Xbox 360 i ponad 76 milionów sprzedanych egzemplarzy, czyli kilka interesujących faktów z życia konsoli w roku 2012
Awaryjność pierwszej fali xbox była na poziomie ponoć 30%, dalej już mocno spadało, obecnie to się nie zdarza, nie zapominajmy też o YLOD z ps3.
46 milionów płaci za multiplayer drugi raz - gratuluję :)
Podziękujmy prawodawcom którzy wpadli na pomysł ograniczania ilości miedzi w naszych konsolach. Problem Yloda czy innych w konsolach poprzedniej generacji praktycznie nie występował, a i nikt się nie zatruł niewielką ilością stopu. A teraz.. lol
Awaryjność pierwszego X360 to 40% zaś pierwszego PS3 (wersja Fat) to 10%, w następnych chudszych modelach zarówno X360 jak i PS3 ma mniejszą awaryjność, jednak X360 tytułu najbardziej awaryjnej konsoli nie traci, gdyż wciąż jest najwyższy wśród konsol nawet jeśli to nie jest już 40%.
spoiler start
A Nintendo Wii ma 1% i ma na was wyje...ne.
spoiler stop
kaszanka9 - awaryjność pierwszych modeli X-a to ponad 50%:
http://gamezilla.komputerswiat.pl/newsy/2009/34/awaryjnosc-konsoli-xbox-360-wynosi-ponad-50-procent
PS3 - 8%.
Cziczaki - w Nintendo Wii za bardzo nie ma co się psuć, a tym bardziej przegrzewać ;) Oni zawsze są conajmniej generację do tyłu.
świetne wyniki, Microsoft pokazał ze pokonał PlayStation. Myślę ze z następną generacją konsol różnica będzie coraz większa!
Niestety największym przegranym tej generacji jest Sony, które wtopiło ładując do konsoli: procek Cell (trudno programowalny, nastawiony na dekodowanie filmów a nie gier, drogi), napęd blue-ray (za wolny do grania - konieczność instalacji gier, drogi w produkcji, opóźnienia w produkcji na premierze), narzędzia programistyczne sony (bez porównania do tych udostępnionych przez MS), Move (brak innowacji, to tylko ulepszony pomysł z Wii), konieczność pakowania do konsoli dużych dysków twardych (przez: wolny napęd blue-ray - konieczność instalacji gier), starsza karta graficzna (PS3 mialo premierę później niż x360 a mimo tego wpakowano do niej słabszy model GPU). No i opóźnienie premiery PS3 ze wzgledu na problemy z produkcją blue-raya, procka. Wszystko to i parę innych jeszcze rzeczy sprawiło, że Sony bardzo duzo traciło kasy na każdej sprzedanej konsoli i obecnie jest w dużych kłopotach finansowych.
A co się stało z mitem nieskończonej mocy obliczeniowej procka PS3? Na kazdym kroku w reklamach i a póxniej głupie dzieci powtarzały jaki jest on wszechpotęzny, wszechmocny. Później wychodziły multiplatformowe gry to w większości przypadków grafa na PS3 nie była tak dobra jak na x360.
keicam, od kiedy to napęd blu-ray ma wpływ na prędkość grania? Nie każdę grę też trzeba istalować, możesz zainstalować 10GB danych dla Gran Turismo 5 by mieć szybkie wczytywanie, możesz też grać bez instalacji i mieć dłuższy procs wczytywania.
Konieczność paowania dużych dysków twardych? Na rynku jest nawet wersja z dyskiem 12GB.
@Cziczaki
"keicam, od kiedy to napęd blu-ray ma wpływ na prędkość grania?"
To twierdzisz, że szybkość odczytu danych z płyty przez napęd nie ma wpływu na szybkość ładowania się tekstur, dźwięku itp. w trakcie grania w grę bezpośrednio z płyty? Niezły smiech! Duzo gier na PS3 nalezy zainstalowac aby grać - własnie dlatego że napęd blue-ray nie jest w stanie dostarczyć plików z odpowiednią szybkością aby grac bezpośrednio z płyty (zbyt wolne transfery na magistrali). Prosty przykład to GTA na PS3 gdzie podczas grania można było z rozpędu przejechać do zamkniętej części miasta, bo dane (blokada drogi) nie zdążyły się wczytać z płyty! :D Co ty wiesz o informatyce? Niewiele.
Z drugiej strony na Xboxie nie ma praktycznie gier które wymagają instalacji (przegrania płyty na HDD) przed graniem, na PS3 jest takich gier wiele.
Tak koniecznośc pakowania dużych dysków twardych do PS3 gdyż duzo gier na PS3 wymaga instalacji przed graniem. Jest też ostatnio wersja 12GB PS3 wypuszczona tylko na rynek europejski dla najbiedniejszych luidzi, jednak ona nie nadaje się do grania (patrz konieczność instalacji gier i policz co ci się zmieści na 12GB - 2 demówki gier? a gdzie aktualizacje gier? sam taki BF3 ma chyba z 6GB aktualizacji a inne gry? :D)
A co się stało z mitem nieskończonej mocy obliczeniowej procka PS3? Na kazdym kroku w reklamach i a póxniej głupie dzieci powtarzały jaki jest on wszechpotęzny, wszechmocny. Później wychodziły multiplatformowe gry to w większości przypadków grafa na PS3 nie była tak dobra jak na x360.
Lol a kogo to obchodzi ? Multiplatformy to w większości gnioty, siłą danej platformy są głównie ekskluzywne tytuły amen.
Multiplatformy nie różnią się od siebie drastycznie aż tak, że po odpaleniu plejki dostaje konwulsji i wyrzucam konsole przez okno - ogarnij sie. Większość gier wyglada kapke lepiej na xboxie przez łatwiejsze programowanie nań. Mam obie konsole i wiele innych oprócz, to po kilku minutach gry nie zwracam uwagi na drobne różnice zresztą co do którch trudno się odnieść bo nie sa zbyt znaczące (bo żeby to stwierdzić musiałbym dostawić obok drugi TV i grać w to samo na drugiej konsoli)
Mam obie konsole i obie mają coś do zaoferowania, natomiast faktem jest że plejka ma mocniejszy procesor, tylko deweloperka kuleje a nikt specjalnie nie będzie się meczył z playstation (taki CD Projekt dalej nie ogarnia sony po 7 latach...)
Lubie twoje wypowiedzi keicaM, ale nie raz jak coś pierdo**esz to jak o kant kuli.
@alphalyr
Spoko, wiem że zazwyczaj gracz nie dostrzega różnic w grafice na konsolach nawet gdy one są, gdyż skupia się na grze, a nie na liczeniu kl./s., zmienianiu tryliona opcji, instalacji jakis pierduł typu sterowniki, aktualizacje itp. żeby gra jako tako działała jak w przypadku platformy PC i jego sprzętu. Tylko pytanie o nieskończoną moc obliczeniową Cella z PS3 pozostaje otwarte. Generacja PS3 się kończy, a nie wiadomo co się z nią stało? Przecież marketingowcy zapewniali nas o nieskończonej mocy tego procka, ilez to jeszcze % jest do wykorzystania na grafikę w grach, durni newsmeni te bzdury powtarzali, gracze to łykają, a informatycy i inni używający szarych komórek wiedzą przecież doskonale, że nie ma czegoś takiego w informatyce jak "nieskończona" moc obliczeniowa, pojemność czegokolwiek w IT.