Sekrety Thiefa – nowe informacje o grze studia Eidos Montreal
Jakoś mnie te informacje nie przekonują. Zamiast wspinaczki mogli dać linę z hakiem. Wprowadzić otwarte całe miasto gdzie Garret mógł by sobie okradać domy, brać fabularne i poboczne zlecenia. Ale cóż zobaczymy jak to będzie. Na razie szału nie ma.
Stary i "dobry" Garret powrócił! :) To dobrze, że twórcy zdecydowali, że będzie nadal typem złodziejem, a nie wojownikiem. Bo Splinter Cell Double Agent i Conviction nie są tak udane co Splinter Cell 1-3 przez to, że bohater zaczął zabijać przeciwników zamiast skradanie i uniknąć przelewy krew. Nie mówiąc o uproszczeniu rozgrywki. Oby nowe misje w Thief 4 będą równe ciekawe, tajemicze i klimatyczne co Thief 1-3.
@Xsardass
Złodziejski Assassin's Creed?;) To ja już wolę bardziej dopracowane zamknięte tereny niż pospiesznie zrobione otwarte miasto w Thiefie i zadania typu przynieś/podaj/pozamiataj/okradnij NPCa. ;)
@Xsardass Przecież jest napisany, że gracz będzie miał trochę swobody w dążeniu do celu i zbadanie tereny. Thief 3 też był trochę swobody np. miasto, sekrety i zadanie poboczne. Gdyby Thief będzie tak otwarty świat, to odbije się na jakość fabuły. Jakości misje i fabuły są ważniejsze od otwartości świata. Deus Ex i Wiedżmin też nie byli do końca otwarte, ale za to są wciągające i wystarczające swobody (przynajmniej dla mnie). Chcesz złodziej i otwarty świat? To kup Skyrim (lub Oblivion) i zagraj złodzieja!
@Xsardass Dokładnie jak pisał Adrianziomal. Jaki sens jest otwarty świat, jeśli nie był tak dopracowany?
Pachnie Dishonored (epidemia, misja w burdelu), tylko z trochę innym gameplayem (mniej walki, więcej skradania), tak jak samo Dishonored pachniało Thiefami. A jako że wszystkie te gry były świetne, liczę na kolejną dobrą skradankę, do zakupu w dniu premiery. I tylko ten instynkt mi przeszkadza, wygląda na kolejne ułatwienie dla idiotów (tak jak w Tomb Raiderze) podające rozwiązanie zagadki na tacy, nie będę z niego korzystał jeśli nie będzie trzeba.
Pół-otwarty świat (lub zamknięty tereny) zawsze jest lepszy od całkowity otwarty, ale niedopracowany świat.
Nie mówiąc o tym, że otwarty świat był podatniejszy na bugów i trudności korekty. :P
Wiadomo, że Eidos Montreal chce ograniczyć znaczenie elementów magicznych.
Bardzo cieszy mnie ta wiadomość. Wprawdzie uwielbiam fantasy w różnorodnej postaci ale akurat w przypadku Thief'a natłok zombie i innych cudacznych stworków działał niekorzystnie na klimat gry. Odrobina survival horroru jest jak najbardziej wskazana jednak w 1 części gry zatracał się momentami wizerunek protagonisty jako "łowcy" (w pewnym sensie).
jedna z mych ulubionych serii gier powraca, choć niedawno mieliśmy pseudo T4, czyli Dishonored to ten news jest wprost świetny!
jeszcze niech zapowiedzą Fallout 4 to 2014 będzie najlepszym rokiem w historii gier :)
a jak dojdzie Deus Ex 4? nie no raczej nie.. ale będzie Cyberpunk 2077, hell yeah!
Mnie martwi tylko jedno, kolejne gówniane systemy dla ułomnych wsadzone do Thiefa.
- super zmysł wciskasz przycisk i widzisz czego możesz użyć itp. widzisz wszystkie sekrety, wiesz którą szafkę otworzyć,
- QTE - bez tego ani rusz,
- widzenie przez ściany,
- spowolnienie czasu aby czasem, przypadkiem w coś nie trafić przy użyciu pada.
Czy każda gra musi mieć to pośledzone systemy z konsol aby grało się łatwiej, nie trzeba było myśleć?
Ja nie wiem jak ludzie mogli grać wcześniej bez tego, chyba się nie dało.
Dishonored, Tomb Rider, Hitman, Wiedźmin, Syndicate to są te co sobie przypomniałem.
Jak można wciskać kit iż gra wraca do korzeni gatunku wciskając takie gówno na starcie.
Czyli już znam swoją najbardziej oczekiwaną grę 2014 roku. Ciekaw jestem czy coś ją przebije.
W rozeznaniu się w dostępnych opcjach pomoże tryb skupienia, podświetlający obiekty, z którymi można wejść w interakcję.
No i to by bylo na tyle :( Przeciez to w Thiefie bylo piekne, gdy wiedzialo sie ze ten cholerny przycisk otwierajacy tajne przejscie MUSI gdzies tu byc i szukalo sie centymentr po centymetrze z nosem przy podlodze.
@wcogram i $ebs Master Przecież nie musicie korzystać z tej opcji. Pograjcie Thief bez tego! Thief 4 z poziom trudności wybrany na wysoki, prawdopodobnie będzie miał wyłączony opcję skupienia. Taką mam nadzieję. A jeśli nie, to trzeba liczyć na modów. Gry przystępne również dla nowicjujsze to niestety prawa marka. Nic nie poradzimy. "Nowicjusze" zawsze będą narzekać na firmy, że trzeba to uprościć i obniżyć poziom trudności! Los ten spotkał Dragon Age. Dzieci i "nowicjusze" są po prostu dla firmy dodatkowe klientów i zyski, że twórcy za sprawą dyrektora wydawcy muszą spełnić ich życzenie, by zyskać ich przychylności. Na szczęście, gry indie i gry Kickstarze są wolne od tej durne zasady.
My tu gadu gadu a kickstarter nowego Tormenta wystartował
http://www.kickstarter.com/projects/inxile/torment-tides-of-numenera
@$ebs Master Napisz e-mail do twórcy Thief 4 z prośbą, że trzeba dodać możliwości wł/wyłączenie opcji tryb skupienia w opcje poziom trudności. Żeby wymagające gracze mogli to wyłączyć i podjąć wyzwanie w grze. Tak jak Fallout New Vegas - opcje hardcore (to naprawdę świetny pomysł!).
@the last devil Dzięki za info. ;) Ale piszesz info w niewłaściwym miejscu. Bo tutaj jest dla fanów gry skradanki. A Torment jest stworzony dla fanów klasyczne RPG. Ale ja też jestem miłośnik klasyczny RPG i jak gry skradanki.
W DE:HR szczerze nie znosiłem skradania wymagającego przyklejenia się do ściany czy przeszkody. Thief 3 od którego zacząłem przygodę z serią był nieco lepszy pod tym względem.
Kolejna moja ulubiona seria doczeka się nowej gry:) Szkoda, że jak robią wersję PC to nie zrobią normalnego sterowania bez zbędnych qte i trybu widzenia przez ściany co ostatnio modne. Mimo wszystko wierzę, że gra będzie dobra jak wszystkie poprzednie tego wydawcy.
@SpecShadow Dlaczego nie znosisz skradania przyklejania się do ściany czy przeszkody? Czy chodziło Ci o niewygody sterowanie czy raczej zbędne ułatwienie?
Chodziło mi o otwarte miasto jak było w 3ce nie jak losowe budynki Assasins Creeda. Ten pół otwarty świat bardziej przypomina Dishonored z opisu który jako gra był fajny, ale jako świat zbyt zamknięty.
@Xsardass
Może. Ale Thief 3 dla mnie jest raczej pół-otwarty miasto. Bo można zwiedzić tylko te określone lokacji (ulice i miejsce) wyznaczone przez twórcy, a nie cały miasto. Ale to dla mnie spoko! Grałem w Fable III i ten miasto to dla mnie prawie koszmar, bo straciłem mnóstwo czasu na zwiedzanie wszystkie "puste i identyczne" domy, bo myślałem że znajdę coś interesująco (sekrety, zadanie i ciekawe NPC). Co za nudy! Wolałbym, by w Fable III 3-5 domy są dostępne dla podziwianie wnętrzu, a resztę niedostępne (zamknięte), by gracz nie stracił za dużo czasu na coś powtarzalnego. Fable III to porażka i niedopracowana (aż tyle wady)! Miasto w Gothic II jest OK, bo budynki nie są wiele, są zróżnicowane i można znaleźć coś interesująco.
@ Sir Xan
było to cholernie niewygodne i trudno się poruszać. Do tego w przypadku „niespodzianek" miotam postacią jak szatan.
Pytanie jak z elementami paranormalnymi (zombiaki etc.), ilu znajomych spotkamy (strażnika Boba? :D ).
Sir Xan --> mam nadzieje ze taka opcja bedzie, w nowym Deus Ex opcje wylaczylem od razu, pierwsze moje przejscie tej gry zrobilem na najwiekszym poziomie trudnosci. Ubolewam tylko nad faktem ze nie mniej doswiadczeni gracze nie zaznaja tej przyjemnosci wlasnorecznego(?) odnajdywania sekretow, tajnych przejsc itp. Ja osobiscie nigdy w Thiefia nie zagralem na poziomie nizszym niz ekspert i mowie tu o wszystkich 3 czesciach. Chcialbym zeby Thief 4 byl piekelnie trudny i zeby szybko dorobil sie olbrzymiej sceny moderskiej.
Tryb skupienia wykorzystamy, aby spowolnić czas i ukraść trzy razy więcej pieniędzy niż zwykle. Zebrane fundusze posłużą do ulepszania sprzętu pomiędzy misjami. Wyposażenie przyda się w walce, gdzie pomoże także wspomniane skupienie. Używając tego systemu będziemy mogli wskazać jedno lub kilka miejsc na ciele wroga, aby odepchnąć go i uciec lub wyprowadzić potężny atak.
PKP i tyle w temacie
"Tryb skupienia pozwoli na parę sztuczek. Podstawowa funkcjonalność sprowadza się do wskazywania obiektów, po których można się wspiąć, czy świeczek, które da się ugasić." To będą świeczki, których nie da się ugasić? To co to za świeczki, magiczne? Nie podoba mi się to, boję się liniowości i uproszczeń.
"...Nowością będą za to szpony, które pozwolą wspinać się w pewnych konkretnych miejscach...." Przecież w T3 były możliwe do kupienia specjalne rękawice pozwalające na wspinanie się.
Poza tym mam nadzieje że nie powtórzy się błąd z T3 czyli czyli nie dało się ogłuszać siedzących przeciwników. I przydała by się strzała z liną lub hak z liną przeznaczone do wspinaczki.