Raport Game Industry Trends 2012 - polscy gracze w liczbach
Badaniem objęta została reprezentatywna grupa internautów w wieku 15-75 lat korzystających z serwisu NK.pl,
Po ch. reprezentatywna grupa.
Czy zdarzyło ci się płacić za granie (abonament, kupno gry, kupowanie przedmiotu lub czegoś innego w grze)?
2012 NIE - 55%,
2011 NIE - 66%,
Ile miesięcznie wydajesz na gry elektroniczne
2012 0zł - 9%,
2011 0zł - 29%,
Wniosek:
Obecnie 55% osób nie płaci za granie ale 0zł na gry wydaje już tylko 9% ankietowanych.
Gratuluję skutecznie przeprowadzonego badania, wraz ze świetnym podsumowaniem.
Sorry, ale użytkownicy NK to nie nadają się na żadną reprezentatywną grupę :\ Większość graczy etc przeniosła się już dawno na facebooka - robić taką ankiete na FB to jak robić sondaż przedwyborczy w siedzibie PiSu.
Te reklamy to ciekawa sprawa, bo w wyścigówkach są licencjonowane maszyny, co też jest reklamą dla danej marki, w takich grach jak np. Yakuza jest automat z napojami a tam Pepsi, czy kawa Black Boss, w pubach do zamówienia Black Daniels czy piwo Carlsberg, w grach z dużym miastem jak np. Skate 3 jest np. jest billboard z reklamą Dr. Peppers... Sprawia że gra wygląda bardziej "prawdziwie".
Ale gry przeglądarkowe? Tam to już są durne reklamy które albo są na stałe i przeszkadzają lub trzeba gdzieś klikać by je wyłączyć.
Mnie zastanawia najbardziej to. Jak można odpowiedzieć "nie wiem" na pytanie czy grało się w jakąkolwiek grę elektroniczną... Albo się grało albo się nie grało. :D
Ogólnie ciekawe zestawienie. Ale nie wiem czy grupa odbiorców odpowiednia.