Crytek chce całkowicie przejść na model free-to-play
Tak wygląda przyszłość grania na PC.
Nie ma nic piękniejszego jak kupić oryginalną grę, zerwać folię, powąchać papier książeczki i postawić na półeczce. No może barabarowanie jest piękniejsze.
[1] Klania sie czytanie ze zrozumieniem:
przyglądamy się też modelowi free-to-play na konsolach
Jaga21: + gry "zapłać, żeby zagrać" + gry z abonamentem + gry całkowicie darmowe, tworzone przez hobbystów. Naprawdę nie musisz trollować.
Prawda jest taka że jeżeli gra nie będzie pay to win to nie zarobi.
Jest multik musisz zmienić w lewym górnym rogu pod napisem Warface jak dobrze pamiętam.
Jakie tam trolowanie ? To jest jeden z lepszych modelów dystrybucji gier na PC, na konsolach prędzej czy później też takie coś się pojawi ale na razie konsole są do gier AAA i tak mam nadzieje jeszcze długo zostanie.
Assassins Creed4 f2p -> Za darmo możesz ściągnąć grę która waży 40GB i przejść prolog i kilka misji. Przedstawiamy ci także promocyjny winter pack w którym znajdziesz kolejne 20% gry w promocyjnej cenie 59,99 euro.
Multiplayer jest darmowy, ale i tak zapłacisz bo zniszczą cie gimbusy ze złotymi brońmi z e-sklepu
Mattjas
jakoś BLR nie jest p2w i wciąż działa, drogą do sukcesu jest balans i równość wobec graczy, ostatecznym elementem wpływającym na zwycięstwo powinno być doświadczenie i skill, w BLR można bez problemu wgrać z kimś kto władował kupę kasy w grę, jak jesteś lepszym graczem, to po prostu mu to nic nie da.
I dobrze, że będą zmierzać w ten kierunek, więcej gier pc powinno, bo to jest bardziej opłacalne dla nich, ciągły zastrzyk gotówki - zarabiają, a jak zarabiają to i dla gracza jest lepiej, nawet tego darmowego, bo jest wsparcie, cięgle nowy kontent itp., tak długo jak są chętni i jest zysk, a więc i zainteresowanie ze strony graczy, nie tylko tych płacących.
@Jaga21 - Podobnie jak PC póki co jest do gier AAA wiec wypowiedź kompletnie nietrafiona....
Super, zamiast raz zaplacic 99 zł, lub na SteamSale miedzy 7,5 a 2,5 Euro placic bedziemy co tydzien (miesiac) kilka(nascie) euro, bo wszyscy chyba rozumiemy, ze Crytek to nie organizacja charytatywna. Z prostych wyliczen wyszlo, ze tak zarobia wiecej, zreszta wszyscy wiemy jak to jest z F2P bez angazowania gotowki...
Zawsze z komentarzy osób które są za systemem F2P wynika że ten system jest dlatego dobrym rozwiązaniem, gdyż twórcom gier bardziej się to opłaca a my nie musimy płacić. Wszyscy mam nadzieję wyłapali paradoks. Wiadomo że zawsze można wygrać z gościem który władował w postać dwie stówy, wystarczy tylko zajść go od tylu :) Jest jeszcze druga strona medalu, granie z obcokrajowcami dla których wydatek 20 euro na broń to grosze a ceny są identyczne dla wszystkich państw.
Najważniejszą zaletą f2p jest możliwość wypróbowania gry za darmo. To lepsze dla graczy, a jednocześnie zwalcza piractwo (a na konsolach walkę z użytwanymi grami). Owszem, są gry f2p, w których można sobie kupić znaczną przewagę - i te należy omijać z daleka. Ale w takie np. World of Tanks grałem kilkaset godzin i dobrze się bawiłem, a nigdy nie wydałem na nie ani grosza (kiedyś nawet wygrałem trochę złota w jakimś konkursie). Cieszę się że taka gra powstała i chciałbym żeby było ich więcej. Pamiętajcie, wypróbowanie nic was nie kosztuje, a jeśli czujecie, że gra próbuje was naciągać to ją skasujcie.
Problemem będzie wprowadzenie modelu do gier "z kampanią", czyli przygodówek, erpegów, strzelanek czy choćby erteesów. Tam można wprowadzić płatność za dodatkową broń, jednostkę czy poziom, ale nie wiem czy będzie to dobrze działać.
Zgadzam się , kolejnym takim przykładem jest hawken gdzie płacisz tylko za wygląd
@Jenot - Jeżeli chodzi ogry AAA to z konsol jest 90% zysku, dlatego konsole w tej materii mają więcej do powiedzenia. Chociaż i są firmy które radzą sobie bez konsol np. Bllizard
-> mati - i co w związku z tym? I tak sprzedają się lepiej niż inne tańsze gry na PC.