Dziś premiera Tomb Raider – pierwsze oceny, TressFX w praktyce i garść rekordów
Można wybrać głosy angielskie i podpisy polskie jak to miało miejsce w Hitmanie ? Pytam o wersje STEAM
Orientuje się ktoś ile dzisiaj kosztuje wersja PC w empiku? Kupiłem preordera dla koszulki, ale zacząłem poważnie rozważać zakup gry ;)
Włosy może i fajne.. ale ich "lewitacja" nad ramionami i cień jaki rzucają to jest jakaś tragedia.
ngielski głos lary nie pasuje do gry. jest zbyt poważny. Karolina wypada lepiej.
Może i TressFX robi wrażenie, ale efekt w TR jest mocno przesadzony. Ruch włosów powinien być bardziej subtelny. Może wkrótce wyjdzie mod, który to poprawi.
Likfidator -> Zgadzam się, włosy w tej technologii są naelektryzowane jakby ją prąd kopnął. ;) na dzień dzisiejszy lepiej chyba prezentują się standardowe, ale jeśli bardziej dopracują nowe rozwiązanie to będzie świetne.
karvimaga - tak tak, angielski głos nie pasuje do bohaterki wywodzącej się z Anglii ? Pieprzysz głupoty, to że Ty lubisz słuchać 'o nie' lub 'zostawcie mnie'. Nie znaczy że to jest lepsze - bo nie jest.
karvimaga / Ogame_fan - też macie problemy, każdy ma taką wersję jaką lubi, wg mnie dubbing jest dobrze zrobiony
@Ogame_fan powiem to tak, dubbing w nowej Larze jest najlepszym w tym roku. I taki też będzie. Co do głosu w wersji angielskiej, to nie słyszałeś, że można źle dobrać osobę do postaci? Więc tak, wersja anglojęzyczna też może być nie najlepsza...
Patrzac na gamepley musze przyznać że lara porusza się 3 razy gorzej niż drake.. Strasznie koslawe skoki, włosy które zachowują się jak podczas wichury, nawet po wyjściu z wody. Mam nadzieję że lepiej będzie się grało niż oglądało
NewGravedigger ja na muve z kodem zniżkowym za grę zapłaciłem 89zł plus darmowa przesyłka, więc nie płacz bo wystarczy trochę pomyśleć, poszukać i można kupić dużo taniej.
I te włosy, które ponoć zjadają 40 fps!!! Nie sztuką jest zrobić grę wizualnie jak z rendera, sztuką jest, aby w to się dało grać, a ten tressFX do piachu się nadaje przy takim obciążeniu.
a więc wolę wersję kinową ale to moja opinia, osobiście nie lubię Polskich dubbingów mi pasuje głos jaki jest a co do TressFX he mieszane uczucia co do tego może by było lepiej w innej grze, Lara brudna pokaleczona i mokra po za włosami (czyste falujące na wietrze ) Słobo trochę
First Oscar-Winning Actor To Star In A Videogame Adaptaion - Jon VoigHt był pierwszym aktorem nagrodzonym Oscarem za grę w filmie stworzonym na podstawie gry komputerowej. Mowa o roli Lorda Crofta w filmie Lara Croft: Tomb Raider.
Ktoś tu ma problem z tłumaczeniem? Poprawcie to...
Mam nadzieję, że poprawią działanie tego cuda z włosami. Nieźle to wygląda ale strasznie pożera zasoby gpu.
TressFX na jednym GPU to nieporozumienie, owszem można pograć komfortowo na gtx670/680, przy ponad 95% obciążeniem GPU, przy fps powyżej 40, ale bez tej "cudownej" technologii mamy 60fps przy 50%-60% obciążenia.
Zasobożerność tego drobiazgu (włosy TYLKO na jednej głowie) jest niesamowita i nieproporcjonalna do uzyskanego efektu...
Piszecie ze tressfx pozera mocno zasoby ale mozecie napisac czy tylko na nvidia czy na radkach rowniez?
Kupony rabatowe na zakup gry w sklepie muve*pl (rabaty dotyczą podstawowych wersji pudełkowych). W oknie kodów rabatowych wystarczy wpisać poniższą frazę, by uzyskać 20 zł zniżki na zakup.
Dla wersji PC: ROCK-RULES-PC-2013
Dla wersji konsolowych: ROCK-RULES-KONSOLE-2013
(kody powinny być aktywne do 8 marca)
econochrist
rozumiem, że wystarczy poszukać w necie i znajdzie siękody na minus 50 zł do ceny?
Nie, źle rozumiesz. Wystarczy mieć konto na Kompani Graczy i za 500 punktów taki rabat otrzymać.
tressFX to przede wszystkim wytwor na karty AMD czyli Radeony!!!! a nie na Geforcy, wiec sie panowie z karatmi nvidi nie dziwcie ze mamy po kilka klatek, a tak poza tym to wygląda to kiczowato bo te włosy latają jakby nie wiem co i nawet po barkach jej się nie suwają tylko lekko ponad zauważcie!
Po pierwsze widzę, że włosy unoszą się sztucznie jakoś tak kilka cm nad skórą Lary. Po drugie dziwnie się dzielą, albo wszystkie są po jednej stronie, albo po połowie.
Ale tak to jest jak się dodaje nowy efekt na siłę kilka tygodni przed premierą. Swoją drogą karty od AMD działają lepiej z TressFX (pewnie sprawka sterowników, od kilku wersji pewnie już dawali poprawki dla wydajności). Najgorzej to mają posiadacze geforce'ów.
Technologia przygotowana została w oparciu Graphics Core Next, w związku z czym realistycznie wyglądającymi włosami bez dramatycznych spadków liczby klatek na sekundę cieszyć oczy będą mogli posiadacze kart graficznych z serii Radeon HD 7000. Reszta może TressFX włączyć, ale nie nastawiajcie się na "cuda na kiju".
Na chwilę obecną może być jeszcze niedopracowana. Kwestia czasu IMO
Ale jaka jest ta roznica? 5-10 klatek? Jak wiecej to prosilbym o jakis dowod. Film czy artykul.
Bo 7970 bez ghz nie spada poniżej 50fps ot co w full hd i wszystko max.
No spoko. Ale moze jakis film, artykul? Bo wiesz ja tez nie spadam ponizej 50 na max.
A fullhd ma?
<a href=https://www.youtube.com/watch?v=7zxtJSobDzQ target=_blank>https://www.youtube.com/watch?v=7zxtJSobDzQ taaa na pewno
Komentarz pod:
I use a FX 8350 and a Radon HD7970 GHz Edition and it runs pretty well with TressFX: 60 FPS max and an average of 55 FPS in the same benchmark. Runs very well ingame.
Ingame it looks much better than in this benchmark. I like it, i use it :).
Ja bez fullhd mam srednio 75 klatek. Nawet z fullhd nie spadne pomnizej 50. A ty mi daj filmik z 7970 jak dziala, bo napisac tez potrafie.
Świetna gra, niezły tytuł, więc nie dziwią tak dobre oceny i te wszystkie rekordy :)
Kuźwa w komentach niektórzy na domysłach wypisujecie bzdety
"As we suspected, AMD's press release has been very carefully worded. 'TressFX is not exclusive to AMD,' a spokesperson for the company has told us. 'It works on any DirectX11 card, similar to some other AMD-built technologies - for example Order-Independent Transparency (OIT) or High Definition Ambient Occlusion (HDAO).' Thus is the truth revealed: any DirectX11-capable graphics hardware, including those from rival Nvidia, will be able to make use of AMD's hair-rendering know-how."
"Devon Nekechuck, product manager for high-end discrete desktop graphics at AMD, offers a bit more detail - and a sneaky plug for his company's GCN-based Radeon HD products: 'TressFX will definitely work on any DirectCompute-enabled device. This has roots in the core of Gaming Evolved, where we want to enable technology for all gamers, and not create proprietary features that lock out gamers that use our competitor's products. That said, TressFX is very computationally intensive, and hence games that use TressFX will really be able to benefit from high DirectCompute performance. Because of that, you will see Graphics Core Next-based GPUs excel when it's enabled."
źródło:http://www.bit-tech.net/news/hardware/2013/02/26/amd-tressfx/1
Jak widać gość ma w full hd o wiele mniej. I dla przykładu różnica pomiędzy 1680x1050 a 1920x1080 to jakieś 25-35 % wydajności. W każdej grze może być ciut inaczej. A jak człowiek z filmiku raczej nie jest głupi, bo widać że z grami na peceta ma jakieś doświadczenie. Bo wiesz każdy może sobie odpalić na jakiejś karcie grę w full hd i będzie się zacinać a później w zwykłym hd i chwalić się, że chodzi płynnie.
BTW masz bo umrzesz https://www.youtube.com/watch?v=4da0LmyNyWs
To dlatego Kam9111 ładnie bym cie prosil zebys mi pokazal na FILMIE jak dziala 7970, bo ze se gosc napisal to o niczym nie swiadczy. Pozatym musisz brac pod uwage podkrecenie karty i inne podzespoly. Kiedys sprawdzalem na filmach jak dziala gra "hitman" na mojej karcie. Prawie we wszystkich tych filmach (bo 5/7) roznica byla w wysokosci 10-20 klatek. Dodam zeby nie bylo niejasnosci ze mieli ta sama rozdzialke co ja czyli 1440x900.
Patrz jak wykrecil karte"overclocked core 1250 and 1915 " czlowieku to jest w ch.. klatek -_-
Co za pieprzenie, że lepiej działa na Radeonach bo jest pod CGN, jest pod directcompute, czyli pod każda kartę z dx11 i jak widać działa podobnie na geforcach, na gtx 670 też benchmark pokazuje średnio powyżej 50fps. Spadek fps jest i geforcach i radkach, TressFX potrzebuje mocnego GPU.
Tak wygląda w benchmarku różnica w fullHD gdy zmieniamy tylko włosy.
TressFX on 62fps
TressFX off 102fps
Soplic powiedzialbym ze wiecej. Mam gtx 670 i z wlaczonym tressfx mam 60-80 a z wylaczonym 170-180( mowie tu o poczatkowej lokacji)
Error57---> to tylko 7970 bez ghz. Wersję ghz można jeszcze bardziej podkręcić. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ty nie podkręcałeś swojej karty (na tyle ile mogłeś). On też podkręcił ile mógł. I taktowanie to nie klatki.
No podkrecilem ale co to zmienia? Ale nie wiesz czy ten z gtx 670 podkrecil. Jakby podkrecil mialby moze tylko co ten z 7970. Wiec nie gadaj ze dziala lepiej ten tressfx na amd niz na geforcach
Soplic---> Nie zapominaj, że nad tą technologią pracowali już od jakiegoś czasu (więc dawanie poprawek wydajnościowych w dotychczasowych sterownikach to nie był problem). Niestety ale strasznie widać, że dodali ten efekt tuż przed premierą (ustawili zbyt lekkie włosy i do tego zła kolizja z modelem postaci).
A problem dla nvidi by tez wydac lepsze stery? Moze nie teraz ani za tydzien ale moze dadza za miesiac.
Widząc video z gameplayu sądziłem że będzie to niezła gra, ale no niestety jakaś super to nie jest.. grafika jest okej, widać, że jest dopracowana, tressFX też ładnie sie prezentuje, w każdym razie lepiej niż zlepka włosów jak w co poniektórych grach, ale jak przechodziła tytułowa Lara przez jakieś gąszcze to zauważyłem że one są takie ,,przenikliwe''. Nie posiadają jakiejkolwiek fizyki, a no w takiej grze powinny mieć, szczególnie gdy chaszcze i gąszcze drzew, krzewów trawy są tutaj podstawą. Najbardziej co rzuciło mi sie w oczy, to straszne animacje.. przejścia pomiędzy nimi są tragiczne, sztywne takie. Nie ma płynności. W dodatku trzyma sie za brzuch, a zaraz po tym skacze jak małpa po wszystkim i nic jej nie jest i zaraz zaś sie trzyma. Sądziłem że w takiej grze z taką historią w tych czasach zrobią coś wspaniałego, a jednak jest przeciętna. grać nie grałem, więc fabularnie nie wiem, może kiedyś zagram, ale patrząc na grafike ktora była zapowiadana to nie ma szału.
Error57 Eh rozdzielczość ta sama. Ustawienia te same. Gra ta sama. Karta inna. Radeon 7970 i geforce 670 mają praktycznie taką samą wydajność. A w tej grze to prawie 25-30 klatek według tych dwóch filmików. A podkręcanie może dać co najwyżej (maksymalne podkręcenie jakie wyciśniesz) 10 klatek. Jeśli nie bawisz się w ekstremalne podkręcanie to wyciśniesz jakieś 7-8 klatek więcej. Więc jak widzisz AMD radzą sobie lepiej. Kwestia sterowników (w końcu to oni to opracowali).
na cholerę wy się kłócicie to ja nie wiem.
Prawda jest taka, że te włosy wyglądają beznadziejnie.... Momentami wygląda to bardziej jak graficzne artefakty, niż falujące na wietrze włosy..
Error57->
Ja podałem wynik z wbudowanego testu.
Boze fachowiec sie odezwal. Kreciles kiedys gtx? Pewnie nie. Ja tak, i jak juz mowilem w niektorych grach da ci to duzo klatek a w innych mniej. Ja w hitmanie mialem 10 klatek wiecej, far cry3 5 , crysis 2. Tyle. Pozatym dam film https://www.youtube.com/watch?v=wQT3_Vo_xBU I zgaduj czy to prawda czy nie lol.
Tak czy siak nie wyciśniesz aż 25-30 klatek. Do tego dałeś mi filmik w którym gościu napisał sobie 7970 i tyle. Żadnych specyfikacji nic. Już takich widziałem. Pisali, że 690gtx a gra cięła jak cholera. Poza tym nawet jakby miał 7970 to może mieć core 2 duo a wtedy to ci karta za 2000zl nie pomoze.
Pozatym to jest 7970 z ghz https://www.youtube.com/watch?v=w6hi8gdVgno i chcesz mi powiedziec ze bez ghz jest lepsz niz z ghz?
Lol what? Gdzie tak napisałem? Dla mnie karty od 7950 to bez różnicy, bo więcej do gier nie trzeba.
Gość ma stare i7, które wydajnością strasznie nie grzeszy. Do tego mówisz, że miałbyś tyle tyle i tyle klatek w takiej i takiej rozdzielczości jak nawet takiego monitora nie masz.
No ale widzisz z tego co napisales a konkretnie dales linki wynika ze bez ghz jest lepsze. Pamietaj nie badz naiwny i nie wiesz benchmarkom bo caly czas inny wynik pokazuja. Aniby skad wiesz ze ma stare i7?
Ja ci dałem linka z wykręconym 7970, który jest wydajniejszy od niepodkręconego ghz. Napisałem, że ghz edition można jeszcze lepiej podkręcić więc nie widzę problemu. Czy na tym filmiku nie pisze przypadkiem 3D? Który pożera klatki?
pfff to i tak nic nie zmienia. Jakby gtx 670 mial wykrecony mialby o wiele lepsze fps.
Ale i tak nie zyska 20fps. Więc bądź co bądź zwykły 7970 jest na razie od gtx 670 wydajniejszy z tressfx.
Ehh widze ze napotkalem na gatunek typu (dzieci ktore wieza kazdemu filmikowi). Pozatym nie wiesz ile wycisniej klatek w tej grze....
<a href=https://www.youtube.com/watch?v=G2ununHnaiA target=_blank>https://www.youtube.com/watch?v=G2ununHnaiA 7970 bez ghz lekko podkręcony fabrycznie podczas nagrywania minimum 45 średnio 50+ bez 60+ do tego full hd. Masz dowód, że bądź co bądź na chwilę obecną radeony sobie lepiej radzą za sprawą sterowników.
https://www.youtube.com/watch?v=jmhpsaC5a1o filmik z 680gtx i niestety radzi sobie gorzej od produktów AMD. No ale cóż należało się spodziewać, że te realistyczne włosy będą słabo działać, bo przecież wszystkie pokazy super real time hair generowały 60fps z samym modelem postaci i włosami. Jak Geforce wyda sterowniki to sytuacja może się poprawi.
Pozatym nie patrz na gtx 670 bo na tej karcie sa okropne problemy. Np. https://www.youtube.com/watch?v=N74VUQ6vle0 lub gra wywala na pulpit, wiem bo mam te same problemy.
https://www.youtube.com/watch?v=UucebjgU6bk I dodam ze po wlaczeniu 4ssa dalo mi to 0,7 klatek. Wiec nie wydaje mi sie ze radeony dzialaja lepiej
To ta gra wspiera SSAA? Z tego co słyszałem to SSAA strasznie zżera wydajność i się kompletnie nie opłaca.
żeby na włosy szło 30fps to AMD jest niepoważne na co to komu żeby włosy ładnie powiewały na wietrze? żenada i nie potrzebne bajery zrobili by coś pożytecznego jak nvidia, która opracowała dla przykładu FXAA dobrze to wygładza krawędzie i jest lżejsze co dodaje fps
@Error57 nvidia jak do tej pory wydały nowe sterowniki w wersji beta które są optymalizowane pod kątem Tomb Rider
Chodzi ci o 314.14? Ja to wiem ale Kam9111 nie ogarnia co sie dzieje. Poza tym ja już wczesniej mowilem ze ten tressfx to bedzie gowno, ale nikt mi nie wiezyl. To teraz macie spadek fps powyzej 30.
Nie wiem czego wy oczekiwaliście. Do tej pory dawali jakieś benchmarki, które potrafiły generować 60fps, ale oprócz włosy i głowy nie było tam nic. Realistyczne włosy zawsze były problemem ze względu na wydajność. Teraz wyszedł TressFX, który ma wysokie wymagania (bo ma), ale jednak pozwala grać spokojnie w 30fps+ na full. Gdyby używać dotychczasowych technologii to byłby problem nawet z 30 klatkami. Efekt moim zdaniem dodany na siłę, na szybko, bo próbują wykorzystać to, że nowy Tomb Raider to dobra gra i daje im jakąś tam reklamę tego efektu, tak samo było z physx i Batmanem.
314.14 nic nie daje do tomb raidera. Masz notatki od Nvidii.
To teraz pomysl co bedzie z produkcjami o wyzszych wymaganiach. A ja jeszcze pamietam jak broniles to gowno, piekne czasy.
Pal licho włosy, efekt niewielki i bez bólu można go odpuścić, gorzej z teselacją na kartach nVidii, na razie posiadacze 6xx muszą wyłączać ten efekt, żeby gra nie wychodziła do pulpitu:(
No tak TressFX prezentuje się w rzeczywistości znakomicie ale jak to już bywa w życiu nie ma nic za darmo, bardzo fajny bajer ale też jednocześnie dość mocno obciążający GPU.
Error57---> Ja nic nie mówię physx też niszczy fps a go bronisz, do tego chodzi tylko na kartach jeden firmy. Nvidia---> bo nasze karty i już, a jak kupujecie inne to walcie się.
Cofnij się do premiery Batman arkham asylum. Wtedy tylko najlepsze karty mogły udźwignąć grę na full detalach+physx i jak widać jest to samo w przypadku tressFX, ale co tam, według ciebie physx jest super, a tressfx to gówno. Nie będę się z tobą kłócił jak nie umiesz patrzeć obiektywnie. W przyszłości i ten efekt zoptymalizują tak jak physx (mimo ze nadal są dość spore spadki fps).
Kam9111-----> Jestes dosc dziwnym czlowiekiem, ponieważ ani razu nie wypowiedzialem slowa "phys'x" a co dopiero mowic ze go bronie. gratzy dla ciebie ziom. Pozatym i tak tressfx jest chujowy wlosy sa do dupy i ten spadek 120 klatek hmmm zajebiscie. Bo co to za fizyka wlosow jak tylko warkoczyk faluje. tlye to ja dostane i bez tresa. Patrzac na to https://www.youtube.com/watch?v=CByphKktrY0 nie warto nawet bylo czekac na tressfx. Nie ma wielkiej roznicy zeby bylo czym sie zachwycac. Nie z tym spadkiem wydajnosci.
Napisałeś już w 40 innych postach, w innych tematach, a to mi wystarczy. Nie moja wina, że Nvidia nie wydała sterowników, a wydajność ich kart w Directcompute jest słabsza od radeonów. Co do 120fps to Soplic ci napisał że u niego to jakieś 40fps spadku. Czyli tyle samo (porównywalnie) co po włączeniu w Batmanie arkham asylum physx'a na high przy najlepszych ówczesnych kartach Nvidii (geforce 280, a większość siedziała na 9800gt i 9600gt), a zyskiwało się... kartki...które fruwały... wow... albo mgła... hmmm.. jakby nie dało się tego zrobić bez physxa.... rzeczywiście super te efekty. Jak chcesz fizyki włosów to odpal sobie demko od Nvidii, które wyciąga 60fps, a znajduje się tam tylko głowa... Z taką wydajnością gry byś nie zrobił, bo gra nie składa się tylko z głowy i włosów.
I jeśli nie zauważyłeś tam też zdarzają się błędy, tak jak w TressFX. A z tego co czytam większości efekt się podoba i jeżeli sprzęt im to ciągnie to włączają ten efekt.
A "physx" piszę się razem. Bo to oznacza "fizyka" z angielskiego.
Tak naprawde jestes tak zalosny ze az mi sie nie chce z toba gadac. Patrze ze cos napisales patrze na dlugosc i juz mi sie odechciewa tego gowna czytac. Napisz cos krotko i na temat a nie wypracowanie tworzysz. Ja rozumiem ten spadek w physx kamyczki mgly papiery i inne bajery. Ale przy wlosach spadek 40 klatek. Ja sie pytam PRZEZ ZWYKLE WLOSY MAM MIEC JEBANY SPADEK 40 KLATEK!!!!! Czy AMD kompletnie odbilo? niech sie chlopaki lecza i zobacza co wypuscili na rynek, jak sie ciesza tym tressfx dzieci ktore nawet tego nie odpalily i nie widzialy na oczy.
Heh ,uwielbiam gola ,ktoś coś powie ,ktoś inny się z nim nie zgodzi i zaczyna się "dyskusja specjalistów" z ukrytymi wyzwiskami .
A poszło o włosy ...
Albo ten TessFX nie jest taki super jak zapowiadali albo algorytmy są super tylko ustawili złe właściwości fizyczne włosów przez co skaczą na wszystkie strony przy najmniejszym ruchu, nie układają się na ciele tylko nad nim jakby dzieliło je od ciała pole siłowe (może się naelektryzowały?) a na dodatek TressFX jest ultra hydrofobowy bo woda wcale tych włosów nie zmoczyła. Jeśli włosy zachowują się tak dziwnie bo mają złe właściwości fizyczne to mam nadzieję że w jakimś tressfx.ini da się im zwiększyć ciężar i tarcie.
Poza tym nie podoba mi się, że grube belki spaliły się w 5 sekund, że ze stropu lecą kamienie ale nie spadają na ziemię tylko znikają, że w kopalni są jakieś roślinki z listkami które przenikają przez Larę jak gdyby nigdy nic. Lara również nie rzuca cienia od światła z pochodni i ogólnie nie ma dynamicznego oświetlenia.
Fizyka i oświetlenie jak były w grach słabe tak nadal są słabe.
"nie podoba mi się, że grube belki spaliły się w 5 sekund"
No tak, tylko tego brakuje żeby paliły się jak w rzeczywistości, każda kilka godzin, gry byłyby pasjonujące... i jakie długieeeee.
Prawda jest taka, że te włosy wyglądają beznadziejnie.... Momentami wygląda to bardziej jak graficzne artefakty, niż falujące na wietrze włosy..
W rzeczy samej :) z tressfx przełączonym na normal wygląda to o wiele bardziej naturalnie.
No pinćet komentów o grafach... Ludzie, jak można odpalić i wygląda ładnie, to git. Poza tym IMVVHO jakby to były piksele, to z fabułą na poziomie da się grać... Więc, o co kaman?:)
Polski dubbing jest tak żałosny, że aż wstyd dla aktorów i postaci podkładających głosy pod postaci... Nie wytrzymałem z nim długo, bo wyglądało to jak przedstawianie sztuki teatralnej. Przeciwnicy gadają tak jak "ci źli" z różnych bajeczek 3D czy kreskówek dla dzieci. Lara całkowicie nie wczuła się w rolę jaką odgrywa. To ma być podkładanie głosu pod survival? Tragedia! Nawet zaryzykuję stwierdzenie, że jest gorzej lub na tak samo niskim poziomie jak ostatni Hitman. Wytrzymałem z tym dubbingiem przez 30 minut. Potem odpaliłem new game z angielskim. O niebo lepiej. Polacy nadal mają problemy z tworzeniem dubbingów pod filmy czy gry. Niestety potrafią to robić tylko pod bajeczki.
A sama gra, na razie mi się podoba. Są elementy niedopracowane, jak np. ogień 2D, który wygląda plastikowo i dziwnie się rozciąga. Ogniska postawiane na drewnianej podłodze? Pełno takich małych niedopracowań, które trochę komicznie wyglądają w grze o przetrwanie. Ogólnie nie jest źle.
TressFX - niedopracowany pic na wodę, jak się zobaczy te włosy to ma się ochotę wrócić do standardowych bo te wyglądają brudniej i adekwatniej do sytuacji. Moim zdaniem bezużyteczny "ficzer".
No tak, tylko tego brakuje żeby paliły się jak w rzeczywistości, każda kilka godzin, gry byłyby pasjonujące... i jakie długieeeee.
Jesteś człowiekiem o wyjątkowo ubogiej wyobraźni. Wydaje ci się, że jakby w grach była symulacja zjawisk fizycznych i belki paliły się tak długo jak powinny to musiałbyś czekać kilka godzin aż się spalą i dopiero wtedy mógłbyś przejść dalej. Jakoś nie przyszło ci do głowy, że Lara musi przejść w miejscu gdzie przed chwilą spaliły się belki w 5 sekund tylko dlatego, bo tak projektant poziomów zaprojektował ten poziom. Gdyby belki paliły się realistycznie to poziom musiałby wyglądać inaczej. Wtedy albo Lara miałaby możliwość wytarzania się w wodzi i błoci i następnie przeskoczenia nad tymi palącymi się belkami albo musiałaby szybko znaleźć inne przejście zanim by się zaczadziła. Proste. Rozgrywka oparta na z dupy wziętych prawach fizyki i całkowicie niewiarygodnych akcjach w grach, które są reklamowane jako "realistyczne" to dla mnie wielkie rozczarowanie i dowód na lenistwo twórców, którzy lubią iść na łatwiznę zamiast wysilić mózgownice.
@Pan Dzikus
Dla większości graczy to nie przeszkadza, tym bardziej że TR to nie symulator. Polecam little inferno jeśli chcesz pobawić się ogniem.
TressFX - szkoda mocy. Te wszystkie pierdoły powinny być w jednej bibliotece z fizyka (Havok czy PhysX .. nieważne, inna sprawa, że brak standardu).
Dubbing jest elegancki (nie tylko ja tak myśle). Głos pasuje do Lary, a gra aktorska .. ani razy nie pomyślałem: "to mówi aktorka" więc jest dobrze.