Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: pomocyyyyyyyyyyyyyy

12.12.2012 23:50
1
fabi18
7
Legionista

pomocyyyyyyyyyyyyyy

czy ktos moglby, znaczy bylby w stanie mi napisac jak sie rozwiazuje takie nierówności:

http://zadane.pl/zadanie/4432683

prosze o pilna pomoc :(

13.12.2012 00:00
gracz12301
📄
2
odpowiedz
gracz12301
121
AFC

graficznie.

13.12.2012 00:02
😐
3
odpowiedz
zanonimizowany771529
31
Generał

Marny twój los

13.12.2012 00:09
4
odpowiedz
fabi18
7
Legionista

haha szczere :P graficznie to sobie dam rady
tylko w przykładzie 1 w odpowiedzi jest -4x=-1 i skad to -1??????czemu nie 0?
i jak rozwiazywac te nierównosci co jest tylko ax^2 </> 0 ??????? np 2x^2 <0

13.12.2012 00:14
Majezon
👍
5
odpowiedz
Majezon
116
One Day, One Room

Po pierwsze licz deltę !

13.12.2012 00:18
6
odpowiedz
fabi18
7
Legionista

no ale jak w wzorze nie ma wszystkich wspólczynników do delty to podstawia sie 0 ????????

13.12.2012 00:22
7
odpowiedz
Macco™
76
Legend

x(-4x+1) = 0
To równanie jest spełnione wtedy gry to co znajduje się w nawiasie jest równe z0 lub gdy to co jest poza nawiasem jest równe 0 więc:
x=0 lub -4x + 1 = 0 czyli x=0 lub -4x=-1

13.12.2012 00:25
8
odpowiedz
fabi18
7
Legionista

dzieki 'Macco™' ale wiekrza magia to te nierówności gdzie jest tylko ax^2....
ale to jest tak ze w wszystkich tych równaniach delta wychodzi 0 czyli jest jedno miejsce podstawiam do tego ax^2=0 i to to miejsce zerowe tylko wtedy musze dzielic nop 0 na 3 i wychodzi np pierwiastek z zera............... gubie sie tepy jestem

13.12.2012 01:12
9
odpowiedz
Macco™
76
Legend

http://pl.wikipedia.org/wiki/Równanie_kwadratowe

Poczytaj sobie. Skup się na fragmencie o wartościach delty. Gdy delta=0 to równanie/nierówność ma jeden pierwiastek podwójny więc nie ma mowy o pierwiastkowaniu 0 :)

13.12.2012 07:41
Belert
10
odpowiedz
Belert
182
Legend

delte odpala sie tylko dla pelnego trojmianu kwadratowego a nie do kastratow ;))pierwsze dwa wylaczasz x przed nawias .Ostatnie dwa z pkt maja odpowiedz albo x nalezy do R albo zbior pusty.Trzeba go narysowac ,jak przy x2 stoi plus to koles jest nad osia oX a jak minus to pod osia .I teraz w zaleznosci od znaku patrzysz czy caly jest wiekszty od zera czy mniejszy .

Forum: pomocyyyyyyyyyyyyyy