Gdzie wydawca nie może, tam społeczność dopomoże
[2] - do całego GTA - odsyłam na tą stronę: http://gtapolska.pl/
Na tym spolszczeniu grałem w podstawkę i wyszło naprawdę świetnie. Zresztą większość chętnych już je wypróbowała, bo ma ładnych parę lat. Ciekawe jak będzie przy GTA V - jest jakaś szansą na polonizację jak przy Max Payne 3? Podobno sam Rockstar miał plany co do tego, coś mi się o uszy obiło, ale nie wiem jak to będzie.
Odnosząc się do tematu warto jeszcze wspomnieć o zespole PESedit, który to corocznie wydaje patche, w których wszystkie drużyny, nazwiska, stroje są oryginalne, a na co KONAMI nie mogłoby sobie pozwolić ze względu na brak odpowiednich licencji (np. patrz: wyłączność EA na Premier League).
do dzisiaj nie wiem czy Half-Life 2 ma własne tłumaczenie czy Valve użyło naszego (nie chciało mi się porównywać dość wnikliwie :)
Co do ludzi którzy poprawiają to czego developerom nie chciało się zrobić, z tego czy innego powodu (z reguły jest nim chyba lenistwo) to chciałbym przypomnieć o istnieniu Borisa Vorontsova, twórcy ENB.
Dzięki niemu grafika w Skyrimie i wielu innych produkcjach: GTA 4, Fallout 3 i New Vegas wygląda dzisiaj naprawdę świetnie. Szczególnie Bethesda powinna być mu dozgonnie wdzięczna i przynajmniej z przyzwoitości ufundować mu jakieś dożywotnie stypendium :)
Proponuję odwiedzić oficjalną stronę modyfikacji i przejrzeć, na forum, galerie użytkowników z poszczególnych gier.
Tutaj na poparcie moich twierdzeń galeria Midhras'a z Fallouta 3, aż nabrałem ochoty na ponowną instalację gry:
http://www.flickr.com/photos/midhras/with/8536227027/#photo_8536227027