Dark Souls II – najtrudniejsza gra studia From Software
Dark Souls jest pomimo ogromnej trudności jedną z moich ulubionych gier. Na dwójkę czekam z niecierpliwością. Jeżeli wyjdzie na PCta równo z wersjami konsolowymi to od razu kupuję.
DS2 ma szanse na bycie lepszą, znacznie bardziej dopracowaną grą niż Demon's Souls i Dark Souls. W Dark Souls drażni mnie jedynie wyraźny pośpiech, niedopracowanie i pustka w końcowych lokajach. W ogóle coś nie zagrało przy tak klimatycznej lokacji jak Izalith i Bed of Chaos.
Odejście Miyazakiego rodzi również obawy czy uda się zachować poczucie własnej postaci i dokowania wyborów w kwestii prowadzenia rozrywki z punkty widzenia "odgrywania roli". W DS działała to świetnie, tylko od nas zależy jak bardzo wczujemy się w naszą postać i jak poprowadzimy jej historię. A dróg do osiągnięcia celu mamy naprawdę wiele. Chciałbym wierzyć, że w DS2 będę grać tak długo jak w część pierwszą. Mam jednak co do tego pewne wątpliwości i obym się mylił.
Wystarczy dodać kilka poziomów trudności do wyboru w tym możliwość zapisywania gry ,poprawić mechanikę gry,tekstury i będzie git :)
Gdyby zdecydowali się odejść od archaizmów sztucznie zwiększających poziom trudności mogłaby powstać świetna ociekająca klimatem gra. Jednak ponieważ tytuł robią Japończycy to mam ograniczone nadzieje. Na zachętę w oczekiwaniach daję 6/10.
bardzo dobrze niech zrobia dwie opcje gra dla psychomaniaków którzy beda ginąć co minute a jedna lokalizacje przechodzic przez 4 dni wyrywajac sobie włosy a druga dla normalnych graczy którzy tez to kupia i ukonczą gre w 2,3 tygodnie wybór trudnosci nastapi przy starcie gry -proste i praktyczne
Dark Souls było świetne, ale po jakimś czasie wyczuwało się, że autorzy zwiększali trudność na siłę. Stanowczo było za mało ognisk, bo odradzanie się prawe zawsze gdzieś na pustkowiu po zginięciu w środku jakiejś lokacji powodowało rzucenie padem o ścianę. Poza tym wszystko super - surrealistyczny klimat miażdzy realia zachodnio europejskich erpegów. Grafiki koncepcyjne dwójki rewelacyjne, zadziwiające ile wyobraźni japończycy potrafią włożyć w wyeksploatowany świat fantasy.
Jedyne czego się obawiam, to właśnie zachwiania tej granicy między pasją a biznesem.
Wszyscy pamiętamy jak to się skończyło w przypadku Gothica.
Moim zdaniem te wszystkie systemy sztucznie zwiększające poziom trudności robiły jedną świetną rzecz: nakłaniały do nauczenia się każdej lokacji, każdego zakątka i przeciwnika na pamięć!
I jak dla mnie to było świetne. Ta gra była dla węższego grona odbiorców, którzy mają ochotę na grę trudną, tajemniczą i wymagającą zapamiętywania powtarzalnych motywów. Dzięki temu ta Dark Souls (1) była mega satysfakcjonująca. Choć miejscami irytująca, aż do bólu.
Mam cichą nadzieję, że twórcy zrobią jak obiecali, przystępne pierwsze poziomy (może czytelny tutorial) a później stare dobre Dark Souls...
tomzkat- Dark Souls przeszedłem w jeden weekend, Demon's Souls w 2-3 dni. Po co komu 2,3 tygodnie ?
To nie gra dla narwańców którzy chcą klikać na pałę i wygrać. Gra po prostu wymusza myślenie co niektórym nieodpowiada.
Oczywiście cieszę się z DkS 2 ale co do zwiększenia przystepnosci to mam kilka pomysłów.
System Convenantów: było by wystarczającym uprzystępnieniem tego poprzez dodania dodatkowego okiengo w ktorym byly by informacje dotyczace ogolnych informacji na temat naszeego przymierza, ilość potrzebnych humanity by mieć wyższą rangę.
Walka mam nadzieje zostanie bez zmian chocicaz licze na większe ilości przeciwników typu silver czy dark Knight-ów bo uważałem ich za najtrudniejszych ze wszystkich innych podstawowych.
Początkowy etap który prowadzi za rączke wydaje się być dobrym pomysłem, kiedy pokazałem kumplowi Dark Souls to mimo iz mu wytłumaczyłem wszystkie niuanse gry to i tak powiedział że nie kupi tego bo nie wie o co chodzi :/, i właśnie dlatego wolalbym ten etap dobra zachęta na początek a potem prawdziwa, rozważna gra.
Nowy świat/kontynent: Mi to pasuje why not mam nadziej tylok że bedą jakies postacie chwytające za serce (Sir Artorias the Abysswalker i Sif), To samo dotyczy fabuły mam nadzieje że będzie co odkrywać i zwiedzać.
Niestety nie mam pojęcia jak chcą usprawnić multik może te servery bedą regioalne i nie będzie naglych dc badz lagów i to w sumie było by już wystarczająco dobrze :)
To tyle z mojej strony jednym slowem Czekam i mam nadzieje ze gra będzie równie dobra jak nie lepsza od Dark Souls.
Po drugie – ekipa odejdzie od systemu sieciowego klient-klient na rzecz rozgrywki opartej na serwerach, co zapewni lepszą jakość zabawy.
W końcu.
Ja licze na Dark Souls z fabułą,po prostu fabula i mamy grę an co najmniej 9.5.
Mi akurat te te uczenie się każdego przeciwnika na pamięć absolutną nie bardzo podeszło. Owszem, jest to ciekawe za paroma pierwszymi podejściami, ale jak mam po raz czterdziesty przedzierać się przez Undead Burg, czy ten mroczny las, to ja dziękuję. Walka stawała się wtedy czysto mechaniczna, i ginął ten pierwiastek wojny psychologicznej z przeciwnikiem, wyczekiwania na jego ruch, momentu zablokowania ciosu i wyprowadzenia swojego.
@planet killer za taki a nie inny sposób przedstawiania fabuły odpowiedzialny był Miyazaki. Gra w grze mamy szansę poznać wiele detali na temat świata gry i frakcji w nim istniejącym. Sama fabuła, ze względu na nacisk położony na własną interpretacje nie mogła być nachalna. Ale jej kawałki, łącznie z poczynaniami gracza tworzą epicką całość. Dobrym przykładem całej koncepcji fabuły i lore w DS jest boss Ceaseless Discharge (Nieustanne Wyładowanie), wszystko od jego wyglądu, po skrypty i AI ma odniesienie fabularne, a gdy się je pozna niekiedy gracze decydowali się na skomplikowany sposób ominięcia tego w sumie prostego starcia.
Dark Souls ma fabułę i historię, w dodatku stanowi ona o wyjątkowości tej produkcji.
Mi np bardziej podobal sie bardziej Demon niz Dark Souls. Wnerwiala mnie walka, ktora podobno sie nie roznila za duzo od Demon Souls a jednak cos mi tam wadzilo. Drugi powod to fakt, ze gra bez roznej masci poradnikow, solucji i cholera wie czego byla do praktycznie nie do przejscia... Mimo to dobrze jest byc posiadaczem PS 3 , ktorej ex-y rzadza. A PC- owcy niech sie od nich odpierdola. My wam rts-ow nie zabieramy:D
BzArEx - Wiem o tym ale nie jara mnie to normalna fabuła byłaby czymś o wiele lepszym nie mówię o filmowości ME ale o postaciach i dialogach.
Planet killer z dotychczasowych wypowiedzi Shibuy wynika, że Dark Souls będzie posiadał inaczej prowadzoną fabułę. Najprawdopodobniej więc jakaś część historii będzie wypowiedziana wprost.
Trevor, może nie nie do przejścia ale nie do ukończenia w 100%. Zrobienie wszystkich eventów, znalezienie każdego npc i zmuszenie ich do zmiany zachowania to wręcz przygodówkowy poziom zagmatwania. Ale z drugiej strony gigantyczna ilość podpowiedzi znajduje się w grze, npc potrafią naprowadzić na każdy sekret gry. Ale wiele z tych kwestii jest jednorazowych. To może być problemem.
"Shibuya przyznaje, że utrzymanie stałej liczby klatek animacji nie jest dla niego priorytetem. Najważniejsze jest wywarcie silnego wrażenia na graczu."
Jeśli gracz zobaczy pokaz slajdów to wrażenie istotnie będzie silne ale jednocześnie negatywne.
Pan Dzikus, to wyrwany fragment wypowiedzi dotyczącej problemów z płynnością DS w pewnych lokacjach na konsolach. Powiedział, że będą przykładać większą wagę do płynności ale nie poświęca jakości grafiki.
Myślę jednak, że Dark Souls 2 to tytuł przewidziany na konsole nowej generacji, a z pewnością nie wyjdzie w 2013. To zwyczajnie niemożliwe przy obecnym stopniu zaawansowania prac. A do tego to co widzieli redaktorzy Edge było uruchomione na laptopie. Myślę, że nawet nie ma buildów działających na obecnych konsolach, a podobno gra nie ustępuje Star Wars 1313 w kwestii grafiki. Przynajmniej według redaktorów, którzy widzieli DS2.
Pierwsze podejscie do Dark Souls zakończyłem na Taurus Demonie w pierwszej lokacji bo cały czas myslałem ze trzeba z nim wygrać(co sie oczywiście da z black fire bombs). Po jakimś czasie zrobiłem drugie podejście i od Firelink Shrine do pierwszego Bonfire szedłem chyba z 6 godzin. Drugiego bonfire nie mogłem znalesc bo cały czas walczyłem z Red Dragonem. Po jakimś czasie zrozumiałem na czym gra polega, jak lepiej walczyć i wykorzystywać umiejetności. Teraz mam save'a w NG++++ a Dark Souls jestem w stanie przejść w jeden dzień bez większych problemów(no dobra O&S dalej stanowią jakieś wyzwanie bo są we dwóch). Chciałbym żeby Dark Souls 2 było tym samym ale w innym swiecie bo ten znam jak własną kieszeń. Co do poziomu trudności nie uważam zeby był SZTUCZNIE zawyżony, w końcu to gra gdzie 1vs1 moze nas zabić zwykły szkielet bo normalnie tak powinno być. A nie nawalanie 2387923489 wrogów na raz którzy nie potrafią nam nic zrobić jak to jest w większosci gier.
Ma ktoś może linka/linki do screenów z galerii albo chociaż screena z 1 strony w rozdziałce 1920x1080? Na tapetę jak znalazł. Z góry dzięki.
Myslalem dzisiaj o DS i jedną rzecz bym jednak zmienił - oddzielenie expa od funduszy. Bo tu czesto był wybór albo kupic strzały/bron/naprawic albo podniesc level, co czesto było bardzo irytujae, szczegolnie na wyzszych poziomach.
@kaczka-dziwaczka: i tak się dawniej grało, w starych, dobrych, zamierzchłych czasach ;) Nawet Dizzy do prostych nie należał, a Contrę, czy Metal Slug na automacie trzeba było znać na pamięć, ale jak przeszedłeś MS na Hard (różnie ustawiali, często na najwyższy), na jednym żetonie, to byłeś królem salonu gier :D Chyba, że ci nastolatek (17-18 lat na oko - dla nas wtedy był prawie dorosłym ;) z wąsem w kowbojkach żetony skroił, a bywało i tak ;) Kraków - Nowa Huta
Jako wielki fan serii , nie mogę się doczekać zagrania w kolejną część , jednej z trudniejszych gier w jakie miałem do czynienia zagrać. Tylko boje się o komputer i o wymagania czy pójdzie mi , ale zanim gra wyjdzie to pewnie będę śmigał już na nowym :)
Mam pytanie. Czy warto zagrać w Dark Souls na PC? Chodzi mi o jakość fabuły i o błędy w konwersji.
Warto plusy 1. jeżeli nie znasz angielskiego to na pc jest po polsku, 2.Mam wersje na pc i na ps3 i na ps3 bardziej się tnie :D (komp c2d 8400, amd hd6850) minusy 1.mniej graczy online, 2.raczej gra wymagająca pada. Osobiście nie widziałem różnicy w grafice, gra ma moim zdaniem grafikę zaje..... pasującą do klimatu ;) Przeszedłem DkS na pc teraz na ps3 katuje, z angielskim nie za super ale po przejsciu na pc to na ps3 gram z zamkniętymi oczami i wiem o co biega :D
Jest różnica pomiędzy grą wymagającą i trudną a głupią i nieprzemyślaną. Dark Souls należy do tej drugiej kategorii.
Bawi mnie też to: mało która stanowi wyzwanie dla zręczności. Jaki jest sens grać w gry które nazywa się rpgami jeśli mają one wymagać zręczności? To jest szczyt debilizmu. Walka w RPG opiera się na "cyferkach" i taktyce (tury, punkty akcji, aktywna pauza).
Poziom trudności Dark Souls polega na tym, że nie możemy swobodnie zapisać gry w dowolnym momencie, przeciwnicy zadają nam nieralne obrażenia (czyli śmierć po 1 ciosie) i skopanym sterowaniu, którego "nie udało się przełożyć na mysz i klawiaturę (czytaj: mysz jest dla nas zbyt skomplikowana w programowaniu i nie wiemy jak przełożyć analogową gałkę z pada na ruch myszy).
Poziom trudności Dark Souls polega na tym, że nie możemy swobodnie zapisać gry w dowolnym momencie,
Oczywiscie ze mozna, wystarczy wyjsc z gry :).
przeciwnicy zadają nam nieralne obrażenia (czyli śmierć po 1 ciosie)
Jak sie nie umie rozwinac postaci to takie sa efekty :).
[32]
Gra w której przy odpowiednim skillu można uniknąć każdego ataku w grze jest nieprzemyślana? Rozumiem żę Skyrimy, Mass Effecty i inne czołowe cRPG w których po prostu mashuje się na ślepo klawisz ataku to świetny design?
7/10, that rustled my jimmies.