Finalna wersja Aliens: Colonial Marines brzydsza niż demo z 2011 roku
ja tylko mam nadzieje ze doczekamy sie konkretnej latki, a przynajmniej moda, bo nie zamierzam przepuscic tej gry.
A ja trochę nie rozumiem czemu ludzie, aż tak czepiają się tej gry... Znaczy rozumiem, że fabuła jest słaba a alieny składają się jak z papieru, ale czy ta gra nie była zapowiadana jako strzelanka co-op dla 4 osób a nie horror? A graficznie przecie taki Fallout 3 czy NV wcale nie wygląda lepiej niż Alien a ludzie jakoś się nie czepiają. Do tego wydaje mi się że w tym SweetFX jest zbyt duży kontrast i przesadzone oświetlenie... ale co ja się tam znam...
Tylko ze jako strzelanka co - op ta gra tez jest slaba. AI kiepskie, nawet na najwyzszym poziomie. Sama gra to arena za arena odpieranie alienow, ktore nie sa w stanie nic zrobic graczowi. Graficznie tez jest slabo i nie chodzi nawet o fakt slabej oprawy graficznej, ale calosciowo co widac. Np na tym filmiku, wybuch transportowca, wtf?! Koles rzuca petarde za 10gr, jakies ogniki wyskakuja, a pojazd wyrzuca w powietrze i rozpada sie jak z klockow lego. W demie z 2011, przynajmnije wybuch maskowal braki w animacji.
Jestem baaaardzo tolerancyjny wzgledem gier, wystarczy ze bede sie przy nich dobrze bawic, a moge wybaczyc bledy, ktore u innych skreslaja gre calkowicie. Niestety w tym przypadku jedyne co by mnie zmotywowalo do gry to co op, bo jak wiadomo, wtedy kazde badziew zyskuje. Odczasu premiery jest mi po prostu smutno, bo jedno z moich ulubionych uniwersow nie zasluguje na takie traktowanie, a Gearbox stracil duzo w moich oczach. Nawet jesli nie ponosza calkowitej odpowiedzialnosci za tego potworka to podpisali sie pod nim.
No kurcze... dziwna sprawa z ta grafika. Nie jestem ekspertem, ale moze do tloczni wyjechala nieodpowiednia wersja gry? Trzeba przyznac, ze roznice sa az nadto brutalne. Moj zapal do tej gry wciaz nie ostygl, ale ziarnko niezdecydowania juz zostalo zasiane.
Pierwsza rysa na Gearbox...
Trochę światła na to czemu takie gówno powstało http://www.onlysp.com/2013/02/13/rumour-anonymous-source-explains-what-went-wrong-with-aliens-colonial-marines/
Po za tym nie zmienia to podejścia firmy do graczy, bo wiedzieli, że to gówno, mieli 2 opcje wydać mimo wszystko albo skasować.
@Placek89 no ale mamy już 2013 rok, a tak swoją drogą Fallouty nadrabiają otwartym światem itp.
Aliens:CM to prosta strzelanka dlatego mogli się postarać by to wyglądało jakoś, pozatym sprawa tego dema...
@mati5091 czy to wina konsol czy nie można by było stwierdzić wiedząc na czym puszczali to demko, ale myślę że sporą role odgrywał długi czas produkcji, obsuwy, chęć najszybszego wydania
Tym razem to nie konsole, jak sie popatrzy na wersje na X360 albo o zgrozo WiiU to im mozna jeszcze bardziej wpolczuc ;)
Ja tego nie rozumiem?? Czy oni się pomylili i dali do sprzedaży wersję gry z 2009 roku czy jak? Wyrenderowali całą scenę z wersji beta? Nie rozumiem... Co nie zmienia faktu, że gra i tak jest słaba, grafika tego nie zmieni.
Każdy przytyk w kierunku konsol odnośnie grafiki ma w sobie sporo prawdy. Na szczęście za jakiś czas to się skończy i przestaną być hamulcowym postępu. Wszyscy będą szczęśliwi przez jakieś 2-3 następne lata.
Z tym, że nie wiem co ma grafika do gry, która jest słaba. Żaden mod czy pakiet graficzny nie sprawi, że Alien będzie grą dobrą. Co najwyżej będzie ładniejszą lecz nadal złą grą. Jak gra jest dobra to może wyglądać nawet jak Minecraft. Grafika ma mało do rzeczy.
Dziwi mnie czemu wszyscy są tak nie-wiadomo-jak-bardzo zawiedzeni. Zapowiedzi gry były w najlepszym przypadku średnie. Każdy trailer czy gameplay, który pokazano w żadnym stopniu nie urywał głowy. Do tego sam Gearbox nie jest jakimś wybitnym developerem. Jedyne co im się W MIARĘ udało to Borderlands. A i to jest imo mocno przereklamowane i na takie max 7+/10. Nie wiem czego się ludzie spodziewali (i tym bardziej na bazie CZEGO się tego spodziewali). Może z racji posuchy w świecie Aliena najnormalniej w świecie, usilnie wmawiali sobie, że to będzie dobra gra? Podobnie było z AvP od Rebellion. Chociaż tam gameplaye na filmach robiły nawet dobre wrażenie. Ale samo Rebellion tak jak Gearbox nigdy niczym wybitnie dobrym się nie popisało. Nie wiem więc skąd tyle nadziei wpakowanej w te projekty.
Nie wiem czego się ludzie spodziewali (i tym bardziej na bazie CZEGO się tego spodziewali).
Najpierw liczylem na Brothers in Arms w kosmosie, pozniej liczylem ze dojdzie do tego swietny co - op z Borderlands, a dostalem Call of Duty: Weyland-Yutani, tylko brzydsze i gorsze.
Jedyny ratunek dla tej gry to oddanie narzędzi edytorskich w ręce fanów i niech robią to co chcą. Jak wyjdą dobre modyfikacje to i może sprzedaż wzrośnie. Na konsolach nie ma już nadziei. :)
Roznice w animacji sugerowaly by zmiane engine'u. Pewne sekcje byly tworzone na nowo. Wg mnie demo na innym silniku chodzilo. Moze chodzilo o koszty licencji i wybrali tansze rozwiazanie.
To wygląda serio, jakby wypuszczony został jakiś stary build tej gry, to wygląda jak dwie zupełnie różne gry, dziwna sprawa.
Po za tym nie zmienia to podejścia firmy do graczy, bo wiedzieli, że to gówno, mieli 2 opcje wydać mimo wszystko albo skasować.
O której firmie mówisz?
Jakbym kupił ten gniot to zrobiłbym wszystko, żeby odzyskać włożoną w niego kasę.
Firma jawnie okłamywała klientów co do finalnego wyglądu produktu, dodatkowo wydała całkowicie niedopracowaną produkt.
Z tego co ja czytałem tylko mała garstka ludzi z Gearbox zajmowała się ACM i chodzi tu o multiplayer. Singlem zajmowali się ludzie z TimeGates studio. Jeśli ktoś nie wierzy to niech porówna animacje ksenomorfów w multi i w singlu.
Borderlands 2 to wspaniała gra, ale szkoda że tak oszukali klientów którzy kupili "Aliena", dobrze że nie byłem jakoś napalony na tą produkcję.
No niestety coś poszło nie tak, kupiłem tą grę bo jestem fanem obcych i te wszystkie materiały mnie do tego zachęciły a dostałem crap. Pytam się gdzie jest ta misja z dema, w której od początku był klimat, w której robiłeś wślizg pod zamykanymi drzwiami żeby crusher cię nie dogonił a potem broniłeś się przed falami obcych i chociaż już wtedy było widać nieudolność sztucznej inteligencji i beznadziejne animacje ksenomorfów to i tak czuło sięten klimat,czekałeś na atak,bałeś się,patrzyłeś jak obcy rozszarpują twoich towarzyszy i miałeś nadzieje, żę do premiery poprawią te błędy no ale jeszcze je pogorszyli. Nie ukończyłem kampani ale jestem chyba w misji 9 albo 10 więc jakby co to możecie sprostować że jednak ta misja z dema istnieje ale i tak zepsuli to co było tam pokazane. Na szczęscie jest jeszcze multik, który daje rade i jest juz bardziej klimatyczny i daje dużo zabawy tylko niech naprawią to poruszanie się po ścianach i skoki kseno-łowcy bo można się nim zablokować o pajęczyne i juz leżysz martwy. Jakby ktoś chciał pograć w wersje na PC to jestem chętny :)
Porażka na całej linii, nie ma słów opisujące to to "coś". Finalny produkt gorszy od dema? To już w ogóle nie mieści się w niczym.
To demo z 2011 było chyba określane wtedy wersją alpha... Gracze powinni się jakoś zebrać i oskarżyć ich o ten crap. Są dowody, że gra była lepsza niż jest. Jedne z ulubionych uniwersów geeków/nerdów na świecie przerobili na kompletne gówno. Czekam z resztą na jakąś oficjalną wypowiedź Gearbox.
W zachodnich serwisach są przytaczane jakieś wywiady z ludźmi z TimeGate... twierdzili, że wiele poziomów z kampanii SP musieli robic od nowa, bo Playstation3 nie wyrabiał, miał za mało pamięci...
Czy przypadkiem Gearbox nie dokanczala DNF? Jeżeli mnie pamięć nie myli to tak właśnie było i wyszedł crap. Z alienem jest więc podobnie. Ze zlepku kodu niewiele da sie wycisnąć. Opóźnienie premiery o kilka miesięcy jeszcze nikomu nie wyszło na dobre...
assasin misio
Gearbox tak ma, to samo było przed premierą Brothers in Arms: HH przed premierą pokazywali film z dość długą i ciekawą misją, której nie było w pełnej wersji.
DM - Chyba sobie żartują. Nie znam się na tworzeniu gier, ale widziałem dziesiątki gier jakoś radzące sobie ze sprzętem.
Zrzucanie winy na konsole w tym wypadku nie ma sensu.
Wiesc niesie, ze Gearbox po 4 latach pracy, oddal assety i wszystko firemce odpowiedzialnej za Section 8.. ktora spaprala wszystko. Outsourcing wyszedl do dupy, ludzie z gearbox musieli cos poskladac tak cyz siak, bo SEGA byla gotowa isc powoli do sadu po 6 latach develppingu.
A wystarczyło oddać tytuł solidnej ekipie. Przecież te zmiany odebrały grze cały klimat! To jest jej największą bolączką. ps. Jako ciekawostka - Guardian dał 8/10, a EGM - 9/10!!! Śmiać się czy płakać? Na pewno wskazówka, by omijać te serwisy szerokim łukiem ;)
Amiga4ever
Akurat Duke Nukem Forever jest bardzo dobra gra. Nie wiem o co Tobie chodzi. Mnie osobiscie tak wciagnal, ze przechodzilem cala kampanie na kazdym poziomie trudnosci. Solidnie wykonany shooter...
Bo widzisz mnie akurat DNF nie urzekł. Brakowało jej tego czegoś dzięki czemu potrafi przykuć do monitora niczym Serious Sam 1 czy 2
w obu wersjach widać jak koszmarne A.I zaimplementowano Obcym, więc nawet grafika rodem z Crysisa nic by tu nie pomogła...
http://www.youtube.com/watch?v=YX0lbXQgQ8w
xD
Chciałbym usłyszeć co rzeczywiście Mr. Randy ma do powiedzenia po tej premierze. Pamiętam jaki się wydawał zafascynowany produkcją w kilku wywiadach przed premierą.
Hmm no to jesli demo jest wdeche a gra juz nie, to poczekamy na jakies patche oficjalne badz nie ale wyjda pewnie.
Mnie zastanawia tylko to ze grafika jest gorsza od masseffecta1 a ta gra juz jest stara, a nowy alien jest nowy...wiec dali ciała.
Wiecie co jest w tym wszystkim najlepsze? Że twórcy gry dokonali niemożliwego - spier*** grę, w której pierwiastek twórczy wynosił 0.0000000000000000001%. Całą resztę mogli (wręcz powinni!) przenieść z pierwowzoru i to dosłownie metodą kopiuj/wklej (1:1). Lokacje, postaci, broń, dźwięki, muzyka, animacje, tekstury, fabuła itd. - wszystko, dosłownie WSZYSTKO mieli podane na tacy i mogli czerpać bez ograniczeń! Jedyne co musieli zrobić, to dobrze zapoznać się z materiałem źródłowym (po fabule gry widać że i tego nie zrobili) a potem po prostu ZŻYNAĆ ku uciesze fanów!
Najśmieszniejsze że nie robili rozbudowanego RPGa czy gry MMO. Robili korytarzowego, oskryptowanego shootera czyli bodaj NAJPROSTSZĄ gatunkowo grę, jaką developer może sobie wymarzyć... Myślę że grupa moderów mając to co oni, potrafiłaby wycisnąć 100 razy więcej. Jeżeli twórcy polegli przy takim zadaniu, to może warto pomyśleć o zmianie pracy?
Od takiej gry fani Obcego nie oczekują cudów, nie muszą dostać majstersztyku na miarę Batmana: Arkham Asylum. Wystarczyło zrobić PRZEMYŚLANĄ i SOLIDNĄ grę akcji z niezłym klimatem i scenariuszem - tylko tyle i aż tyle. Za wszystko ponad ten poziom, fani nosiliby twórców na rękach. Oni nie podołali nawet temu.
Po prostu żałosne.
Nie wiem czy gorszy jest ten filmik, który pokazuje jak łatwo można okłamywać graczy, pokazywać im fałszywe nagrania z rozgrywki i wciskać nieziemski kit czy wypowiedź osoby która rzekomo pracowała nad tą grą i opisuje do jakich przekrętów dopuszczali się włodarze w Gearbox Software. Po tym i po tym japa się otwiera i ciężko uwierzyć w to co się widzi.
Przy okazji Aliens Colonai Marines dało świetny przykład na to, że w obecnych czasach nie warto wierzyć w materiały promocyjne i trailery bo można dać się wkręcić w fałszywy hajp i ostro się sparzyć.
Jak będą robić następnego aliena to powinni zrobić tak.
Wziąć AVP2 z 2001 roku. Włączyć, przejść, a potem się zastanowić "czy umiemy lepiej".
I regularnie dawać starym graczom do sprawdzania - "czy wychodzi lepiej" niż gra z 2001 roku.
urwa wydac 230zł (PS3) na gre i teraz samemu sobie poprawiać grafike ,za co sie płaci ?????? WTF !!!!!!!!!!
@Placek89 - też mi ten SweetFX nie specjalnie się podoba, hiper-kontrast, ale nijak nie przywraca jakości z "niegrywalnego dema"
@T_D_i - no na PS3 to nawet raczej się żadnym modem nie poprawi
To chyba większy smrodek niż prerenderowany trailer Killzone 2, tam sprawę z tego co pamiętam wyjaśnili na długo przed premierą gry, a tu sporo osób po tym "demie" mogło już preordery wyklikać (sugerując się wysoką jakością, bo co by nie mówić na tym "demie" gra wygląda fajnie).
Moim zdaniem osoby, które zakupiły w przedsprzedaży powinny już jakiś pozew zbiorowy szykować, preorder to zawsze kupowanie kota w worku (dlatego zawsze wolę na recenzje poczekać), ale ta sytuacja zalatuje po prostu oszustwem.
Techdemo... to jest zupełnie inny produkt. Lokacje wyglądają inaczej, bądź animacje obcych.
Na podstawie tej pokazówki programiści mieli zrobić od nowa grę. Tyle lat w produkcji, a efekt jest zwyczajnie smutny. Wygląda to tak jakby gra była robiona w pośpiechu przez parę ostatnich miesięcy. Ukończyłem grę dla kilku smaczków w niej zawartych i jestem świadom że był to czas raczej zmarnowany. Nie bawiłem się dobrze. Na grafikę nie zwracam uwagi gdyż nie jestem wybredny, ale cała mechanika gry jako 'shootera' w moim mniemaniu zasługuje na BANIĘ w skali 5 cyfrowej. Ba, nawet w 10 cyfrowej skali na nią zasługuję.
Tyle dobrego w całym tym zamieszaniu że odświeżyłem sobie stare AVP2 i znów zacząłem się lękąć przy spotkaniu z xenomorphami.
Pozdrawiam!
Faktycznie to co pokazał film przygotowany przez VideoGamer to po prostu szok, jak by porównywać tą samą grę stworzoną na dwóch różnych silnikach graficznych, nawet jak sobie teraz popatrzę na screeny pochodzące z pokazu gry z E3 2011 lub gamescom 2011 to narzuca się od razu jedna myśl jeszcze w 2011 roku to była zupełnie inna gra. Ciekawe co tak naprawdę się stało w ciągu tych dwóch lat, że tytuł całkowicie zdążyła zmienić oprawę wizualną.
Moim zdaniem powinni napisać wszysctkie osoby które zakupiły grę bądź chcą ją zakupić(w tym ja) petycję o zwrot pieniędzy i o dokończenie wersji beta gry. A tego gniota co jest usunąć ze sklepowych półek bo to jest jawne oszustwo!! To już afterfall miał ładniejsze tekstury( co do animacji ten sam poziom). Przecież Alien to musi być ładna grafika super animację bo to dodaje klimatu. A tak jak uruchomiłem ten gniot to graficznie przypomniał mi się Alien versus Predator 2. Zwróćcie uwagę że bardzo dużo podobieństwo jest mówię tutaj o teksturach i oświetleniu oraz animacji(gra sprzed 10 lat bodajże?). i Powtórze się jeszcze raz "Moim zdaniem powinni napisać wszysctkie osoby które zakupiły grę bądź chcę ją zakupić(w tym ja) petycję o zwrot pieniędzy i o dokończenie wersji beta gry."Bo to co wypuścili to jest żenada masakra 2013 rok mamy a tutaj
A tutaj no MASAKRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A i niech ktoś mi powie czy spróbował ktoś napisać do Gearbox w tej sprawie czy mają gdzieś jakieś wytłumaczenie tego oszustwa? Gry online proszę skontaktujcie się z tym studiem bardzo bym chciał usłyszeć ich odpowiedzi.