Premiera gry XCOM: Enemy Unknown w Polsce
Właśnie wróciłem z empiku i instaluje, ahh 18 lat czekania opłaciło się ... here we go ! :)
To w końcu w jakiej wersji jest ta gra, Cenega zapowiadała cały czas, że będzie w pełenej polskiej wersji z dubbingiem, a teraz piszecie, że jest tylko w kinowej?
Ja dopiero pogram dzisiaj wieczorem. A kupię pewnie też Dishonored, więc za wiele poza graniem w ten weekend nie zrobię.
Gra jest naprawdę dobra, grałem w UFO I tftd wiele razy gdy miałem 15-20 lat. Dzisiaj gdy pojawiło sie To.... nice mam pytań. Praktycznie wszystko jest tak jakbym chciał czego nie było w poprzednich wersjach. Jedynie co mnie wkurza to brak jakiegoś głównego zestawienia żołnierzy aby móc tam wszystko zmieniać od imienia po skille, oczywiście nie wchodząc do każdego żołnierza z osobna. Tak jest za dużo klikania. Poziom iron man I classic jest genialny.
Ale powiem Wam jedno, strasznie jarałem się ścieżką z nowego Deus'a HR, jak i również muzyką z dawnych TFTD i UFO Defense - miały swój genialny klimat, tutaj McCann zrobił crossover i jak dla mnie brzmi to pięknie, owszem troche patosu jest, ale w ogólnym rozrachunku os rządzi ! :D
margrabina->
Jest dubbing.
czy ktos widzial moze XCom'a w krakowie na pc'ta? media markt, saturn oraz empiki na rynku i w galerii nie posiadaja :/
@Amo - Ja tez sie jaralem (A wlasciwie jaram) muzyka z nowego Deus Ex. Po za tym - patrzac na oceny Dishonored nie wiem skad sa one takie wysokie. Fabula w grze podobno lezy, dlatego zdecyduje sie jednak na kupno XCOM.
@Sethlan Dostaniecie wszystkie gry Bethesdy w wydaniu Kolekcjonerskim jak dacie Dishonored oceny koło 9........... Odpowiedź redakcja 9.2 gra roku :)
Spodziewalem sie po Dishonored naprawde gry roku - ale podobno fabula lezy, schematy gry sa zaciagniete z innych produkcji - no ale przeciez to oczywiste - Bethesda zrobila gre, to musi to byc gra roku. Dla mnie to po prostu nieporozumienie, ale juz chyba mamy potencjalnego wygranego - mimo wszystko niezasluzenie.
@ Enteres Kupiłem w MM w Czyżynach dostępne wersje: PC,PS3, Xbox360
no ale przeciez to oczywiste - Bethesda zrobila gre, to musi to byc gra roku.
Ostatnią grą, jaką Bethesda zrobiła, to Skyrim.
(...)Ktory byl gra roku. Jesli za rok dostaniemy cos od Bethesdy to dam sobie reke uciac, ze to znowu bedzie gra roku. Choc nie przecze - Skyrim na to zasluzyl, jednak cos mi sie wydaje, ze Dishonored (Jesli dostanie ten tytul) - to tylko na wyrost.
O kutwa... To wszystko przez ten duzy napis na pudelku - wyglada jakby to Bethesda tworzyla ta gre. To nie wazne - to co wyzej pisalem.
Ja niestety nie mam okazji kupna w takim przedziale czasowym dwoch gier na raz. Wybieram jedna - druga kupie po promocjach - mimo wszystko mam pewnosc, ze Dishonored szybko z ceny nie spadnie - podobnie jak Skyrim, ktory ma juz prawie rok, a przecen nie bylo. Dodatkowo zostaje mi pare gierek do nadrobienia, ktore akurat teraz nie sa szczytem pod wzgledem kosztownosci... ;)
Jaka znizka od Cenegi ? Nie mam punktow z "Kompanii Graczy"...
aha to słabo ja zawsze co wydaje Cenega to jadę na zniżkach np zamiast płacić 300 zł i przesyłkę płacę 170 zł ( X-Com i Dishonored )
Choć nawet nie marzyłem o tym, by ta gra choć dorównała geniuszowi dwóch pierwszych X-COMów, a szczególnie mojej ulubionej TFTD, to liczyłem na solidną grę, lepszą od serii UFO:After*. Po kilku godzinach gry odnoszę jednak wrażenie, że się nie udało.
Gra co prawda nie jest zła. Jest to wręcz udany powrót marki, patrząc na ostatnie tragiczne odsłony. Jednak nowy XCOM jest w wielu miejscach po prostu źle zaprojektowany. Nie chodzi mi tutaj o uproszczenia, bo dobra gra nie potrzebuje setek statystyk i mikro zarządzania na najniższym poziomie.
Cały problem polega na tym, że aspekt zarządzania bazą nie daje graczowi żadnej swobody. Całość przypomina klon gier farmerskich z facebooka niż grę ekonomiczno-strategiczną. Brakuje wyboru własnej ścieżki rozwoju, bo wszystko odblokowuje się liniowo, zgodnie z zamysłem twórców. Nie da się nawet zatrudnić dodatkowych techników, których dostajemy każdego miesiąca lub jako bonus z misji. Brak odpowiedniej liczby techników uniemożliwia produkowanie nowo odkrytych technologii.
O misjach taktycznych też nie da się powiedzieć wiele dobrego. Tak jak część ekonomiczno-strategiczna została pozbawiona strategii, tak część taktyczna ma bardzo mało taktyki. Brak "mgły wojny" i taktycznej minimapy uniemożliwia sensowne przeczesywanie terenu i okrążania wroga.
Cały nacisk położono na rozgrywanie pojedynczych potyczek. Ot pokazuje się ufok i musimy go jak najskuteczniej obezwładnić. Taktyka na większą skalę raczej nie istnieje, a nawet jeśli ktoś chciałby ją zastosować, to interfejs użytkownika jest tak toporny w tym zakresie, że się po prostu nie chce.
Tak oto wygląda nowy XCOM. Połączenie facebookowej gry ekonomicznej z Call of Duty rozgrywanym w systemie turowym. Ta dziwna mieszanka nawet daje jakoś radę w połączeniu z dość dobrze budowanym klimatem i fabułą. Jednak odnoszę wrażenie, że jest to niestety gra na jeden raz.
Tak na marginesie, to grając w nowego XCOMa cały czas myślę o tym, by go po prostu zostawić, włączyć DOSBOXa i odpalić pierwowzór. Najsilniejszy argument jaki mnie trzyma przy remake'u to fakt, że wypada w niego grać skoro wydało się tyle kasy na preorder.
@martinezkrk Wielkie dzieki! Jak bylem u nich po 12 to mi dranie powiedzieli ze jutro beda mieli dostawe
Sethlan nieźle. Twój pierwszy komentarz - gra ble, bo to Bethesda, potem dowiadujesz się, że gra nie jest Bethesdy więc gra już nie jest ble. Ta...
No, co Ty ? Nie napisalem tak. Uwazam Bethesde za bardzo dobre studio i nawet jesli to nie jest ich gra, to wg. opinii - szczegolnie mialkiej fabule - raczej nie zakupie tej gry w najblizszym czasie. Choc mimo wszystko - jesli bedzie to gra roku nie zdziwie sie.
Witam , czy wiecie moze w jaki sposob wymusic na grze instalacje z cd? Za kazdym razem steam wyskakuje z zadaniaem sciagniecia 12 GB danych ? Po co skoro mam pudelkowa wersje gry? Nie sadze zeby byl to jakis update, ktory jest wymagany do uruchomienia gry ?
@vortex1980 Wloz pierwsza plyte, odpal setup.exe, kaze Ci sie zalogowac na steam'ie i podac klucz aktywacyjny, wyskoczy okienko ze stanem instalacji i napisem 'Installing from disc...' .
[23]
Well ja tez jestem zdania ze chociazby UFO:Afterlight jest znacznie lepsza pozycja niz nowy XCOM - wprowadza bardzo duzo nowosci, nie boi sie kombinowania i nie ma tam przesadnego inventory management. Ale to szczegol.
Co do gry taktycznej - mam podobne odczucia. Male toto, nie daje pola do popisu. Szczerze mowiac po grze w XCOM zachcialo mi sie pograc w Final Fantasy Tactics Advance (albo dwojeczke) - moze i ma infantylna fabule, ale rozwoj druzyny oraz ilosc mozliwosci podczas walki miazdzy to co jest w X'ie. TFTD na razie nie bede odpalal bo niedawno skonczylem :) Ale korci mnie tez na XCOM apocalypse, tylko strasznie slabo u mnie dziala pod DOSBOXem.
Ogolnie jak powiedzialo to kilka osob: gra jest bardzo solidnie wykonana ale oryginalowi do piet nie siega (i to nawet ignorujac fakt, ze mamy 2 akcje zamiast TUs czy zmiany mechaniki covera).
Jesli zas chodzi o inzynierow mozna ich pozyskac na 3 sposoby: po misji, pod koniec miesiaca oraz budujac warsztat w bazie (kazdy workshop daje +5 inzynierow) - stad jest pewien sposob na uzyskanie ich. Z drugiej strony tez niezbyt podobal mi sie pomysl "inzynierowie jako waskie gardlo" - juz lepiej aby problemem byl brak weapon parts (jeszcze kilka misji i dostaniesz wynalazek) niz pracownicy (bo trzeba modlic sie aby losowa misja council dala nam kilku w nagrode).
@enteres
Dziekuje, po kolejnym uruchomieniu instalki steam rozpoczal zaczyt z plyty, nie wiem dlaczego wczesniej bylo inaczej.
Kupiłem dzisiaj wersję XBOX z dodatkiem Elite Soldier, niestety po wpisaniu kodu otrzymuję komunikat, że kod jest niepoprawny. Sprawdzałem parę razy i wpisywałem parę razy od nowa. Ktoś poradzi co zrobić? Z góry dzięki!
@Merdox - a wpisujesz właściwy kod z końca intrukcji? W pudełku są 2 kody: jeden do gry, a drugi do dodatkowej zawartości. Sprawdź jeszcze raz.
Oj kiepściutkie te nowe ufo, już afterlight był o wiele ciekawszy niż to coś. I na pewno dłuższy.
@atrax - albo mam problemy ze wzrokiem, albo u mnie w pudełku jest jeden kod - na ulotce/instrukcji do gry nie ma kodu, a ten, który wpisuje jest z osobnej, pojedynczej ulotki dotyczącej dodatku, więc chyba jednak dobry. Jak wpisuję ten kod poprzez stronę xbox live to otrzymuję komunikat: "Wystąpił problem z ofertą związaną z tym kodem."
@Merdox - wybacz - nie doczytałem, że masz xbox-a :-( Ja wczoraj instalowałem pudełkową wersję XCOM na PC i z rozpędu wklepałem hasło z tej pojedynczej kartki dotyczącej dodatku i dostałem komunikat, że najpierw powinienem zainstalować i aktywować główną grę. Wtedy zauważyłem dopiero ten drugi kod, z tyłu instrukcji. Gdy go wpisałem gra się aktywowała, a potem dołożyłem drugi i dociągnąła się ta dodatkowa zawartość. Ale to w wersji PC. W nocnym amoku to xbox przeczytałem, tylko jako box....
Spox... napiszę po prostu maila do supportu i zobaczymy co powiedzą.
A co właściwie daje ten dodatek? Większą możliwość customizacji żołnierzy?
Gra sie fajnie, ale jedno nie daje mi spokoju.
Gra niby pokazuje % szanse na trafienie, ale mam dziwne wrazenie ze to nic nie znaczy. Przyklad z dzis. Snajper, 75% szansy ze trafi 10 razy oddawalem ten strzal i 10 razy nie trafil. Ta sama tura, SHIV, 10 razy z rzedu oddal strzal za 10 krytujac. Najwyrazeniej gra z gory wyznacza kto i za ile trafi i szansa % nie ma tu nic do rzeczy. Calkowity brak losowosci.
Mi się gra podoba, to na wstępie. Mam problemy z dźwiękiem bo po parunastu minutach słyszę jakieś trzaski ale to szczegół. Rozgrywka jest fajna. Wiedziałem, że to nie będzie remake więc nie nastawiałem się na uber-micromanagment, jak można było się spodziewać patrząc na rozwój z Ufo Defence, przez TFTD po Apocalipse, gdzie w ostatniej było już tego sporo.
Przyznam że tutaj bardzo fajnie się gra, widać że gra warta jest poświecenia tylu lat na jej przygotowanie. Nie ma irytujących "mind-control znikąd" (choć i to był fajny element gry), nie ma megaprodukcji w warsztatach by dużo zarobić za to jest sporo uproszczeń, które nie powinny wpływać na odbiór gry (jeśli nie bierzemy pod uwagę wcześniejszych produkcji) Staram się patrzeć na tę grę jako nowy tytuł choć bardziej już przypominający turową wersję Ufo:Afretshocka ze znacznie lepszym gameplayem, ale to też kwestia gustu (Aftershocka uwielbiam po paru modach, gra się świetnie).
Cieszę się że nie ma miliona bugów, a wiele irytujących z przedpremierowej, pokazowej edycji zostało wyeliminowanych.
Jednym słowem Asmodeusz jeśli masz problem w Apocalipsie z grafiką źle odświeżaną to zmień w ustawieniach w Dosboxie: output jeśli masz surface to na overlay, gra będzie śmigać bez problemów. Generalnie to chciałem tę poradę napisać, ale nie wypada nie na temat ;) pozdrawiam wszystkich ufomaniaków.
Mitsukai>> gra wylicza przed strzalem czy dany wojak trafi czy nie (choc na bazie procentowych wartosci) wiec SAVE/LOAD nic nie daje odnosnie samego strzalu.
Podoba mi sie ten nowy XCOM, mimo ze wprowadzono sporo zmian. System zdolnosci jest fantastyczny, weteran jest naprawde sporo wart i szkoda go stracic. Po dluzszej rozgrywce przyzwyczajamy sie juz do naszych ludzi i widzimy roznice pomiedzy nimi. Do okreslonych zadan wybieramy okreslonych zolnierzy, a naprawde ciekawie robi sie gdy chcemy cos osiagnac. Np. zlapanie konkretnego ufoka podczas bitwy powoduje, ze kombinujemy jak tu go zlapac nie dajac sie zabic i jednoczesnie nie zabijajac jego. To co mi sie podoba to koniecznosc rozwazenia, ktory wojak ma wykonac ruch pierwszy, ktory drugi itd. Skille powoduja ze w danej zagwozdce taktycznej ogromna roznice sprawia kolejnosc ruchow, tak samo jak dobor uzywanych zdolnosci w kontekscie grupy.
Ogolnie pomimo paru niedorobek i ogolnej umownosci mechanik gry, gra sie bardzo przyjemnie i rzeczywiscie jest to poziom wielkich produkcji. Przeciez seria after... tez miala mase glupich rozwiazan, brak balansu wielu rzeczy i zdecydowanie mniejszy rozmach. Oczekiwalem dobrej gry, a dostalem nawet bardzo dobra i to w dodatku UFO, a teraz takich produkcji jak na lekarstwo wiec lepiej przestac marudzic tylko sie cieszyc bo jest z czego.
@Mitsukai to nie jest błąd to blokada w RNG (Random Number Generator). Tak jak w Civ 4 i 5 masz opcję że na początku tury generowana jest losowo sekwencja liczb. I przy każdym wykonaniu akcji wymagającej procentowy wskaźnik pobierana jest jedna liczba ze stosu i porównywana z prawdopodobieństwem. Teraz jeśli chcesz odczytujesz save'a by sprawdzić czy trafisz ponownie to zawsze pobierana jest ta sama liczba. Takie pseudozabezpieczenie dla tych którzy chcą przejść grę bez ryzyka. To temat oburzenia wielu graczy, dlatego gram na Ironmanie i nie mam tego problemu ;) Więc to nie bug ani jakiś spisek Obcych ;)
To zabezpiecznie jest dosyc latwo oszukac, wystarczy zmienic kolejnosc akcji w danej turze. Wiekszym problemem RNG jest to, ze nie ma zabezpieczenia przeciwko dlugim ciagom spudlowanych strzalow (np. masz 65% na trafienie a pudlujesz 20x pod rzad w 5 kolejnych turach). Jesli na stosie beda same slabe rzuty - masz przewalone cokolwiek bys nie zrobil. Moim zdaniem w grach uzywajacych RNG to jest niedopuszczalne, szczegolnie gdy kazdy rzut ma GIGANTYCZNE znaczenie. To nie jest 20 rzutow z 200-500 podczas jednej rozgrywki (np. bitewniaki figurkowe, gdzie turla sie od groma atakow) a 20 rzutow sposrod ~30-40 oddanych przez bitwe strzalow.
[39]
Bede musial poszukac tej opcji w D-FEND (uzywam nakladki graficznej na dosboxa) - moze zadziala.
Nie mialem na mysli ze to blad, czy tez spisek, a bardziej mnie to zaciekawilo i przyznam ze tez wkurzalo w paru sytuacjach, glownie gdy przez zla akcje w piach szlo pol oddzialu i musialem cofnac save (nie lubie tracic jednostek:P). Problem wtedy byl taki ze dokladnie wiedzialem kto w kogo i z czego trafi/nietrafi i prowadzilo to do przestawiania lokacji jednostek by to zmienic :). Szkoda tez ze AI po takim wczyaniu w wiekszosci przypadkow zachowa sie identycznie jak wczesniej.
@Mitsukai z tym spiskiem to żartowałem ;) ale fakt mnie też denerwuje ten system, przede wszystkim że to strasznie sztucznie wygląda, wręcz jakby to wszystko z góry było ustawione, nawet to gdzie mają pójść jednostki wroga, tym niemniej gra nas nie oszukuje tylko generuje sobie z wyprzedzeniem liczby.
Co do wypowiedzi:
"Jesli na stosie beda same slabe rzuty - masz przewalone cokolwiek bys nie zrobil. Moim zdaniem w grach uzywajacych RNG to jest niedopuszczalne, szczegolnie gdy kazdy rzut ma GIGANTYCZNE znaczenie. To nie jest 20 rzutow z 200-500 podczas jednej rozgrywki (np. bitewniaki figurkowe, gdzie turla sie od groma atakow) a 20 rzutow sposrod ~30-40 oddanych przez bitwe strzalow."
Takie samo prawdopodobieństwo wyrzucenia niskich rzutów masz w przypadku gdybyś rzuty robił za każdym razem gdy tego wymaga gra. To nie jest oszukiwanie choć na pierwszy rzut oka tak może wyglądać.
Witam
Mam problem !!!
Gra mi się mozna powiedzieć zatrzymuje! Koncząc misje moj transportowiec leci powoli do bieguna na globusie potem kamera odjerzdza i wraca i cały czas pokazując ziemie
nic nie mozna zrobić ale animacja działa. Zacząłem grać drugi raz i to samo po 10 godzinach gry:/
Zrobiłem wszystko to co pisali na forum steam i cały czas to samo wiec jest to bug gry i chyba trzeba bedzie poczekać na jakiś patch:/
Ogólnie gra mi sie baaardzo podobała na początku nawet te uproszczenia ale po tych 10 godzinach zaczeło mi przeszkadzać pare rzeczy np.
-strzelanie przez przeszkody(słyszałem ze w pełnej wersji mieli to usunąć)
-ograniczona ilosc przedmiotów zabieranych na misję. Nie można wziąśc np.4 granatów
-usunięto motyw z amunicją oraz ich produkcją
-wrażenie liniowości gry.Nie czuję takiej swobody jak na przykład w pierwszej czesci z 1993 roku czy w Terror from the deep
-komputerowi przeciwnicy zaczynają się dopiero ruszać jak ich wykryjemy
-brak losowych plansz
-statystyki naszych żołnierzy ograniczone do minimum.
-celność czasami wkurza
-bug uniemozliwiający granie o którym napisałem na początku MASAKRA!
plusy
-uproszczenie gry taktyczej gra jest szybsza, dynamiczniejsza
-cut scenki dodają smaczka i robią klimat
-mapy nie są tak duze aby godzinami szukać schowanych ufoczków
- 6 osobowa druzyna w sam raz mi wystarcza
Podsumowująć mam wrazenie ze gra została bardziej stworzona dla graczy konsolowych i nowych.
Na początku jesteśmy totalnie wkręceni ale pózniej zaczyna nam brakować rozbudowanych funkcji i nieograniczonej dowolności a po pierwszym przejsciu
mamy ochotę zagrać drugi raz tylko dla tego aby sprawdzić sie na innym poziomie trudnosci.
Czekająć az twórcy poprawią bug który uniemowzliwia mi granie zacząłem sobie pykać w X-com enemy unknow z 1993 roku i sie wkręciłem :)
Liczę ze wyjdzie patch ,który naprawi błędy tak abym mógł skonczyć grę oraz patch dla pc który da wiecej możliwosci i funkcji
Pozdrawiam