Tomb Raider - porównanie ustawień graficznych PS3 vs Xbox 360
Ja zawsze będę twierdził, że żadna animacja włosów, 3d, 4d, wygładzania itd. nie zastąpią treści gry i grywalności....przyznam, że jestem fanem Uncharted i w Larwę na pewno zagram ;)) obraz na PS3 jaśniejszy ;))
Rzeczywiście, jest różnica
Mi osobiście bardziej podoba się na PS3 ;)
Mi osobiście bardziej wizualnie podoba się wersja na Xboxa 360, żeby nie było, że jestem jakimś fanboyem mam wersje na obie konsole ( na ps3 głównie z powodu multi który się okazał kompletną klapą). Na Playu oczywiście jak prawie zawsze bywa tekstury mają mniejszą ostrość efekt blur jest większy no i bardzo wyprane kolory i jakieś takie dziwne przejaśnienie obrazu. Co nie zmienia mojej opinii, że gra wygląda lepiej na konsoli od takiego Crysisa 3 w którym rozmyte tekstury straszą gracza z każdej strony. Inni developerzy powinni się uczyć od Crystal Dynamics jak się dopieszcza grafikę na starych konsolach do granic ich możliwości. No ale nie samą grafiką się żyje, Fabuła też jest świetna, polski dubbing genialny, gameplay bardzo przyjemny i nie jest niepotrzebnie utrudniony. Gra jest u mnie na drugim miejscu pod względem najlepszej gry w jaką grałem w tym roku zaraz po świetnym Bioshock Infinite, na trzecim zaszczytnym miejscu znalazło się Gears of War Judgment.
Z PS3 wycisnieto znacznie wiecej niz z X360, widac to zdecydowanie przy efektach postprocessingu. Ogladalem na szybko filmik i w przeciwienstwie do PS3, na X360 nie widzialem efektu Heat Haze, na X360 w momencie wybuchu renderowano efekty czasteczkowe starym, brzydkim "blendingiem addatywnym"(na PS3 uzyto innej techniki obciazajacej CPU). Na PS3 widac znacznie lepszy efekt "light scattering", takze rozmiar tekstury tworzacej DOF jest wiekszy lub lepsza jest jakosc jej rozmycia(albo to artefakty kompresji filmiku), widac to w momencie gdy lara wisi glowa w dol. Ostatnia rzecz jaka rzucila mi sie w oczy, to chyba obsluga HDR dla wersji PS3, na X360 wyglada jakby uzywali zwyklego blooma.
Reszta, czyli animacja, shadery materialow, textury na 99% takie same.
eurogamer.net/articles/digitalfoundry-tomb-raider-face-off
Po temacie.