Recenzja gry Football Manager 2013 - powrót króla!
Niestety silnik meczowy to jakaś kpina i nie zgodzę się z autorem recenzji - większość bramek po wrzutkach/dośrodkowaniach w pole karne, pozostała część to bramki po stałych fragmentach i strzałach z dystansu i ewentualnie dobitkach. Cokolwiek byśmy nie zmieniali w taktyce, pozostaje nieodparte wrażenie że gra symuluje wynik "z góry", a my dostajemy tylko bramki według w/w schematu. Duży minus dla SI w tym roku.
@DarthRadeX -> Szczerze mówiąc nie spotkałem się z problemem o którym piszesz. Pomijając fakt, że wymieniłeś praktycznie wszystkie możliwe sposoby rozegrania akcji zakończonej bramką (no może poza tiki taką w stylu Barcy;)), to w trakcie gry nie zauważyłem aby zawodnicy mieli problemy z realizacja zmienionych w trakcie meczu założeń taktycznych. Inna sprawa, że od kiedy pamiętam preferuję grę skrzydłami.
Zwróć też uwagę, że w tym roku wprowadzono jeden dodatkowy sposób oglądania skrótów meczu - "kluczowe" wyświetla już faktycznie tylko kluczowe akcje dla całego spotkania, aby zobaczyć nieco więcej piłki w wykonaniu swoich kopaczy trzeba dać "rozszerzone" i wtedy już widać, że akcje prowadzone są w różny sposób.
Mnie się ten nowy FM nie podoba, silnik meczowy do poprawy, albo nawet wymiany :/
Bramki po skrzydłach to 90%, to chore: http://www.youtube.com/watch?v=rVwJ4kdWZzk
Pomijając fakt, że wymieniłeś praktycznie wszystkie możliwe sposoby rozegrania akcji zakończonej bramką (no może poza tiki taką w stylu Barcy;)), to w trakcie gry nie zauważyłem aby zawodnicy mieli problemy z realizacja zmienionych w trakcie meczu założeń taktycznych. Inna sprawa, że od kiedy pamiętam preferuję grę skrzydłami.
Tak ja jak najbardziej rozumiem zdobywanie bramek po wrzutkach czy wolnych, ale nie z taką częstotliwością i tego się czepiam - zresztą nie tylko ja. Bardzo mały tu procent bramek po składnej akcji środkiem boiska, zakończonej strzałem w okolicach 11stki przeciwnika, tak jak w realnym futbolu.
Zwróć też uwagę, że w tym roku wprowadzono jeden dodatkowy sposób oglądania skrótów meczu - "kluczowe" wyświetla już faktycznie tylko kluczowe akcje dla całego spotkania, aby zobaczyć nieco więcej piłki w wykonaniu swoich kopaczy trzeba dać "rozszerzone" i wtedy już widać, że akcje prowadzone są w różny sposób.
Rozumiem, ale mi o sposób zdobywania bramek chodzi.
Zwróć też uwagę, że w tym roku wprowadzono jeden dodatkowy sposób oglądania skrótów meczu - "kluczowe" wyświetla już faktycznie tylko kluczowe akcje dla całego spotkania, aby zobaczyć nieco więcej piłki w wykonaniu swoich kopaczy trzeba dać "rozszerzone" i wtedy już widać, że akcje prowadzone są w różny sposób.
ee.. nie było tego od kilku lat? Odkąd pamiętam było "rozszerzone" skróty i "kluczowe".
Gra wyrzuca mnie za kazdym razem gdy probuje porozmawiac z zawodnikiem. Smiech na sali. Specjalnie czekalem pare dni od premiery zeby tak powazne bledy byly zalatane. Trzeba bylo poczekac ze 2-3 miesiace...
Obecnie dla mnie gra jest niegrywalna bo rozmowa z zawodnikiem to bardzo wazny element rozgrywki.
Kolejny pokaz "profesjonalizmu" na GOLu:
- tryb Classic dla starszych fanów serii? O.o tryb dla niedzielnych graczy którzy nie mają czasu aby zajmować się każdym aspektem FMa
- dodano szczegółowy tryb podglądu meczu, kluczowy jest w FMie od... miliardlecia
- silnik meczowy 3D mimo iż z roku na rok coraz lepszy to nadal dość toporny, generujący często wiele kuriozalnych sytuacji
- sama gra będzie grywalna pewnie w okolicach końca grudnia, kiedy SI wyda ze 2-3 łatki, bo gra "lubi" sypnąć crashem z "dupy" bądź bezczelnie wysypać się na pulpit
Zagrałem w demo i to będzie mój pierwszy FM, którego kupię od kilku lat.
Jeden podstawowy argument FM Classic. Na to czekałem.
Nareszcie coś dla "bardziej zajętych" :)
@noobzor
- tryb Classic dla starszych fanów serii? O.o tryb dla niedzielnych graczy którzy nie mają czasu aby zajmować się każdym aspektem FMa
ile razy czytam to zdanie uśmiecham się coraz bardziej ;) Oczywiście, że FMC jest I D E A L N Y dla starszych fanów serii. A wiesz dlaczego? W pewnym wieku nie ma się już czasu, żeby katować klasyczny tryb kariery po parę godzin dziennie. Wiele razy rozmawiałem np z moim dobrym przyjacielem, z którym lata temu potrafiliśmy zagrać po 40 sezonów rozgrywki sieciowej, obaj mieliśmy "naście" lat i kupe czasu. 10 lat później każdy z nas ma tryliard innych obowiązków, ale dalej uwielbia FM i FMC jest idealnym rozwiązaniem.
- dodano szczegółowy tryb podglądu meczu, kluczowy jest w FMie od... miliardlecia
True, i wcale nie napisałem, że dodano widok klasyczny, przeczytaj proszę jeszcze raz mój komentarz :)
- silnik meczowy 3D mimo iż z roku na rok coraz lepszy to nadal dość toporny, generujący często wiele kuriozalnych sytuacji
Zależy co rozumiesz przez kuriozalne sytuacje. Nawet jeśli masz rację - policz ile kuriozalnych sytuacji jest co weekend w trakcie rozgrywek ligowych ;) Tak wygląda futbol i klopsy zdarzają się wszędzie, w FM też
- sama gra będzie grywalna pewnie w okolicach końca grudnia, kiedy SI wyda ze 2-3 łatki, bo gra "lubi" sypnąć crashem z "dupy" bądź bezczelnie wysypać się na pulpit
Z tym mi akurat ciężko polemizować, ale przez ponad miesiąc grania w FM 13 w różnych wersjach gra nie padła mi ani razu.
Ciągle mam crashe i wywalanie z błędem do pulpitu....
Czy w oryginalną wersje Football Manager 2013 można grac na 2 komputerach? :-)
Proszę o odpowiedź.
Jednocześnie? Chyba tylko offline. Natomiast jeśli chodzi Ci o to czy mozna 1 egzemplarz gry zainstalować na 2 komputerach i grać zamiennie (raz na jednym raz na drugim kompie) to TAK.
Grałem chyba we wszystkie części FM-a, a obecną uważam za najgorszą w całej serii. Jak rozumiem ewolucja gry idzie w kierunku FIFA Manager-a (interfejs, ostatni dzień okna transferowego) a teksty typu "poprawiony, świetnie wyglądający silnik meczowy" z recenzji uważam za nieporozumienie. Ta gra to wersja beta z żenująco zabugowanym silnikiem meczowym + możliwość płatnych DLC.
Ja uwazam ze to jest najlepsza czesc, a gram od zamierzchlych czasow Championship Managera.
Silnik meczowy jest ogromnym krokiem do przodu - tak, ma troche bugow, jak zwykle pierwsze dwa patche je naprawia. Najwazniejsze jest to, ze jego podstawy w koncu zakladaja poprawna fizyke pilki i wykrywanie kolizji. Dodatkowo w czesci o wiele ciezej jest o magiczne taktyki wygrywajace wszystkie mecze - trzeba sie o wiele bardziej napracowac w kazdym aspekcie. Do tego W KONCU doprowadzono trening do porzadnej postaci. Ten suwaczkowy potworek byl niemal nietknietym reliktem z czasow CM3. Teraz nie dosc ze jest onwiele bardziej czytelnie i realistycznie to nareszcie trening MA ZNACZENIE. Tak samo zreszta jak OI w trakcie meczu ktore wczesniej niemal kazdy zlewal.
Poki co mam za soba sezon Auxerre (wygrana druga liga i awans do pierwszej) i jestem w polowie sezonu BvB (dla beki, nigdy tego zespolu nie lubilem) - poki co pierwsze miejsce, nie przegralem jeszcze zadnego meczu. Dwa remisy w lidze i jeden w Lidze mistrzow. Reszta wygrana. Tak, trace (i strzelam) czasem bramki ewidentnie po bugu ME. Czy wypacza to wynik - nie. Po prostu ta czesc jest trudniejsza i bardziej realistyczna - w wiekszci narzekanie na engine meczowy to bledy gracza, ktory podchodzi do nowego FMu jak do poprzednich czesci, probujac oszukac gre - swiadomie czy nie. Wiekszosc magicznych taktyk do poprzednich czesci po prostu wykorzystywala ograniczone mozliwosci silnika - teraz juz tak sie nie da.
Szczerze mówiąc FM13 to gówno, od wuja bugów, chyba się przerzucę na 12. Niby miało być tak realistycznie ojoj a chuja jest realistycznie tak jak inni pisali 90 % goli jest ze skrzydeł, jakaś paranoja jak gram mecz z trudniejszym rywalem i udaje mi się wygrywać 2:0 to oczywiście w końcówce strzelają 2 gole, już się przyzwyczaiłem że nigdy nie wygram z trudniejszym rywalem, nawet jak oni mają słabą ekipę a ja mam pro, ogólnie liczy się głównie reputacja i w tym jest problem. Do pieca bo chyba tylko do tego się nadaje.