W rytmie gier: Dishonored
Jestem zszokowany i zniesmaczony - ani słowa o piosence "The Drunken Whaler"?!
http://www.youtube.com/watch?v=iVlVyi9rKDo
@piaskun87, miałem właśnie o tym samym napisać. Przecież to jest najlepszy utwór z całego OST. Rewelacyjnie zrealizowany.
Karny pitol dla Pitali, za ujowe rozpoznanie tematu.
"W rytmie gier" to chyba najlepszy obecnie stały cykl tematyczny. W każdym razie dla mnie jako fana wszelkiej maści OST-ów. Szkoda, że jest traktowany tak bardzo po macoszemu, co widać po nieregularności emisji. Materiał całkiem niezły, choć wydaje mi się, że trochę za mało było o samej muzyce. W Dishonored w dziecinie dźwięku brakuje przede wszystkim jednego, wyróżniającego się oryginalnego utworu, który wgniatałby w ziemię i byłby charakterystyczny jedynie dla tej produkcji. Poza tym jednak muzyka stanowi bardzo dobre dopełnienie gry.
Z niecierpliwością czekam na kolejne gry w tym cyklu i mam cichą nadzieję, że pojawi się kiedyś w tym cyklu seria Mass Effect (w której każda część miała odpowiednio dopasowaną muzykę i miażdżący motyw przewodni - genialna robota w głównej mierze Jacka Walla) i DeusEx Bunt Ludzkości gdzie w menu głównym można było siedzieć dla samej melodii, a "Icarus" McCanna stał się wizytówką tej gry.
[2] haha a ja wlasnie mialem napisac, ze dobrze zrobil nie umieszczajac bo wszedzie tej piosenki pelno (nawet nie gralem w dishonored a juz mam jej dosc. troche taka tandeta mi zajezdza :P)
Ja chcę posłuchać Pijanego Wielorybnika!!!!!!!
Jak dla mnie super odcinek - od początku do końca byłem zaczarowany muzyką :D
Zaraz na początku nakreślana jest istota soundtracku, gdy pod koniec okazuje się, że jego omówienia tak właściwie nie ma (2-3 zdania)? To nie są "moje" wymagania, a twórców, którzy z pewnością mieli więcej do powiedzenia podczas prac nad nim. ;) I.. sam autor, który wykopuje dołki (i słusznie) nie wchodząc w nie.
Wspominka o architekturze.. Zachwalasz, zachwalasz.. Kilka przytoczonych faktów (bardzo interesujących) i szybkie odejście od tematu. Jaki tu sens.. w ogóle o tym mówić? ..Porzucenie tak bogatego w treść elementu.. W dodatku tutaj jest się w czym "zagłębić" (szeroki wachlarz). To Dishonored..
Jak nie zrobisz odcinka o Final Fantasy IX to Cię zabiję :)
co to jest, wp.pl? schodzicie na psy panowie, prowadzący niepotrafiący się wysłowić i używający jakże wyszukanego słownictwa w stylu "można by gadać godzinami"... co się stało ze starym golem!?
Witam szczeze mowiac material calkiem fajny ale troche za krotki za duzo gadania za malo sluchania i ogladania. mozna by wrzucic jakis gameplay z gry.a co do reszty ludzi co to komentuja ta wasza piosenka COPILOT - The Drunken Whaler to nic innego jak wolniejsza i po angielsku wersja Szanta - Morskie Opowiesci slychac w niej podobne rytm takze nie przesadzalbym z tym wychwalaniem producentow
Dishonored ? Hotline Miami ? Ja nie wiem w jakiej muzyce gustujesz, ale takie gry jak Batman: Arhkam City, trylogia Mass Effect, czy nawet Modern Warfare 2/3 - maja epicki i niezapomniany soundtrack. Zdecydowanie ciekawszy od dotychczasowych pozycji, ktore wymieniles.
Dopracowany artystycznie to jest wspomniany tutaj B:AC.
Jak tak czytam niektóre komentarze,to wam nic nie dogodzi.
Źle to źle tamto.
Masakra :D
Kacprze, w drugiej części materiału zbytnio odszedłeś od soundtracku, zbyt wiele mówiłeś o świecie gry, stylu artystycznym, a za mało o muzyce. I jeszcze brak wzmianki o "The Drunken Whaler"...
Moim zdaniem do tej serii nie warto brać gry nowej, znanej i szeroko omówionej wcześniej, w dodatku nie tak dawno temu. Treść odcinka jest wtórna, to już było powiedziane np. w gramy z tej gry prowadzonej przez Krzyśka i Kacpra. Może lepiej przybliżać nam gry które nam umykają, mniej znane, może bez spektakularnych sukcesów. Po które sami byśmy nie sięgnęli. A takie hity omawiać po jakimś czasie, jako przypomnienie i pokazanie, że gra o której było głośno przysłowiowe "15 minut" jednak pozostawiła po sobie coś z czego czerpie się inspiracje i podziwia do tej pory.
Warto się też zastanowić może nad formą prezentacji tych rzeczy, które są oryginalne itp. w danej grze. Tutaj np. było ukazane pełno materiałów z filmików, przerywników itp. myślę że z tych materiałów ciężko wychwycić tak naprawdę klimat i niezwykłość. Lepiej może pokazać gameplay. zatrzymać się w jakimś miejscu i obserwować i podziwiać. nie wiem. głośno myślę i pozdrawiam:)
Materiał zdecydowanie za krótki. Moim zdaniem odcinki o Soundtrackach powinny być 15 minutowe aby cokolwiek sensownie przedstawić. Fakt za długa przerwa pomiędzy odcinkami i niestety, odszedłeś od tematu. Opowiadałeś przez połowę czasu o design a nie o udźwiękowieniu które jest genialne, ale... to średnia półka. Są gry, które już tutaj wymieniano z oldschoolową muzyką, która powala na kolana. Za mało muzyki w tym odcinku i tak jakbyś nie miał koncepcji o czym mówić. A szkoda.... :(
@Sethlan jak dla mnie najlepszy soundtrack z coda miał black ops
dobry materiał, czekam na następne odcinki
Dla mnie patetyczne dzwieki Hansa Zimmera z MW2 i podniosly soundtrack z MW3 - to jedyne rzeczy, dla ktorych w ogole bym zagral w te CoDy.
...a ja nie wiem co napisać, lecz zamykać uszu także nie mam zamiaru. Doprawdy, potencjał muzyki w grze jest jak słychać ogromny, nie wspominając już o utworze, który towarzyszył materiałom promującym grę (owszem to ten, który przypomniał zgrabnie użytkownik piaskun87). Śpiew dziecka...to smutek i cień podążający za nim. Słyszysz w nim strach, nieśmiały oddech iluzji ludzi pogrążonej w epidemii biedy, choroby. Pieśń wyciągnięta jakby z filmów o pirackiej gawiedzi. Co ciekawe słyszysz jak wokal rozbrzmiewa i umiera na ścianach, jaka jest samotność, ?bezradność? Pomiędzy niebem a piekłem, pomiędzy życiem a śmiercią. Wymieszane są tu różne klimaty podsycane przez różne ciekawe instrumenty. Wiolonczela jak w czarno-białym bluesowo jazzowym śnie, iskrzące dźwięki gitary zaginają już i tak mocno zwichrowaną rzeczywistość,piszczenie szczurów i wiele innych. Muzyka, bardzo ciekawa, niosąca ładunek emocjonalny. Zamknij oczy...a powrócisz do miejsca, w którym ją po raz pierwszy usłyszałeś. Kacprze, nie opowiadałeś dziś o muzyce, lecz o grze. Zresztą to samo co już dawno wiemy. Mało odkrywcze i kompletnie nie na temat. Przykro mi. Kiepski materiał.
Muzyka w Dishonored na pewno jest bardzo klimatyczna i umila czas spędzony z tą produkcją ale żeby była jakaś wyjątkowa i zapadająca w pamięć... sam nie wiem. A może piszę tak dlatego że cała gra średnio mi się podobała ;p.
Dzięki za uwagi, program się wciąż kształtuje, więc z odcinka na odcinek próbuje rożnych rzeczy. ;)
Jeżeli chodzi o "Drunken Whaler" to z początku chciałem tę piosenkę gdzieś umieścić, ale zaważył fakt, że tak naprawdę ona w ogóle nie pojawia się w grze (jeśli nie liczyć pogwizdywania strażników). Miejcie to na uwadze. Stosunek muzyki do stylu artystycznego w tym odcinku też nie wziął się znikąd. Poszczególne utwory są bardziej częścią całości, dlatego o każdym z osobna nie ma sensu się rozwodzić. Również ciekawostek o soundtracku nie sposób znaleźć tyle, co w przypadku niektórych gier. Z drugiej strony artyści ujawnili bardzo dużo informacji, a cały świat w Dishonored jest bardzo bogaty, dlatego finalnie o muzyce faktycznie powiedziałem mniej. Pamiętajcie jednak, że w programie staram się uchwycić całość klimatu, a soundtrack, nawet jeżeli nie mówię o nim cały czas, zawsze pozostaje motywem przewodnim.
Nie martwcie się o inne gry - moja lista jest spora, a wszystkiego nie załatwię w jednym odcinku. To nie oznacza, że tytuły wymieniane przez Was nigdy się nie pojawią. ;) Pomyślę nad długością odcinka, a regularność zamierzam zachować. Przede wszystkim jednak zachęcam Was do pisania własnych opinii, krytycznych lub nie, bo widzę, że zebrali się tu ludzie, którzy mają pasję do tych aspektów gier co ja, a staram się przekazać je jak najlepiej.
panie Kacper, ale poprawna wymowa Dishonored to by sie jednak przydała :)
Genialna gra! Genialny soundtrack! Gra roku ;) Wszystko się przypomina. Muszę przejść to jeszcze raz! Prawdziwe arcydzieło.
Mi muzyka z Dishonored kompletnie nie zapadła w pamięć. Jest taka minimalistyczna i nijaka. W każdym razie do listy soundtracków proponuje dodać Crysisa 2 jeśli nie był jeszcze wspominany.
"Slice his throat with a rusty cleaver
Slice his throat with a rusty cleaver
Slice his throat with a rusty cleaver
Early in the morning"
Genialny klimat...
Najlepsza muzyka w grach to właśnie twórczość H. Zimmera (MW2 Crysis)oraz kawałki od Two Steps From Hell w trailerach do Mass Effectów. Jest jeszcze jeden kawałek, który spowodował, że zobaczyłem całe końcowe napisy w grze tylko chyba w tej, z powodu muzyki i być może zakończenia a mianowicie chodzi mi o Mass Effect 1 (a zobaczyłem też napisy końcowe całe także z podobnych powodów w Half Life 1). Ogólnie z Mass Effect serii da się uzbierać do kupy fajny sound track, bo w każdym Mass Effect było dużo mnie osobiście denerwującej muzyki przypominającej mi filmy klasy B - tak miało to swój klimat, ale nie to determinuje co mi się podoba. Z Unreala 1 był też świetny sound track wiele tam było genialnych kawałków. Też w pamięci mam świetną i jedyną w swoim rodzaju ścieżkę z ULTIMATE DOOM na PsOne, ale chyba, żeby to docenić trzeba by było się cofnąć w czasie o nie wiem 15 lat i pograć w tą grę w nocy. Teraz to raczej wątpię, że ta muzyka komukolwiek mogłaby zapaść tak w pamięci (tak jak mi), gdyby pierwszy raz się z nią spotkał (sama muzyka jest niepokojąca, ale jak dodać do tego ten nastrój zaszczucia jaki towarzyszył mi w Doom 1 i Doom 2 - w 2 grałem na Virtual Reality w wypożyczalni kaset - to dochodzi się do wniosku, że nie ma lepszej muzyki do fps horroru; poprawcie mnie jak się mylę).
co prawda to prawda, zbyt mało o muzyce w programie który miał właśnie o niej głównie traktować.
Muza spoko. Ale co do Dishonored - jest tak przereklamowane jak gry z serii CoD (od MW 2) razem wzięte.
Zgadzam się z jednym z kolegów niżej. W programie, który miał być o muzyce w grach, samej muzyki jest coraz mniej. Prowadzący za bardzo odchodzi od spraw soundtrackowych do klimatu, grafiki itd.
Jeśli to nie ma być program o muzyce tylko o klimacie, to nie trzeba było na początku mówić, że skupiamy się na soundtracku do gier.
Jak dla mnie soundtrack w Dishonored nie jest jakiś epicki, może poza jedną tą piosenką Drunken Whaler, także ten odcinek trochę mi nie pasi. No ale to moje odczucia.
Mimo to czekam na następne odcinki, Kacper świetnie prowadzisz program ;)
Gdzie jest The Drunken Whaler?! :) Fajny odcinek, ale sporo za krótki moim zdaniem.
muzyka całkiem spoko, jednak nie zapadła mi szczególnie w pamięci... na następny odcinek, albo na następny po następnym proponuje Deus Ex: Human Revolution. Tam muzyka jest niesamowicie klimatyczna i świetnie wpasowuje się w klimat gry.
Dishonored zasluguje na chwile uwagi. Gra jest orginalna i nie powielila schematow np.: System Shock, Thief czy Splintercell....
Strona artystyczna tej gry "rekompensuje" nieco braki technologiczne, konsol i slabszych PC..
Niestety nie podbila mego serca, tak jak powyższe.. czegos mi zabraklo...
http://www.youtube.com/watch?v=NOFZ5fv_pb8
Eric Brosious z pozazmyslowymmm glosem swojej żony...
Obrobka dziekow na niespotykanym dzisiaj poziomie - to powala dzis :P
Niestety dużo osób ostatnio uważa, że jak utworek jest na trailerze to znaczy, że jest w OST (sam kiedyś tak myślałem jak mi się muzyka na trailerze filmu podobała a później zdziwiony byłem że na filmie brak).
Utworek Two Steps From Hell - Heart of Courage z trailera Mass Effect 2 też ktoś chciał nominować do jakiejś składanki (na GOLu były ankiety, może nawet do niej trafił) ale w grze go nie ma (przynajmniej nie zauważyłem żeby był). Podobnie jest z Drunken Whaler - utworek świetny ale służył tylko do promocji gry.
Zajebisty montaż Kacper. Oby tak dalej. :)
„W rytmie gier” – w końcu się pojawiło, myślałem że Kacper już zapomniał o swoim programie, a szkoda by było bo przecież muzyka w grach jest bardzo istotna. Stanowi ona nie tylko tło ale również w niektórych grach nadaje niesamowitego klimatu.
Mam nadzieje że program będzie się częściej pokazywał, a nie tylko raz na miesiąc.
Moje propozycje ciekawszych soundtracków z gier na kolejne programy:
- Assassin's Creed II
- Prince of Persia – ten z 2008 roku
- Battlefield: Bad Company
- Botanicula
- To the Moon
- Machinarium
- Heavenly Sword
- Red Dead Redemption
Jak dla mnie Kacper powinien zmienić tematykę programu na ogólną oprawę audiowizualną, bo bardziej to pasuje do tego programu.
Fajna seria, dla mnie klimat i muzyka w grach to jedna z najważniejszych rzeczy w grach. I możesz też przypomnieć od czasu do czasu starsze gry np. Fallout.
Zagrajcie sobie w Dark Messiah na PC - gra twórców Dishonored!
Bardzo prosze o link do sound podobnego do Dextera, szukam na youtube i nie mogę znaleźć ;/
mam 2 propozycje tytulow odnosnie tego cyklu po pierwsze cos co wydaje sie obowiazkowe ze wzgledu na grafike, muzyke i klimat produkcji:
Superbrothers - Sword and Sworcery EP dawno nie gralem nic z tak niesamowitym kimatem.
a z nowszych i mnie offowych tytulow nowy DMC ma niezla grafike i swietna muze idealnie nadajaca sie do slasherow. Szczegolnie, ze zostaly wydane 2 plyty z soundtrackami jadna od Noisia i 30.01 wychdzi plyta Combichrista.
Najlepszą ścieżkę dźwiękową z nowszych gier to ma TES V Skyrim. Czuć tą magię i klimat aż do bólu.
Może Dishonored nie miał wybitnej muzyki , ale klimatu jej nie można odrzucić :)
mi w pamięć bardziej zapadła muzyka z wiedźminów , assassynów( II i BH) albo nowego dmc ....