Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Gry wychodzące poza ekran

24.11.2012 13:28
Ambitny Łoś
1
Ambitny Łoś
192
Cthulhu

Seria Assassin's Creed taka jest - komiksy, facebookowa gra, strona acinitiates.com rozszerzały świat gier, a czytając je, nawet wiedziało się więcej o tym czego spodziewać się w AC3 niż osoby tylko grające w główne gry.

Drugim przykładem jest The Secret World i jego ARG. To co czytaliśmy przed premierą gry (zagadki, dokumenty itp.) też rozszerzało fabułę gry. Ciekawym odczuciem było też zobaczyć w grze to co parę lat wcześniej opisywały tylko fikcyjne listy. :)

24.11.2012 15:17
2
odpowiedz
zanonimizowany879063
36
Konsul

Zgoda (co do AC, bo w TSW nie grałem), ale mam wrażenie, że było to bardziej na zasadzie odkrywania dodatkowych smaczków dzięki znajomości elementów dodatkowych. Miałem jednak na myśli sprzęgnięcie nieco silniejsze: grę w której to, co wyczytamy w powieści fabularnej ma realne (czynne) zastosowanie, albo grę, która już w swoich założeniach zakłada, że gramy czytając niemal jednocześnie książkę papierową. No bo w AC można było swobodnie grać we wszystkie części i przejść je na 100% (łącznie ze wszystkimi znajdźkami) bez znajomości tego co poza ekranem.

26.11.2012 12:28
3
odpowiedz
Sycho141
41
Pretorianin

Przypomniał mi się jakiś stary polski film przygodowy, który kiedyś oglądałem i była tam zagadka z kartką, na której był cytat i ciąg liczb. Bohaterowie musieli odgadnąć tytuł książki po cytacie, a potem znaleźć odpowiednią stronę i wyraz według tych liczb. Powiem szczerze, że coś takiego bardzo by mi się podobało w rpgu i jakby można było w ten sposób odnaleźć rzadką zbroję to gra na pewno by na tym zyskała, ale dawanie fizycznych nagród za coś takiego to już lekka przesada...

gameplay.pl Gry wychodzące poza ekran