Gry nextgen będą droższe w produkcji? CD-Projekt RED zna odpowiedź
Trochę zmylający tytuł, bo ani CDPR nie dał jasnej odpowiedzi, ani sam nie podałeś jej w tekście, ani nie wskazałeś źródeł potwierdzających tezę w tytule.
eeeee? nie czytałeś newsa, że budżet będzie 20-30 % większy od tego z W2, co nie znaczy, że wiedzą ile to będzie ich kosztować, ajk i czy nie będą musieli do tego dołozyć :)
Jest dokładnie tak jak pisze Create. Cytat i źródło pominąłem, może rzeczywiście trochę to nieprofesjonalne, ale wyszedłem z założenia, że większość graczy-Polaków już zna info o Wiedźminie 3 (a przynajmniej o nim słyszała) i przy okazji tej wzmianki pojawiła się owa wypowiedź. Druga część tytułu tego tekstu to taki trochę "dodatek" przy okazji poruszenia tematu, czyli kosztów gier nextgen.
Dodałem stosowny cytat, mam nadzieję rozwiewający wszelkie wątpliwości. :)
Budżet 20-30% większy? To w zasadzie next-geny raczej obniżą koszta produkcji. Skoro na wyprodukowanie kilkanaście razy większej i bardziej złożonej gry jaką będzie Wiedźmin 3 w stosunku do "dwójki" potrzeba będzie zwiększyć budżet o około 1/3 to jest to naprawdę bardzo mało. Jeszcze biorąc pod uwagę, że drugi wiesiek zamknął się z tego co widzę w około 8 milionach dolarów budżetu, co w porównaniu z seriami takimi jak Assassin's Creed albo CoD są to grosze. Polak potrafi, hehe. :)
@ GameSkate - weź tylko pod uwagę, że przy produkcji Wieśka 2 musieli od zera stworzyć to, co najbardziej budżet pochłonęło: silnik Red Engine. W przypadku Wieśka 3 mają już gotowy nie tylko silnik, ale i sporo innych rzeczy, mają też o wiele większe doświadczenie. Dlatego mam nadzieję, że wyeliminują błędy W2, w tym ten zasadniczy: długość gry. Wiedźminowi 2 zarzuciłbym przede wszystkim to, że w porównaniu do poprzednika był zwyczajnie krótki (a ostatni akt w szczególności daje to do zrozumienia).
Myślicie, że to przeszkodzi wielkim wydawcom w podniesieniu cen gier? ;P I tak będą się tłumaczyć, że wszystko teraz droższe etc...