Might & Magic X | PC
Oby to była po prostu dobrze wyglądająca i dostosowana do dzisiejszych standardów gra z mechanikami znanymi z poprzednich części to będę w siódmym niebie.
Wygląda na grid-based. Jeśli tak jest rzeczywiście, to gra będzie raczej w stylu World of Xeen. Wielu uważa tę część za najlepszą, ale ja raczej miałem nadzieję na coś podobnego do części 6 (z dobrymi rozwiązaniami/pomysłami wziętymi z MM7/8 ewentualnie 9, jeśli coś się tam znajdzie :P). Tutaj chyba nie będzie takich walk jak w MM6-8 - bywały miejsca, gdzie walczyło się z chmarami przeciwników. Czasem to wkurzało, ale ogólnie stanowiło o klimacie tych gier. Grid-based raczej uniemożliwia takie walki ze względu na sposób poruszania się przeciwników oraz drużyny. Do tego człowiek zastanawia się, czy to nie jest rozwiązanie raczej pod tablety niż prawdziwy powrót do korzeni. Poza tym szkoda że to nie Enroth/Erathia, ale tutaj szanse były bardzo małe. Ogólnie jestem nastawiony bardzo pozytywnie - co wynika choćby z tego, że na rynku panuje posucha od przeszło 10 lat (jeśli nie liczyć Grimrocka - ale to trochę inny rodzaj gry). Mam tylko nadzieję, że się nie rozczaruję. W zasadzie to jest jedyna gra, o jakiej marzyłem od dawna (na Wizardry 9 nie masz szans). Skoro udało się powrócić z XCOMem (sprzedaż przerosła oczekiwania 2K Games), Legend of Grimrock pokazał klasę (rewelacyjna sprzedaż), to MMX też ma spore szanse. Zwłaszcza że Ubisoft nie jest ślepy i pewnie dostrzegł, że klasyka ma jednak spore grono odbiorów (poza wspomnianymi projekty z Kickstartera: Double Fine Adventure, Project Eternity, Wasteland 2, Torment czy nawet film/serial Veronica Mars).
Grid-based raczej uniemożliwia takie walki ze względu na sposób poruszania się przeciwników oraz drużyny.
Temple(?) of voweless knights sie klania.
---> Asmodeusz
Chodziło o odbiór/postrzeganie/klimat takiej walki. Nie potrafię dokładnie tego zdefiniować, ale brak płynnego poruszania się, a przede wszystkim obrotu o 360 stopni zupełnie zmienia ten aspekt. Do tego wydaje mi się, że wpłynie to również na zasięg walk - w MM6-8 można było naparzać z naprawdę dużej odległości (potworki były wtedy ledwo widoczne). Poza tym co będzie np. z czarem Latania? Skokowe latanie zbyt przyjemne nie będzie, a jego brak tym bardziej. Może dadzą opcję swobodnego poruszania się... zobaczymy.
Sporo ciekawych informacji na Rpgcodex.net:
http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/might-and-magic-x-preview-at-strategy-informer-screenshots.81611/
Z ważniejszych:
- Gra najbardziej zbliżona do części pierwszej
- Są stopnie wtajemniczenia w skillach (master itp.)
- walki raczej nie należą do skomplikowanych
- miasta są reprezentowane przez statyczne obrazki postaci (?), które posiadają podstawowe opcje dialogowe
- każda postać posiada różne poziomy poszczególnych skilli (przedział 0-25)
- podstawowe cechy postaci trochę się zmieniły (przynajmniej w porównaniu do MM6+): mamy teraz Siłę, Magię, Percepcję, Przeznaczenie, Witalność i Duchowość
Info od gościa, który grał na PAKsie i rozmawiał z twórcami MMX:
- gra podobna do części poprzedzających MM6
- 12 klas postaci (mają występować ulepszenia - czyli coś w stylu Kleryk --> Kapłan itp.)
- gra ma zawierać 23 lochy (aż przeglądnąłem na szybko MM6 i wyszło mi coś koło 35)
- premiera planowana na wrzesień
- nie ma trenowania postaci (auto-level - dostajesz punkty i je przydzielasz)
- stopnie wtajemniczenia w skillach (na szczęście) wymagają nauczycieli (płaci się złotem), w przypadku ostatniego stopnia wymagane wykonanie zadania
- gra ma być nieliniowa, na początku jednak ma być coś w rodzaju treningu zbliżonego do tego z MM7 (Szmaragdowa Wyspa)
- raczej będzie przeważać walka z niewielką ilością potworów naraz (czyli epickich bitew rodem z MM6/7 najprawdopodobniej nie będzie)
- gra jest w 100% turowa
- pasek dostępu - można przeciągać czary i mikstury, znajdują się tam ikonki odpowiedzialne za ataki czy obronę.
- brak elementów SF
- można najmować NPCów - max 2 czyli tak jak w MM6/7, ich działanie jest podobne jak w tych częściach MM
Podsumowując:
Będzie brakować szkolenia oraz miast w stylu tych z MM6-9. Nie wiadomo też jak będzie z czarami (czy wrócą te znane, co z Lataniem itp.) Poza tym zapowiada się całkiem spoko. Zostaje tylko ta kwestia 25 godzin gry... może jednak uda się wyciągnąć więcej :D
Tutaj jeszcze kilka screenów:
http://might-and-magic.ru/page-al-vyxod_might__magic_x_legacy_namechen_na_sentjabr_2013.html
Gra ma ponoć składać się z gotowych plansz, tzn. ruch naszych bohaterów nie będzie płynny jak w ostatnich częściach tej serii, ale mamy przeskakiwać pomiędzy gotowymi ekranami.
stopnie wtajemniczenia w skillach (na szczęście) wymagają nauczycieli (płaci się złotem), w przypadku ostatniego stopnia wymagane wykonanie zadania
Przypomina mi to Arcanum, tam też za mistrzostwo trzeba było wykonać zadania.
Takie ograniczenie ma wadę i zaletę. Zaletą będzie brak hord przeciwników z części 6-8. Wadą (prawdopodobnie) brak takich czarów jak latanie, lewitacja... Być może dadzą telekinezę czy chodzenie po wodzie...
Poza tym tylko 25h w porównaniu do prawie 100 w VI? Pewnie liczyli wątek główny i poboczne. Także więcej jak 30zł za to nie dam...
PS. nowe screeny.
Fajnie. hordy przeciwnikow to byl element, ktory niespecjalnie mi sie podobal w MM6 wzwyz.
Ostatnio dużo ciekawych gier cRPG się zapowiada, ale mają bardzo odległe daty premiery ( ta chociaż ma napisane 2013, to pewnie ukaże się znając życie, pod koniec przyszłego roku): /.....W tym i zeszłym roku zasadzie nic ciekawego nie było i chyba nie będzie no poza może Risen 2, który jednak okazał się przeciętną grą.
No ale oczywiście czekamy....a Might & Magic X, to może być coś....
Sale treningowe jednak wracają (po naciskach społeczności) czyli auto-levelingu nie będzie :)
Widać że gra robiona na boku. Będzie to dungeon crawler. No chyba to są jakieś jajca, przecież byle fan M&M mógłby taką grę zrobić...
W swiecie HIII był M&M 7. Cos mi sie wydaje ze ten MMX to bedzie niewypał, a jak nie to będzie mocnym średniakiem
uwielbiam serie M&M najbardziej VI bo była najdluzsza miala wielkie lokacje ciekawe questy fajna fabule mam nadzieje ze X mnie mile zaskoczy bo IX to byl gniot ktorego napewno juz nie zainstaluje
altair00 - a grałeś w early accessa? Bo jeśli oczekujesz gry w stylu MM6, to raczej się rozczarujesz. Niestety to nie będzie drugi The Mandate of Heaven.
Pograłem trochę. Niby źle nie jest ale z kolejnym podejściem poczekam do oficjalnej premiery i mam nadzieje, że gra będzie nieco mniej surowa. Skoro premiera dopiero w 2014 roku to są szanse, że sporo poprawią.
w MM VI trzaskałem jakieś 3 miesiące niemal bez przerwy. Kolejne części trochę krócej, ale też udatnie.niemniej teraz mam obawy, czy pomysł się przyjmie.
W internecie pojawiła się pełna wersja. Zajmuje 10giga i jest wersja PL
karvimaga 2013-10-07 - 15:05
W internecie pojawiła się pełna wersja. Zajmuje 10giga i jest wersja PL
bredzisz??
kupiłem gre na streamie ale gra przy uruchomieniu żąda jakiegoś kodu, skąd go pozyskać?
^ nie mam tej gry, ale z tego co mi wiadomo to gra wymaga Uplay(nawet wersja Steamowa)- masz go zainstalowanego?
http://shop.ubi.com/store/ubiemea/pl_PL/pd/productID.285840100
http://uplay.ubi.com/en-GB
Jak ja nienawidzę gier turowych!!!
Warto wydać te parę złotych.Po ukazaniu się oficjalnego patcha>można całkiem fajnie pograć
Psychosocial szczególnie, że przez ostatnią dekadę dostaliśmy ich setki...
Pojawiły się narzędzia dla moderów.
Wymagana licencja Unity Pro, jedyne 1500$.
Ha, ha, ha, ha...
Wszystkie postacie na zdjęciach są z M&M H6 i do tego wymagania jak CoD Ghost . Wtf ? co to ma być
To sa wymagania zalecane na gry-online zawsze tak jest wiec sie nie przejmuj :D
@Tobi Setki podaj nazwy :D jestem ciekaw bo napewno nie strategi turowych lub taktycznych .
Co do wymagan sa zawyzone nie ma co sie przejmować bo nie uwierze ze takie bedzie miala ta gra bo tych obrazkach i wogóle . I jakby co to CRPG i turowe :D Ja zbytnio za ta gra nie przepadam ale lukne . Bo jedyna gra crpg na ktora czekam to dragon age i divinity grzech pierwotodnych a co do gier turowych to na AoW 3 .
Fajny klimat, ale troszkę nudna ;)
gra Totalna tragedia jak można zrobić Might & Magic X w wersji turowej co to są hirosi !!!! masakra Dno kompletne grałem we wszystkie części od 90 lat szkoda pieniędzy podobno otwarty świat ciekawe gdzie jak idziemy po kwadracikach może pomyliło im się z szachami !!!!!!!! prowadzenie to samo kupa straszna nawet na beczkę nie można wskoczyć wejść na trawe czy do wody ?!?!!!!! ( info dla wszystkich którzy znają tematykę i byli fanami ) oczywiście jak komuś podobają się przygodowe szachy to niech wydaje kase ....
Cicho gimbusie :) Ah nie mogę się już doczekać jak zawinę lolka i zapalę grając w Legacy.
Zagram napewno to jest 100% pewne polecam też tym co nie grali w daną serie :)
@d23m
gra Totalna tragedia jak można zrobić Might & Magic X w wersji turowej co to są hirosi !!!! masakra Dno kompletne grałem we wszystkie części od 90 lat
Ewidentnie robaczku nie grałeś we wszystkie części "od 90 lat", w przeciwnym wypadku wiedziałbyś że M&M X nawiązuje do trylogii Xeen, czyli części M&M III, IV i V które miały turową mechanikę. To że gimbusom M&M kojarzy sie jedynie z 6 czy 7.... co ja gadam... z 9, to nie znaczy że seria M&M zawsze tak wyglądała.
Już zamierzałem kupić M&M X na Steamie, ale na szczęście w ostatniej chwili wszedłem na nieocenione CanYouRunIt.com i zobaczyłem, że mój komputer nie spełnia nawet minimalnych wymagań tej gry! Nie chce mi się wierzyć, aby to była prawda przy takiej grafice, ale nie będę ryzykował 30 euro. Ktoś mi może powiedzieć czy faktycznie wymagania są takie wysokie? Mój sprzęt to Intel Core i3-2350 2.30 GHz, GeForce GT 525M, 8 GB RAM. Pójdzie? Nie pójdzie?
Rzeczywiście z tym "otwartym światem" to przesadzili...
Turowy system walki w takich grach to podstawa(przemyślane ruchy,czar,cios w odpowiednim momencie i odpowiednią postacią itd.).Walka w czasie rzeczywistym to głównie szybkie i często bezmyślne klikanie myszką.
@doman15 pójdzie bez problemu starczy zmienic ustawienia tekstury w grze . Jeju człowieku na 2x2.8ghz pentium D , 3gb ram i grafa geforce 8600gt chodzi assassins creed iv to dlaczego to mialoby nie pójsć pomyśl troche zanim coś napiszesz :)
Może sam zastosuj się do swoich rad? Przeczytaj jeszcze raz, ale POWOLI, co napisałem.
doman15, nie musisz się martwić, na takim sprzęcie będzie ci hulać prawdopodobnie na ultra/max. Sam osobiście posiadam pewien komputer (parametry: 2,8 Ghz procek (jednordzeniowy), karta GeForce 8800 bodajże, 1 GB Ramu) na którym na rozdzielczości 1280x1024 taki The Walking Dead poszedł mi na maksymalnych ustawieniach z 60 FPS'ami, mimo takich a nie innych wymagań (zobacz sobie). Także mój brat puścił dzisiaj na nim grę How to Survive (wymagania: Core 2 Duo 2.4 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GT 240 lub lepsza), Windows XP/Vista/7) - szło na High bez żadnych ścinek. Na ultra nie sprawdzaliśmy. Działa też tam parę nowych gier.
Wniosek jest jednak jeden, który już niedawno słyszałem - gry mają po prostu wymagania rekomendowane, czyli takie, które twórcy polecają, że na nich na pewno będzie ci hulać na maksach. Wymagania są jak najbardziej prawdziwe, gdzie w przypadku starszych części komputerowych - nie były one sprawdzane na daną grę. Sprawdzane są tylko te najnowsze komputery kupowane w dzisiejszych czasach i jest to głupie.
Ale nie musisz się martwić, pójdzie ci.
Wracając do tematu - osobiście nie grałem w najstarsze części M&M (nigdy mi nie szły mimo to, że probowałem grać w nie, nie wiem z jakiego powodu). Grałem zaś we wszystkie nowsze części (VI-IX) i muszę stwierdzić, że i tam był system turowy (klawisz [enter]). Nie grałem we wczesny dostęp (nie chcę wydawać na to pieniędzy), ale z niecierpliwością czekam na premierę i pierwsze opinie o grze. Dopiero wtedy kupię ją (co najwyżej spiracę, a później kupię ;d Lubię nagradzać twórców za dobre dzieło, ale nie mam zaufania do takich rzeczy, dopóki samemu mi się to nie spodoba).
stanoł mi jak usłyszałem o tej grze
Dlaczego? Dlaczego wstawili ten tryb chodzenia prosto z Legends of Grimrock??? W np. ósemce było super!!
Premiera niby już za dwa dni, jednak z forum wynika że gra jest jeszcze w lesie, chętnie bym usłyszał coś od GOLa na ten temat.
Wymagania z kosmosu a założe się że na 2GB ramu pójdzie w 30 fpsach na średnich :).
To ja opiszę SUBIEKTYWNIE wrażenia z Early Access:
Grafika: mimo iż wyraźnie napisane jest, że gra jest jeszcze w produkcji to zapowiada się, że czeka wszystkich masa rozmazanych tekstur i ogólny feeling, że wszystko się zlewa i jest niewyraziste i jakieś, takie niedbałe (dużo mocniej to widać na otwartych obszarach). Mógłbym znieśc gdyby grafika była słaba (tudzież Dragon Age), ale jednak trzymała poziom. Tutaj niektóre tekstury i meshe wyraźnie odstają. Powtarzam jeszcze raz: śmiem wątpić, że tekstury zostaną zmienione. No i jeszcze wymagania, którymi za bardzo się nie przejmowałem: na sprzęcie Intel Core i5 2500, MSI GF 560 TI 1GB VRAM, 8GB RAM, gra potrafi zacząć się ciąć po czym przestać (w tym samym miejscu) - wniosek: optymalizacja słaba, przepraszam, nie istnieje.
Gameplay: Parę rzeczy męczących, o których nie wspomnę, bo może to mankamenty bety, ale ponadto:
- ogólnie nudno, walka szybko robi się monotonna, ale to chyba przez to, że za dużo jest przeciwników. Niektóre z walk, które mają być trudne w łatwy sposób da się wygrać (2go-poziomowa drużyna wygrywająca z Ogrem), a większość jest jakby "pusto trudna" - postacie mocno obrywają od byle jakiego rzezimieszka, przez co musiałem zakupować masę mikstur / często odpoczywać. Jeśli jednak mamy mikstury lub gotowi jesteśmy na "zergowanie" (częste powroty do miasta po zapasy), walka staje się łatwa i właśnie pusta.
Odnośnie wersji polskiej: spodziewajcie się (technicznie) słabej polskiej lokalizacji; ucięte opisy, samouczek, dialogi itd.
Podsumowując: Pominąłem wiele rzeczy mając nadzieję, że zostaną naprawione. Wahającym się, odradzam zakup, spróbujcie najpierw dema lub "edycji korsarskiej" :P
PS. A i odnośnie patchy, to póki co jest mega komicznie (lepiej niż w Heroes VI): gra waży 3GB, a patche nie są inkrementujące (czyli patch nie zawiera tylko zmian), ale nadpisujące (jeżeli zmieniono 3KB w pliku ważącym 1GB, ściągamy 1GB) -> 5 patchy, które ściągnąłem ważyły 3,5GB.
Trochę dziwne... Gra jest kontynuacją serii z wielkimi tradycjami... Wychodzi dzisiaj... a recenzji dzień czy dwa wcześniej nie było(tak jak przy innych wielkich produkcjach). Czyżby firma zastrzegła sobie brak recenzji przed wyjściem gry? Trochę mnie to martwi:(
Jak dla mnie są dwie opcje :
-Ubisoft robi ta strasznie małym kosztem (pierwsza ich gra korzystająca z early access) i żeby zaoszczędzić nie dawali kopii do recenzji (albo nie z wyprzedzeniem).
-serwisy raczej nie będą śpieszyły się z recenzowaniem takiej gry na dzień premiery skoro i tak mało ludzie jest tym zainteresowanych.
Zdaje sobie sprawę, że to trochę zapomniany tytuł.. Wydaje mi się, że po prostu boją się odstraszyć potencjalnych kupców.. ja sam już jakiś czas temu kupiłe
Gra jest po prostu wspaniała!!! Kupujcie co zrobią kolejne części!!! Jak dla mnie to dopiero styczeń ale już mamy co najmniej TOP 3 cRPG 2014
Hitmanov - sam kupiłem grę w wersji Early Access i muszę się z tym zgodzić co piszesz. Dodam jeszcze że na forum nikt nie zajmował się przyjmowaniem błędów w polskiej wersji, a było ich od groma. Jednym patchem coś naprawili, ale powodowali dwa inne błędy. mozna było zgłaszać błędy np po: ang, niemiecku, rosyjsku ale nie było moderatora od polskiego. Dlatego odpuściłem sobie grę w listopadzie. Dobra, było minęło.
W pełnej wersji - graficznie lepiej to wygląda ale nie ma zachwytów. Większość początkowych błędów językowych widzę że poprawili. A teraz czym mnie jednak trochę wkurzyli. Jest do pobrania hełm magiczny, trzeba tylko podać kod z pudełka promocyjnego. Za to ze kupiłem EA mam grą ulepszona do wersji Deluxe, a to może każdy obecnie kupić. Więc prawdę powiedziawszy nie mamy żadnych nagród, a wręcz przeciwnie jesteśmy do tyłu. Zapowiada się że gra będzie bazować na DLC, bo już jest jeden zapowiedziany dzięki dostępowi do wersji deluxe.
"Deluxe Edycja Cyfrowa
DARMOWY EGZEMPLARZ MIGHT & MAGIC® VI
Edycja Deluxe zawiera darmowy egzemplarz gry Might & Magic VI, jednej z najbardziej cenionych odsłon serii Might & Magic.
WYJĄTKOWY LOCH DOSTĘPNY Z CHWILĄ WYDANIA: ODŁAMKI SNÓW
Zbadaj lochy Odłamków Snów i poszukaj nowych zadań na Półwyspie Agyn!
PIERWSZE DARMOWE DLC DOSTĘPNE Z CHWILĄ WYDANIA: SOKÓŁ I JEDNOROŻEC
Właściciele Edycji Deluxe będą mogli cieszyć się pierwszym darmowym dodatkiem zatytułowanym Sokół i Jednorożec, gdy tylko zostanie on wydany.
CYFROWA ŚCIEŻKA DŹWIĘKOWA
Zdobądź za darmo oficjalną ścieżkę dźwiękową do gry Might & Magic X – Legacy i posłuchaj trzynastu wyjątkowych utworów stworzonych przez duet uznanych kompozytorów, Roca Chena i Jasona Gravesa."
Czy ja wiem czy ona jest taka wspaniała. Akurat gram w odnowioną wersję BG2 (skończyłem BG1EE) i w międzyczasie zdradzałem BG1EE z Blackguards, po włączeniu dzisiaj MMX nie mogę się przyzwyczaić jakoś za mocno do tej prostoty i ubogiego świata. Może i gra się z czasem rozkręci więc nie będę jej z miejsca oceniał, ale pierwsze wrażenie jest takie jakby kupił grę od CITY i sam zachodzę w głowę czemu ona jest tak drogo wyceniona (29.99 euro). Dam jej szansę za tydzień lub dwa, ale tak jak napisałem wyżej pierwsze wrażenie jest bardzo, bardzo średnie.
panowie czy jak wgram patch z sierpnia do wersji beta to bedzie on dzialal w wersji full?
No niestety po jednym wielkim megabugu jakim było Might&Magic Heroes VI, długo nie zdecyduję się na kupno gry od Ubisoftu. Po M&M X spodziewam się jeszcze gorszych bugów. Jedyny dobry ich produkt z ostatnich miesięcy to Duel of Champions i na tym poprzestanę.
@up - Na yuplay.ru jest deluxe za ok. 50 zł.
Czy ktoś może potwierdzić, że na 32 bitowym systemie są gorsze tekstury i brakuje części dźwięków?
@Raistand - Niestety tak jest. Gra wygląda koszmarnie i porady co do zmiany jakości tekstur u mnie nie działają.
Dla mnie to jest jakieś kuriozum.
Nie wiem czy to wina unity, czy developerów ale ostrzeżenie o czymś takim powinno być wypisane wielkimi wołami na stronie produktu i na pudełkach z grą.
Wcześniej napisałem wrażenia z Early Access, teraz wypadałoby z normalnej gry bo sporo się zmieniło.
Zacznę od najważniejszego: Zmniejszono ilość przeciwników, co wcześniej powodowało niezmierną nudę i monotonię. Problem ze stackowaniem mikstur i zbyt łatwym wygrywaniem zbyt trudnych walk (tak, tak było) poprawiono poprzez; zwiększenie kosztu mikstur (około 3krotnie) i zmniejszenie siły podstawowych wrogów.
Gameplay wydaje się sporo lepszy i nagradza za trudy (zwiększono ilości złota, sprzętu itd. ze skrzynek).
Grafika: jest lepiej, ale wciąż nie trzyma poziomu, niektóre obszary ładne i klimatyczne inne puste i proste, zaś w mieście masa rozmazanych drzwi.
No i to co pisałem o polskiej wersji: przez niecały akt Iszy napotkałem kilka razy pomylone tłumaczenia (osoba faktycznie nie mówiła tego co było napisane np. zlecała zadanie mówiąc "witaj w banku Sorpigal") oraz kilka nieprzetłumaczonych kwestii.
Ogólnie jest jednak sporo lepiej w każdym aspekcie. 7/10 Mocny średniak
---> TobiAlex - tobi wiem o tym, ale przyzwyczaiłem się do zakupów na steam, a że gra jest na uplay to tylko jak widzę wersja steam jest na steam, bez zniżek.
16-sto letnie Might & Magic VI bije to na głowę. Paskudne tekstury, infantylne teksty, uproszczenia walące z lewa i prawa, skokowy system poruszania, który sprawdza się może w dungeon crowler'ach ale KU*WA!!, tylko w nich! Ta gra to jedna wielka pomyłka, niestety.
panowie tez macie tak ze w miescie gra chodzi idealnie plynnie a na zewnarz podczas obrotu kamera sa scinki?
@Zbyniu45 Tak, chyba każdy to ma. Ścinki raz są, raz ich nie ma (w tym samym miejscu mapy). Fatalna optymalizacja, ostatnimi czasy gry Ubisoftu tak właśnie wyglądają, no ale w końcu ktoś tam w Ubi przy okazji dyskusji o Assassin's Creed IV Black Flag powiedział, że optymalizacja jest niepotrzebna bo zawsze PCtowcy mogą sobie kupić lepszy sprzęt.
NO ZDZIWILEM SIE TROCHE BO wlaczylem na minimalnych i gra tak samo chodzi jak na maksymalnych. ale jak to niepotrzebna optymalizacja jak might and magic nie bedzie na konsole?
a jeszcze jedno bo mam monitor co max rozdzialke ma 1280-1024 i jest tylko rozdzailka 1280-960 tez tak macie czy tylko u mnie tak jest? bo mam z dolu i z gory uciety ekran troche a na nizszej rozdzialce gra wyglada tragicznie zreszta jak kazda.
@Zbyniu45 - Skopiowałem Ci z forum Steam posta odnośnie zmiany rozdziałki:
"for manually editing the resolution go to following directory (under w8, w7 should be same)
X:\Users\*yourname*\Documents\MightAndMagicXLegacy (X is your sysdrive) and look for a file named : options.txt.
Inside it, you can change the resolution, but beware , you will have issues with the interface like buttons maybe not at the point where they should be (since ui is designed for 16:9 and 4:3)".
gra jest REWELACYJNA z minusów należy wymienić jednak optymalizacje (mysle , ze będzie path) mam i7 i 16 gb ram a tu wiatraki kręcą jak oszalałe i zdarzają się ścinki (produkt oryginalny)
Gra mocno średnia. Słaba grafika, uproszczone do granic możliwości tworzenie bohaterów, nudne zadania. Tytuł niczym nie przyciąga, zero klimatu, zero ciekawych rozwiązań
bo ty kolego nie jestes z czasow gdzie liczy sie prawdziwa fabula tylko liczy sie dla ciebie grafika;) wlacz sobie gre w trybie wojownika zobaczymy czy tak latwo ci bedzie;)
Na screenach promocyjnych wyglądała oczywiście świetnie, a w rzeczywistości grafika stoi na poziomie gier sprzed 6 lat. Tragedia.
Gra mi się wyjątkowo nadspodziewanie bardzo podoba. Może po prostu dawno nie grałem w coś takiego.
Ghost_ ---> podwyższ sobie ustawienia grafiki na maxa.
[82]
Poczytaj wątek na NeoGAFie, ludzie są z reguły bardzo zadowoleni, największe zarzuty jakie mają to nierówna optymalizacja i mnogość walk.
[83]
No rzeczywiście tragedia. W końcu najmocniejszą stroną klasyków gatunku takich jak Mandate of Heaven czy Wizardry VIII była świetna grafika...
... no nie?
Jeśli ktoś chce sobie poprawić grafikę zmienić rozdzielczość itd. to
/użytkownicy/(nazwa)/dokumenty/mightandmagicxlegacy/options64
jest tam do zmiany wszystko od rozdzielczości ja np. mam 2560x1600 której nie ma normalnie w grze, po detale tekstur, powierzchni itd.
[85]
Rozchodzi się o to, że na systemach 32-bit gra wygląda jak gówno, a dla jednej gry nie będę zmieniał systemu:) Techniczna strona tej gry to kpina. W moim przypadku zmiana ustawień w pliku nie daje praktycznie nic. Niestety, ale jak na razie to półprodukt, więc nie ma co się spinać tylko czekać na patche:)
Jeżeli lubicie Might & Magic 6 - 9 to sobie lepiej zagrajcie w Wizardry - szczególnie 7 no i rewelacyjną 8 - gra ma chyba z 12 lat ale jest po prostu genialna przy tym.
Zbyniu, akurat fabuła jest dla mnie najważniejsza. Tutaj jednak jest infantylna, na maksa schematyczna. Gra jest zrobiona na kolanie.
Jakby się ktoś rozglądał za grą to na GreenManGaming jest za ~55zł.
Nie warto się bawić w łapanie podejrzanych ofert a Alledrogo.
Gra niby trochę bugów ma ale spójrzmy na to z tej strony - to chyba najmniej zabugowany cRPG w momencie premiery.
nie ma tych bugów wiele . Da się spokojnie grać . Osobiscie zauważyłem tylko spadki wydajności . Wreszcie od czasów Skyrim wychodzi jakaś ciekawa pozycja rpg godna uwagi . Bo mieliśmy ostatnio prawdziwą pustynie. Musiałem się zadowalać black flag i wmawiać sobie , że to całkiem dobry erpeg-). A tu nagle wróciła fajna fabuła-plotki, opowieści , ciekawe questy , mnóstwo interesujących miejscówek - aż męczy ciekawość typu ciekawe co tam jest jak zabije tego gościa itp. , książki! ,podziemia jak w legend of grimrock pełne zagadek i innowacyjny system walki z jakim na co dzień nie mamy w grach rpg do czynienia
mam mały problem mianowicie wyszedłem z miasta i pokonałem wszystko co chodziło w otwartym świecie na początku, wszedłem do latarni i na 3 lcl nie mogę dać rady 4 wężom... kolejno cyklop mnie rozwala bez problemu, następnie w jaskini smok to już szkoda gadać... i w końcu te 2 wiedźmy tez dają mi popalić, resztę pokonałem... i pytam się gdzie tu ekspić by zdobyć lepszy lvl i więcej umiejętności... gram oczywiście na najtrudniejszym poziomie - wojownik. Będę bardzo wieczny za radę...
Pograłem chwilę .. mając mieszane uczucia (cześć rzeczy ok, cześć niezbyt) ale po niespodziance ocena moja spadła do 0/10 :(
http://forums.ubi.com/showthread.php/826468-All-savegames-gone?s=07bf87e6d534a215c68c208ff58da8aa
i wszystkie savy poszły w pissssdu :(
a już miałem pierwszy relikt na prawie 1 lvl :(
Przeszedłem 1. akt i... No nie wiem. Nie jestem przekonany, czy ta gra zasługuje na miano kolejnego Might & Magic. Mógłby to być spin off, nie wiem, Might & Magic 9,5. Na X w tytule moim zdaniem jest zbyt mało. Ta gra nawet nie ma aspiracji aby być grą klasy AAA - tym bardziej nie powinna być wydana jako kolejna cześć Might & Magic. Wyszło takie coś, na byle jakim silniku, byle jak wykonane. Niestety brak szlifu gry wyłazi tutaj na każdym kroku - na mój gust powinni przetrzymać pozycję w fazie bety, jeszcze z pół roku, a nawet rok. Przez cały czas ma się wrażenie, że odpaliło się jakiś fanowski mod, czy darmówkę ściągniętą z sieci, nie zaś grę wycenianą na 20 euro.
Na chwilę obecną mocny średniak.
Jak ktoś zasuwa jak rakieta w MMX to niech napisze ile aktów jest w tej grze ? Pozdrawiam.
Na problem ze znikającymi zapisami/save'ami na razie pomaga wyłączenie zapisów w chmurze/cloud saves.
Powiem tak... gra jest kiepska pod tym względem, ze gdy pokonam wszystkie słabe potwory i znajdę wszystkie skrzynie to nie mam jak zarobić dodatkowej kasy by kupić mikstury w celu wygrania walki z mocniejszym przeciwnikiem. i tak oto pozostałem sam na placu boju z mocniejszymi przeciwnikami i 3 monetami w kieszeni... zna ktoś sposób jak zarobić albo gdzie kasę znaleźć????
Zgaduje, że połowy sekretów nie znalazłeś ;) Nie wiem gdzie aktualnie jesteś, ale w a2 w obozie (las na północy) jest psina imieniem Spike. Znajduje wszystkie sekrety jeśli masz w drużynie postać w wysoka percepcja (łowca, zwiadowca) to jesteś w stanie otworzyć każdy sekret. W samej latarni są dwa sekrety w tym jeden relikt toporek jednoręczny świetny dla tanka na początek bo zmiena dmg na mane ;) wiec może spamować uderzenia. Najbardziej op charem jest najemnik to co On robi jak dasz mu relikt 2 reczny toporek... Jezu jak masz uderzenie idealne to nawala hity po 500-1k XD. Druga świetna postac to mistrz ostrzy ze sztyletami zemsty dyponuje jak masz arcy w sztyletach i używaniu obu rak aż 9 atakami ... Nie warto postaci hybrydzic jak robisz postac to w 100% albo moc albo magia. Mana nie jest wielkim problemem. Najlepsze szkoły magi na poczatek to ziemia (daje darmowy buff do pancerza, ogien, swiatło) Potem pałeczke magia wody. Membrana na arcy z ringami 10 do magi wody wyciaga 40% redukcji dmg. Wiec praktycznie team jest nie do zabicia. Ja mam team Najemnik, Kapłan Run, Tancerz, Szaman. Wdl team który zniszczy wszystko. Zamierzam tez potem zrobić obrońce bo wydaje mi się ze arc w toporach + atak idealny tez może robić miazgę.
Alex aktów jest 4,5 z tego co czytam na forach. Sam jestem w 3 bo utknąłem wybiłem wszystko ale nie wiem skąd wziąć błogosławieństwo shallasy.
A mnie się gra bardzo podoba, ale ja jestem jeszcze ze starszego pokolenia. Grafika taka sobie, ale kto normalny się tym przejmuje? Oczywiście jest parę rzeczy, które bym poprawił, ale mimo tego gra się bardzo przyjemnie.
Po wyjściu z tego zamku na północ od miasta, poszedłem do kupca w wozie nieopodal, gdzie doświadczyłem " pomieszanej " grafiki. Po tym stwierdziłem, że wszystkie sejwy padły. łącznie z autosejwami
Lipa totalna
ja na wszelki wypadek skopiowałem wszystkie sejwy . dlaczego na gol tak długo nie ma recenzji?
Moze sie recenzentowi sejwy skasowaly albo nie moze sie polaczyc z uplay ubisyfu.
^ Swietne
Btw z rozrzutu ocen w tym watku mozna autentycznie zwariowac, od totalnego zachwytu do totalnego syfu.
Z tego co widze, to szczawie narzekaja na wszytsko lacznie ze skokowym chodzeniem (lol) a 30+ praktycznie wszytsko sie podoba.Trzeba poczekac na 1-2 patche i mozna grac.
Powiedź Cie mi w którym miejscu znajdę save? Przekopałem cały katalog z grą łącznie z dokumentami i nic nie znajduje? Z góry dzięki za pomoc...
A ja nadal czekam na opinie kogos, kto gral w MM:WOX i moze porownac go z MMX. Interesuje mnie, czy poza grafika (bo MMX bedzie miala na pewno lepsza niz WOX) reszta gry jest lepsza czy nie.
Cóż, będę subiektywny. Gra bardzo mi się podoba. Zacząłem grę z mieszanymi uczuciami, moje oczy powitało menu główne z jakimiś przygłupimi śmiechami krasnoludów i innych pedałów*, no bez obrazy, ale tak się właśnie czułem. Włączyłem wszystko na maksa (parametry komputera: procek i7 3440 3,4 Ghz x4; karta GeForce GTX 560; 8 GB Ramu). Moim oczom ukazał się taki sobie, może nawet słaby prolog. Dobra, dobra, rozpocząłem grę podszedłem do paru gości, porozmawiałem trochę, zaczytałem się w fabułę... Fabuła jest póki co taka sobie. Gdyby była rozegrana w takich klimatach jak H3 czy stare M&M 6-8 byłoby ciekawiej, ale nie jest źle. Dobiła mnie zaś rozdziałka - zamiast rozdzielczości mojego monitora (1440x900) jest rozdzielczość 1366xblablabla, a mojej zaś nie ma (pewnie da się to zmienić w configu, ale ch*j). Grałem dalej. Grafika nie jest zbyt dobra, tekstury do dupy, same modele i światełka na poziomie może 2011-12 roku, ale co tam! M&M zawsze nie grzeszył piękną grafiką. Bardzo spodobał mi się jednak model rozgrywki i klimat - jak za starych M&M! Na pewno nie jest to fail pokroju 9 (była taką sobie grą, ale to już nie było M&M). Początek był kiepski... ale po jakimś czasie gra zaczęła się rozwijać! Zamiast prowadzenia za rączkę mamy dość ciekawe rozległe tereny, które wbrew pozorom nie są takie zamknięte jak się winno wydawać. Batalie na razie mnie nie znudziły, klimat, podziemia, świat niczym ze starego M&M 7! Są i obeliski, cud, miód, malina. Ludzie narzekają, że a to produkt ze średniej półki, zasługuje na wyższy, a że coś tam, a coś tam, a się tak naprawdę okazuje, że gra jest bardzo dobra, nie wiem na co wy narzekacie. Póki co moje postacie mają po ósmym levelu i gram dalej <3
Btw. Dzięki za ostrzeżenie, skopiuję sobie save'y.
Miałem ogromne oczekiwania co do tej gry, jako fan serii który przeszedł każdą z części kilkukrotnie. Niestety Gra jest po prostu słaba moim zdaniem a w najlepszym razie mocno średnia, zapowiadana jako powrót do korzeni, okazała się jedynie mało interesującym i dość nieudanym pomieszaniem stylów retro. Gra nie ma w sobie nic "własnego" przestarzałe modele z Dark messiah of might and magic, i z Heroes VI. Możecie się oszukiwać, ze grafika jest nieistotna... jednak aspekt wizualny jest ważny, mamy cholerny 2014 r. A gra wygląda w najlepszym wypadku podobnie (chociaż w moim odczuciu gorzej) do Dark messiah of might and magic z 2006 r...
Miałem nadzieję, ze jednak nie jest tak źle, wiec zmusiłem się do przejścia 3 aktów by nie być gołosłownym.
Będę jednak obiektywny więc opowiem może o plusach.
Plusem jest to, ze nie zauważyłem jakichś szczególnych i rażących bugów, psujących rozgrywkę, a to rzadkość ostatnimi czasy.
I to niestety według mnie jedyna rzecz która nie ma jakiegoś "ale", wiec przejdźmy do rzeczy które mi się nie podobają
Gra jest strasznie "mała" świat jest tyci, rozgrywka jest wydłużana i wyłącznie częstym kręceniem się z miejsca na miejsce i przechadzaniem się wielokrotnie tymi samymi oczyszczonymi z potworów szlakami.
Poruszanie się nie jest dostosowane kompletnie do terenu jaki przemierzmy, staje się ono męczące po krótkiej chwili przez masę przeszkód o szerokości 1-2 kratek, o ile świetne jest ono w dungeonach to na otwartej powierzchni się nie sprawdza.
Monotonia, i jeszcze raz monotonia... questy bez żadnego wyrazu czy żadnej ciekawszej historii za sobą odnoszącej się do świata, na dobra sprawę dałaby się wszystko zrobić bez przeczytania ani jednego dialogu, co świadczy o "biedzie" w tej kwestii.
Brak jakiegoś logicznego podziału na to co powinniśmy a czego nie powinniśmy robić, nigdy nie wiemy który mob nagle okażę się tym którego nie jesteśmy już w stanie zabić, sprowadza się to do tego, że idziemy do przodu często zapisując gre do momentu az jaki mob nas nie zabije, wtedy wczytujemy i skręcamy np. w prawo, nudno i schematycznie. O różnorodności w potworach tez ciężko mówić, zwykle stwory z tego samego "gatunku" wyglądają identycznie i różnią się i wyłącznie jakimś detalem w zależności od ich siły. Ok sprawdzało się to jakoś w M&M 6-8 (Zielony-Niebieski-Czerwony) ale na Boga to było 14 lat temu.
Świat nie zachęca nas także do eksploracji, Przyznaje dungeony fabularne i ich lokacje są ładne i fajne, ale już te nie związane z fabułą są nudne... w różnych miejsca świata natkniemy się na parę identycznych jaskiń po środku których stać będzie mini boss którego zabicie nagradza nas jakimiś fantami
Co do przedmiotów warto wspomnieć, ze praktycznie cały czas looci się śmieci, które sa nic nie warte, ekwipunek się zwykle kupuje, chyba, ze zdobywa się relikty, które znajduja się w komnatach z pułapkami i łamigłówkami (proste są ale akcent fajny)
Przechodzą do meritum RPG jakim jest postać.
NIe ma praktycznie żadnej różnorodności, dostajemy 3 klasy w każdej z 4 ras jednak schemat jest zawsze taki sam Warrior-Rogue (zasięgowy łuk/kusza) Mage, rasa ludzi wprowadza tu jednak wyjątek bo w miejscu rogue'a posiada Krzyżowca, połączenie wojownika z magiem (nic nowego)
I niestety ale nie wiele się te klasy różnią miedzy sobą, rzekłbym, ze niczym poza umiejętnościami specjalnymi klas prestiżowych. Same umiejętności są nijakie, nic nowego, nie dają też żadnych ciekawych bonusów, czyste przeliczniki na walke i tylko na walke (brak umiejętności wpływających na świat jak np. taka Percepcja czy czyste szczęście jak w starych dobrych M&M tez jest minusem), brakuje starych dobrych umiejętności naprawiania przedmiotów, identyfikacji przedmiotów czy stworów, handlowania, alchemii... czegokolwiek.
Mógłbym pisać jeszcze długo ale czas chyba zakończyć.
Podsumowując Might and Magic X legacy to słaby średniak, grywalny jednak dość nudzący, w mojej opinii co najwyżej zasługuje na 5.5 ostatecznie, nie chce zaniżać przez to, ze oczekiwałem czegoś po tytule.
Skokowe poruszanie się w tej grze skutecznie mnie do niej zniechęca i odstarsza. Ja wiem, że oldskul i w ogóle, że relatywny sukces LoG sprawił, że Ubisoft chce zarobić jeszcze trochę kasy na niszy, ale A.D. 2014 taki sposób poruszania się jest dla mnie nie do przyjęcia i przetrawienia.
Gdyby uwspółcześnili sposób poruszania się, to może by na mnie zarobili. A tak nie zarobią.
Dzieki za tego posta DarkSanMaster ,co prawda jest zalamujacy ;) no ale przynajmniej wiele wyjasnil.
dla mnie gra jest swietna tylko zrabana jest optymalizacja gry bo majac sprze i5-3470-3.2ghz 6gb ramu i gtx570 poza murami miasta przy ruchu kamera potrafi zwolnic;/ trzeba czekac na patch. p.s nie mialem nigdy problemu z save 'ami
Niestety jak ktoś chce wybitne rpg z zagadkami, z fabułą i z porządnie nakreślonymi postaciami do tylko BG1/2EE i ewentualnie w starych wersja IWDI/II. To co zobaczyłem w linii fabularnej Hexxat(BG2EE), a potem wróciłem do MMX to tak jakby zagrał w coś co ciężko nazwać jakimkolwiek rpg. Legend of Grimrock był nastawiony na podziemia, tutaj mamy bajkowy świat ale strasznie uproszczony. Jeśli nie macie w co grać to zawsze jak to się mówi na bezrybiu i rak ryba, ale jeśli macie w co grać no cóż... Nie oceniam bo poświęciłem grze ok. 8 godzin, może jeszcze coś w późniejszych aktach się zmieni. Na chwilę obecną całkowicie się zgadzam z postem [109]
Legend of Grimrock był nastawiony na podziemia, tutaj mamy bajkowy świat ale strasznie uproszczony.
w dwójce mają wyjść z podziemi; zresztą pierwszy LoG mimo, że był właściwie taką popierdółką i tak był ładniejszy, lepiej zrealizowany i ciekawszy od M&M X
gorąco tej nowej Mocy i Magii nie polecam
Widzę że gra dorobiła się swojego hejtera podszywającego się pod innego użytkownika.
Warto pamiętać też o jednej rzeczy - ta gra to obiekt doświadczalny dla wydawcy (Ubisoftu), jeśli będzie popyt to pojawi się więcej takich gier.
Wyobrażacie sobie coś takiego od innych wydawców? :]
No, może poza wydawcą gier na NDSa (Ethrian Oddysey etc.)
SpecShadow [116]
Wyobrażacie sobie coś takiego od innych wydawców?
Nie. Ale tylko dlatego, że to Ubi ma prawa do tak znanej i silnej marki (Might & Magic ogólnie, nie tylko RPGi), na dźwięk której zareagują i starsi i młodsi i której kolejna część odbije się dość głośnym echem w branży.
Ani EA ani Activision ani 2K ani Square ani nikt inny nie kupi/zrobi nowej gry w świecie np. Beholdera bo wiązałoby się to praktycznie z rozkręceniem całej machiny marketingowej na nowo (oraz kupienia praw), a więc i wydaniem grubej kasy, przy czym - nie ukrywajmy - i tak by na tym nie zarobili. Nie mówiąc już o sytuacji, gdyby mieli stworzyć własnego RPGa z tak archaiczną mechaniką - dla tak dużych wydawców to byłaby finansowa klęska.
A Ubi wystarczy, że rzuci hasło "Robimy kolejna grę w uniwersum M&M" i oczy wszystkich, i starszych i młodszych, są automatycznie zwrócone na zapowiedziany produkt Ubi. Bo nie dość, że ostatnie M&M nie są aż tak stare jak np. Beholdery, to jeszcze młodsi znają kilka ostatnich części Herosów (w tym Online) oraz Dark Messiaha. Koszty marketingu w bardzo dużej części są więc zredukowane.
Na tego typu gry mogą sobie pozwolić jedynie twórcy niezależni, którzy nie mają w excelu wkalkulowane "minimum 3 mln egzemplarzy albo będzie porażka" lub właśnie - z wyżej przytoczonych powodów - Ubisoft.
Inna sprawa czy gra od Ubi będzie dobra, zwłaszcza w porównaniu do robionych z pasją konkurencyjnych "indyków".
panowie mam problem z jedna misja wyczyscilem ten zamek i kaza mi isc do kuzni zywiolow to ide do tego kolesia co ma gryfa i nie moge poleciec z nim nigdzie;/ czemu? a jeszcze gdzie moge znalezc kogos kto mi cos powie o elfach? prosze o pomoc
Ja mam to samo. Wybór tej opcji jest wyżarzony (niedostepny) a reszta mapy odkryta wiec tylko tak mozna sie tam dostac to tej kuźni.
można tylko przez tego gościa z gryfem na dachu zamku, jest wybór w opcji dialogu . Musicie mieć buga
To co mamy zrobic by dostac sie do tej kuzni jesli ta opcja jest niedostepna?:\
wchodzimy do Might and Magic X Legacy\Might and Magic X Legacy_Data\StreamingAssets\Dialog\LevDialog
i kasujemy wiersze zakończone na DISABLED (jest ich 4)
save and run
Może ktoś pomoże. Wybiłem wszystkich w zamku pogadałem z zarządcą a on dał mi misje "Oczy uszy Morgan" i coś z kuźnią żywiołów że jakieś elfy sie buntują. Więc ide sobie to Luv czy jakoś tak ten NPC sie nazywa z gryfem i jak mam wybór podróż do kuźni żywiołów to jest to na szaro i nie moge tego wybrać. A już wszystko pozwiedzałem na obszarze i nie wiem co dalej zrobić.
Dla wszystkich z problemem wejscia do kuzni przeznaczenia
tam gdzie masz zainstalowna gre Might and Magic X Legacy\Might and Magic X Legacy_Data\StreamingAssets\Dialog
plik levdialog.xml otworzcie go znajdzcie 4 takie linijki i usuncie je
<condition xsi:type="PrivilegeUnlockedCondition" privilegeID="1001" failState="DISABLED" />
Dziala jak ktoś niewiem czym ten plik otworzyc polecam notepad++
Potwierdzam sposób z kasowaniem linii działa.
A co do samej gry to jednak pomyłka. Strasznie ubogie rozwijanie postaci. Lokacje niby spoko ale po wybiciu wroga pozostają już cały czas puste, co nie daje nam możliwości wbicia jakiegoś dodatkowego lvla. Dziwny poziom trudności, albo potwory na dwa strzały albo ty jesteś na dwa strzały. I tu jest własnie problem bo nie ma na kim dopakować postaci. Uzbrojenie to tylko sklep bo zazwyczaj znajdujemy same słabe przedmioty.
Gra była by fajna jakieś 10 lat temu. Po Legend of Grimrock ta gra jest niestety bardzo słaba, ktoś po prostu chciał zarobić ale się nie narobic. Po Might & Magic VIII: Day of the Destroyer seria się posypała.
Moze wie ktos kiedy wychpdzi jakis patch? Bo optymalizaja w tej grze jest kiepska... w miastach jest ok ale poza miastem sa miejsca gdzie jest tragedia i spadki fps chyba do 5 gdzie na moim sprzecie zadna gra nie ma spadkow do tak malej plynnosci a gram w wymagajace gry czekam nb a info:-)
Znowu "szczelanie" światłem, czarami, laserami i czarną magią. Te gry projektują chyba dwunastolatkowie.
@yadin. Pewnie, lepiej latać z giwerami strzelając do ludzi, obcinać głowy, wypruwać falki, podrzynać gardła itp.. Ale niestety większośc lubi takie brutalne, a niekiedy wprost obrzydliwe gry, bo pewnie wtedy są cool.
margrabina [131]
(...) pewnie wtedy są cool
...są cool, ale przede wszystkim są dorośli - mogą mówić, że mają już 13 lat!
Mam pytanie, otóż gdy ide do maximusa i chcę wytrenować wytrzymałość na expert nie mogę mimo, że mam wystarczającą ilość (7) punktów daną w tą umiejętność i dalej nie mogę bo musze na poziom expert a u maximusa się nie da :|
Maximus uczy mistrzostwa, poziomu experta uczy elf w morskiej ostoi obok handlarza bronia. Zobacz sobie tutaj rozpiske co gdzie jest <<mmx-trainers.reloecc.eu>>>
Mam nadzieję, że szybko wyjdzie jakaś łatka, która grę zoptymalizuje. Ładuje się "godzinami". Na poziomie trudnym jest naprawdę trudna, ale tak jak w przypadku wczesnego dostępu może to wynikać z nawarstwienia błędów. W porównaniu do cen za szkolenie, czary czy mikstury ilość złota z łupów jest mała. Denerwujące jest, że czasem nie można wybrać przeciwnika, w którego się celuje i np. nie można wykończyć maga, który uzdrawia wojownika, a ponieważ nie można się też wycofać (a w niektórych miejscach nie można nawet zrobić kroku w tył chociaż teoretycznie jest tam wolne pole) pozostaje tylko polec, jest to wkurzające zwłaszcza, gdy w danej potyczce pokonało się już np. pięciu przeciwników
Chyba jestem za mlody na ta gre albo cos... Co prawda wyczyscilem tylko studnie z pajakami, ale w wizard and warriors lepiej mi szlo granie.
Witam. Właśnie skończyłem misje "Kuźnia żywiołów" i nie wiem co mam zrobić. Mam znaleźć jakiegoś Kilburna ale na mapie go nie ma, a żeby odblokować inne obszary potrzebuje błogosławieństwo Shalassy. Błąkam się po mapie już z godzinę. Z góry dzięki za odpowiedź.
krztel95 - po kuźni żywiołów powinien się odblokować most przy zamku czyli zniknąć strażnik i wóz - ale jak nie zniknął (jeden z wielu bugów tej produkcji) to pogrzej do Sorpigal i skorzystaj z transportu (drzwi przy stadninie - masz opcje wynająć wóz do seahaven (morska przystań bodajże), koszt to bodajże 150 od osoby ( i zawsze tak albo statkiem będziesz musiał wracać do sorpigal)
a Kilburn jest w dalszej części mapy
gdzie się udać po quescie " Wyboista droga do Portmeyron" ?? jedyną droge otawrtą mam przez ruiny lecz ghule są niestety dla mnie za silne albo mam złą taktykę?? poknałem smoka i cyklopa ale mam problem z ghulami w ruinach gdyż odrazu trzeba walczyć z 4 naraz :/
Gra stoi na poziomie Gothic jeżeli gramy na Wojowniku, czyli cały czas dostajemy w ciry a jak znajdziemy jakiś deczko lepszy przedmiot od naszej miotły to cieszymy miche. Panie tihomax jest gdzie dobrze dobić lvl tylko trzeba poszukać właśnie potwierdziłeś jaki z ciebie wojownik. Pewnie jak każdy w Elder Scrollach ładuje jak leci a potem wszystko jest na hita i gdzie cały fan. ŁATWE GRY SĄ DLA DEBILI A TRUDNE DLA FANÓW RPG
W jaki sposób mogę wejść do miasta Karthal - dzielnica portowa? stoję u bram i pokazuje mi wciśnij spację by wejść, wciskam i nic się nie dzieje...
szary89 - odblokowują się drzwi na 3 poziomie zamku i quest w kuźni żywiołów.
W kuźni - Pogadać z elfem (od jednej z grup dostaniesz kryształ ziemii) - pokonujesz bosa żywiołów ziemi i wracasz na zamek..
Jak go zrobisz powinien zniknąć strażnik i wóz z mostu ( może nie zniknąć - jeden z wielu bugów tej gry) to trzeba skorzystać z podwózki konno (drzwi za koniami w sorpigal) i możesz dojechać do seaheven
Kosin_marcin - jak pierwszy raz do Karthal wejść to idzie się questem przez kanały ( wejście blisko kapliczki) i przez rezydencję ( na 1 pietrze jest jeden z kryształów więc warto je otworzyć)..
Jak już masz je otworzone to nie normalnie już włazisz/wpływasz / dojeżdżasz :P
DiabloManiak - No to wszedłem do tych kanałów, wybiłem wszystko co tam było, przeszedłem kanały, stare miasto oraz rezydencję zdobyłem odprysk ognia ale nie znalazłem wejścia do Karthal, wszystko jest okratowane a innych dźwigni oprócz tych co znalazłem nie zauważyłem... proszę o pomoc krok po kroku gdzie mam wejść i gdzie wyjść będę wdzięczny;)
Kosin_marcin - któryś z głównych, ta gra nie wpuści cie dalej niż poza pewne granice jest oskryptowana na sztywno
zamek-kuznia zywiolow - kilburn w lesie - stare miasto(ten na M do zbaicia i warto skolowac odlamek wody ( bedzie przez płycizny można łazić) - znów zamek i do Karthal ( a jedne drzwi z rezydencji są wyjściowe na miasto)
DiabloManiak : dostałem quest o kuźni żywiołów , lecz kusznik o imieniu "Lev" mówi ,że jego gryfy mogą mnie zabrać do kuźni żywiołów lecz niemoge tej opcji zaznaczyć :/ niewiem dlaczego jakiś bug chyba
Szary89 - tak to jeden z bugów tej gry jak ktoś wyżej mówił
-Dla wszystkich z problemem wejscia do kuzni przeznaczenia
tam gdzie masz zainstalowna gre Might and Magic X Legacy\Might and Magic X Legacy_Data\StreamingAssets\Dialog
plik levdialog.xml otworzcie go znajdzcie 4 takie linijki i usuncie je
<condition xsi:type="PrivilegeUnlockedCondition" privilegeID="1001" failState="DISABLED" />
Dziala jak ktoś niewiem czym ten plik otworzyc polecam notepad++
Witam ma może ktoś pojęcie jak odzyskać save ? Straciłem zaraz po skasowaniu 4 linijek żeby przejść gryfa przeszedłem całe nowe miasto ulepszyLem postacie teraz odpalam a tu brak save załamka proszę o pomoc
no teraz już dupa zbita jeżeli ich wcześniej nie skopiowałeś (są w twoich dokumentach) Przydałby się jakiś trailer lub kody żeby można było w takich wypadkach nabić poziomy i grać dalej normalnie
nie moge wejsc do kuzni wiec probuje usunac 4 linki w dialogach i nie moge tego zapisac wyskakuje mi (sprawdz czy plik nie jest otwarty w innym programie) prosze o pomoc co jest nie tak
Co mnie irytuje w tej grze:
-Czasami problem z save'ami
-Grafika jak z 2006 roku, a skacze jakbym odpalał na mojej karcie Crysis 3 w Ultra detalach (Radeon HD 7790)
-Brak znaczników na mapie (w zadaniu jest napisane: "wróć do jakiegoś typka" i muszę biegać od wioski do wioski bo nie ma znacznika zadania)
-Gra umie się długo ładować (a mam dysk SSD!)
-Powtarzająca się muzyka i teksty postaci (nagrali chyba 5 dialogów na krzyż)
-Sztuczne próba poczucia sandboxu - w rzeczywistości chodzisz w tej grze jak po sznurku
-Gra ma dość dużo bugów
Zastanawia mnie co brał recenzent dając tej grze tak wysoką ocenę - ta gra nie będzie nawet w zestawieniu najlepszych gier 2014 - jest naprawdę typowym średniakiem!
@up co do optymalizacji to zgoda, może jak na grafikę gra ciągnie za dużo, ale słowa "Brak znacznika na mapie" są kompletnie nie na miejscu ! Ta gra jak i inne z serii nie są jak skyrim czy inne gry gdzie z wielu lokacji możesz się po prostu teleportować klikając na mapę. Musisz zapamiętać, gdzie kto mieszka i samemu go odnaleźć. Gra, która wymaga pomyślenia i nie jest łatwa i prosta. Może nie jest to poziom M&M 6 czy 7 ale na pewno nie jest tak słaba jak ją oceniasz. Owszem bugi są i problem z save'ami jest dość duży ale każdy może sobie poradzić kopiując je po każdym graniu do innej lokalizacji. Poza tym cena jest adekwatna do tytułu, nie dostaliśmy gry od np. blizzarda za 200 zł, której produkcja trwała nie wiadomo ile. To studio pierwszy raz wydało grę z tej serii, która jest "ożywiana". W naszych czasach panuje moda na "hejt" najwięcej osób potrafi tylko narzekać. Owszem jak ktoś płaci to wymaga ale wystarczy spojrzeć ile osób gra na piratach. Ja osobiście jestem zadowolony i gra mnie satysfakcjonuje, dokładne przeszukiwanie lokacji, walki w których trzeba pomyśleć (a nie jak w skyrim wbiegam na górkę a potworek nie umie i biega dookoła, a ja go łukiem nie tracąc nawet życia). Trochę pozytywnego myślenia :)
PS. Nie hejtuję skyrim tylko akurat podając przykłady użyłem Skyrim i sądzę, że jest dobrą grą :)
Dlaczego nie mogę wybrać w polskiej wersji głosu postaci ? Chodzi o panel TWORZENIA ekipy. Pod przyciskiem głosu jest cicho, w trakcie gry, bohaterowie także niemi.
Nie dość, że gra jest kastratem serii to dodatkowo w polskiej wersji jeszcze ją zubożono ?
@Mr.Kalgan Speeche są tylko w wersji angielskiej - nie ma innych. A co do ich braku - zgaduję, że grasz na systemie 32-bitowym...
W końcu gra, w której trzeba się pomęczyć, żeby ją przejść, a nie jak w Gothic 4 czy DA2 pierdolną ci strzałkę na mapce i musisz tam iść(wszystko podane na tacy) a tutaj musisz zapamiętać/zaznaczyc na mapce gdzie dana postać się znajduje albo gdzie rozwija się jakie umiejętności. Według mnie walki są super zrobione zawsze można obrać strategię jak pokonać przeciwnika. Szkoda, że grafika taka słaba, mogli ją dopracować, ale trzyma klimat poprzednich części M&M, jednej rzeczy której mi brakuje to arcade :v
gram już naprawdę długo i bugów brak, zdarzają się ścinki -ale ja mam oryginał
Mr.Kalgan
zaznaczam sobie na mapce punkt i podpisuje go, czemu mam rysować?
BTW. Jak mam misje Bracia w Zbrodni, to musze wejsc na wrak statku, ale nie mam błogosławieństwa Shalassy. Co mam zrobic?
Jeżeli ktoś stracił save'y to Uwaga - Ja zrobiłem tak- Zmieniłem język na Angielski, potem wlazłem w C:\ProgramData (ukryty folder)\Orbit\401\RLD! i z tego folderu wywaliłem wszystkie wszystko oprócz save001. Znalazłem tę metode na pewnej stronie i u mnie zadziałała. Wiem jak wkurzająca może być utrata stanu gry po kilku godzinach. Sam męczyłem sięz tym przez chyba 5 godzin:)
M&M ukończone i mam mieszane uczucia. Gra daje uciechę, jednak potrafi też zmęczyć i zniesmaczyć. Od czego by tu zacząć. Fabuła bez emocji. Ogólnie nuda. Klimat gry jest fajny, wiele stworów (50+) dużo zdobyczy. Szczególnie cieszą legendarne przedmioty, które zdobywają doświadczenie. Legendarne przedmioty, rozbudowane podziemia/lochy/krypty, odkrywanie mapy i awans postaci - tym stoi gra. Reszta .. no cóż... reszta to syf. Technicznie ta gra to tragedia. Może nie wyrzuca na pulpit, ale na silniku Unity można zrobić coś, co ma ręce i nogi (dziwne, że wydali tylko na platformę Widndows). Przez długi czas nie wiedziałem czy grać z opcją dużych pixeli (powiedzmy "w starym stylu") bo tekstury robią wrażenie jakby zostały stworzone z myślą o tej opcji. Większość tekstur jest rozmazana (tak - to reguła w tej grze). Niech będzie, że grafikę można przemilczeć, tak jak urodę niektórych kobiet.
Poruszanie się w grze. Na początku gry - fajne uproszczenie. Poźniej zaczyna męczyć, szczególnie gdy trzeba się poruszać po przekątnej (spojrzenie w prawa, ruch do przodu, spojrzenie w lewą, ruch do przodu). Z czasem włączałem mapkę i poruszałem się tylko WSAD bez rozglądania (QE). Ogólnie po 30 godzinach tej "starej szkoły" zatęskniłem za myszką. Kolejna sprawa - mapa i znaczniki. Na początku - fajnie, mogę sobie sam notować (inna sprawa, że pisanie od nowego wiersza zepsute). Z czasem - ... gdzie ten trener był.. Zaznaczyłem, ale znaczniki widać jedynie jak już jesteś w danej lokacji. Trenerów jest 50+. Powodzenia w zapamiętywaniu. W praktyce chodzi się i szuka, bądź trenuje przy okazji, przelotem. Przy zadaniach to tez potrafi męczyć. Np. zadanie w którym trzeba znaleźć kapitana w Karthal. Miasto Karthal mamy w tym czasie odkryte (zwiedzone), ale musimy ponownie chodzić i szukać w każdym kącie (zanotować wcześniej się nie da, bo postać nie ma dialogu). Z czasem to wszystko wydaje się "za kare", szczególnie gdy odrywamy się od gry (dziennik nie zapisuje dialogów) i wracając niewiele pamiętamy.
Kolejne cudo - zagadki słowne. Mam cztery nogi, ale nie mam odbytu. Czym jestem? Kilka pierwszych rozwiązanych - "jestem taki mądry". Później (szczególnie w wieży enigmy) "o ja p***, mam dość tych bzdur".
Z czasem klasyczne rozwiązania zaczynają męczyć i gdyby nie legendarne przedmioty i rozwój postaci .. to nie chce się grać dalej. Tym bardziej, że nasi bohaterowie są .. a jakby ich w ogóle nie było. Gdy otrzymujemy misję mówią ciągle to samo: "Nie ma nic ciekawszego do roboty?" - nawet gdy wykonujemy wątek główny. W sumie mają rację. Gdy w pobliżu jest wróg: "Wyczuli nas. Kto zapomniał się wykąpać?". I to wszystko. Cała charyzma naszych postaci. W kółko: "Kto zapomniał się wykąpać?". Można by też o chodzeniu twarzą do ściany i innych smaczkach, ale za długo by pisać o wszystkich cudach w tej grze.
Mimo wszystko gra daje frajdę. Walki może nie są tak ciekawe jak w Blackguards, ale rozgrywka potrafi wciągnąć.
Jeżeli chodzi o problemy z głosowymi dialogami w grze to związane one są z instalacja frameworka 3.5. Poniewaz mam w domu kilka partycji z systemami na jednej na ktorej poczatkowo instalowale gre nie chcial sie istalowac framework 3.5, nawet jesli byl to sciagniety z microsoftu a system to Vista 32 bit. Na W7 dziala bez problemow. Za to sa problemy z rodzielczoscia. Standardowo nie ma 1680x1050. Mozna to recznie ustawic w pliku ini, ktory znajduje sei w katalogu danego uzytkownika na dysku C. Uwaga! w tym momencie moga sie pojawic problemy z uruchamianiem gry dlatego nalezy to zrobic bezwzglednie!!!! Przed pierwszym uruchomieniem gry. Jezeli chodzi o opcje graficzne to w przypadku mojego Radeona pierwszy raz korzystam z opcji Catalista i robie force ustawienia z karty w nie w grze. Jezelu chodzi o plynnosc chodzenia to koniecznie trzeba odchaczyc opcje HDR w ustawieniach grafiki w grze gdyz z niewiadomych wzgledow zaznaczenie jej znacznie spowalnia dzialanie gry. Tutaj chetnie poczytalbym o wyborach druzyny przez was, taktyce, itp. Gram np. na trudnym i jaka macie taktyke pokonywania przeciwnikow jesli pojawia sie z 3 stron naraz?!
Problem z sejwami wynika z użycia polskich znaków. Domyślnie gra nadaje nazwę miejsca, więc jeśli nie zmienimy nazwy i zasejwujemy w "Grań" czy "Półwysep...", sejwy padają. Na szczęście nie definitywnie.
W User/Moje Dokumenty są podglądy sejwów (png) - tam można podejrzeć, który sejw ma polskie znaki. Potem, w podanym wyżej katalogu RLD, trzeba usunąć odpowiedni plik sejwa, a w pliczku saves.ini wykasować odpowiednią linijkę. Nie trzeba zmieniać języka ani kasować wszystkich sejwów. No i quick sejv na pewno jest dobry.
Problemy z głosami są na systemach 32-bitowych ze względu na ograniczenie adresowania pamięci do 4GB (włączając RAM i VRAM). Twórcy "rozwiązali" problem w sposób następujący: brak głosów i średnie ustawienia dla tekstur jako maksymalne co można ustawić. Inna sprawa że z tego co ludzie piszą, to spora część dźwięków jest w formacie wave a tekstury są zapisane np. w formacie Photoshopowym, który wymaga znacznie więcej miejsca niż np. png przez co potem mamy wymagania typu 6-8GB RAMu jako zalecane dla najlepszego komfortu gry...
O czasach ładowania lokacji nie wspominając... Takie podejście do sprawy, to kpina z graczy. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy jakość tekstur pozostawia DUŻO do życzenia.
Gra ma problemy ze wspolpraca z kartami dzwiekowymi. W jednym kompie mam dwie. Do prawie konca 2 aktu gralem na jednej (w systemie obecne sa dwie) ale jakies dwa dni temu gra zaczela sie wieszac a jednym z objawow bylo zaciecie sie dzwieku. Po przelaczeniu na druga karte objawy ustapily. Do tej pory nie rozumiem dlaczego, skoro wczesniej wszystko dzialalo? Moze maczal w tym palce Uplay? ;) A tak serio to mam pytanie. Gdzie sa savey z gry? Nie moge ich znalezc nawet poslugujac sie powyzszym opisem. Oczywiscie opcje ukrytych folderow sa odchaczone.
Spróbuj C:\ProgramData\Orbit\401\RLD! albo wyszukaj, może się znajdą wpisz w pasku wyszukiwania Save001, a jak nie to spróbuj poczytać tutaj. Szczerze powiedziawszy to trochę przegięli z iloscia bugów, pozostaje liczyć na patcha, albo jakiegoś innego naprawiacza.
Nowy błąd. Zanikające portrety/pojedynczy portret postaci.
Postać jest i może działać, ale zamiast buzi jest puste miejsce. Wczytanie sejwu lub wcześniejszego sejwu nie pomaga. Należy wyjść z gry i powtórnie wejść. Portret/y wraca/ją na swoje miejsce.
Might and Magic nie miała szczęścia w kwesti bugów nigdy. Na niechlujstwo twórców nakładały się błędy polonizacji (za znikające sejwy także w jakimś sensie odpowiada nasz wydawca). Dziesiątka kontynuuje te niechlubne tradycje. I nie jest pewne czy doczekają się patcha. IX się nie doczekała, promocji łowcy nie da się wykonać a i z zakończeniem są problemy. VII została spartolona przez Cenegę i wydawca nigdy nie poprawił gry (patch Cenegi wprawdzie poprawił "bug wazowy" ale kompletnie rozwalił grafikę gry. Szczęście w nieszczęściu, ze gra została poprawiona przez CDP.
Nie jest pewne, czy ta odsłona zostanie poprawiona.
Po przejściu pierwszego aktu i zagłębieniu się w drugi ośmielę się ocenić grę. Niewątpliwie nota jest stronnicza, ale zakochany jestem w tej serii i nawet IX byłbym skłonny przyznać 5 punktów.
Gdyby to byl ten katalog co podawales wczesniej to przeciez bym sie nie pytal. Jedna rzecz mi sie jednak nie podoba. Jesli np. w grze widzisz rozmieszczenie przeciwnikow to oni Cie nie widza i nie mozesz nic zrobic, zeby z nimi walczyc musisz wejsc na niekorzystna pozycje. Ciekawy jestem tez waszych wrazen odnosnie taktyki gry. Czy lepiej uzywac w damage czarow obszarowych czy statyrycznie lepiej wykanczac przeciwnikow jeden za jednym. Ostatnio walczylem z 12stoma (koniec 2 aktu) i stad ta refleksja. Ktos pisac o uzywaniu czarow powietrza wyzszego poziomu. Niestetety na razie nie sa one dostepne (nie sa w sprzedazy) w dwoch poczatkowych miasteczkach w grze. Nie do konca wiec tez jak wlaczyc w potworkami z regeneracja, ktore sa odporne na trucizne. Moze na razie druzyna (level 14) jest na to za slaba ale tak sie zastanawialem. Niepodoba mi sie tez ze czas magii smierci odbierajacy pozytywne efekty przeciwnikowi nie odbiera tych poczatkowych a tylko te pozniej rzucone. Moim zdaniem to jest nielogiczne ale jest jak jest.
Pisałem dość długą ocenę, ale mi ją wcięło, zatem w skrócie:
1. Fabuła jest przeciętna, a po pewnym czasie staje się po prostu nudna. Z tych nudów zaczyna się gonitwa od questu do questu bez większego zagłębiania się w treść gry. Do tego jest do bólu liniowa. Nie ma mowy o otwartym świecie czy sandboxie, ale za to nie krytykuję - tego po grze nie oczekiwałem. Ale spodziewałem się przynajmniej głównego questu i pobocznych, które można wykonywać w dowolnych momentach - tu tego nie ma. Nie zrobisz questu X - nie pójdziesz dalej - bo stoi strażnik na moście, bo nie przejdziesz po wodzie (?!), bo teleport itp... Zagadki jak to już ktoś pisał też po pewnym czasie są męczące - gdyby pojawiały się w kluczowych momentach gry byłoby jeszcze ok, zabezpieczanie przypadkowych skrzyń w dungeonach zagadką to już trochę przesada...
2. Grafika odstaje od współczesnych czasów (i poprzednich też). Rozumiem chęć twórców trzymania się oryginału, ale trochę lepsza grafika chyba nie podważyła majestatu serii? Do tego optymalizacja, której nie ma - są miejsca w kóych działa normalnie, w innych bez powodu zacina się niezależnie od szybkości sprzętu (góry na północnym zachodzie). Mniej więcej od połowy gry gram z non-stop otwartą mapą i przy użyciu klawiszy WSAD - oglądanie świata przestało być atrakcją...
3. Rozwój postaci, konstrukcja umiejętności, czarów itp. - jest ok. zasadniczo nie odbiega od poprzednich części - z punktu widzenia oczekiwań "klasycznego rpg" to plus. Trochę nierówne jest zbalansowanie klas - niektóre klasy czy szkoły magii są niemal obligatoryjne (światło/ziemia), bo bez nich gra jest bardzo ciężka. Inne z kolei są skrajnie nieprzydatne.
4. Poziom trudności jest wysoki, co uznaję za zaletę. Czasami doprowadza to do szału, ale wychodzę z założenia, że "tak miało być". Mały minus ze względu na zbilansowanie klas i to, że generalnie po 25 poziomie doświadzenia robi się dużo łatwiej...
5. Bugi bugi bugi. Jest ich dużo, są irytujące, potrafią grę zablokować na godziny przez które chodzi się i szuka wyjścia z sytuacji, po czym okazuje się, że to bug jest przeszkodą. Potrafią też zablokować niektóre rzeczy na amen - jak dokończenie niektórych questów.
Przeszedłem grę, muszę przyznać, że dość łatwa. Na wysokich poziomach nakurwiasz równo. Szkoda, że tak mało zółtych itemów, a jak już leciamy to nie dla moich postaci, fajnie bybyło mieć full seta zółtego. Nie trafił mi się żaden zółty pierścień(jeżeli wgl jest). Teraz postaram się przejść na wojowniku, pewnie będzie opór :D
Problem ze znikającymi obrazkami postaci rozwiązuje się, łapiąc inną postać i przeciągając ją na inne miejsce. "Zniknięta" postać się pojawia. Przynajmniej tak było u mnie, gdy dwa razy podczas całej gry zniknęła.
Generalnie bugi programowe jakoś nie były dla mnie męczące, bo pojawiły się ze 4-5 razy w ciągu kilkudziesięciu godzin gry i nie były drastyczne (oprócz chwili strachu ze znikniętymi sejwami).
Natomiast fatalne jest tłumaczenie. Począwszy od błędów we wskazówkach obelisków, przez nazwy własne (np. raz Morska Przystań, raz Ostoja), a skończywszy na nazywaniu Bohaterów najeźdźcami w epilogu.
@Logan - główny quest jest oczywiście liniowy, ale jak to nie ma zadań pobocznych? Moim zdaniem nie jest ich mało - był moment, że lista zadań zajmowała mi prawie całą stronę. Ale ja Eye of Beholder na Amidze przeszedłem niepoliczaną ilość razy, więc mogę nie być obiektywny.
Solar21 - "pobocznych, które można wykonywać w dowolnych momentach" miałem na myśli. Tutaj poboczne są momentami hamowane przez quest główny.
Sorki Logan ale piszesz chyba o jakiejś innej grze albo nie wykumales o co w tym gatunku chodzi. Tutaj wchłaniasz klimat czytając np. książki, cieszysz się jak uzbierasz na jeden lepszy przedmiot albo twoja postac fajnie walczy. M&M to wlasnie Might and Magic - Magia i Miecz. Przykladowo w domu gramy w Magie i Miecz papierowa. Jeżeli chodzi o fabule i skomplikowanie zasad to takiej grze można by dac 1/10 w ocenie a przecież daje ona mnóstwo satysfakcji. Wniosek jest taki ze satysfakcja zależy od podejścia do gry. Jeśli M&M Legacy zaserwujemy sobie stopniowo, będziemy zwiedzac i odkrywac sekrety to nas ta gra będzie cieszyc. Jeśli potraktujemy ja jako kolejna nawalanke to może lepiej dac sobie spokoj?
askorek gra na latwym chyba nie ma sensu, takie moje zdanie. Pewnie jest zbyt latwa a "nawalanie" regula. Co do itemow to grając drugi raz tak zaprojektowałem druzyne żeby mogla uzywac max. roznych broni. Modyfikowalem tez pliki gry i zbalansowałem umiejetnosci postaci oraz przydzielane statystyki. M&M liczy się jednak pomysl. Np. jak pokonać smoka majac niski level i zdobyc artefakt, który dal super boost jednej postaci jak się rozwinal? Pomyslalem, pokojarzyłem i rozwinalem maga tak ze uzywal "użytecznego" czaru, który w tej walce skutecznie wykorzystalem. Jestem w polowie gry i do tej pory druzyna caly czas się wspomaga. Inaczej nie wygra zadnej walki. I o to chyba chodzi. Co jakiś czas wracam do poprzednich lokacji żeby pokonać co silniejsze monstra...
Kuna11 - co kto lubi, jak tobie satysfakcję daje ciągłe zderzanie się z bugami to twoja sprawa. Ja nie przepadam za sado maso.
Ktos pisal ze nie ma sensu grac lucznikami. Akurat nimi nie gram ale wyobrażam sobie to tak, lucznik + wspomagacze czyli czary odpychające wiatru i zamrazajace wody. Jak monster jest poza zasięgiem to nie zadaje obrazen. To tez ma sens i tak pomyśleli tworcy gry. Trzeba tylko stosować zupenie inna taktykę niż nawalanie. Poza tym granie na latwym nie ma sensu. Przechodzisz gre ale zupełnie nie masz poprzeczki w postaci kombinowania podczas walki. Taki tryb dla niedzielnych graczy po prostu. Jeśli chodzi o bugi to jest wlasciwie jeden. Gra zle dysponuje pamiecia. Do normalnego działania potrzebuje 4 MB ramu, przy 3,5 w W7 potrafi sprawiać kłopoty. Objawia się to roznie. P prostu jest tak napisana. Wplyw na to maja ustawienia graficzne (zbyt duże tekstury).
tomzkat
Niestety bugów jest od groma, ostatnio co pół godziny wywala mnie z gry, zanikają portrety, ale to wszystko pryszcz, gorzej, że oskryptowanie gry może uniemożliwić wykonanie qustów. Nie gadaj byle czego.
Problemy z działaniem wynikają z kodu i gospodarowania pamięcią. Do statycznej gry wykorzystano silnik dynamiczny. Wg. moich testow trzeba miec wiecej niz 4MB Ramu. Jesli masz 4MB to ok. ale potrzeba odchudzic windowsa. Ja widzialem roznice miedzy nomilane 4MB a 3,5MB poczatkowe (ustawienia w biosie). Na kompie z 8MB gra nigdy sie nie zawiesila. Na 3,5MB czesto, na 4MB po 3-4h i trzeba restartowac komputer (samo wlaczenie i wylaczenie gry nic nie daje). Natomiast sama struktura questow jest taka ze nie mozna czegos zrobic zle ale drobne bledy sie pojawiaja. Takie jest moje zdanie. Dziwne zachowanie to np. po 4-5h gry dzwiek zaczyna chrzescic i to juz jest objaw ze za jakis czas sie gra zawiesi.
Ja mam 12 GB ramu. Pierwszy rozdział gra chodziła bezbłędnie w drugim albo mnie po godzinie wywala do menu gry z podziękowaniem za grę, albo pojawiają się błędy graficzne a przed chwilą las przemienił się w białe prostokąty i trójkąty.
Optymalizacja jak i oskryptowanie gry jest niechlujne i pozwala zaliczyć grę do konkursu na babol roku.
Acha, mam wprawdzie 3 letni komputer, ale nadal silny i5 2500 K + GTX570
Gra załamała mnie bugiem w "Jaskini Czaszki" (tak to się chyba nazywało). Po zejściu na niższy poziomi (zejście broniło hasło) i wyczyszczeniu pierwszych kwadratów mam zablokowane dwie drogi prowadzące do dalszej części jaskini. Jakby stał tam mur, a droga wydaje sie wolna. Nie mogę dzięki temu wykonac dwóch zadań(znalezienie miecza i coś tam jeszcze) To samo miałem z mostem obok Latarni morskiej ale tam udało sie dojść inną drogą. Podobnie było z przyjęciem do zalogi psa, a dokładniej z niemożliwością wykonania tej czynności, że o innych bugach nie wspomne. Ehhhhhh......
Szkoda bo gra była w moim klimacie. Może znajdę siłe żeby zacząć od nowa, ale boje się tej fali bugów :/
Slawekk - A nie wyskakuje napis, że potrzebujesz błogosławieństwa jakiegoś bóstwa? Czasami w grze niektóre drogi dostępne są dopiero po pewnym czasie.
Elvis--> nic nie wyskakuje :(. Np widzę most nad rzeką, obok Latarni i przejść nie moge, w obie strony.
Potem ta jaskinia, są dwie drogi "jednokratkowe" i znowu to samo BLOKADA :/
Zapisz grę, wyjdź z niej do PULPITU, a następnie ponownie załaduj sejw - może pomóc.
Właśnie wlazłem do Skały. Faktycznie nie da się przejść. Być może potrzebne jest błogosławieństwo wody.
Natomiast mostu obok latarni NIE WIDZĘ. Może nie ta wersja gry ?
A teraz o pewnej ciekawostce
Gdzie można spotkać Haarta
Ależ oczywiście, ze w lesie ze swoja żoną, ale czy tylko ?
Na przykład znalazłem go w Przeklętych Ruinach obok przyjaznego ducha, był bez żony.
Chyba pora, abyśmy zaczęli tropić te "ciekawostki" w tej kaszanie sezonu. W tej grze faktycznie wiele jest do odkrycia i Soul po prostu jej nie docenił.
Jak się nie da przejść to na 99'9% potrzeba błogosławieństwa Shalassy czy jak jej tam.
Dokładnie tak samo jest w Skale Czaszki.
BTW Lepiej grać w wersję angielską, bo unika się bugów wynikających z błędów tłumaczenia.
BŁogosławieństwo wody ? A ktoś wie gdzie to się dostaje? Mam jedno błogosławieństwo, ale nie pamiętam czyje, sprawdze po powrocie z roboty. Faktycznie jest tam sporo wody, tylko czemu gra o tym nie wspomina.
Ten most obok Latarni morskiej pojawia się i znika, zależy z której strony się podchodzi. Ale przejśc sie nie da. Most jest obok tabliczki z nazwą rzeki.
W kilku miejscach znalazłem"fontanny" które mają napiss, że jak przyjde w dniu poświęconym jakiemuś bustwi to dostanę błogosławieństwo. Czy gdzies jest napisane jakiego dnia podejśc do odpowiedniej fontanny/ołtarza ?????
Może da się grac dalej :)
Było o znikającej ikonie postaci, a teraz zniknął cały zamek Portymon, stał się przezroczysty, tudzież i wóz kramarza obok. save/load i znów mamy wszystko OK. Dynamika gry zaaachwycająca.
Diablo
Ty naprawdę to ukończyłeś ???
to jak to jest , że nie mam żadnych bugów może wy macie wersje beta ?
Kalgan - a nawet 1,5 raza :D ale jak pamiętasz sith ze mnie i ciemna moc jest ze mną ;)
pierwsze pół zanim mi savy szlag trafił na normalu i drugi raz (pełny) na hardzie :D
Kuna11 - przerabiając sobie pliki to nie jest ukończenie gry na hardzie - bo hard od normala głównie się różni brakiem forsy.. ( bo tam 20% dmg więcej dla postaci graczy to pikuś, bo moby mają 10-50% hp więcej i żadnych innych skilli niż na normalu - hard polegał polega głównie na zaplanowaniu drużyny i tyle... :)
a łuki i kusze to są zwalone, dmg z bliska mizerny (50%), z daleka i tak czary robią więcej ( a niektóre koszmarnie więcej ) a strzały można blokować.. dodajmy że nie ma łuków czy kusz z dmg jak broń 2h (czyli do 64 , zadają tyle ile broń jednoręczna - a nie mają tylu dopałek)
tomzkat- to się ciesz i poczytaj forum ubisoftu ilu jest pechowców :D
Jakby kogoś interesowało, to na forum UBI w dziale MMX Legacy jest wątek z polską wersją, gdzie wrzuciłem plik z poprawkami do niej.
upi00r gdzie jest ta poprawka? co ona poprawia? mozesz podac link?
plynnosc gry i spadki fpsow do 5 w niektorych miejscach zostaly wyeliminowane?
Zgaduję, że pewnie znalazłaby się osoba , która byłaby w stanie poprawić wydajność gry, tylko że to wymagałoby dostępu do kodu źródłowego. A twórcy gier kodów źródłowych nie udostępniają :D