Crytek potwierdza, że Crysis 3 na PC będzie wymagać DirectX 11
BARDZO DOBRZE!
Bardzo dobrze. Czas najwyższy, może w końcu grafika ruszy na przód :)
stworzenie najbardziej intensywnego sandboksowego doświadczenia
tiaaa już widzę ten sandbox, pewnie zrobili sobie mapkę trochę większą od crysisa z jakimiś drobnymi możliwościami wyboru kolejności misji i już się zarzekają że mają sandboxa, sorry ale ja wierzę żeby zrobili sandboxa w takim znaczeniu pod jakim pojmują go gracze.
Nie mogę się doczekać, w tej chwili najbardziej wyczekiwana przeze mnie gra.
Nie ma czegoś takiego jak technologie na wyłączność dla DX11. To nie konsole są gorsze bo nie mają DirectX/OpenGL, to PC jest gorszy bo niestety musi to mieć.
To jest WADA pecetów względem konsol - ciężkie, powolne API opóźniające całą komunikację gry ze sprzętem, bo przerabia wszystko na "uniwersalny język". Tymczasem media to promują jakby to był jakiś gadżet "którego nie maja konsole". To jest zło konieczne z powodu rozmaitości sprzętu PC. Gdyby silniki gier były pisane z jego pominięciem osiągano by większą wydajność, ale kompatybilność byłaby tragiczna.
W konsolach API to jest cienka warstwa bez zbędnego buforowania. Nawet ten pseudo DriectX na X360 nie ma nic wspólnego z ociężałym DirectXem na PC, poza podobieństwem funkcji.
to jest głupie ze grak tóra wyjdzie na konsolach będzie potrzebowała dx11 na PC gdzie nak onsolach jest ciągle dx9
"w takim znaczeniu pod jakim pojmują go gracze."
Masz jakiś link do słownika graczy ? chętnie poczytam co "prawdziwi gracze" maja na myśli mówiąc sandbox :)
pewnie zrobili sobie mapkę trochę większą od crysisa z jakimiś drobnymi możliwościami wyboru kolejności misji i już się zarzekają że mają sandboxa
Co kolejność wykonywania misji, czy rozmiar mapy mają do sandboxa? Ani jedno, ani drugie przecież nie ma z tym nic wspólnego.
Nie przypominam sobie, żeby z Crysis 3 robili drugiego Tomb Raidera (czy jak kto woli Tomb Raidera 9), tak więc powiedźcie mi, jak gra do bólu liniowa, może być sandboxem?
Nie, nie mam żadnego słownika graczy i nie wspominałem też nic o żadnych "prawdziwych graczach". Chodzi mi o to, że pisząc sandbox większości graczy na myśl od razu przychodzi GTA, Saints Row, Just Cause (chociaż im też często zarzuca się, że nie są prawdziwymi sandboxami, bo poza dużym światem rozgrywka jest mało różnorodna) czy też inne Minecrafty albo RPG jak np. Skyrim. Przynajmniej tak mi się wydaje, i jakoś wątpię żeby Crysis dawał możliwości podobne do tych gier.
Co kolejność wykonywania misji, czy rozmiar mapy mają do sandboxa?
Może to, że dają jakąś minimalną swobodę i dowolność wykonywania zadań, która chyba cechuje sandboxy? Poza tym w moim poście właśnie zwątpiłem że Crysis 3 będzie sandboxem:)
A weź się wypchaj Yerli! Zobaczymy jaką będziecie mieli teraz sprzedaż...Jakoś DX9 w poprzedniej wersji wam nie przeszkadzał, ale DX10 już dać nie mogliście, to teraz zamiast zrezygnować z DX9 i ograniczyć grę do dwóch wersji DX, aby karty graficzne z DX10 miały w końcu jakieś zastosowanie, to rezygnują i z tego...co za idioci, ale naturalnie ograniczenia XBoxa360 do poziomu funkcji DX9 jakoś wam nie przeszkadza, żałosne
@jarooli
Sam wymieniłeś Minecrafta, który owych misji nie posiada. Nie wymieniłeś zaś Simsów, które to nie tylko nie posiadają zadań, lecz także mają bardzo małe pole do popisu dla gracza.
@kristof197
To Tomb Raider jest sandboxem o.O?
I bardzo dobrze narzekaliście że grafika taka sama jak w Crysis 2 to macie teraz lepszą, nowoczesną i na czasie tyle z mojej strony.
A dodam jeszcze że trochę pojechali po bandzie z tym że DX9 idzie do kosza ale zobaczymy na sprzedaż Gry w jakich nakładach się sprzeda
PS: Wesołych Świąt :D
@sprite18 Chodzi raczej o to że w Crysis 2 nie ma za dużej różnicy pomiędzy DX9 a DX11 bo to port z konsoli i nie DirectX jest tu ważny a silnik i dopracowanie wersji na PC, zresztą grafika nie jest aż tak ważna, nie wiem kto ma tyle czasu w FPS'ie aby się rozglądać i przyglądać efektom teselacji, świateł itd. i czy w ferworze rozgrywki w ogóle by zauważył różnicę...Tylko że Crysis 3 implementuje jakiś zalążek fizyki znanej z pierwszego Crysisa do której nie potrzeba żadnego DX11 i to dla tej fizyki warto by było zagrać w Crysisa 3, ale to się nie uda bez posiadania karty z obsługą DX11, wyjdzie im to jeszcze bokiem
No to spodziewam się, że sprzedaż wersji PC osiągnie teraz dziesiątki milionów egzemplarzy. Tak się blacharze domagali tej grafiki, tak im przeszkadzało, że DX9, że tekstury, że ludzie grają płynnie. No to zobaczymy jak biadolenie przeniesie się na zyski z wersji pc. Fajnie też, że C3 posiada ZNACZNIE większe wymagania co do grafiki/procesora od C2. Że tak powiem "prawdziwi pecetowcy" będą mieli okazję wykazać się przełożeniem słów na czyny.
ps. Czekam na pierwsze posty w stylu "zła optymalizacja" i "pewnie i tak da się uruchomić na DX9".
Nie ma co wyrokować już teraz, z jednej strony niby można powiedzieć, że pewnie nie dają dx9 specjalnie a bez problemów by działało, z drugiej może jednak faktycznie skupienie się tylko na wersji pod dx11 pokaże co można wycisnąć z blaszaków pod względem jakości grafiki. Czekam.
Ja w dalszym ciągu nie rozumiem dlaczego twórcy olewają DX10 a dają za to DX9 który jest przecież dużo starszy...kto wie czy mapy z Crysisa 3 będzie można odtworzyć w edytorze CryEngine 3, w końcu to ten sam silnik
zresztą grafika nie jest aż tak ważna, nie wiem kto ma tyle czasu w FPS'ie aby się rozglądać i przyglądać efektom teselacji, świateł itd. i czy w ferworze rozgrywki w ogóle by zauważył różnicę...
Aha, teraz się zaczyna. Dziwne, że komentarze dotyczące serii CoD zdają się mówić coś innego (ale może CoD nie jest efpeesem, nie wiem)
Ja w dalszym ciągu nie rozumiem dlaczego twórcy olewają DX10 a dają za to DX9 który jest przecież dużo starszy
Ponieważ albo korzystają z najnowszych technologii (DX11) albo robią pod karty graficzne przeciętnego posiadacza PC (DX9). DX10 nie daje ani jednego (używa się przestarzałej technologii), ani drugiego (wiele kart graficznych nie obsługuje DX10). Mam nadzieję, że już rozumiesz ;).
@Tuminure Niektóre gry potrafią działać we wszystkich trzech trybach - DX9,DX10,DX11 i jakoś twórcy tych gier nie mają takich problemów, poza tym dlaczego istnieją równolegle aż trzy najczęściej wykorzystywane wersje DX...chyba nadal nie rozumie, choć DX10 jest w zaniku no i co mają teraz powiedzieć ludzie, którzy dawno temu wydali krocie na powiedzmy takiego 8800 GTX albo Ci co nie tak dawno kupili GTS 250...szkoda że wcześniej nikt tych ludzi nie uprzedził że DX10 to będzie tylko taki przejściowy
Ja nie wiem po pisać o tym kiedy DX11 to obecnie już standard, a jak zobaczymy od ilu lat jest DX11 to można powiedzieć, dziwne by było jakby było inaczej, bo po co robić gry na karty które są tańsze od samej gry Crysis 3, ukłon w stronę Azjatyckich piratów ? ;)
Przecież Crysis to gra dla tych co grafika jest najważniejsza w rozgrywce. Przecież to będzie przeciętny shooter z przeciętną fabuła i dopasioną grafą, więc naprawdę nie wiem czemu aż tak się przejmujecie tym, że tylko na DX11. Ta gra poza grafiką nic wypasionego nie oferuje.
A co do tego wymienianego przez wielu graczy sanboxa to może dadzą nam mapę po której będziemy biegać i znajdywać jakieś pieprzone znajdźki i gadżety :D
...i obowiązkowo w grach EA - XP points :D
@A.l.e.X Co Ty za bzdury wygadujesz...Gry się nie robi pod sprzęt, tylko na PC'ta, co to ma niby wspólnego z piractwem? Czy Tobie aby się pojęcia nie pomyliły?
--->Snack3rS7 - nie wiem czego tutaj nie rozumieć, DX11 jest już od wielu lat, od kilku generacji DX11 jest w każdej karcie, karty bez obsługi DX11 to karty przed kilku generacji, tj. przed serii AMD 5xxx, NV 4xx, obecnie mamy AMD 7xxx i NV6xx - więc kto będzie narzekał na brak DX9 osoby które i tak w gry nie grają ? Kto gra w gry z racji na samą wydajność, a raczej jej brak w nowych grach dawno ma kartę z powyżej wymienionych serii, wystarczy sprawdzić analityk z steam, że większość graczy ma DX11, wiec po co robić pod DX9 dla garstki "piratów z Azji", no sorry ale jak ktoś nie zamierza wydać na kartę 300 PLN+ to chyba tym bardziej nie kupi gry za 200 ;) To jest chyba oczywiste.
Co innego sprawa Crysis 3 na konsole - gra będzie i zapewne będzie tak samo dobra jak Crysis 2
Crysis 3 na PC to przede wszystkim chęć wypromowania silnika CryEngine 3 przed masowym wejściem na rynek Unreal Engine 4.
Pozdrawiam
@dj_sasek oferuje dużo, ale jak grasz ciągle w CoD-y i serię AC to się nie dziwię, że tak to odbierasz...
Narzekać na brak obsługi DX9 mogą posiadacze Windowsa XP, jeśli tam gra by odpaliła, ale przede wszystkim ludzie narzekają na brak obsługi DX10, no zgodzę się DX9 jest już przestarzały, niech zostawią go w spokoju, ale DX10 jest młodszy i też z niego rezygnują, narzekania są uzasadnione
aope - i wniosek wyciągniesz dzieki wybiórczości postów.
Wiadomo, że gra na PC sprzeda się gorzej, bo na świecie jest mniej graczy PeCetowych niż konsolowych (graczy celujących w komercyjne produkcje). To konsole są dla masy, PC to ubogi krewny, który rynku nie kształtuje. To co chcesz zrobić to tylko kwestia dopisania sobie wybranej argumentacji: takiej, albo innej.
co do tematu, mi tam nie przeszkadza. Może być na d11, mi się nie śpieszy jakoś, bo ciągle mam dość stary sprzęt. Zagram za rok i tak grafika będzie pewnie ładniejsza niż na nowej generacji konsol (jeśli te zdążą wyjść).
Haha chcemy dobrej grafiki! A nie tylko gównianych portów z gównianych konsol! Nie po to kupowałem taki super mocny sprzęt, aby go nie wykorzystywać! Pecetowców nigdy nie zadowolisz - zawsze coś nie pasuje, zawsze coś nie tak. Ale jak Notch czy jakiś indie developer coś ogłosi to zaraz kisiel w majtach, mimo, że te gry wyglądają jak z NES'a. Tak tak, liczy się gameplay.
Serio sprzedaż przy takich produkcjach, jestem ciekaw jakiego wielkiego brata panowie od Crytek-a zaprosili do "poprawy" optymalizacji AMD/ATI czy Nvidie, czekam tylko na inf. o dodatkowych wspaniałość które będą dodane do PC-towej wersji
@elano1993 - haha to żeś trafił. Tak się składa, że jestem tą osobą która ostro krytykuje wszystkie kolejne CoDy i AC. Zachowałeś się jak nowy, choć po lvl sądzę, że tak nie jest.
Tak czy owak, Crysis 3 zwiastuje czasy w których Dx 11 będzie standardem.. To chyba dobrze, nie? Musi być postęp ;)
Zastanawiające jest jak wiele osób to powtarza - "Musi być postęp" a guzik prawda! Postęp przyjdzie z czasem i nic nie trzeba było wymuszać
Zeby ruszyc do przodu trzeba zostawic archaiczne rozwiazania takie jak DX9 i XP, czyli rozumiem ze ktos ma superkompa i siedzi na XP bo mu lepiej mimo ze 7 jest udana i oferuje inne DXy to ten woli siedziec na XP bo pewnie chce odpalic gre na tyle by sobie pograc. Z reszta, sam system 7 jest bardzo podobno do tego z XP, wlaczysz tryb klasyczny i jestes jak w domu, sadze ze nikt tam sie glebej nie zaglebia w system bo bedzie i tak gral to i tak W7 bedzie ble
Niechętnie,a le muszę się zgodzić z A.l.e.X
Jak ktoś nie wydał kasy na grafikę dx11, choćby za 500 zł to albo go nie stać albo i tak nie będzie źródłem zysku, skoro nie kupuje grafy, tak czy siak dla firmy to będzie brak zysku, bo gry nie kupi bez dx11, a jak go nie stać na grafikę to tym bardziej gry nie kupi.
Po za tym jest dokładnie tak jak pisałem, EA sukcesywnie zmniejsza koszty poprzez robienie gier tylko pod dx11, mogą sobie na to pozwolić, ponieważ gracze na których głównie zarabiają, pewno z 90% jak nie więcej, mają karty dx11, a robi się nie pod każdego gracza, a pod graczy, którzy kupuja, a to jest prosta zależność, że jak klient ma dx11 to jest skory do wydatku (bo grafe kupił), tak więc jest to lepszy klient dla EA.
Więc ten odsetek co ma dx9, dx10 EA jakoś przełknie, ale za to zaoszczędzi nie robiąc gry na starsze dx, dodatkowo część zachęci tym krokiem do zakupu karty dx11.
Problem jest gdzie indziej, czy ta karta za te choćby 500 zł da radę to uciągnąć? Wiadomo nie na maks, ale choć tak na średnio, bo mam spore obawy, że dx11 strasznie zmniejsza wydajność nawet nie włączając specyficznych dla niego funkcji i może się okazać, że stosunek jakość generowanej grafiki to zapotrzebowania na gpu będzie bardzo, ale to bardzo ŻENUJĄCY, wydajność będzie tragiczna a różnica w grafice może być niezauważalna wcale w stosunku do c2, mimo widocznie większych wymagań.
Alek po raz kolejny się podpisuję pod Twoimi słowami. DX11 jest prawie 3.5 roku na rynku. Nie przesadzacie Wy czasem ?
@Koktajl Mrożący Mózg No niestety nie mogę się z tym zgodzić że Windows 7 jest tak samo intuicyjny jak XP bo niestety nie jest, ktoś przesiadający się z Windows XP może się zdziwić jak to się wszystko pozmieniało, gdzie się podziały szybkie skróty, klasyczne menu jednokolumnowe i inne rzeczy, do tego konfiguracja Windows 7 tak aby przypominał w jak największym stopniu Windows XP nie jest taka prosta, wszystko jest bardzo rozdrobnione, do wszystkiego prowadzą linki, zdecydowanie lepszym sposobem klasyfikacji elementów są karty/zakładki niż linki do poszczególnych elementów, no i do tego XP ma mniejsze wymagania, 7 pochłania znacznie więcej zasobów, dlatego dla graczy których może zadowolić DX9 XP jest w sam raz, no ale my tu mówimy o 7 a co będzie jeśli tylko Windows 9 będzie posiadał obsługę DirectX 12? Jeśli zrezygnują w ogóle z okienek i skupią się na interfejsie Modern?
@kaszanka9 Ty chyba nie rozumiesz, że DX11.1 jest już exclusive'em dla Windows 8, a DX12 pewnie pojawi się wraz z premierą Windows 9 i wtedy też wszyscy gracze będą wymieniać karty bo ktoś wymyślił że gra nie będzie zgodna z DX11? EA skutecznie to jedynie niszczy branżę gier. Odsetek ludzi ma karty z DX10? Z DX9 jeszcze wydaje się to prawdopodobne, ale nie uwierzę że karty obsługujące DX10 to odsetek
@Hydro2 A wiesz ile jest na rynku DX9? :D A ile DX10?
ale przede wszystkim ludzie narzekają na brak obsługi DX10
Ja widzę, że tylko Ty narzekasz na brak DX10.
i co mają teraz powiedzieć ludzie, którzy dawno temu wydali krocie na powiedzmy takiego 8800 GTX
To, że i tak graliby na DX9, zamiast na DX10, ponieważ uzyskaliby większą grafikę i wydajność w grze.
No niestety nie mogę się z tym zgodzić że Windows 7 jest tak samo intuicyjny jak XP bo niestety nie jest
Jest bardziej intuicyjny. Choćby niewiadomo jak bardzo intuicyjny był, to i tak podczas przesiadki dziwiłbyś się ile rzeczy się pozmieniało.
7 pochłania znacznie więcej zasobów
I znacznie lepiej radzi sobie z zarządzaniem nimi.
Napisałem Ci sensowne wytłumaczenie w komentarzu [21]. Wydawało mi się, że powinno być ono wystarczające, gdyż po wymienieniu kilku faktów na temat DX, nie warto ciągnąć dalej tego tematu.
Ta gra zaoferuje cokolwiek ciekawego oprócz pięknej grafiki?
@up
Nanosuit. Co w sumie daje przewagę tej grze nad wszystkimi CoDami...
41 - gra oferuje w pewnych momentach nieliniowe rozwiazanie problemu, mimo ze jest liniowa
@Tuminure Ci ludzie nie kupowali kart graficznych z obsługą DX10, po to aby wykorzystywać DX9, inaczej równie dobrze mogliby zostać na leciwej już serii 7000 albo i mniej...
Ci ludzie nie kupowali kart graficznych z obsługą DX10, po to aby wykorzystywać DX9, inaczej równie dobrze mogliby zostać na leciwej już serii 7000 albo i mniej
Zdawało mi się, że karta graficzna ma mnóstwo innych, ważniejszych cech, prócz obsługi konkretnych DX. Proponuję zagrać na leciwej już serii 7000 albo i mniej w jakąś nową grę, która wymaga "zaledwie DX9".
Grafika Kostem wydatków... no tego chyba jeszcze nie było, zazwyczaj grafika kosztem fabuły, a dziś proszę, ograniczamy sobie grono ludzi, którzy kupią naszą gre, na potrzeby lepszej grafiki... pytanie brzmi po co komu aż taka grafika ? chcemy mieć rzeczywistość w grach komputerowych, czy gry komputerowe ?! ahh w złym kierunku to idzie, jeszcze troche i nie będzie się chciało grać w gry bo wszystko idzie pod Realizm i realistyczną grafike, to nie to ma pieścić nasze zmysły, a fabuła jedyna w swoim rodzaju!, cóż Crysisa nie zakupie, co prawda karta moja obsługuje DX11 ale nie na tyle by udźwignąć wymagania tej gry to raz, a dwa żal mi pieniędzy na coś w co mam grać na minimalnych - Średnich w dodatku za pewne z denną fabułą, Szybciej wydam kasę na jakieś RPGowe produkcje, imo ciekawsze.
I przypominam ludzie, nie kazdego stać na super komputery, więc nie czepiajcie się ludzi którzy narzekają na brak wsparcia DX10 czy DX9... każdy chciałby mieć przyjemność pograć, a co raz bardziej to się odbiera na potrzebe wspaniałej grafiki która gówno ma do rozgrywki, jak tylko wizualne aspekty ; d
zazwyczaj grafika kosztem fabuły
Kiedy tak było? W której firmie osoby pracujące nad fabułą, zaczęły pracować nad grafiką :D?
W shooterach zazwyczaj fabuła nigdy nie należała do najlepszych...
Nie, to ludzie mają chore wymagania co do fabuły. Mi tam się podoba niemal w każdym fpsie. Nie szukam jak 90% złożolności na siłe. A co do komentarza nr 41 - to powiem krótko - tak najlepiej powiedzieć osobie, która tej gry nei odpali na max detalach :P
Hydro2 Odpalając Crysis na max i inne gry 4-5 Lat temu na max miałem te samą postawie, wiec o czym Ty mówisz to raz, dwa były FPS z dobrą fabułą ;) Pierwy Call of Duty Modern Warfare był istną bombą którą podziwiał każdy a grafika do najlepszych nie należała, dziś fakt wypuszczają co roku to samo, ale co nie zmienia faktu, że były FPS'y z cudną fabułą wystarczy dobrze poszperać, bo prawdziwi wyjadacze starych gier jak i tych nowych widzą ogromną różnice między brakiem fabuły a dużym nakładem grafiki. Równie dobrze moge powiedzieć, że Ci co nie grali w stare niegdyś gry, nigdy nie zrozumieją moich słów co do znakomitej fabuły, widocznie albo jesteście za młodzi by pamiętać o tych grach, albo w zwyczaju nigdy nie potrzebowaliście znakomitej fabuły, ja jako wyjadacz mam duże wymagania co do fabuły, więc też wydałem swoją opinie na ten temat, a jak każdy i ja mam swoje zdanie : )
Z tego co pamiętam Crysis zawsze stawiał na grafikę, a potem gameplay i na szarym końcu fabułę. Nie ma co narzekać ponieważ jest mnóstwo podobnych tytułów. A ci którzy to robią po prostu robią to z nudów. Zawsze można odczekać ze 2 lata aż części staną się tańsze. Swoją drogą muszę przyznać racje tym którzy piszą że poszli na łatwiznę bo taka jest racja. Skoro robią pod konsole to zawsze mogli by i z niej zrobić port dla słabszych pecetów. No nic taką mają politykę i musimy to uszanować nie mamy wyjścia.
Ja osobiście jestem za tym, aby najnowsze tytuły wymagały DX11. Byłby to przynajmniej jakiś postęp, który, jak wiadomo, zatrzymał się w miejscu 2-3 lata temu. Optymalizacja ostatnio wydanych gier to porażka. Jakim cudem np. taki Assassin's Creed 3 działa mi płynniej na GT 240 niż na GTX 6xx u innych? Crysis 2 był według mnie perfekcyjnie zoptymalizowany. Na moim 4 letnim sprzęcie za 1500 zł i na medium działa bez ścinki, a na ultra tylko odrobinę laguje. Jestem pozytywnie zaskoczony. A co do Crysis 3: wiadomo, że wersja na PC graficznie rozwali wersję konsolową. Jeśli kogoś nie stać na porządny komputer, może zawsze przerzucić się na konsole lub po prostu grać w starsze produkcje. Taka jest niestety prawda. Chcesz wysoką jakość w grach - płać. Ode mnie to tyle na ten temat, na razie Crysisa 3 na PC zobaczę tylko u kolegi, bo nie zapowiada się na to abym do jego premiery dał radę zainwestować w sprzęt odpowiedni do satysfakcjonującej rozgrywki w najnowszych grach.
To na dx10 już sobie wg nie zagram o.O ?
Super mamy postęp świat się rozwija i idzie do przodu więc wprowadzane są coraz nowsze technologie żeby zadowolić tych co narzekają na stare, ale zapomnieli o jednym robiąc przed sprzedaż grubo ponad pół roku przed premierą nigdzie nie informowali o braku wsparcia dla DirectX10 Co teraz powiedzą dla tych co się skusili i nabyli produkt pół roku temu, że niby "Sory Gregory ale jak nie kupisz sobie lepszego sprzętu to będziesz musiał zapomnieć o graniu (czyli tutaj masz swój klucz, tam są drzwi i wypier***) zagrasz jak dorobisz sie nowszego sprzętu" tak że jak ktoś ma PC już 2lata to jest starocie i trzeba wymienić. Pól biedy jest jak masz stacjonarkę, ale jak Lapka to już leżysz i kwiczysz.
Tu chodzi o to żeby ruszyć rynek kart graficznych, wydadzą gre na dx11 po to żeby ludzie poszli do sklepu i kupili nową kartę. To jest taka zmowa z producentami kart graficznych, przecież gdyby gry nie miały coraz to większych wymagań to nikt by nie zmieniał sprzętu. Tak samo było z Mafią 2 czy z GTA4 (nie pamiętam już) nie wiem czy się nie mylę ale jak któraś z tych gier wyszła to nie było na rynku karty graficznej która by uciągła tą grę sama na full detalach. A wszystko po to za niedługo ludzie musieli lecieć do sklepu po nowe karty bo pewnie za jakiś czas pokażą się karty graficzne z dx12.
[17] nie da się. Ściągnąłem betę C3 i du...a. Wylazł komunikat, że chcąc zagrać muszę (!!) mieć DX11
Mam DX10
e tam wyjdzie kolejny dx9 hack
Było tylko kilka gier który nie dało się w żaden sposób uruchomić bez nowszych dx
Sprawa jest oczywista. Od dawna producenci gier wymuszają na graczach kupowanie nowego sprzętu. Od czasu do czasu jakiś programista nieśmiało przyzna że można by tak projektować gry żeby poszły na starszym sprzęcie ale nVidia i ATI nie były by zadowolone oj nie. No i czyje logo by się ukazywało zaraz po uruchomieniu gry?
@Snack3rS7 - co Ty chłopie chrzanisz ? Jak Windows 7 jest mało intuicyjny ?, no może dla takiej mało inteligentnej osoby jak Ty, to się zgodzę. Jakoś ja nie miałem najmniejszych problemów z Windows 7 po "przesiadce" z XP którego używałem 7 lat ( problemy to można mieć jeśli się przesiada z XP na Windows 8 gdzie tam już nie ma "menu start". Następnie opowiadasz jakieś bajki opowiadane przed debili a Ty jak gąbka chłoniesz to i jeszcze bezczelnie puszczasz to dalej. Zauważ że między tymi systemami jest 8 lat różnicy a te 8 lat to dla komputerów to przepaść ba krater. Przypuszczam że masz więcej jak 15 lat ale Ci się coś pochrzaniło bo wiedział byś że kiedy wychodził Windows XP w 2001 to wtedy standardowy komputer wyglądał następująco : Procesor 1-1.5 GHz, 128-256 MB RAM, TNT Riva 2 / GeForce 2, 40-60 GB Dysk a jak Ty na takim komputerze chcesz instalować Windowsa 7 to ja Ci współczuję bo nawet na takiej konfiguracji Windows XP po dwóch - trzech tygodniach od instalacji działał strasznie ociężale. W 2009 roku miała miejsce premiera Windows 7 gdzie standardem był procesor dwu rdzeniowy 2 GHz, 2-4 GB RAM, 320-500GB dysk ... jest różnica prawda ? na takim sprzęcie Windows XP będzie działał jak "rakieta" ale Windows 7 czasem może przymulić, ale przypomnij sobie co się działo z XP w tamtym czasie.
Osobiscie jestem zniesmaczony... mam karte Gainward GTX285 1GB ddr3, ktora wymiata co najmniej polowe kart z dx11 dostepnych na rynku.
Ale sobie w C3 nie pogram bo obsluguje dx10 :)
Jesli posiadacze GeForce GTS 450 lub Radeon HD 5770 (wymagane minimum) juz sobie moga pograc w ta gre, gdzie obie maja zdecydowanie mniejsza wydajnosc od mojego GTXa to gdzie jest sens takiej polityki?
I tak ta tym GTS450 nie pojdzie zadna funkcja dostapna dzieki dx11 i jeszcze trzeba obciac detale dostepne w dx10 by nie ogladac pokazu slajdow.... Gdzie na GTXie 285 przynajmniej mozna by pograc na full ustawieniach dx10 bez lagow.