Przegląd Tygodnia - rewolucje 2012 roku
ze zgrozą stwierdzam że 80% tytułów AAA to zwykłe krowy dojne, które są tworzone wyłącznie dla kasy bo to dobry biznes, gracz już się nie liczy teraz jest tylko klient. Gry z mniejszych studiów pokazują że tworzą dla graczy, nieraz sztukę
Trzy gadające głomby? :D
Chłopaki bezsenność męczy? A tak serio to odnośnie tych projektów np. Tim'a Schafer'a ciekawi mnie fakt gdyby ten projekt nie doszedł do skutku tzn. nie został ukończony i jakie konsekwencje by w/w. poniósł, bo wiadomo że ze strony graczy jak i "inwestorów" byłby wielki potop krytyki ale co dalej?
Ps. Z tym "Ciąg dalszy w sobotę" to było niezłe xD mogliście napisać "Ciąg dalszy dziś rano"
Pozdrawiam.
Dużo dostajecie za promowanie World of Tanks wszedzie gdzie sie da?
No właśnie, WoT na ramówce, a słowem nie wspomnieliście nawet. No chyba, że w drugiej części coś powiecie. Chyba, że jest tak jak kolega wyżej wspomniał.
Yuen dobrze prawisz, wreszcie ktoś kto rozumie że zlikwidowanie piractwa gówno da twórcom, a megaupload zamkneli i co z tego 10x więcej serwisów wypełzło xd Po za tym czego oni się spodziewają, jest kryzys ludzie nie mają pracy = nie ma kasy a gry z roku na rok co raz drozsze.
Witam
Dell dużo lepiej wyglądasz w obciętych włosach! Yuen wydaje mi się że schudłeś ( na + oczywiście ) czy ta dieta to starcraft? :P . Kacper na razie bez zmian :). Przegląd tygodnia w stylu trójcy z diablo. Mefisto, Ball, Diablo ( sami musicie podzielić się kto jest kim lub niech to zrobią widzowie). A co do tematu to osobiście stawiam na studia niezależne. Ostatnie czasy poświęcam więcej godzin na tych twórców niż wielkich molochów którzy boją się wyjść z czymś nowym. Pozdrawiam
@ Mikkelson
A ile w ostatnim miesiącu odbyło się niesamowitych premier, o których warto zrobić jakiś materiał?
Większość czasu tego przeglądu poświęciliście małym twórcom, to dobrze. Jedziecie po wielkich studiach że nie robią nic nowego, też dobrze. Ale zastanówcie się, czy aby w ciągu roku nie poświęcacie zbyt mało czasu na te mniejsze produkcje? Oczywiście trzeba pokazać nowego CoDa czy tam MoHa, ale wydaje mi się że więcej czasu antenowego w ciągu roku powinniście poświęcić mniejszym twórcą, którzy robią świetny gry ale nie są w stanie przebić się do przeciętnego Kowalskiego. Pod koniec roku fajnie się mówi o producentach gier niezależnych, a gdy przyjdzie co do czego to "Gramy!" jest w dziesięciu odsłonach z miernego ACIII, gdzie w tym czasie można by pokazać przykładowo dziewięć innych, mniejszych, lepszych gier.
To takie moje drobne przemyślenia, odwalacie kawał dobrej roboty ale zawsze może być lepiej :)
Co to za gra w 14 minucie ?
Moglibyście dodawac gdzieś w rogu filmu tytuł gry -_-
@przemoko90: Będzie w drugiej części. ;)
@sniper512: Spelunky.
@barakudo: A tu They Bleed Pixels.
Póki wielcy wydawcy zarabiają na wielkich tytułach, to nie będą chcieli sobie poprawiać wizerunku, tworząc małe, ambitne produkcje. Musiałaby im ta sprzedaż drastycznie zmaleć, wtedy byliby zmuszeni z wyjścia z obecnej, komfortowej sytuacji i szukać czegoś innego.
@DarkWarriorPL: a Ty się nie czepiaj slówek, tylko sluchaj wypowiedzi do konca...
Dla mnie Kickstarter jest dobrym pomysłem (jednak niestety łatwo tam oszukać ludzi ;( ). Jeszcze połączyć to z Greenlight'em na steam i wszystko będzie załatwione. Najwięcej o nowych grach indie dowiaduje się od Hed'a ;).
Co właściwie oznacza ten skrót AAA? Domyślam się, że 3 słowa angielskie to będą na "A", ale żadne teraz nie przychodzi mi do głowy :/.
Bardzo fajna pogadanka. Pomyslcie nad tym zeby serie INDYKow wypuszczac czesciej, bo przeciez tyle gier mamy niezaleznych z ktorych warto zrobic gameplay.
W zasadzie po co nam po 3 filmiki ze skyrima czy CoD jak kazdy portal o tym pisal a gameplay jest na wyciagniecie reki, bo kazdy wie o tych grach. Natomiast z indie jest inaczej, ja mimo ze sie nimi interesuje to wiele mi umyka bo po prostu nie wiem ze sa fajne lub ze mialy juz premiere.
PS. Licze ze pokazecie Project Zomboid jak zostanie multik dodany. :P
Trochę szkoda, że skupiliście się na grach indie i kickstarterze. Moglibyście zrobić liste swoich ulubionych gier minionego roku. No ale Przegląd ogólnie całkiem niezły ;) Mam nadzieje, że w drugiej części będzie coś z tych rzeczy.
Jeszcze nie tak dawno mówiłem, że gry niezależne to dla mnie tylko przerywnik między większymi produkcjami. Trochę się to zmieniło za sprawą Bastionu, Amnesii czy To The Moon ale nadal największe wypieki powodują u mnie gry typu Dishonored, Bioshock czy God of War. Nie mniej uważam, że indie są bardzo potrzebne. Po prostu. By branża nie stała w miejscu. By pomysłowi ludzie mieli swoją szansę. I teraz mam zamiar bliżej przyglądać się wszystkim tym indykom.
Dobrym przykładem dla mnie jest teraz gra (jeszcze beta) Heroes & Generals Free2Play. Sądzę, że gry przeglądarkowe od tego roku zaczną przeżywać spory rozkwit. W H&G twórcami są goście od Hitmana i weszli tak naprawdę w tematykę, która w obecnej chwili jest powiewem świeżości - WWII. Nagle się okazuje, że gracze wręcz chłoną ten tytuł, a co najważniejsze chętnie wspierają twórców wykupując pakiety (wirtualne pieniądze), choć wcale tego robić nie muszą bo system gry nie wymusza na graczu wykładania kasy na ulepszenia, dodatki itd. A tak się niestety często dzieje w grach Free2Play tworzonych przez wielkie studia, że na pewnym etapie trzeba zabulić (wyjątkiem może być WOW bo tam społeczność i tak chętnie płaci).
Jasne , kontynuacja w sobotę , teraz skończyłem oglądać i jeszcze tego nie ma , co za gołosłowni ludzie pracują w tej redakcji , skandal !
co to za gra w steampunkowym klimacie? por ejemplo w 17min
Nie wystarczy zamknąć się w jaskini aby nie wiedzieć że wychodzi bo wychodzi co roku. ;P
Nie podoba mi się to, że Kacper jest taki aktywny powiedział bym, że jest nadaktywny. Jest to bardzo denerwujące. Wcina się co rusz w zdanie starszych kolegów z redakcji.
Kickstarter to świetna inicjatywa. Chcesz płacisz, nie chcesz - nikt nie zmusza. A zawsze jakaś fajna gierka może się pojawić, która trafi w pierwszej kolejności do tych, którzy naprawdę tego chcą.
Kickstarter może przynieść wiele ciekawych klasycznych i pomysłowych gier ale ja na razie wolę płacić za miarę sprawdzony produkt. Gry niezależne - od pewnego czasu zaczynam rozumieć ich sukces, zawsze fajnie sobie odpocząć od dużych gier przy jakiejś tańszej, często równie ciekawej grze niezależnej.
Najlepszym przykladem jest tutaj GGG i ich typowo indie tytul czyli Path of Exile robiony przez bodajze ok 20 osob vs moloch Blizzard liczacy 1000 pracownikow(jesli nie wiecej) i ich flagowy produkt D3 ktory okazal sie niewypalem;) Blizzard moglby uczyc sie od GGG jak sie robi PRAWDZIWEGO H'n'Sa;)