Circuit of the Americas
Najważniejsze informacje:
http://www.formula1.com/races/in_detail/united_states_882/
http://www.f1ultra.pl/index.php/weekend-gp/133550-gp-usa-12-przewodnik-kibica.html
Pogoda: http://www.myweather2.com/Motor-Racing/United-States-Of-America/Circuit-Of-The-Americas.aspx
OPONY: Mieszanki Pirelli na wyścig: pośrednia i twarda
STREFA DRS:http://www.f1wm.pl/php/news_id-27904.html
Klasyfikacja kierowców 2012:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/driverstandings.php?season=2012
Klasyfikacja konstruktorów 2012:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/constructorstandings.php?season=2012
Harmonogram: http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/ramowka.php
1. Trening 16.11 16.00
2. Trening 16.11 20.00
3. Trening: 17.11 16.00
Kwalifikacje: 17.11 19.00
Wyścig: 18.11 20.00
Kalendarz wyścigów 2012:
1. Grand Prix Australii
Data: 18 marca | Tor: Albert Park (5,303 km x 58 okr.)
Pole position: L. Hamilton | Zwycięzca: J. Button
2. Grand Prix Malezji
Data: 25 marca | Tor: Sepang (5,543 km x 56 okr.)
Pole position: L. Hamilton | Zwycięzca: F. Alonso
3. Grand Prix Chin
Data: 15 kwietnia | Tor: Shanghai (5,451 km x 56 okr.)
Pole position: N. Rosberg | Zwycięzca: N. Rosberg
4. Grand Prix Bahrajnu
Data: 22 kwietnia | Tor: Sakhir (6,299 km x 49 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
5. Grand Prix Hiszpanii
Data: 13 maja | Tor: Catalunya (4,655 km x 66 okr.)
Pole position: P. Maldonado | Zwycięzca: P. Maldonado
6. Grand Prix Monaco
Data: 27 maja | Tor: Monte Carlo (3,340 km x 78 okr.)
Pole position: M. Webber | Zwycięzca: M.Webber
7. Grand Prix Kanady
Data: 10 czerwca | Tor: Gilles Villeneuve (4,361 km x 70 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: L. Hamilton
8. Grand Prix Europy
Data: 24 czerwca | Tor: Valencia (5,419 km x 57 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: F. Alonso
9. Grand Prix W.Brytanii
Data: 08 lipca | Tor: Silverstone (5,891 km x 52 okr.)
Pole position: F. Alonso | Zwycięzca: M. Webber
10. Grand Prix Niemiec
Data: 22 lipca | Tor: Hockenheimring (4,574 km x 67 okr.)
Pole position: F. Alonso | Zwycięzca: F. Alonso
11. Grand Prix Węgier
Data: 29 lipca | Tor: Hungaroring (4,381 km x 70 okr.)
Pole position: L. Hamilton | Zwycięzca: L. Hamilton
12. Grand Prix Belgii
Data: 02 września | Tor: Spa-Francorchamps (7,004 km x 44 okr.)
Pole position: J. Button | Zwycięzca: J. Button
13. Grand Prix Włoch
Data: 09 września | Tor: Monza (5,793 km x 53 okr.)
Pole position: L. Hamilton | Zwycięzca: L. Hamilton
14. Grand Prix Singapuru
Data: 23 września | Tor: Marina Bay (5,073 km x 61 okr.)
Pole position: L. Hamilton | Zwycięzca: S. Vettel
15. Grand Prix Japonii
Data: 07 października | Tor: Suzuka (5,807 km x 53 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
16. Grand Prix Korei Płd.
Data: 14 października | Tor: Yeongam (5,615 km x 55 okr.)
Pole position: M. Webber | Zwycięzca: S. Vettel
17. Grand Prix Indii
Data: 28 października | Tor: Buddh (5,064 km x 60 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
18. Grand Prix Abu Zabi
Data: 04 listopada | Tor: Yas Marina (5,554 km x 55 okr.)
Pole position:L. Hamilton | Zwycięzca: K. Raikkonen
19. Grand Prix USA
Data: 18 listopada | Tor: Circuit of the Americas (5,500 km x 56 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
20. Grand Prix Brazylii
Data: 25 listopada | Tor: Interlagos (4,309 km x 71 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
Zespoły na rok 2012:
Red Bull Racing
1. Sebastian Vettel (GER)
2. Mark Webber (AUS)
/Sebastien Buemi (SUI)
Vodafone McLaren Mercedes
3. Lewis Hamilton (GBR)
4. Jenson Button (GBR)
/Gary Paffett (GBR)
Scuderia Ferrari Marlboro
5. Fernando Alonso (ESP)
6. Felipe Massa (BRA)
Mercedes AMG Petronas F1 Team
7. Michael Schumacher (GER)
8. Nico Rosberg (GER)
Lotus F1 Team
9. Kimi Raikkonen (FIN)
10. Romain Grosjean (FRA)
/Jerome d''''Ambrosio (BEL)
AT&T Williams
11. Bruno Senna (BRA)
12. Pastor Maldonado (WEN)
/Valtteri Bottas (FIN)
Sahara Force India F1 Team
14. Nico Hülkenberg (GER)
15. Paul di Resta (GBR)
/Jules Bianchi (FRA)
Sauber F1 Team
16. Kamui Kobayashi (JPN)
17. Sergio Perez (MEX)
/Esteban Gutierrez (MEX)
Scuderia Toro Rosso
18. Daniel Ricciardo (AUS)
19. Jean-Eric Vergne (ma kontrakt)
Caterham F1 Team
20. Heikki Kovalainen (FIN)
21. Witaly Petrov (RUS)
HRT F1 Team
22. Pedro de la Rosa (ESP)
23. Narain Karthikeyan (IND)
Marussia F1 Team
24. Timo Glock (GER)
25. Charles Pic (FRA)
Polecane strony:
http://sokolimokiem.tv/ [info PL]
http://www.f1wm.pl [info PL]
http://www.f1ultra.pl [info PL]
http://www.f1.v10.pl [info PL]
http://www.formula1.pl [info PL]
http://www.f1talks.pl/ [info PL]
http://f1zone.pl/ [info PL]
http://www.autosport.com [info ANG]
http://www.f1racing.net [info ANG]
http://en.espnf1.com/ [info ANG]
http://www.planet-f1.com [info ANG]
http://www.formula1.com [oficjalna strona F1 - ANG]
http://motorsport.nextgen-auto.com/?lang=en [info ANG]
http://www.racing-underground.com/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.f1zone.net/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.youtube.com/watch?v=5cMhCWTciWw&feature=player_embedded [ciekawostki]
Zmiany w sezonie 2012:
- obniżenie dopuszczalnej wysokości nosa bolidu
- określenie przez FIA dokładnej pozycji wydechu
- testy bolidów trakcie sezonu (3 dni na torze Mugello we Włoszech)
- przedsezonowe crash testy
- doprecyzowanie przepisów dotyczących obrony pozycji
- zmiana maksymalnej długości trwania wyścigu (2 godz. wyścigu bez przerw || 4 godz. wyścigu z przerwami)
- zmiany związane z samochodem bezpieczeństwa (kierowcy zdublowani będą mogli wyprzedzić safety car)
- zakaz ścinania zakrętów na treningach i kwalifikacjach
Transmisje odbywają się na Polsat/Polsat Sport Extra/Ipla oraz innych zagranicznych kanałach
Tu można znaleźć streaming treningów, kwalifikacji oraz GP:
http://soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport
Poprzednia część: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12396409&N=1#ostatni
Będzie startował z Pole Position?
Trochę o tym rajdzie zaofftopuję - ciężko teraz cokolwiek powiedzieć o jego umiejętnościach, bo ten Citroen C4, którym śmiga byle czym nie jest. Próżno też szukać głośnych nazwisk, aby ocenić jak sobie teraz Kubek radzi na tle tej prawdziwej czołówki. Wprawdzie jemu nie zależy teraz na wynikach... no ale wiadomo, że jak ściga się z półogórkami w najlepszym swego czasu samochodzie WRC to ciężko wyciągać z tego jakieś daleko idące wnioski. Nie ma się co tym interesować na razie - jak zacznie rywalizować z kimś na poziomie (czy to w rajdach, czy to w F1) to będzie można się czymś jarać, bądź nie.
A wracając do tematu - trzeba sobie zorganizować jakoś te parę godzin, gdy wyścig będzie trwał na żywo w taki sposób żeby nie dowiedzieć się za wcześnie wyników... a potem obejrzeć sobie wyścig z odtworzenia ;) Podejrzewam, że po tym wyścigu Vettel będzie już pewny mistrza - tor jest kręty, liczyć się będzie trakcja w zakrętach - a w tym najlepszy jest obecnie Red Bull. Alonso straci kilka punktów, a w Brazylii raczej nie będzie takiego cudu, że wygra, a Red Bulle zgubią punkty - tudzież po prostu jeden z Red Bulli albo McLarenów nie dojedzie przed Fernando i nie zabierze mu 25 punktów.
Mastah ==> Hamiltom wyzywał od Białasów, więc Kubek będzie z zerowej linii startować. Obok Tilke.
Jeszcze się dobrze weekend wyścigowy nie zaczął a już dwóch kierowców zginęło na Macau...
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20351833
to myślę, że co do Roberta jest na razie jasność w temacie.
To tam ścigają się też na motocyklach? 0_o Myślałem, że takie cykle odbywają się na tradycyjnych torach z poboczami.
Zarąbiste. Baumgartner to przy nich całkiem normalny gość. Widok z 4:01 - wowowow,
A jak się to wszystko ma do wyścigu F1 w Austin? :P
Tą trasą przejechał się parę lat temu Valentino Rossi (w tempie 'krajoznawczym') i powiedział, że cieszy się, że nie ma jej już w kalendarzu MotoGP :)
zainteresowanym polecam TT3D: Closer to the Edge http://www.imdb.com/title/tt1698010/
jest tam wywiad z panem z 4:01 :) do dziś są jeszcze ślady na krawężniku... chociaż to i tak nic przy roku 2003 http://www.youtube.com/watch?v=gQcXO5c-cCI
a sam tor zabrał już 293 śmiałków...
MaxF1 -> ma się to tak samo do COTA jak Kubica, no i milo pogadać o ciekawszej części motosportu niż F1 ;)
Ciekawe jak jutro i w niedzielę będzie z frekwencją, bo podczas FP1 trybuny świeciły pustkami. Swoją drogą niezła dominacja Vettela... 1,4 i 0,7 sekundy nad drugim.
Dobrze chociaż, że w drugim treningu Alonso coś pokazał... Ale 0.7 do Vettela przy jednoczesnej jeździe za Webberem może się skończyć źle. Bardzo źle. Ja tam mówię, że już jest pozamiatane.
Vettel może skończyć na pierwszym zakręcie ;) Ktos nie wyczuje punktu hamowania i poleci na RBR'a. Może Grosjean?:D
Ciekawe jak jutro i w niedzielę będzie z frekwencją, bo podczas FP1 trybuny świeciły pustkami
Nie jest to specjalnie dziwne, mają tam swoje, ciekawsze serie.
Ciekawe jak jutro i w niedzielę będzie z frekwencją, bo podczas FP1 trybuny świeciły pustkami
Frekwencja będzie stuprocentowa, przynajmniej na papierze, bo bilety były wyprzedane już w sierpniu. Inna sprawa, że w najtańszej wersji karnet na cały weekend kosztował 155$ - kto interesował się wyjazdem lub był na GP gdzieś w Europie w tym roku, ten wie, że ta kwota to śmiech na sali.
W trakcie weekendu wyścigowego na torze w Austin, największe kontrowersje budził kask Lewisa Hamiltona. Na hełmie Brytyjczyka znalazł się skrót H.A.M, który według niektórych osób, w amerykańskim slangu oznacza „Hard as a motherf****r”. Rzecznik zespołu McLaren podał wczoraj do informacji, iż ten napis został za obustronną zgodą zaklejony taśmą na resztę weekendu.
Podacie ziomki jakiegoś dobrego streama?
Transmisja "na żywo" do obejrzenia tylko na Polsacie Sport Extra o godzinie 20:00.
Świetnie.
Poki co zajebisty wyscig, zajebisty tor. W zasadzie to jak deszczowy, jak patrze jak oni sie slizgaja :)
go ham & rai !!!
Co teraz zrobił z Hulkiem to miazga, nikt by się nie odważył na taki manewr w takim miejscu.
Massa? Nie poznaje goscia. Jedzie jak za najlepszych czasow
edit: choc Lotusy cos traca tempo...
Hamilton przedłużył szanse Alonso. Jak Ferrari się zepnie i trafi z ustawieniami to może być niezłe, ale musza pojechać na 120%. Czerwoni wycisnęli z tego GP wszystko co mogli, bardzo dobry Massa (!), który miło zaskoczył chyba wszystkich.
Sam tor wypadł ciekawie, ma 2-3 miejsca gdzie można wyprzedzać bez ryzyka, choć Kimas dzisiaj pokazał, że można wyprzedzać wszędzie :D
EDIT
Fajny patent z kapeluszami :D
Świetny wyścig, brawo, wreszcie udany tor od Hermana
Swietny, swietny, swietny tor! Jakże inny, ciekawy w odróżnieniu od powstajacych jak grzyby po deszczu, meczacych tilkodromow.
Wyscig rewelacyjny, ciesze sie ze zwyciestwa Lewisa i jednoczesnie jestem zawiedziony, ze Lotusowi zabraklo pary na walke w koncowce.
Edit: CO? To Tilke projektowal? Unbelievable
Trzeba przyznać, że powrót F1 do USA wypadł bardzo dobrze. Tor jest ciekawy i taki też był wyścig. Walka o zwycięstwo i najszybsze okrążenie dostarczyła sporo emocji. Zabawny motyw zrobili z tymi kapeluszami od Pirelli. Dramatycznie słabo pokazał się Mercedes. Mam nadzieję, że się poprawią w przyszłym sezonie, bo szkoda żeby taki kierowca jak Lewis marnował się w słabym bolidzie.
Brawo Karthikeyan, wywalczył zasłużone zwycięstwo dla Hamiltona ;)
Forza Fernando, jakieś szanse jeszcze są.
[35] -> "boskiemu" Hermanowi pomagał mistrz świata motocyklowych 500 Kevin Schwantz i to mogło zaważyć.
W Brazylii deszcz i Alonso ma duże szanse na trzeci tytuł mistrza.
Miazga. Dopiero dziś komentuję, bo wczoraj padłem do wyra z miejsca.
Baaaardzo ciekawy tor, świetne manewry, fajne ujęcia z helikopterów.
Na początku spory chaos operatorów kamer (przeskakiwanie z odbywającej się właśnie akcji na rzecz pokazu jadącej kolumny pojazdów).
Szkoda Webbera, ale pomogło to Fernando. Szkoda, że Ferka tak straciła do RB, bo można było jeszcze zmniejszyć różnicę punktową, a tak na 95% Vettel będzie mistrzem :/
Samą "koronację" obejrzę sobie dziś ze zrzutu już, bo nie dałem rady. Widzę, że zaspojlerowałem sobie kapelusze :/
Edit:
No i czarny szeryf w Teksasie :D
http://rajdy.autoklub.pl/news/kubica-daleko-w-przodzie,46024
Wg. mnie Kubica mógłby walczyć z powodzeniem o podium w rundach asfaltowych w WRC.
W sumie nie jego wina była... Szkoda dalekiej pozycji Alonso :/
Oby jutro popadało i Vettela zmietli z ruchu drogowego.
Za późno na łzy, Lewis. :(
Oby LH jutro wygrał, Alonso może wskoczyć na podium, a Ventyl niech się ślizga na końcu stawki.
Jeśli deszcz to... No właśnie, zapomnieliście o nim:)
SZUMI!! GO MAJKEL!!
To jego ostatnie GP w życiu. Należy mu się. Drugi Ferdek, a Vettel na bandzie:D
Szumi już wygrał prawie wszystko co miał do wygrania kilka lat temu, jutro mógłby znokautować Rosberga i Ventyla, a nie mieszać się do walki o pierwsze miejsca.
HAHA, TAK JEST!
Bieber out. :D
Vettel ma teraz test życia. Tylko czy uszkodzony bolid da mu jakieś szanse?
Tak czy siak, są emocje ;)
Hy hy :) ciekawe jak to sie skonczy :)
Massa jest geniuszem jako drugi kierowca. Alonso ma dzis plecy :)
Massa w końcu się odblokował - bardzo dobrze.
Webber. :D
Deszcz. Bosko.
SC... Hmm z jednej strony źle, z drugiej dobrze. Można skasować Vettela hyhy ;)
Zastanawiam się jakim cudem ten jego bolid jeszcze jedzie. Kiedyś to szczęście musi się wyczerpać, no bez jaj.
"No i jeeeeest slynna noga Christiana Hornera, o ktorej Panstwu mowilem".
Borowczyk wlasnie przeszedl sam siebie. Absolutny mistrz.
Uuuuu Znów Vettel Mistrzem
Dla mnie man of the race to Massa. Co ten koleś odstawia na koniec sezonu to masakra. To jest ten Massa z wicemistrzowskiego sezonu, ale mający trochę gorszy bolid ;)
http://www.nooooooooooooooo.com/
NIEEE!!!!!!!!
Człowiek fenomen to dla mnie Massa. Fenomenalna II część sezonu.
+ Massa potwierdza jak inteligentym jest kierowca
+ ogolnie wyscig, zmienne warunki pogodowe
+ Biebier, ktory wytrzymal napiecie
+ nareszcie ostatni wyscig Oszus.... Schumachera
+ szybkosc hamiltona
+ solidny Button
- Justin Biebier mistrzem F1
- pech Hamiltona
- idiotyczna kara dla Hulkenberga
- koniec sezonu, niestety...
++++++++++++ Felipe Jesteś bogiem (!), genialna jazda zespołowa, te łzy.
+++ Fernando...zrobiłeś co się dało...
++ Kimi już chciał jechać chyba na jakiś bankiecik ^^
+ Nico ładnie jechał, i podjął się planu przepuszczenia Fernando więc - in plus.
+ Webber który nic nie ogarniał.
+ Wyścig super, nie ma co tamto, napięcie było do końca.
+ Caterham dał radę.
+/- Senna kurna jak już rozwalasz to porządnie ! Nie wiem jakim cudem temu chłopczykowi się nic nie stało.
+/- Dżenson wszystko było w twoich rękach, mogłeś na przykład zjechać po nowe oponki ;(
--------------------------- Maurycy i Andrej sp.z.o.o, nikt tak nie umie smarować jak oni.
------------- Ta dziewczynka znowu, dlaczego? Dlaczego? Dlaczego? Dlaczego? Dlaczego?
--- Szumi misiu, wspaniale oddałeś pozycje. Ależ była walka ! Te pościgi ! Te wybuchy !
I do plusow warto dopisac Kimiego, moze niekoniecznie za dzisiejsza akcje, ale ukonczyl kazdy wyscig w tym sezonie a punktow nie bylo tylko w 1 GP. Fenomenalna forma, dajcie mu Ferrari, Alonso bedzie gral role Massy a Vettel bil sie o wicemistrzostwo.
Kimi doskonale wiedział co robi ;)
“I went off at the last corner on lap 52 as I couldn’t see well with my visor being dirty and fogged up. Where I went off you can get back on the track by going through the support race pitlane, but you have to go through a gate. I know this as I did the same thing in 2001 and the gate was open that year. Somebody closed it this time. Next year I’ll make sure it’s open again…”
a jeszcze zabawniejsze jest to:
Lopez admitted there was some truth to reports about Finn Raikkonen’s unpaid points bonus money.
“It’s been resolved,” he said. “We just didn’t expect him to get so many points, so it’s been quite expensive for us. We have agreed to a new payment system.
Vettel się skarży na wiele prób nieczystych zagrań ze strony przeciwników, LOL.
Kimi jest najlepszy, najpierw "yeah, yeah, yeah, i do it all the time!", teraz to :D
Jeżeli to prawda, to niech koniki złożą do cholery odwołanie....
http://eurosport.onet.pl/f1/f1-sebastian-vettel-moze-stracic-tytul-mistrza-swi,1,5317412,wiadomosc.html
był w przeszłości podobny przypadek pozytywnie rozpatrzony?
sikham --> musisz mi odświeżyć pamięć, bo nie kojarzę do czego nawiązujesz :)
[84] Ciężki temat, nie widać dokładnie gdzie się kończy strefa objęta żółtymi flagami. Jest w zakrętach 1-3, ale w czwórce już jest zielono. Nie wiadomo w którym miejscu prostej jeszcze obowiązywała żółta flaga, a tym samym czy Vettel rozpoczął wyprzedzanie pod flagami czy już za. Nie podejmuję się oceniać, z filmiku za mało wynika.
strefa z zoltymi flagami logicznie mowiac powinna sie konczyc gdy bedzie ich odwolanie, czyli zielone flagi... tak przynajmniej byloby logicznie.
ja tam zielonych nie widze
http://www.trf1.net/files/malezya_gp_paz__87__717950491.jpg
Dessloch a w 23 sek filmiku jaki jest kolor ?
Vettel na tym filmiku łamie przepis. Ja bym się kłócił przy tym zielonym stole, ale ewentualny puchar oddał na aukcje charytatywne ;)
Sikham cokolwiek jest w 23 jest nieistotne, bo jest po manewrze.
Ja wczesniej nic nie widzialem, ale ja jestem w pol slepy stad stwierdzilem pytajac
nie ty stwierdziłeś ze nie widzisz tam zielonych flag, a są...
a apelacji raczej nie będzie, przynajmniej tak może wynikać z tweetera Alonso : No tengo milagros, Yo hago de las leyes correctas mis milagros.
To była żółta. Jeśli się nie mylę żółto-czerwone światło nie mruga, tylko pali się non stop.
Podczas wyścigu była jeszcze jedna kontrowersja:
http://www1.skysports.com/formula1/video/12870/8282348
Sretel szmetel... Frajer, cienias i noob. Czepiał się ogórka, a sam wywija lepsze numery
[97] dla mnie pogrążył się tym: Wielu rywali próbowało nieczystych zagrań - rzeczy, które z naszego punktu widzenia przekraczały granice.
to ma być mistrz ? dobrze że mu mikrofon nie działał na końcu i nie słyszeliśmy tego śmiesznego darcia ryja... z paluchem niestety nie dało się nic zrobić...
zamiast wyzywać innych powinien podziękować Kimiemu że jest tak dobrym kierowca i nie skosił go na t4, a kontakt z Senna to wyłącznie jego wina bo biber nie umie jeździć 2w, Senna miał się rozpłynąć w powietrzu ? fuks nad fukse ze skończył ten wyścig inni po takich crashach zamiatali by swój bolid miotełka...
Odrzucił DTM - trochę szkoda, bo chętnie tam zobaczyłbym Polaka, a tym bardziej Kubicę. Seria wraca na dobre tory... Może zobaczył, że znowu BMW i zrezygnował;]
Seria GT - dla mnie nigdy nie była pasjonująca, jakoś niespecjalnie trawiłem wyścigi tych aut... ale może teraz przekonałbym się. Może zasiadłby za kierownicą czerwonej Ferrarki! Szanse są spore, ze Robert wystartuje.
WTCC - seria przeżywa słabsze momenty... dla Kubicy może i lepiej, bo mógłby wygrywać;] Ale myślę, że prędzej pokazałby się okazjonalnie w paru wyścigach. Szanse mniejsze niż GT.
Rajdy - dwu-trzyletni projekt... tutaj chyba jednak są największe szanse. Posiedzi pewnie ze dwa lata w jakiejś profesjonalnej ekipie, pojeździ z różnym skutkiem... Czekamy na występ w Monte Carlo, zobaczymy co pokaże:)
F1 - odległa perspektywa... trzeba się pogodzić, że może 2015, jeśli w ogóle. Cóż.
http://www.facebook.com/SokolimOkiem?ref=stream
Autosport: zdaniem FIA manewr był legalny, Vettel wyprzedził Vergne'a po minięciu posterunku sędziowskiego z zieloną flagą.
Moim zdaniem w momencie wyprzedzania Kobayashiego nie było żółtej flagi, a żółto-czerwona. Zwróćcie uwagę na 2 rzeczy:
- jak jest żółta flaga, światło sygnalizacyjne mruga, jak to było widać kilka zakrętów wcześniej, żółto-czerwone pali się stałym światłem
- w momencie żółtej flagi na kierownicy każdego kierowcy zapala się kontrolka, w przypadku Red Bulla są to 2 zółte diody po obu stronach wyświetlacza (przykład w 5:00). Dodatkowo w momencie wjechania w strefę żółtej flagi na lewym LCD pojawia się na chwilę napis "FLAG". W materiale tego nie widać, ale przy okazji innych wyścigów i sytuacji można było to zaobserwować. Podczas wyprzedzania Kamui tej sygnalizacji nie było.
Dziwi mnie tylko że Alan nie zwrócił na to wszystko uwagi :)
kobayashiemu nie mial jak oddac miejsca... ponoc to tez wazny czynnik byl przy podejmowaniu decyzji.
Obejrzałem teraz jeszcze raz wyprzedzanie Vergne'a, zwracając uwagę na światła na kierownicy o których pisałem w poprzednim poście. Zgasły dopiero po manewrze, więc za to powinno być drive through. Z drugiej strony w tamtym momencie nikt nie miał żadnych ale, z trzeciej jak niby Toro Rosso miałoby składać protest przeciwko Red Bullowi, a z czwartej Ferrari się zainteresowało tym dopiero po wyścigu. Czeski film :)
"Sokolim Okiem TV
Autosport Awards, Vettel o nocy po zdobyciu mistrzostwa: Noc była długa, bardzo dobrze się bawiłem. Jakoś trafiłem do hotelu, po drodze prosiłem kierowcę, żeby jechał wolniej. Kiedy się położyłem, wszystko zaczęło się kręcić i musiałem zestawić nogę z łóżka na podłogę. Rano postanowiłem pójść na siłownię, żeby pozbyć się pewnych płynów z organizmu. Widziałem tam kilku ludzi z McLarena, ale Jensona [Buttona] nie było, pewnie jeszcze imprezował. Chciałem sprawić wrażenie, że szykuję się już do sezonu 2013, ale tak naprawdę nigdy nie czułem się tak źle!"
Chyba chłopina pierwszy raz na kacu :D
Ja bym powiedział że przerażające.Dlaczego instruktor nie ma pedału hamulca po swojej stronie? Ciekawe czy to norma w Szwajcarii.
Byłoby przerażające gdyby nie było ustawione od A do Z :) Swoje sprzęgło i hamulec instruktorzy pewnie mają, tyle że tej megance bardzo daleko do typowej L-ki ;)
Wygrał z Kristensenem? Spoko :)
BTW miejscówa naprawdę kiepska - na trybunch pustki, hulał wiatr
Groszek zostaje Lotusie na sezon 2013. :)
Niech zacznie w końcu ścigać się z klasą, jak na tak szybkiego i utalentowanego kierowcę przystało.
Tia, jasne... W pierwszym podejściu cholernie wolny, w drugim samobójca (i nie tylko).
Trzecie = świetny gość? Daj spokój, Perez i Maldonado więcej pokazali w poprzednim roku niż on.
A ja licze na Pereza w nadchodzącym sezonie. Zobaczycie, że zdobędzie więcej pkt niż Button.
Legrooch, z tym Maldonaldo to przywaliłeś. Sorry, jak dla mnie to jeden jest warty drugiego, a wskazywanie, że Pastor był w całym sezonie szybszy i lepszy, bo wygrał jeden wyścig, gdy opony miały jeszcze największy wpływ na formę samochodu - to niezręczność. :P
Plz, napisz mi gdzie stwierdziłem, że Romek to świetny gość
@up Button ma takie wywiady ostatnio, że jedyne co pozostaje, to kibicować Perezowi. Niech sprowadzi Guzika na ziemię
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vNKynA5ljwY
Włączam - oglądam - meh, takie sobie, zwykłe podsumowanie. I wtedy pojawia się Kimi...
Starają się nawiązać do RTLa i nieźle im to wyszło. Za mało jedynie ostrych kawałków.
szczupasia
Odpowiadam na zeszłoroczny post, ale co tam.
Chcesz powiedzieć, że Buttona ma sprowadzić na ziemię Perez? Ten sam, który mówi o zdobyciu mistrzostwa w pierwszym sezonie w McLarenie?
Button po prostu ostatnimi czasy, zamiast zabrać się do roboty, w wywiadach nagminnie narzekał na to jaki samochód był zły, ustawiony pod LH, zamiast pod niego (czytaj: nie jego wina, że w sezonie 2012 nie prezentował się tak, jak byłemu mistrzowi świata przystoi). A teraz jest liderem zespołu i w ogóle, "zobaczycie na co mnie stać w 2013"! To się okaże, po co kłapać jęzorem...
Weź pod uwagę też wypowiedzi zawarte w tym newsie:
http://www.f1wm.pl/php/news_id-27095.html
Perez zresztą też jest złotousty. Liczę, że tegoroczny sezon zweryfikuje chociaż część z tych wielu odważnie rzucanych w eter przez jednego i drugiego wypowiedzi.
Natomiast w 2013 roku wszystko wskazuje na to, że na Polszmacie zamiast F1 będziemy oglądać DTM a liczba specjalistów od tej niemieckiej serii zwiększy się nagle z kilkuset sztuk do kilku milionów :D
Super wątek:) prośba, zaktualizujcie kalendarz nadchodzący sezon na 2013:), a do stron polecanych dodałbym jeszcze http://www.autoklub.pl/
Dokładnie to czego można było się spodziewać, nie rewolucja a ewolucja. Myślę że wszystkie tegoroczne bolidy będą bardzo podobne do tych z 2012 - zmiany regulaminowe jeżeli chodzi o konstrukcję bolidów prawie żadne, co niektórzy mogą co najwyżej skorzystać z okazji "wygładzenia" garbów na nosach.
No właśnie tych garbów miało nie być, ze względu na fanów (co jak na F1 jest bardzo dziwne, że bierze się ich zdanie pod uwagę). No i jak widać nic z tego.
Jakoś za specjalnie nie czekam na prezentacje w tym roku, jak grish napisał będzie to kosmetyka. Za to prezentacji 2014 zdecydowanie nie mogę się doczekać ;)
"Why haven't you changed the nose? We haven't changed it yet". Także spoko, może się to jeszcze zmienić. Liczę na to, że nie chcieli od razu wszystkiego pokazać, zwłaszcza, że mają pasywny DRS i nos pewnie będzie dość istotny.
Zobaczymy jak inni podejdą do tego elementu, mnie ciekawi zwłaszcza McLaren. Ferrari ponoć ma nie mieć garba.
Porównałem sobie widok z boku na zeszłoroczny i nowy bolid i poza kilkoma detalami przedniego i minimalną zmianą w pionowych elementach tylnego skrzydła nie widzę żadnych różnic. Co do garbów, zostało to regulaminie określone mianem "zespoły mają pozwolenie na stosowanie "pustych paneli" nad tym obszarem, których kształt jest ściśle określony przez regulamin. W oryginale brzmi to: to mask the step in the car's nose (thought unattractive by many), teams are now allowed to place a non-structural 'vanity panel' over this area, the shape of which is strictly controlled by the regulations.. Jeśli dobrze to sobie przetłumaczyłem, to można w tym roku zakryć schodek na nosie zwykłym deklem o określonym kształcie, jednak nie jest to wymagane, w tej kwestii dano wolną rękę.
James Allison potwierdził że zespół nie planuje zamontowania panelu maskującego, który został dozwolony w tym roku, by zespoły mogły ukryć schodkowe nosy. Jako że część nie daje żadnego zysku w osiągach, a dodaje wagę, uważa on, że nie ma korzyści z jego zastosowania.
„Jest jedna zasada, która daje nam możliwość zmiany, gdyż możemy zamontować panel maskujący na górnej części nosa, by uniknąć schodka, który pojawił się w 2012 roku. Jednakże taki panel dodaje kilka gramów, więc będziemy z nim jeździć tylko w momencie, gdy będzie dawał jakieś korzyści w osiągach”.
Miało nie być w tym sezonie tego pokracznego nosa
nie miało tylko może nie być ;)
Szkoda tego Totala, o którym w zeszłym roku gadaliśmy. Teraz bardziej przeszkadza niż wtedy.
A kierownica Kimasa mistrz :)
Czas na McLarena; start za 6 minut:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SXlbiqVZ4Q8
Stefano Domenicali przyznał, że projektanci zastosowali kilka ekstremalnych rozwiązań, aby móc rywalizować z Red Bullem. „Czekamy aż Red Bull oprotestuje nasze tylne zawieszenie” – powiedziała jedna z osób pracujących w zespole.
http://f1wm.pl/php/news_id-28456.html
http://rajdy.autoklub.pl/news/citroen-potwierdzil-kubice,47701
Kubica w WRC2 za kierownicą Citroena DS3 RRC.
No wiesz, Loeb zdobył pierwszy tytuł w wieku 30 lat. ;-)
Za to jestem ciekaw, jaką wymówkę wymyśli Kościuszko, jak Robert będzie go przeganiać :)
... tymczasem w TVN eksperci od Formuły pierwszej oświadczyli, że Kubica pojedzie w rajdzie na wyspach... karaibskich :D
Who cares? :-)
Lepsza wiadomość to że rallycross wraca do Polski :) może kogoś to zainteresuje http://rallycrosscup.pl/ http://www.youtube.com/watch?v=FXyc-opL4S0 - dyscyplina 1835815830 razy ciekawsza od rajdów czy zwykłych wyścigach
Who cares? :-)
No właśnie wszyscy w tym wątku, bo to wątek o formule a nie o rallycrosie.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=c-bY2AVMt40
heh, Kimi - "instruktor" w swoim stylu :)
No nieźle, zapowiada się, że RBR będzie rządził od samego początku sezonu. Coś słabo w treningach wypadły McLareny i fatalnie Caterhamy. Kto wstaje jutro o siódmej na kwalifikacje? :D
Ja wstaje na 100%, mam niezawodny 2,5 letni budzik, który się aktywuje punkt 7 :)
Ja pewnie wstanę jeśli będą jakieś streamy (będą prawda? :P), bo jestem od jakiegoś czasu bez tv.
Pobudka obowiązkowa :) I tak idę do pracy na 9, więc wstanę raptem pół godziny wcześniej niż zazwyczaj :P
Tak są streamy. 1 trening oglądałem na SkySports po włosku :D, 2 już po polsku z Borówą i jakimś kolesiem co udawał, że się zna.
Tak w ogóle masakra będzie z rozróżnieniem kierowców Mercedesa. Nawet sam realizator się pomylił gdy z toru wyleciał Hamilton pod koniec drugiego treningu - raz tablica "Hamilton", po chwili "Rosberg"...
Jak już kiedyś powiedziałem: Vettel to drugi Schumacher, jestem niemal pewien, że zdobędzie 4x z rzędu tytuł....
McLaren wtf?
F1 WKOŃCU!!
Boze i św Krzysztofie byleby płaczek nie zostal mistrzem 4 raz z rzędu...
Oczywiscie jak co roku z rana zrywam sie na Australie!