PlanetSide 2 – porównanie ustawień graficznych MMOFPS-a free-to-play
Ciekawe, na minimalnych wygląda jak gra z PS2 a na maksymalnych jak dzisiejsza generacja. Niezła rozbieżność.
Sama oprawa graficzna kosmicznie wymagająca nie jest, lecz gdy w jednej bitwie pojawia się grubo ponad 100 graczy (kilka-kilkadziesiąt razy więcej na całym kontynencie) gra strasznie obciąża CPU. Battlefield 3 przy 64 graczach daje popalić 2-rdzeniowym procesorom a co dopiero gra o tak niewyobrażalnej skali.
Z optymalizacją jest bardzo słabo w tej grze. Na moim kompie jak byłem sam to jeszcze dało się grać, ale jak jakaś większa bitwa, to gra stawała się niegrywalna.
Z optymalizacją jest tak, że nizsze ustawienia przerzucają wiecej roboty na procesor. Jako, że i tak większość grających jest ograniczona przez CPU (można sprawdzić w grze), to wydajność rośnie razem ze zwiększaniem ustawień - ot paradoks. Oczywiście trzeba mieć odpowiednią do tego kartę, ale np. u mnie na 4 letnim komputerze gra chodzi zdecydowanie lepiej z prawie wszystkim na High niż na Low. W necie można znaleźć, która z opcji bardziej obciąża procesor i jak ustawić, żeby było ok. Mimo wszystko - i tak jest to kiepsko zoptymalizowane, plus po każdym kolejnym patchu/hotfixie działa gorzej niż wcześniej, conajmniej dla połowy grających.