Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl O trudności gier słów parę

16.10.2012 14:13
1
Danerrr
61
Pretorianin

Dobry tekst, jak jest za łatwo to graj na hardzie.Problem w tym że teraz gry od razu projektuje się tak żeby każdy mógł je ukończyć a wyższe poziomy trudności są dodane na szybko jak najmniejszym nagładem pracy żeby tylko doświadczeni gracze nie narzekali, nie tędy droga.Trzeba włożyć trochę pracy żeby gra była trudna i jednocześnie nie frustrowała, stawiała uczciwe wyzwanie, niestety wielu twórcą nie chce się robić bądź nie mają na to czasu/środków.
Mam nadzieję że nowy Hitman pokaże jak powinno się projektować poziomy trudności.

16.10.2012 14:29
2
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Przynajmniej ladnie podsumowales czym wysoki poziom trudnosci nie jest. Wiecej HP u przeciwnikow nie powoduje ze gra jest trudniejsza a bardziej nużąca. Wiecej zadawanych obrazen - zazwyczaj przesuwa linie tzw. "gear/equipment check" - po prostu trzeba podlevelowac, a nastepnie content znowu robi sie prosty. Inna lipna metoda (juz chyba nie uzywana) jest zapamietywanie terenu i powtarzanie go XYZ razy. Winni: wszystkie stare platformowki, no ale coz - dzisiaj juz sie tego praktycznie nie uzywa.

Najlepsza jest trudnosc (linkowalem kilka razy na forum) zwana Darwinian Difficulty, polegajaca na tym, ze to gracz ulatwia sobie gre stajac sie w nia coraz lepszy. Monster Hunter/Dark Souls - to one wlasnie posiadaja ten system - "trudnosc" przez cala gre jest jednakowa, zas gracz uczac sie mechanik ulatwia ja sobie. Niestety niektore malpki, ktore nie wyewoluowaly stwierdzily ze nie chca sie uczyc i dlatego dla nich te gry sa "trudne i hardkorowe". Podobna mechanika rzadzi wszystkimi bardziej technicznymi mordobiciami - grajac stajesz sie w nie lepszy.

gameplay.pl O trudności gier słów parę