Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Sprzedaż polskich magazynów branżowych w listopadzie 2012 roku

18.02.2013 13:31
Spanky87
1
Spanky87
65
Pretorianin

Czyli w Listopadzie 2012 CD-Action zarobiło 1.402.834 zł? Całkiem przyzwoity wynik :D

18.02.2013 13:34
Raistand
2
odpowiedz
Raistand
178
Legend

Nie zarobiło tyle.
Taki był przychód ze sprzedaży.

18.02.2013 13:48
Spanky87
3
odpowiedz
Spanky87
65
Pretorianin

No, o to mi chodziło :) wiadomo, że trzeba odliczyć koszty druku, transportu, dodawanych pełniaków itd. ciekawe ile mają zysku na czysto z jednego ezgemplarza za 15.99 zł? ;) Oby sprzedaż rosła!

18.02.2013 14:12
PitbullHans
😱
4
odpowiedz
PitbullHans
93
Legend

Ludzie, kto to kupuje i po co?

18.02.2013 14:24
Keb
5
odpowiedz
Keb
36
CAPSLOCK HERO

Ja to kupuję, bo uważam że teksty w takim CD-Action są bardziej profesjonalne niż w polskich serwisach internetowych poświęconym grom. Dodatkowo moim zdaniem dużo lepiej (bardziej obiektywnie i celnie) oceniają gry.

18.02.2013 14:24
WrednySierściuch
6
odpowiedz
WrednySierściuch
108
No gods no masters!

No cóż pozostaje pogratulować CdA - które skorzystało na okazji zostania monopolistą - sprzedaż rośnie, czas pomiędzy wydaniami się skraca.
Pełniaki będą coraz lepsze :D

Ludzie, kto to kupuje i po co?
Nie każdy się zaopatruje u Skidrowa, 15 złotych za 3 pełniaki? A dodatkowo (nawet poczytna) makulatura do kibelka/autobusu?
Shut Up And Take My Money!

18.02.2013 14:27
7
odpowiedz
zanonimizowany874803
14
Generał

Przy porównywaniu sprzedaży CDA warto byłoby podawać jakie pełne wersje były w danym miesiącu.

[6] 15 złotych za 3 pełniaki? A dodatkowo (nawet poczytna) makulatura do kibelka/autobusu?
Jak na polskie warunki to przecież szczyt luksusu. Na zachodzie ludzie nie muszą zniżać się do poziomu grania w gry z czasopism.
Co do pisma? Tego się nie da obecnie czytać - jak chce zobaczyć wiecznie pozytywne recenzje to wystarczą mi fanboye na golu.
Pełne wersje? Cóż, od roku nie kupuje już CDA i kupiłem tylko numer z JC2 (bo lubię acziki na Steamie), a za 15 zł można obecnie w promocji kupić jedną grę, ale taka którą to my wybierzemy.

18.02.2013 14:33
marcing805
😊
8
odpowiedz
marcing805
193
PC MASTER RACE

Ostatnio podjarałem się recenzją Crysisa 3 w najnowszym CDA. Niestety po przeczytaniu recenzji i przejrzeniu reszty numeru stwierdzam, że jest to mój ostatni numer( a czytam ich od 11 lat). Z dodawanych pełnych wersji już dawno wyrosłem, a pismo dla mnie nie ma nic innego do zaoferowania.

18.02.2013 15:13
9
odpowiedz
Bak15
42
Generał

CD-Action widać jeszcze latami się będzie trzymał.

18.02.2013 16:16
10
odpowiedz
zanonimizowany898385
1
Junior

ja tam cda lubie, bardzo dobry magazyn a sprzedaż rośnie bo i zainteresowanie grami rośnie

18.02.2013 16:27
11
odpowiedz
Econochrist
115
Nadworny szyderca

Ja już dawno skończyłem kupować GAZETY tematyczne.
Szkoda mi kasy na coś co mogę dostać za darmo. Proste.

18.02.2013 16:57
12
odpowiedz
Haszon
132
Senator

ciekawe ile mają zysku na czysto z jednego ezgemplarza za 15.99 zł?

To zależy od gry. Licencja przy około 1000 egzemplarzy, to 1 Euro na tytuły z niższej półki. Nie wiem ile z wyższej, bo takich nie kupowałem, ale sądzę, że w przypadku gier sprzed kilku lat cena może być podobna. Tyle np. kosztuje licencja na Symulator Budowy Mostów. Przy większych nakladach, cena jest odpowiednio niższa (np. za około 3 tysięcy Euro możesz mieć licencję na nieograniczoną ilość kopii), ale trzeba jeszcze doliczyć koszt tloczenia płytki (około 2 zł za sztukę), do tego druk magazynu, kolportaz (np. Empik bierze kosmiczną prowizję), pensje redaktorow, zwroty itp. Więc myślę, że jak z jednego egzemplarza mają złotówkę czystego zysku, to jest dobrze.

18.02.2013 17:57
13
odpowiedz
zanonimizowany874803
14
Generał

[12] Coś te kwoty jednak przekłamałeś.
Tłoczenie 2 zł? Chyba raczej 12 groszy (i to już z opakowaniem).
Druk owszem jest drogi, ale nie zapominajmy, że przy comiesięcznym nakładzie w granicach 70-80 tysięcy dostanie się rabat (weź też pod uwagę, że wydawca CDA posiada też inne czasopisma z o wiele większym nakładem, więc z tych 80 tysięcy może się zrobić np. pół miliona, a wtedy można już znacznie zbić cenę).
Poza tym prasa utrzymuje się głównie z reklam (jak prawie wszystko).

Wiadomość Sprzedaż polskich magazynów branżowych w listopadzie 2012 roku