Twórcy DayZ wyjaśniają, dlaczego nie zdążyli z ubiegłoroczną premierą
"Przesunięcie daty premiery pozwoli autorom na przeprojektowania od zera silnika gry"
Gdzies juz to slyszalem
Ja też ;)
Gdyby faktycznie silnik gry miałby być od zera przerabiany to gra wyjdzie w grudniu tylko niewiadomo którego roku :)
Twórcy pochwalili się, że praktycznie ukończyli prace nad jedną z najważniejszych zmian, czyli kompletnym przemodelowaniem systemu ekwipunku. Gracze będą teraz zbierać najmniejsze części przedmiotów, które okażą się przydatne w przetrwaniu. Wprowadzono m.in. zużywanie się baterii, przenoszenie chorób (np. przez założenie ubrania innego gracza), czy wytrzymałość podnoszonych rzeczy. Na przykład strzelając w głowę osobie z założonym noktowizorem spowodujemy jego uszkodzenie.
Oj, podobałoby mi się. Ale, niestety, naiwne podejście do organizacji produkcji sugeruje neverending story...
Nie rozumiem czemu skupiają się na takich detalach.
Nie zrobią engine, narysują całą grafikę i zaczną robić gameplay.
W tym momencie należy wypuścić alfę/betę i dalej tytuł rozwijać za kasę która będzie spływać.
Jestem ciekaw, jaką datę premiery ustalą po tych zamkniętych testach. Skoro mają one być wkrótce, znaczy to tyle, że zostały podjęte sprawne kroki w zmianie silnika i architektury. Jeżeli te testy odbędą się jeszcze w tym miesiącu to marzec, kwiecień prawdopodobnie będzie premierą gry, w wersji jaką zapowiadali na początku. Ja im daje jak najwięcej czasu, ważne żeby pokazywali postępy prac nad grą co jakiś czas. Raz na tydzień jakieś info lub screeny byłyby fajne. Nie lubię ciszy w tego typu projektach, bo przez to opadają emocje. Lepiej żeby dopracowali to, niż wydali takie cuś jak WarZ, które na upór chciało zdążyć przed DayZ standalone i wyszło im co wyszło.
Zapowiada się świetnie, tylko tak jak już ktoś napisał - wnętrza na screenach nie wyglądają jak budynki w czasie apokalipsy. Wyglądają jakby ludzie zostali wyprowadzeni z "zagrożonych" terenów w ładzie i bez najmniejszych problemów, a potem ktoś jeszcze sprzątnął kurze przed sesją zdjęciową. :P Wolałbym raczej widzieć porobione barykady z połamanych, zniszczonych mebli, resztki ludzi, którzy próbowali się ocalić itd. Mam nadzieję, że to jeszcze poprawią. :)
Shader skóry jest z Army 3. Tekstury są nieukończone - prace nad grafiką są cały czas w toku. Kod sieciowy i zarządzanie przedmiotami już wcześniej zostały usunięte i napisane zupełnie od nowa, więc to że silnik jest zmieniany jest już faktem,a nie tylko planem. Silnik graficzny natomiast jest z Army 2, ale planują częściowo przeportować oświetlenie z Army 3 (przede wszystkim nocne).
Dodatkowe screeny z alfy:
http://i.imgur.com/SzKKL.jpg
http://i.imgur.com/HC86O.jpg
http://i.imgur.com/OQbXK.jpg
http://i.imgur.com/nnEW4.jpg
Mam nadzieję że wszystko doszlifują jak należy bo póki co sam mod jest całkiem fajny ale czasem po prostu aż wołam o pomstę do nieba przez bugi dziwaczne hitboxy i dzieciarnie :P