Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Microsoft nie planuje przyszłych wersji narzędzi XNA, nie będzie wycofywał się z DirectX

03.02.2013 17:27
RafaSs
1
RafaSs
102
Centurion

screen z podpisem 'Tak właśnie wygląda XNA.' jest mylacy bo XNA jest biblioteka do tworzenia gier i aplikacji i nie ma zadnego interfejsu. to tylko (i az) zbior metod i funkcji ulatwiajacych programowanie. nie ma nic wspolnego ze srodowiskami do 'tworzenia' gier typu drag&drop

03.02.2013 17:39
2
odpowiedz
zanonimizowany891919
2
Junior

RafaSs <--- Masz rację, dziękuję za zwrócenie uwagi, podpis pod screenem zmieniony.

03.02.2013 17:39
kaszanka9
3
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Dokładnie ten sam screen jest na KŚ więc GOL po prostu skopiował screen od nich, blamaż na całej linii.

TAK NIE WYGLĄDA XNA, to jakiś edytor.

I nie dziwię się m$, choć szkoda, bo na windows to była dobra technologia, ale wp8 ma teraz directx więc m$ zostawi dla wp7 i 7.5/7.8 obecne xna, a od wp8 tylko directx dla gier, w sumie dobrze.

03.02.2013 20:48
4
odpowiedz
Kazioo
87
Senator

Jedna z najbardziej udanych technologii Microsoftu, uznawana za jedno z najlepszych rozwiązań ten generacji gier i boom - do śmieci. Widać za dobre to było dla Microsoftu i nie chcieli zszargać swojej legendarnej opinii... ;P

03.02.2013 21:49
5
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

kaszanka9--> Nie porównuj DirectX z XNA, to zupełnie inne warstwy. DirectX udostępnia API pośredniczące między sterownikami sprzętu, a aplikacją. W efekcie piszesz kod wykorzystujący DirectX i nie obchodzi Cię, czy w komputerze jest karta NVidii, AMD, czy Intela, albo jaka karta dźwiękowa jest zainstalowana, albo mysz, klawiatura czy pad.

XNA to po prostu nakładka na DirectX mająca na celu ułatwić pisanie kodu. Jeszcze nie gotowy silnik, ale biblioteka, która ma już zaimplementowane podstawowe funkcje. Głównym celem XNA była przenośność kodu między Windows, a X360. Technologia ta była całkiem dobra i umożliwiła dotarcie twórcom niezależnym na X360. Jednak największą jej wadą było to, że kod napisany w XNA działał tylko na Windows i ewentualnie X360.

Twórcy niezależni nie mogą obecnie pozwolić sobie na ograniczenie do jednej tylko platformy. Powiem nawet więcej zarówno X360, PS3 i Wii U to najmniej atrakcyjne platformy dla małych deweloperów.
Tworząc grę niezależną wybiera się taką technologię, by raz napisany kod działał na Windows, Mac OS X, iOS i ewentualnie Android.
Dlatego też Unity3D praktycznie w całości przejęło rolę XNA. Silnik ten zapewnia gotowe środowisko do tworzenia gier, posiada darmową wersję na komputery i WWW, oraz w atrakcyjnej cenie licencje na iOS i Android. Jeśli gra na te platformy odniesie sukces, to można wykupić licencję Unity3D na X360, PS3, PSV i konsole Nintendo, by również na nie wydać grę.

03.02.2013 22:48
kaszanka9
6
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Likfidator

Chłopie, ale ja to wiem i nic nie porównuje, tak czy siak na wp8 jest tylko dx i koniec, tyle w temacie.

Unity to bubel, są darmowe rozwiązania dla gierek na telefony i pc, gdzie mamy o wiele większą kontrolę nad wydajnością gry, a w unity nie koniecznie i jeszcze płatnie.

Wiadomość Microsoft nie planuje przyszłych wersji narzędzi XNA, nie będzie wycofywał się z DirectX