Crysis 3 wyciśnie ostatnie soki z Xboksa 360 i PlayStation 3
Pitoli glupoty.. a RAMu im zawsz ebedzie malo, jakby dostali te 32GB, to tez by plakali ze malo.
Codo porownania do Gearsow i Halo.. zobaczymy, czy Crysis 3 bedzie dzialal tak samo plynnie, jak oba te tytuly. Bo to jest wlasnie sztuka - najebac obiektow i tekstur to nie problem, problem to jest by to tez dzialalo plynnie.
Crysis 2 na konsolach to rozmyta papka niech już się lepiej ten pan nie odzywa. Kiedyś miałem do nich szacunek teraz już nie. Puste słowa :(
Już to słyszałem kilka razy... 32GB RAM+ dla jednej gry? Dobre sobie.
Lepiej wykorzystajcie dobrze choćby 4GB RAM na PC'ach...
Taaaak, zwłaszcza na PS3 Crysis 2 prezentował się cudownie, szczególnie pod względem oszukanej rozdzielczości i dziwnych proporcji ekranu, w wyniku których celownik shotguna był eliptyczny zamiast okrągły :D Założę się, że Crysis 3 będzie mógł lizać buty The Last of Us.
Ja tam myślę, że aktualne silne pecety już wyprzedziły nowe konsole, a w momencie ich premiery pod koniec 2013 r. te konsole będą odpowiednikami mocniejszego peceta ze średniej półki.
Drau - ale przeciez C2 na Xie czy PS3 bardzo ladnie chodzilo, prezentowalo dobra grafike, kolory, swiat. Jedna z lepszych graficznie gier
A ja sobie to odpalę, FullHD z czym tam bozia obdarowała tą produkcję gdyż będę miał taki dodatek (bez płatny) który będzie mi oferował zmianę ustawień na PC. Będę się cieszył krystaliczną jakością obrazu z drobnym naleciałościami z konsoli (rozmycia muszą być zawsze i wszędzie).
Technoligii nie przeskoczą chodź by się z....li i tyle - tęp motłoch może wierzyć w ich zapewnienia i bajery a prawda jest taka, że gra jak każda inna na x360, PS3 będzie mieć niskie textury, mało szczegółów, niską rozdzielczość i pełno rozmyć pierwszego, drugiego i dalszych planów.
Cudów nie będzie
Jak to mówią z kanarka nigdy nie będzie orzeł. Może następnym razem przy następnych konsolach to co teraz mówią będzie miało poparcie.
@wcogram
Będziesz się cieszył tylko dlatego, że te obecne konsole wciąż się sprzedają,
i jeszcze jest dla kogo robić gry AAA, bez konsol ten rodzaj gier dawno już by zdechł
a tak pitola jakos nie zauwazylem zeby crysis 2 naprzyklad byl ladniejszy niz crysis 1, to samo bedzie w crysis 3, ogolnie to co jest w crysis 1 albo far cry 3 jest dla mnie wystarczajaco dobra grafika dla gry, a jesi juz sie chca chwalic grafika w nastepnych grach niech zrobia zeby gra wygadala jak na cinematicach wtedy powiem ze o grafika rzeczywiscie poszla do przodu :D
a my znowu mamy 2006 rok, że rozmawiamy o ładnej grafice na konsolach ? a nie zaraz.... jest grudzień 2012 :P
Wybaczcie, ale na konsolach to ludzie powinni się cieszyć, że jeszcze ktoś tam chce z grafiką iść do przodu a nie zatrzymał sie na roku 2009 :)
Ja tam trzymam za nich kciuki. Raz pokazali na co ich stać, to nie widzę powodu, żeby drugi raz tego nie pokazali.
Przecież z tych Low-endów już nie ma co wyciskać. Mało im, że pozbawili Crysis 2 jakiejkolwiek fizyki byle by tylko konsolka jakoś ( z masą filtrów i ograniczeń) dała sobie z tym rade?
Shrike
Bzdura chłopie. Jakby nie było konsol, to wszyscy by grali na pc, bo świat nie lubi pustki, a jak świat grałby na pc to i gry pc zarabiały by więcej.
Teraz to nawet niema konkurencji, jakościowa gra na pc to rarytas, gdyby był tylko pc, studia konkurowałyby jakością gier pc, ale tak nie jest, więc robią porty na odwal.
Trzeba się cieszyć, że chociaż crytek się stara.
C2 na konsolach wygląda świetnie, no ale nie ma się co oszukiwać, przynajmniej jeśli chodzi o ps3, to cryengine nie będzie lepszy graficznie od gier pisanych tylko pod ps3 jako ex i to jeszcze przez studia samego sony czy też współpracujące.
Tak się nie da, bo wątpię iż crytek wykorzystał architekturę ps3 tak jak powinien (tak jak to jest w ex'ach ps3), w końcu to silnik multiplatformowy więc wątpię, ale kto wie, może się postarali.
@wcogram
Rozmycia były i w crysis 1 i jakoś nikomu nie przeszkadzały, a graficznie to był szok, pamiętam jak w becie mutli się wychodziło z okrętu podwodnego na zewnątrz i uderzała nas genialna woda, po prostu się stało i ją obserwowało.
Nadal pełno gier nie dorównuje technicznie crysis 1, sam nie wiem czemu ludzie już tego nie zauważają.
@kaszanka9 [ gry online level: 32 - Commandor Shepard ]>Teraz to nawet niema konkurencji, jakościowa gra na pc to rarytas, gdyby był tylko pc, studia konkurowałyby jakością gier pc, ale tak nie jest, więc robią porty na odwal.
Bzdury to ty opowiadasz.
Wiesz dlaczego sa gowniane porty na PC (i ogolnie gowniane gry w wiekszosci, jesli chodzi o performance/optymalizacje)?
Bo na PC jest mnogosc komponentow, ktorych nastepcy wychodza srednio co pol roku (co chwila mamy nowe procki, ramy, a jzu zwlaszcza karty gfx) co sprawia, ze developerom sie zwyczajnie nie chce wysilac. No bo po co? Przeciez klient sobie zmieni karte gfx, czy dokupi ramu.
Jednorodna platforma sprzetowa wymusza na developerach, by sie postarali, by zoptymalizowali kod tak, jak sie da.
Posluchaj sobie Yerliego zreszta, on chceby kazdy mial 32 GB ramu, bo moglby miec wtedy wszystko w dupie i ladowac co sie tylko da do gry, nie patrzac na tym na optymalizacje kosztow takiego zabiegu.
Dla mnie to chore, ale ty najwyrazniej chcesz zyc w takim systemie :)
Drau - bzdury to chyba jednak ty piszesz. Jednorodność mocno ułatwia pisanie gier i optymializację (a nie ją wymusza). A na pc konfiguracji są tysiące i to nie kwestia tego czy się chce czy nie, a kwestia możliwości sprawdzenia ich.
Jakby nie było konsol, to wszyscy by grali na pc
Ciekawe w co :) Jakby nie było konsol, nie byłoby gier, bo twórcom nie opłacałoby się ich tworzenie na najbardziej spiraconą platformę.
Crysisa 3 nawet nie zamierzam na chwilę na moim xboxie odpalać. Już dwójka jest niegrywalna, z powodu spadków płynności, a co dopiero trójka... W Far Cry 3 mamy średnio około 25 fps - to też za mało. Wolałbym aby zrezygnowali z części detali, ale żeby było jednak płynnie.
Z drugiej strony, taka np. Forza 4 - stałe 60 fps a graficznie wymiatacz. Czyli da się ;)
@Bazylisheq [ gry online level: 57 - Pretorianin ] >Drau - bzdury to chyba jednak ty piszesz. Jednorodność mocno ułatwia pisanie gier i optymializację (a nie ją wymusza).
Jesli platforma sprzetowa sie nei zmienia przez wiele lat, a jakosc sila rzeczy idzie do przodu, to jednak chyba wymusza, bo kazdy sprzet ma swoje ograniczenia, zwlaszcza po latach w stosunku do nowszego.
>A na pc konfiguracji są tysiące i to nie kwestia tego czy się chce czy nie, a kwestia możliwości sprawdzenia ich.
Procki az tak mocno sie miedzy soba nie roznia, podobnie jak ram, natomiast karty gfx sa uzywane w zasadzi dwoch marek i to raptem pare modeli kazdej z nich, wiec nie przesadzajmy juz z tymi tysiacami konfiguracji czy podzespolow. To nie czasy, gdy bylo 5-6 marek kart gfx, 4 producentow procesorow czy 4 typy pamieci ram (jak sie uprzec, to niby sa, ale realnie do gie rnie uzywa sie niczego pozniej ddr2).
Gry na PC pisze się pod bibliotek DX na konsole pod API.
@Drau Na konsolach masz znane komponenty i dość często optymalizacja leży i kwiczy.
Jak byś chciał mieć na konsoli w jednej scenie grafikę w największej rozdzielczości, ostry obraz, pełno szczegółów, oświetlenie, cienie, pełną fizykę, bardzo duży obszar a nie tunel, AI na znacznie wyższym poziomie niż (anim-bot na gracza), to niestety żadna optymalizacja tego nie zapewni. A jak zostanie zawartość obcięta do czegoś co się lepiej i więcej sprzedaje to na takim PC dostaniesz tylko lepszą mgłę i dym.
Jak się chce grać na PC to trzeba wiedzieć czym grać. W optymalizacji gier na PC znaczenie mają także sterowniki i aby w pełni korzystać z mocy sprzętu powinny on być dedykowane pod daną grę, aplikację. Zobaczymy w 2013/2014 jak to będą wyglądały nowe produkcje i jak będzie ich zawartość.
Martwi mnie to, że jedyne newsy o Crysisie 3 są związane z oprawą audiowizualną. Obawiam się, że tak jak z Crysisem 2 to oprawa będzie jedynym pozytywnym punktem programu.
Jak zwykle gracze PCTowi obwiniaja graczy konsolowych o całe zło na świecie, a to przecież graczy konsolowi kupuja głównie gry i pchają rozwój rynku gier do przodu.
Dziecko, zamiast narzekać ze producenci faworyzuja konsolowców - zacznij kupowac gry! Nie chcesz kupowac i grac to siedź cicho.
Gdyby to konsole pchały to już dawno technologia stanęłaby w miejscu. Właśnie przez nie rynek gier jest taki jak teraz (czyli gry w których idziesz do przodu a otoczenie jest statyczne). Np. Jak zrobić dobrą grę w której istotną rolę odgrywa fizyka jak moc konsol zatrzymuje się na obliczaniu fizyki 2 desek.
"pchają rozwój rynku gier do przodu."
Tak pchaja ze mimo 2 lat odstepu miedzy BO1 a BO2 czy MW2 a MW3 zmiany sa kosmetyczne i nie wymagajace 2 lat, tylko czekac az zaczna wypuszczac 2 CODy w ciagu roku, do tego "przykladowe" 15 mapek w cenie gry. Mniej sandboxow, a wiecej liniowej epickiej przygody, DLC przed premiera gry juz sie zapowiada, co gra to brak narzedzi bo konsolowi bracia maja pieniadze i wola je wydawac bo nie lubia ani grzebac w ustawieniach gry bo to czarna magia, zainstalowac nowe sterowniki to juz hardkore i grozi destabilizacja calego systemu Windows czy nawet tworzyc, wola czekac az pewne studio wrzuci raz na pare miesiecy 5 mapek i wielka radosc gdzie przez te pare miesiecy ta liczbe moglbys pomnozyc przez 150, brak dedytkow bo p2p jest najlepsze i najlepsze jest to gdy masz AC130 w MW2 i ktos sie odlaczyl (host) to killstreak przelatuje ci kolo nosa, destrukcja stoi jak stoi od wielu lat, itd
Jak juz pchaja to pchaja w kierunku casualow co nie jest dla nas nic dobrego
Drau - no tak ale ten wpis dotyczył trudności programowania ze względu na jednorodności architektury. Napisałeś, że na konsolach jest trudniej. To raczej nie prawda. Jest łatwiej ze względu na zamkniętą architekturę. Optymalizacja to normalna kolej rzeczy i jednorodność ją ułatwia, a nie utrudnia.
A PC są tysiące konfiguracji. Co z tego że jest paru producentów skoro mają szeroką gamę produktów i ich kombinacje dają sporo możliwości. Do tego dochodzą rożne wersje sterowników, systemów itp. To wszystko ma razem działać. Skąd niby te miliony postów na forach internetowych o problemach z grami na pc?
Widzę, że do wielu jeszcze nie docierają trafne przesłania niektórych normalnych użytkowników GOLa. Zobaczcie na przykładzie: jak wygląda BF3 na konsolach a jak na PCtowej, leciwej już grafie GT8800?
Ilość klatek na sekundę podobna (niemal identyczna, rozdzielczość nieco wyższa na PC) a karta graficzna ma już, jak się nie mylę 6 lat? Można dobrze zoptymalizować grę? Można. Przestańcie teraz biadolić co się da a co się nie da. Jak na GT8800 działa i z zapakowanym do tego core 2 duo to znaczy, że się da. Tylko trzeba to umieć zrobić, a nie być ciągle zmuszonym do upgrade'u sprzętu, bo komuś się nie chce.
Jaki morał tej bajki? Rozsądny człowiek już wie.
Ostatnie soki to może wyciskać z pecetów a konsole będzie zwyczajnie dusił.
@Koktajl Mrozacy Mozg
@Kam9111
Czyli wydaje wam się że producenci gier skąd maja kasę na kolejne gry? Jak nie ze sprzedazy gier na konsolach? A skoro maja kasę ze sprzedaży na konsolach to gracze konsolowi kreują rynek gier, czas sobie to uświadomić w końcu dzieciaki.
@dj_sasek
skomentuje twój wpis tak:
ble ble ble...., kogo obchodzą klatki na sekundę, rozdzielczość... itp itd w danej grze? Graczy PCtypwych? Przeciez oni praktycznie nie kupuja gier, więc są NIKIM dla twórców gier, nie liczą się. Gracze portfelem wybierają konsolę! Portfel to ich głos gdzie wola grać!
A zamiast narzekac zacznijcie kupowac gry!
@keicaM A dziwią się? Trzeba było dać sobie spokój z DRM'ami utrudniającymi albo uniemożliwiającymi legalną odsprzedaż gier...Kto kupi coś co nie będzie należało do niego, także fizycznie a nie tylko teoretycznie
KeicaM - COD ma tej kasy ze az im zera wypadaja a ZADNEGO postepu w marce nie planuje + DLC, od czasu do czasu jaks free DLC a to mapka z MW2 czy nowe listy, a silnik jak silnik zostal mimo ze PS3 na nim sie dusi, od 2-3 lat bo BO tez mialo problemy na PS3 a silnik nie nowy ani nie wymagajacy. Wystarczy zrobic jeden myk, przeniesc wszystko do gry o 5 lat nowszej, tzn przeniesc te 3 kulki i frag, killstreaki, fizyke, itd itd na nowszy silnik jak to widac w THPS HD, Halo Aniversary (tu jeszcze mozna wybierac tryb Halo1/HaloHD poprzez przycisk Back, i po 2s mamy albo Halo sprzed 10 lat albo nowsza jego wersje gdzie wyglada bardzo ciekawie i w dowolnym momencie mozesz wlaczyc tryb Halo 1 by zobaczyc jak ta sceneria wygladala wczesniej, feeling tez sam co 10 lat temu) To takie trudne? Maja tej kasy i jeszcze 2 lata robia patch MP z misjami SP
Widocznie obchodza tych co chce pograc przyjemnie, przypomnij sobie jakas gre gdzie nagle jedziesz/strzelaz/latasz/operujesz i nagle z 30 spada do 20 i jak tu celowac/strzelac/itp? GTA4 pokazalo ze framedropy sa, nie mowiac juz w SR3 gdzie rozroba to podtytul gry i przypomnij sobie jesli grales na konsoli, jedna z pierwszych misji gdzie jedziemy jakis spory kawalek drogi, mamy rakietnice i niszczymy sciagajace nas suki, helikoptery czy blokady policyjne, malo az konsola nie wybuchnie, potem odpalilem SR3 na PC i odrazu fun lepszy, gra dziala plynnie, wyglada ladnie, dropow nie ma nic tylko grac. Siegnij pamiecia jak ludzie dawniej grali w Perfect Dark czy 007 na starym N64, czesto ogladajac takie filmiki widac ze gra juz rwala, po x latach odswiezono te gry i odrazu dziala w 60fps. Tak wlasnie wyglada granie na PC, dziwne ze mimo N64 wielkiej mocy nie mialo to oferowalo splita do 4 osob, dzis po "10 latach" konsole z 3 prockami, grafikami z kosmosu a gier na splita brak oraz co druga gra jest takiej jakosci jak przy erze PSX - fps leci w dol i to czesto...
No własnie dawniej ludzie grali normalnie, nikt nie zawracał sobie dupy tym ze ma 5 fps mniej. Z tego co ja pamiętam a mam większośc popularnych konsol dostepnych w europie od poczatku lat 90, to nie pamiętam osobiście gry na n64 która byłaby niegrywalna do tego stopnia, żeby powiedzieć "dośc nie gram dalej".
Bardziej obiektywnym byłoby przyznać, że większość gier tamtych lat posiadała taką dziwaczną specyfikę. Przeciez Quake, HL, Wolf3d, wszystkie w działaniu przypominały jakbyśmy stali w miejscu a mapa za nas zapierdalała i w dodatku rysowała się 5 metrów przed nami mimo że tytuły te ukazywały się na komputerach osobistych. Teraz mozna stwierdzić że framerate leżał i kwiczał a jednak każdy gapił w monitor jak szpak w picze i to było coś normalnego. Takie były standardy gier video.
Nawet jeśli graficznie zawiesi wysoko poprzeczkę (którą pokona bez problemu the last of us od ND) to i tak, jak w każdym crysisie gameplay będzie przytłaczał wszechobecną nudą i nijakością.
Jako grafikomaniak stwierdzam że Crysis 3 to najlepiej wyglądająca gra jaka kiedykolwiek powstała tesselacja żaby i liścia na trailerze wygląda extra więc nawet się nie dziwie że gra wyciśnie ostatnie soki z konsol które mają jak by nie patrzeć ładnych kilka lat zresztą nie ma się co oszukiwać na pewno nie zobaczymy na nich takich efektów jak na PC.
alphalyr - kiedys to kiedys, dzis jest teraz i w miedzy czasie przeszlo wiele transformacji i co nadal mamy grac w dropujace gry mimo sprzetu lepszego niz z lat 90 gdy wychodzil PSX? To jest dla mnie smieszne, nie jestem pewny ale grajac juz na GC/Wii to tam wiekszosc gier raczej trzymala sie dobrego licznika
@UP
Jak nie chcesz grać w dropujące gry to wal do developerów nie do mnie. Ogólnie mam wrażenie że całe zamieszanie dotyczy obecnej generacji konsol a nie poprzednich. Czasem jeszcze zdarza mi sie odpalić Gran Turismo 4 czy jakiś inny Tekken i nieraz zastanawiam się o co biega tym ludziom. Fakt jest jeden i niezaprzeczalny - obecna generacja jest najsłabszą jaka kiedykolwiek powstała a efekt spotęgowała gnająca do przodu technika i niedostosowanie technologiczne na kilka lat do przodu. Ale to tylko z powodu tego, że dzisiaj mamy mało tytułów na wylączność a rynek to rpawie w 100% multiplatformy robione dla hajsu więc kiedyś jak się miało konsole to się ogrywało gry na konsole.
Jeżeli Crysis 3 będzie działał tak jak druga część na PS3, to ja dziękuję za taki gameplay, gdzie przy trochę większej ilości kosmitów, czy żołnierzy, podczas strzelaniny, gra miała mniejszą płynność niż na moim PC z 9600GT, Phenomem II 550 i 4GB RAM'u.
alphalyr - no właśnie standardy się zmieniły. Zresztą to nie prawda, że kiedyś grafika czy framerate się nie liczył. Wolf czy Quake miażdżyły w swoim czasie oprawą. Po prostu nikt nie miał lepszych punktów odniesienia.
Jak ktoś jednak porównuje to co było do tego co jest teraz no to faktycznie może mieć problem.
Ja tam szału nie widzę, czyli next gen to ładniejsze liście i cienie? Jeżeli to ma mnie kosztować dużo pieniędzy na nowy komputer czy konsolę to dziękuję postoję. Wiedziałem, że ten next-gen to jedna wielka ściema. A sam krajzis jaj nie urywa. Prawdę mówiąc dwójka wygląda bardzo podobnie, a i BF3 jest w tej samej lidze.