. Btw. taka rozbieżność to chyba nie przypadek? ;)
Hm. Treść cytatów poza ciekawą retoryką i wyjątkowo stronniczym przedstawieniem informacji (też wyjęte z kontekstu) jest zgrabną peryfrazą oczywistych wniosków (patrz drugi cytat). Na przykładach: "kojarzącego się z filmami akcji" - filmy akcji z reguły są przeciętne, ale efektowne. Sam oceń czytelniku; "realistyczna strona wizualna gry", taka dwuznaczność. Realistyczna to równie dobrze kiepska grafika z ciekawymi efektami. Czy ktoś powiedział, że oceniam mając na względzie Crysisa 3, Mario czy poprzednika? Wtedy ocena odpowiada treści. ;>
spoiler start
Dodam "przy obecnych standardach", gdyż podobnych porównań tam zdecydowanie zabrakło.
spoiler stop