Co Assassin's Creed III zyskał na PC? – film o pecetowej wersji gry po polsku
To TXAA robi sporą różnicę. Zawsze zastanawiałem się, czy da się zlikwidować te efekty, bo występują w wielu grach. To jest technologia tylko nvidii?
@Barthez x
txaa to technologia nvidii i zaimplementowana ja tylko do najnowszej serii kart tj 6XXX. pewnie starsze modele bez problemu by ja obsluzyly ale wiadomo ze jakos trzeba zachecic do kupna. podobne efekty daje fxaa i jest dostepne na starszych kartach a amd oferuje mlaa, ktore daje niemal identyczne efekty jak fxaa. chyba byl nawet o tym kiedys news na golu.
TXAA robi naprawdę sporą różnice, bo nie chodzi o jakość AA, ale o jakość AA w ruchu na elementach jej wymagających, po prostu trzeba to zobaczyć w grach aby wiedzieć jak sporo to zmienia.
FXAA działa na wszystkich kartach z serii 4xx, 500 i 6xx i efekt działania jest niemal identyczny.
Teselacja to wciąż tylko ciekawostka, a pomysleć że już stareńki Radeon 9200 (akurat taki model posiadałem) tym się szczycił.
AMD ma odpowiednik TXAA i dziala rownie dobrze, wiec akurat bym sie nie zachwycal tak tym finczerem.
Co bym złego nie powiedział o korporacjach, Nvidia wie jak sprzedać swój produkt i robi to wyśmienicie, zresztą akurat do zielonych nic nie mam, bo jak na razie dostarczają dobre produkty za rozsądną cenę i to od wielu wielu lat, oby tak dalej :)
Teselacja nie jest bajerem, dobrze użyta robi kolosalną różnicę, TXAA to nie FXAA i różnica jest zauważalna, szczególnie jeśli chodzi o krawędzie znajdujące się w oddali. Niestety ma to swoją cenę, wymagania TXAA są sporo wyższe niż FXAA.
FXAA - to w ogóle jest tanie aa w ogólnym rozrachunku, wygląda jak kupa i zawsze omijam, czy to z poziomu sterowników, czy też w opcjach gry, rozmywa obraz totalnie dając "niby aa" - najlepiej samemu sobie ustawić zadowalający poziom aa przy pomocy panelu czy też inspectora, tak samo odnośnie anizotropii, ciągle defaultem na pc jest x4 na wysokich ustawieniach - ja pytam wtf ? ? ?