Zapowiedziano grę Age of Wonders III
Taaaak haha król jest tylko jeden, aby brali przykład z Age of Wonder nie z Age of Wonder II co było gniotem.
YESSSSSSSSSSSS w KONCU!!!
Strategię ostatnimi czasy wychodzą dosyć rzadko, może warto będzie zainteresować się tą grą.
W pierwszą cześć nie grałem, ale przy dwójce długo dobrze się bawiłem. Czemu niby dwójka była gniotem?
Tez nie wiem ocb z dwojka. AOW2+shadow magic bylo nie tylko godnym nastepca AOW1 ale dla mnie jest to JEDYNA gra ktora zblizyla sie do legendy master of magic. Jest tak dobra.
Age of Wonders 1 i 2 są super gry i godne do mojej kolekcji! Ale jeśli chodzi o Age of Wonders III, to jak czytam informacji na temat kontynuacji i patrzę na screena przedstawiający mapa i miast, to mam wątpliwości... Za bardzo mi przypomina Civilization, a nie w stylu Heroes. Gobliny nie są złe, to zgoda. Ale święte gobliny i jego imperium oraz gobliny-anioły!!?? Jakoś nie pasuje do tego... Będę patrzył na każde informacji o Age of Wonders III bez wielkie nadzieje... W końcu nie zapominajcie o porażkę Command & Conquer 4, kiepski Disciples III czy Twierdza 3. Heroes VI był piękny i świetny, ale ma za mało frakcji i mnóstwo błędów... Jedynie pociecha dla mnie jest fakt, że nad kontynuacji prowadzi ta sama ekipa, co stworzyli dwie poprzednie części.
Łał. Wreszcie jakiś prawdziwy RTS.:-) Ale jak to jest z tymi rasami/frakcjami? Co innego dowódca a co innego rasa? Wytłumaczcie. Do kogo lub czego przypisane są rodzaje jednostek i budynków? Jak było w poprzednich częściach?
@ozoq
Widzę, że nie grałeś w Age of Wonders I i II. System rozbudowy miasto w AoW2 jest trochę podobny do Total War: Medieval, ale w AoW1 jest ubogie. Rozgrywka na główny mapie jest podobny do hybryda Heroes of Might and Magic i Warlords III, ale system walki jest trochę inaczej i przypomina to system walki z Heroes IV. Ale unikalna cecha Age of Wonders II, który wyróżnia się od innych strategii to system magia. Jest po prostu dużo lepsza od Heroes III!!! Magia może wpływać na nie tylko walki, ale również na mapie np. stworzenie góry, podwaja zyski miasto, zniszczenie armii poza pole bitwy, zamarznięcie rzeka na lód i można przez nią przechodzić, latanie, wywołać pożary w miasto itd. Oraz wzmocnić armie np. zaczarowane bronie, błogosławieństwo, ogniste aury itd. Jednostki w AoW jest po prostu sporo i to więcej niż w Heroes III, ale bez ulepszenie. Machiny wojenne i transporty też nie są mało - katapulty, taran, balista, nowoczesna balista, armata, statek powietrzna itd. Rozwój bohatera tu nie brak i odegrają bardzo ważne rolę, choć armie można przemieścić bez dowódcy. Kampanie nie jest nudna i jest bardzo ciekawa, ale nie tak mroczna co Disciples II. Kampanie w AoW1 jest nieliniowa i ma aż 6 różne zakończenie!!! Nie grać w AoW1, 2 i 2.5 to grzech!
TAK, Tak, Taaaaaaak !!!! :D tyle godzin się zagrywałem w poprzednie części, tyle czekałem na kolejną! i oto jet, oby był tylko losowy generator map i można będzie całą zimę przegrać na tym tytule :D
"Kim jest tajemniczy „partner” studia Triumph?
W zapowiedzi Age of Empires III brakuje informacji odnośnie wydawcy gry. "
Ekhm... ekhm...
@Sir Xan
Ale jak jest z rasami? Porównałeś grę do HoMM. Czy w Age of Wondres też są "Zamki"? Nekropolis, Twierdza, Przystań itp? Czy jest jedna rasa jak powiedzmy w Total War ale nacje różnią się jakimiś tam specjalnymi jednostkami?
@ozoq
Bardzo proszę. Rasy w Age of Wonders 1 są 12 czyli: Niziołki, Elfy, Krasnoludy, Archonci (święte ludzie z anioły i legioniści), Azraki (ludzie na pustynie), Szroniaki (ludzie na zimowy klimat), Ludzie (klasyczne ludzie z rycerze), Jaszczury (mogą poruszać się po wodzie), Mroczne Elfy, Gobliny, Orkowie i Nieumarli. Natomiast w Age of Wonders 2 jest również 12: Elfy, Niziołki, Krasnoludy, Ludzie, Szroniaki, Mroczne Elfy, Nieumarli, Orkowie, Gobliny, Archonci, Smokowcy (ludzie-smoków na miejsce Jaszczury), Tigranie (pustynne ludzie-kotów na miejsce Azraki). W AoW2 Magia Cienie wzbogacone o kilku nowe: Syroni (dobra rasa w Królestwo Cieni), Nomadowie (neutralna rasa na pustynie), Demony Cienia (zła rasa w świecie Cieni). Do wszystkie części występują również neutralne jednostki i żywiołaków. Każda rasa ma unikalne 8-12 jednostki. Ale budynki w każdej rasie są identyczne w zastosowanie (z wyjątkiem wyglądem), ale w AoW Magia Cienia dla każdej rasie ma 1 unikalny budynek. Magia jest podzielony na 7 sfery: Ziemia, Powietrza, Ogień, Wody, Życie, Śmierci i Kosmos. Gracz może wybrać tylko 3 żywiołów. Polecam Ci link: http://aow2.heavengames.com
@ozoq
Rasy różnią się tylko unikalne jednostki na poziomie zaawansowane. Oraz cechy rasowe np. Krasnoludy bez problemu poruszą się po góry i podziemie, a Elfy łatwiej poruszą się po lesie, Archonci są odporne na magia Życie itd. Kilku jednostki podstawowe dla każdej rasie są prawie same czyli piechoty z mieczem i tarczem oraz łucznicy. Jednostki mogą zdobyć doświadczenie do 3 poziomie czyli weterani i elitarne. Ale nie ma ulepszenie dla jednostki w stylu Heroes III-V, a jedynie za pomocą czarów np. Zaczarowane bronie. Efekty są stałe, o ile masz wystarczające many na wiele tury. Surowce to złoto i many. Wystarczy?
@ozoq
"Zamki" i budynki w Age of Wonders 2 są prawie identyczne podobnie tak jak w Total War. Ale budynki są sporo czyli 32 razem z ulepszenie. Ale w Age of Wonders 1 nie można stawiać budynki w miasto, a jedynie podnosić poziom technologie dla szerszej dostępności jednostki oraz budować mury obronne. Czyli dość ubogie...
Oby mocno wzorowali sie na poprzednich czesciach i nie powtorzyli bledow serii Disciples.
@Sir Xan
Dziękuję za obszerny opis. Zachęciłeś mnie tym samym do zapoznania się z poprzednimi odsłonami. W takim razie widzę, że trójka będzie dla mnie prawdopodbnie must-have w tym roku. :-)
To już nie będzie to samo co wczesniej. :|
Polecam Fallen Enchantress.
Gobliny-anioły to mistrzowski pomysł, od razu mnie zachęca do zobaczenia o co chodzi. Mam tylko nadzieję, że dodadzą chociaż jedną mniej-sztampową rasę fantasy jak te demony-robaki z magii cienia. Co jak co ale elfy już mi się opatrzyły, a jest wiele ras, które rzadko mają swoją reprezentację w grach fantasy.
[18]
Tzn zamiast kontynuacji serii, ktora jest wyjatkowo udana i jest praktycznie jedynym godnym nastepca master of magic polecasz ponowne podejscie do jednej z najwiekszych porazek ostatnich lat, probujacej nieudolnie nasladowac master of magic? Serious?
To ja jednak dam kredyt zaufania tworcom AOW3 - jestem praktycznie pewien, ze cokolwiek by nie zrobili bedzie toto 10x grywalniejsze niz oba elementale razem wziete.
Jak zobaczyłem news to aż zapowietrzyłem ze szczęścia, ale jak zacząłem czytać to troszkę mnie naszły wątpliwości - jednym z najfajniejszych rzeczy w AoW było kształtowanie terenu (szroniaki na lodowo, umarlaki taka wyjałowiona ziemia, elfy w lesie etc). Ciekawe czy to zachowają. mam nadzieję, że nie zrobią z 3 cz. kolejnego podobnego rtsa z elementami rpg
[21]
Key features include:
● Explore, expand and exploit a living fantasy world. Discover wondrous locations and gather
legendary heroes.
● Develop your domain, with many classes having the ability to change terrain and climates to
suit your needs.
● All new 3D graphics that provide a crisper and more detailed overview of the world and battle
maps.
● New styles of play are possible with the introduction of RPG style leader classes like warlord,
theocrat, rogue and sorcerer, along with a wide selection of specializations.
● Command a variety of races. Pick your starting race and shape your people’s destiny using
your leader’s unique skills.
● A brand-new tactical battle system renders each battlefield and siege in great detail; new rules
include flanking and a massive set of special unit abilities.
● An epic story campaign with two playable factions;. Choose the mighty Commonwealth Empire or join the Court of the High Elves, founded after the reunion of the Dark Elves and Wood Elves.
● Compete online in extensive multiplayer modes and scenarios.
● High replay value through random maps, difficulty modes and tools allowing user created
content.
AoW 2 to gra kultowa, klimatyczna i pozbawiona wad. W zasadzie to można w ciemno odpalić i dobra zabawa gwarantowana. Stąd też moja jedyna obawa dot. części trzeciej: nie schrzanić dobrego "lepszym".
"Tez nie wiem ocb z dwojka. AOW2+shadow magic bylo nie tylko godnym nastepca AOW1 ale dla mnie jest to JEDYNA gra ktora zblizyla sie do legendy master of magic. Jest tak dobra."
O to to :)
Mniam. Jak dla mnie mogliby prawie nic nie zmieniać. Właściwie należałoby udoskonalić AI przy oblężeniach. Można by też wprowadzić elementy fizyki na polu bitwy np. większy zasięg łuczników stojących na wzgórzu.
Asmodeusz---> To pierwsze owszem było porażką, ale Fallen Enchantress to już całkiem udana produkcja.
[24]
Moim najwiekszym zarzutem do FE (bo do elementala to mozna napisac cala litanie - az pamietam jak imc azazell bronil jej rekami i nogami okreslajac ja mianem gry 10/10, super-hiper srata tata) jest jej nijakosc (miałkość?) - gra nie ma wogole charakteru. Rozwiazania jakie sa takie sa, ale sam swiat gry jest po prostu nieciekawy no i jak w poprzedniku - wiekszosc jednostek to ludzie w roznych kolorkach. Dalej - brak balansu pomiedzy oddzialami i herosami (gdzie herosi sa praktycznie bezuzyteczni) ze wzgledu na sposob wyliczania obrazen. Wystarczy przypomniec master of magic - gdzie herosi byli przegieci albo age of wonders (hehe) gdzie wysokopoziomowi herosi mogli walczyc 1v1 z najlepszymi oddzialami, ale zawsze byla szansa, ze dany oddzial ich pokona - gra byla po prostu dobrze zbalansowana. Moglbym jeszcze przyczepic sie kilku rzeczy, ale prawde mowiac nie chce mi sie. Faktem jest ze dziesiecioletnie AOW2+SM jest znacznie lepsza gra od w miare nowego FE - a ze tego typu gry nie starzeja sie, to wiadomo, ktora warto wybrac na kolejna rozgrywke.
Anyhow czekam na wiecej info. O zapowiedzi AOW3 wiedzialem juz jakis czas temu (mala "zapowiedzia" bylo ponowne zatrudnienie autora sciezki dzwiekowej AOW2) - teraz trzeba czekac na wiecej detali. Licze ze nie spieprza (mimo wszystko pracuje nad tym stary team a nie zupelnie nowi ludzie). Jeszcze tylko kolejne UFO od Altara i bede zadowolony :P
@ozoq
Łał. Wreszcie jakiś prawdziwy RTS.:-)
Tak prawdziwy, ze aż turowy :) AoW są turówkami i nic nie wskazuje na to, żeby trójka miała to zmienić. Zresztą gdyby Triumph chcieli robić w real time to chyba prędzej by odkurzyli Overlorda.
[31]
Tia rzucaja określeniami a nawet nie maja pojecia co skrót naprawde oznacza i to wszystko w epoce internetu gdzie wszystko mozesz sprawdzic nawet w telefoni.
Muszę ją mieć!
Jeżeli będzie chociaż w połowie tak fajna, jak jedynka, dwójka, czy MC, to biorę bez mrugnięcia okiem. Mam wszystkie poprzednie części. Nawet niedawno miałem ochotę sobie zainstalować, ale że kupiłem Omertę, to już mi czasu na granie nie styknie...
Oby tylko nie przekombinowali z tymi zmianami i nie zepsuli gry.
Asmodeusz - zgodze sie z tym ze w FE mogli wprowadzic wieksze roznice wizualne miedzy rasami i jest to moim zdaniem najwieksza wada tej gry. Jesli chodzi o herosow w FE to ja mam calkowicie inne zdanie. W Aow1 herosi byli niesamowicie przesadzeni i mogli solowac bez problemu cale armie a nie tylko jak piszesz pojedyncze jednostki. Ograniczono to w 2 czesci ale jak dla mnie niewystarczajaco (ciagle byli tani , bez kosztow utrzymania przez co nieporownywalnie lepsi od zwyklych jednostek). To ze w FE nie da sie tak latwo stworzyc z nich doom stacka nie oznacza ze sa bezuzyteczni.
W MOM nic nigdy nie bylo zbalansowane nawet po fanowskich patchach ale jest to tak stara gra ze mozna wiele jej wybaczyc.
edit AoW 1 z tego co pamietam na poczatku miala byc duzo blizsza zwyklym RPG stad mogl wynikac w niej taki nacisk na uber herosow.
Fajnie jakaś alternatywa dla Herosów które po 3 służyły mi tylko do czasu zapoznania się z typami jednostek, czarów i po 3-4 godzinach gry szły w odstawkę, gówniana sprawa kupować armie 200 szkieletów i widzieć przy jednym na mapce liczbę 200 nie wiem jak dla innych ale dla mnie nawet bardzo gówniana, mam nadzieję że AoW 3 im wyjdzie ale mam wielką nadzieję że studio od Total Wara weźmie się porządnie za Warhammera Total War jeszcze by się mogli wziąć i rozbudować ekonomie, zarządzanie państwem, dyplomacje itd ale to już tylko takie moje marzenie
[31] to nie do końca jest tak jak myslisz/cie
Sam po obejrzeniu trailera i screenów wpadłem w rozpacz że to bedzie RTS. To znaczy połączenie strategii turowej + RTSowe bitwy na oddzielnej mapce (jak w Total War, czy takim Dominion 3) :D
Dopiero po dokładnym obejrzeniu obrazka z bitwy zauważyłem hexy, uffff
Troche przyszło czekać na kolejną odsłonę - 10 lat, a minęło jak z bicza, mam nadzieję że będzie warto
[19] odnośnie tych goblinów-aniołów.
ja to widzę tak - wybierasz rasę np. gobliny a potem klasę. Jak weźmiesz Teokratę - to masz gobliny-anioły, jak Dowódcę/Warlorda to masz Gobliny-rębajłów, a jak Dreadnought to masz Gobliński Pancernik i pewnie tez Gobliny Parowe (oby - oby, nadal czekam na rasę steam-punkową w strategiach - od Fantasy Generala to już trochę czasu minęło)
[36]
Tez mi sie zdaje, ze wlasnie tak ma to wygladac - prawie jak w Master of magic, gdzie np. wybierasz bonus herosa "myrran" i masz dostep do dodatkowych ras (nie do konca, ale w tym stylu).