GRID 2 - zręcznościowe wyścigi w olśniewającej oprawie
Grid to jedna z nielicznych scigalek, ktore mnie na tyle wciagnely, ze przeszedlem kariere i wkrecilem sie na troche w multi :)
Jedynkę przelazłem chyba z 10 razy - KAPITALNA GRA. Mam tylko jedno pytanie co do "dwójki" : czy coś wiadomo na temat wyścigów Le Mans czyli najbardziej stresogennego rajdu ever? ;)
Dla mnie GRID 2 może być nawet kalką "jedynki" :) Grunt by grało się jak wcześniej.
po tych padakach co daje NFS, i po tym jak gierzyłem w pierwszą cześć GRIDA, Mam zaufanie że i 2 będzie kozakiem ;P czekam z niecierpliwością :D!
Grid bez kamery z kokpitu?!!! Brak mi słów...
Jestem kierowcą i prowadząc pojazd siedzę w nim!!! a nie lecę za nim czy siedzę na masce! Jakie to durne...
Albo będzie GRID z widokiem z kokpitu albo wrócę do jedynki.
"Jedynka" bardzo mi się podobała... Szkoda, że wyłączyli serwery multi po półtora roku :P Ciekawe jak z "dwójką" będzie.
Ferrou: na razie twórcy nie podali tras, po jakich przyjdzie nam jeździć, nic o Le Mans nie wiadomo także z trailerów. Myślę jednak, że ten wyścig, jako że był w "jedynce", pewnie znajdzie się też w drugiej części - prawdopodobnie także z cyklem dobowym i możliwością rozegrania "pełnometrażowych" zawodów 24-godzinnych.
A wiadomo coś o drifcie? ... bo w 1 był i dla mnie jeden z lepszych w jakie grałem.
buqal: Tutaj też nie ma żadnego potwierdzonego info, ale jako że GRID 2 żadną rewolucją raczej nie będzie, to pewnie zachowa tryby gry dostępne w "jedynce", ewentualnie doda coś od siebie.
Ja nie mam nic przeciwko usunieciu kamery z kokpitu (zwlaszcza jezeli pozwoli to developerom na skupieniu sie na innych rzeczach i dopracowaniu ich jeszcze bardziej). Sam jezdze samochodem na codzien i szczerze mowiac prowadenie prawdziwego samochodu, a zabawa w grze z kamery z kokpitu ma tyle samo wspolnego ze soba, co model jazdy z grida z prowadzeniem prawdziwego odpowiednika na torze. Tu ma 4 kola i jezdzi po torze i tam ma 4 kola i jedzie po torze, analogicznie tu widac kierownice i lusterka i tam widac kierownice i lusterka, ale i tu i tam jezdzi sie zupelnie inaczej.
By kamera w netrza pojazdu ddala chociaz czesc swobody obserwacji otoczenia podczas poruszania sie prawdziwym pojazdem, to trzeba by bylo grac na minimum 3 monitorach z jakims systemem "head trackingu" i to takim, ktory monitorowalby tez pozycje glowy w przestrzeni a nie tylko ruch osiowy prawo/lewo (szczerze nawet nie wiem na ile pozwala headtracking w kiectcie albo trakIRze i implementacja tego w grach).
Moze kiedys za pare lat i kilka(nascie) tysiecy zlotych, na razie wole walnac sobie kamere z maski z duzym fov'em. Taki widok jest dla mnie duzo bardziej naturalny niz kamery ze srodka w jakiejkolwiek grze jaka do tej pory widzialem.
Jeśli na sprzęcie na który tak długo zbierałem (gtx 670, i5 2500k, 8gb ram) nie pójdzie na full detalach... Nie chcę o tym słyszeć :)
Właśnie przechodzę karierę - świetna gra. Czekam na dwójkę
Więc po braku kokpitu, Codemasters chce nam dać dodatkowo słabo zoptymalizowany tytuł. Jakoś Dirt3 chodzi bardzo ładnie w maksymalnych ustawieniach na średnich sprzętach a oni tu piszą, że wystawi na próbę najlepsze kompy? DX11 "zajedzie" każdy komputer, jeśli gra nie ma optymalizacji.
Nic to... brak kokpitu = nie biorę.
Kupuję w ciemno... Dobra puenta kolesia, który grał w alphe:
Codemasters zrobiło coś, o czym inni developerzy zdążyli już zapomnieć kilka lat temu, walcząc o niesamowite innowacje, realizm i inne elementy, które, choć ważne, nie są najważniejsze - stworzyli grę, przy której każda sekunda jest po brzegi wypełniona radością z jazdy.
GT czy Forza ze swoim modelem jazdy wybudowanym przez roboty w laboratorium nie mają żadnych szans....
Nie podoba mi się to nastawienie na multika :/ Tak samo z resztą jak brak kamery z za kierownicy. Sam nie wiem co o tym sądzić. Biorąc pod uwagę, że np. taki Dirt z każdą kolejną odsłoną jest trochę gorszy i bardziej "pojechany" od poprzednika, boję się o to, czym stanie się GRID 2.
Jestem kierowcą i prowadząc pojazd siedzę w nim!!! a nie lecę za nim czy siedzę na masce! Jakie to durne...
Dokładnie. Siedzisz w nim, czyli przed sobą widzisz szybę, a za nią maskę i ulicę. A nie kierownice i drugą parę rąk ;).
nie pójdzie na full detalach... Nie chcę o tym słyszeć
Naiwnie możesz liczyć, że grafika będzie aż tak dobra, że nie pójdzie na full detalach ;).
Tuminure ---> to nie symulator, chcesz realizmu to wsiądź w auto i jedź na tor. Jak dla mnie kamerka z wnętrza nie jest czymś bez czego nie da się grać. Świetnie się zapowiada. Oby było tak jak w zapowiedziach :)
@Lojusz
ale żeś se znalazł sposób do pochwalenia się swoim złomem
hahahahahah
Ta gra ma nadal ten sam silnik, co grid i wszystkie dirty po drodze...
więc proszę Cię - nie rób z siebie totalnego debila rzekomo zastanawiając się, czy to pójdzie...
Śmigałoby spokojnie na 8800GT :)
A nie mówiąc już o takiej obecnej "karcie kompromisowej wydajność/cena", jaką ja posiadam- czyli GTX560Ti
będzie śmigać aż pójdzie mi krew z oczu od grania...
W GRID to się nawet trochę pograło... :D
Kto zna Team DOOM, to wie o czym mowa :)
trochę się nawet wygrało z ekipą... :D
http://www.teamdoom.pun.pl/viewforum.php?id=38
JEDYNA OBAWA:
gra będzie na tym gównie Games for windows live
Jeśli tak - to już pozamiatane. JEst to mega gówniany system hostingu.
Największe gówno, jakie widziałem.
Powinno być tak, jak w grid1
szczerze. Zapowiedź się czyta jakby jakaś rewolucja tej generacji konsol się szykowała... Normalnie Ohh będzie multiplayer ! Będzie można porónywać wyniki ! Autentyczne samochody - WOW! Nawet Mustang ! Autorski system flashback ! Nowość i miazga! Będzie mało tras ale za to będą super ! Nawet Paryż.... No proooooszę was :)
"Codemasters zdecydowało się na pominięcie kamery pokazującej trasę oczami kierowcy – z przeprowadzonych badań wynika, że tej perspektywy spróbował zaledwie co dwudziesty gracz spośród tych, którzy kiedykolwiek zetknęli się z rajdowymi produkcjami studia."
Badanie mogli łaskawie przeprowadzić na graczach używających kierownicy, to by mieli z deka inne statystyki. BARDZO DUŻY MINUS.
Poza tym, to czekam z niecierpliwością, nowy NFS to przy tym pośmiewisko.
W każdym razie 2013 zapowiada się dobrze. GRID 2 i Project CARS!
sztuka pisania newsow na podstawie kilku screenow i lakonicznego opisu od developera ;))
Ciesze sie, ze w koncu GRID, a w zasadzie seria Race Driver przestanie udawac to czym nie jest, czyli symulacje i bedzie tym czym jest od dawna, czyli arcadowka. Na dzien dzisiejszy zapowiada sie, ze bedzie to taki Flatout, tylko bez destruction derby i z drozszymi wozami (noa przynajmniej tak to teraz wyglada).
GRID to była bardzo dobra gra. Osobiście model jazdy tam podoba mi się 100 razy bardziej niż ten zamulony model z NFS. Niestety brak kokpitów (które były użyteczne nawet jeśli ktoś ich nie używał w czasie wyścigu - miały wtedy zastosowanie chociażby na potrzeby powtórki z różnych kamer) oraz to jak chamsko zostali potraktowani gracze w GRID 1 (serwery wyłączone na długo przed premierą dwójki !!!) może sprawić, że gra się sprzeda tak sobie. Do tego po kiepskim DIRT showdown można być nieufnym wobec developera...
PS. Kiedy szanowni dziennikarze/redaktorzy się w końcu nauczą, że słowa wyścigi i rajdy nie są synonimami i nie można ich używać naprzemiennie? Rozumiem, że osoba pisząca tekst zgodnie z szeroko rozumianymi "zasadami" stara się unikać powtarzania jednego i tego samego słowa w kolejnych zdaniach, ale to są różne sporty... To jakby na przemian używać określenia piłka ręczna i siatkówka...
Conquistador => Badanie przeprowadzac na graczach uzywajacych kierownicy? Niby dlaczego kierownica ma miec pierwszenstwo przed innymi kontrolerami i decydowac? W takiej grze jak grid? Chyba zartujesz.
Najpierw proponuje przeprowadzic badanie kto w grida w ogole gral na kierownicy zanim zaczniemy traktowac ten kontroler jako priorytetowy i na jego podstawie bedzie oceniana popularnosc kamery z kokpitu (no bo z jakiej racji, skoro gridowi gracze uzywajacy kiero to maly % calosci).
Względem NFS to ta gra jest jak najbardziej symulacją, nawet lepszą od innych "symulatorów", bo w wielu nie ma nawet podstawowego systemu zniszczeń lub trybu drift.
Jeśli zaimplementują Games for Windows Live jak we wszystkich grach Codemasters, to mają jednego preordera więcej o/
BTW Jaki sens ma zasłanianie sobie połowy ekranu wirtualną kierownicą, jeśli się ma kierownicę na biurku? Tylko bumper/hood cam.
ano taki, ze widok z kierownica usadawia nas tam, gdzie praktycznie siedzi kierowca, co pozwala lepiej wyczuc auto (ale moze tez stanowic utrudnienie, przy kiepskiej widocznosci, lub gdy kierownica jest po innej stronie niz powinna ;)). I tez mozna dostrzec roznice miedzy autami wynikajaca wlasnie z usytuowania kierowcy
Nie kumam co ma drift i czy zniszczenia do symulacji? Proby odzwierciedlenia driftu w symulacjach wydaja sie byc karkolomne i pozbawione najmniejszego sensu. Tego sie nie da dobrze zrobic z przyczyn technologicznych - nie da sie odwzorowac przeciazen (chyba, ze mamy stosowny rig za +100k$), a bez tego odcieci jestesmy od dosc waznych informacji plynacych z naszego tylka (najogolniej mowiac :)). Ten drift w grach zawsze byl bardziej arcadowa czescia rozgrywki (zwlaszcza, ze model odwzorowania zachowania opon jest czesto dosc uproszczony).
Ze zniszczeniami tez nie lapie tej korelacji. Znaczy ok, fajnie gdyby w grze byla w jakis sposob odwzorowana aerodynamika pojazdow (chyba najbardziej zlewany aspekt symulacji) i gdyby zniszczenia wplywaly na aero. Niemniej ladnie wygladajace zniszczenia, ktore praktycznie nie maja wplywu na prowadzenie auta maja sie nijak do stopnia realizmu symulacji.
To ty chyba nie grałeś w GRID-a. Zniszczenia wyglądają fajnie i mają wpływ na prowadzenie. W skrócie ujmując, realistycznie = auto się niszczy i można nim driftować. Nie w każdej grze, czy to arcade czy symulatorze jest to i to, co jest dla GRID-a wielkim plusem. Gran Turismo niby jest symulatorem, a nudne to jak flaki z olejem. Coś takiego jak symulator ma jedynie sens wtedy jeśli chodzi o symulację lotu, np. Tupolewa. Gra ma być dynamiczna i spektakularna.
Do wszystkichc którzy popierają brak kokpitu - niech wyrzucą wam te zasrane flashback, linie pomocy, autoshifting i reszte dennych niepotrzebnych pierdół... nauczyć się jeździć najpierw... prawda jest taka, że 90% badanych nie potrafi czysto przejechać jednego okrążenia, ani dobrze dohamować tylko ci wje... sie w dupe... co do widoku z kokpitu polecam filmik od isi jak się powinno ustawiać kamere z kokpitu... logiczne, że jak ktoś gra na 3 monitorach to chciałby wybrać kokpit i dlaczego nie ma mieć takiej możliwości?.. robić im sie nie chce to sobie ścieme wymyślili... osobiście nie mam zamiaru nawet w to grać, z góry wiem, że gra będzie do d... z naciskiem na online gdzie będą grać głąby na klawiaturach po 3 okrążenia wyścig... dla takich ludzi powstają nfs'y, burnouty i ridgeracery....
Wystarczyło mi włączyć widok z kokpitu z Colin McRae Rally 2.0 i teraz z Dirt 3 aby na zawsze się w nim zakochać, gra z widokiem zza kierownicy to kompletnie odmienne doświadczenie...no ale nooby też muszą w coś grać...szkoda tylko że jest ich więcej od normalnych graczy, w ogóle to co to ma być takich gier jest na pęczki...arcadówki ze śmiesznym modelem jazdy, nie tego się po GRIDZIE spodziewałem, jeszcze tylko brakuje żeby z Dirta wywalili widok z kokpitu...