Quick save, check point czyli o save'ach krótko i treściwie
Ostatnia opcja jest najlepsza. Nowy XCOM na ironman to cudo. Nie przeszkadza mi to, że zaczynam już grę po praz chyba dziesiąty, bo jeden błąd i tracisz paczkę najlepszych żołnierzy na zawsze. Zabawa jest przednia, napięcie stałe, poczucie ryzyka i wyzwanie. Miód.
Quick Save to IMO najlepsza opcja. Choć czasami można się zapomnieć i stracić sporą część postępów, cudnie jest jak są check pointy + quick save.
Kazda strzelanka powinna miec quick savy
Chociaz z drugiej strony Far Cry z takimi mozliwosciami nie byłby ta sama gra :P Pamietam ze gdy walczylem po raz kolejny w tym samym miejscu z Trygenami, juz wtedy czulem, ze quicki zepsulyby klimat tej gry :P
ps. mozecie sie ze mnie smiac ale przeszedlem ponad pol Medal Of Honor AA, na samych checkpointach łacznie z misja Omaha Beach. Dopiero w nast. (miasto snajperow) kolega pokazal mi ze w tej grze sa qicki ;)
@ raziel88ck - owszem, ale zorientowałem się, jak już miałem 3/4 tekstu, a szkoda było do kosza wyrzucić. :) Poza tym poruszam też inne kwestie. Jutro lub pojutrze prawdopodobnie coś bardzo ciekawego. Zależy jak mi się czas ułoży.
Było. Czekam na kolejny tekst.
No i co z tego, że było? Mam nadzieję, że nie porwiesz się w swojej działce na napisanie jakiejkolwiek recenzji. Nigdy. Wszakże ona nie dość, że na 100 proc. już była to jeszcze na wszystkich serwisach o grach :|
Co do systemu zapisów... W strategiach zapis na życzenie + auto, we wszystkim innych gatunkach tylko save pointy + zapis przy wyjściu, aby rozgrywka nie była banalnie prosta a podjęte wybory wiążące.
Co do quick save to najgorzej bywa gdy nasz bohater ginie, a my odruchowo zamiast Qload to Qsave.
Generalnie najlepszy wg mnie jest system zapisu w dowolnym momencie. Ale na checkpointy nie narzekam jeżeli są sensownie rozmieszczone.
Frustrujący jest dla mnie za to system zapisywania we wspomnianym w tekście GTA i mam nadzieję, że Rockstar w V od niego odejdzie i żaden producent już nigdy nie będzie stosował tego typu systemu.
(...) mam nadzieję, że Rockstar w V od niego odejdzie
R* zmienił go już w wydanym 2 lata temu Red Dead Redemption.
@ aope - na jaki? Jak grałem w RDR na PS3, to nie było w menu czegoś takiego jak "zapisz grę", przynajmniej sobie nie przypominam. Trzeba było iść do wyra się wyspać. Albo ja czegoś nie pamiętam. :O
W dodatku do GTA (TBOGT) wprowadzono system checkpointów, ale moim zdaniem GTA jest na tyle proste i krótkie, że nie ma potrzeby wstawiać tam możliwości robienia quicksave'ów.
@Prometheus
W RDR można rozbić obóz i zrobić save'a, aczkolwiek po wczytaniu zaczyna się chyba i tak przy najbliższym łóżku, ale mogę się mylić, bo dość dawno grałem.
Ja nie mam problemu z zapisywaniem i raczej jest mi obojętne, którą formę posiada jaka gra. Jedyne co mnie denerwuje to kiedy chcę wyjść z gry to wyskakuje komunikat o tym, że jak wyjdę to stracę postępy w grze jednak nie daje mi szans w tym samym oknie na wciśnięcie ikony o zapisaniu gry. Zauważyłem jednak, że w nowych grach jest to naprawione i już FIFA 13 i Borderlands 2 mają możliwość zapisania stanu gry i wyjścia co mnie bardzo cieszy :D