XCOM: Enemy Unknown [PC] - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Wspaniała gra od rana już testuje, razem z Dishonored :) i w sumie nie mogę się zdecydować w którą będę grał a jest jeszcze On Orc and Men :)
Szczęsciarz... Ja muszę czekać aż mi aktywują grę w steam w piątek...
Gra jest naprawde dobra, gralem w UFO I tftd wiele razy gdy mialem 15-20 lat. Disiaj gdy pojawilo sie To.... nice mam pytan. Praktycznie wszystko jest talk jakbym chcial any bylo w poprzednich wersjach. Jedynie co mine wkkurza to break jakiegos glow ego zetawienia zolnierzy any tam moc wsystko zmieniac Od imienia pro skille nie wchodzac do kazzdego z osobna. Go talk jest za duzo klikania. Poziom iron man I classic jest genialny.
Aaaaaaa pytanie kiedy doczekamy sid ten drugiej czesci ktora juz jest w 1 fazie..... x-com deep unknown
Świetna gra, niestety mam problem z wypośrodkowaniem surowców (inżynierowie/naukowcy), pierwsza rozgrywka miałem 30 naukowców którzy mi wszystko szybko opracowywali, ale 9 inżynierów i nie mogłem nic produkować. Zacząłem ze złości od początku i teraz mam prawie 30 inżynierów którzy nie mają co robić, bo mam 9 naukowców i badania idą jak krew z nosa. Ehh, szykuje się kolejne new game...
[6]
Jesli brakuje ci inzynierow mozesz zbudowac warsztat - daje 5 chlopa. Szybkosc prowadzenia badan naukowych mozesz zwiekszyc budujac laboratoria. Ale ogolnie inzynierowie >>>>> naukowcy.
Jeszcze raz. Gra jest naprawdę dobra, grałem w UFO I tftd wiele razy gdy miałem 15-20 lat. Dzisiaj gdy pojawiło sie To.... nice mam pytań. Praktycznie wszystko jest tak jakbym chciał czego nie było w poprzednich wersjach. Jedynie co mnie wkurza to brak jakiegoś głównego zestawienia żołnierzy aby móc tam wszystko zmieniać od imienia po skille, oczywiście nie wchodząc do każdego żołnierza z osobna. Tak jest za dużo klikania. Poziom iron man I classic jest genialny.
@Asmodeusz Wiem, problem w tym, że żeby zbudować pierwszy warsztat/laboratorium to trzeba mieć 10 inżynierów/naukowców. Ja miałem 9 i musiałem czekać na misje abduction i wbierać miasto kraj gdzie nagrodą byli właśnie inż/dr i dopiero wtedy mogłem budować. Jak do tego dodamy kłopoty finansowe i brak prądu w bazie to robi się naprawdę ciekawa strategia, staram sie jak moge, a mimo to ciągle mam jakieś kłopoty :)
Zawsze mozesz doczekac konca miesiaca majac satelity nad regionem dajacym inzynierow :)
Szczerze to w tej grze chyba najlepiej oddana jest kwestia "czekania na koniec miesiąca", normalnie jak w real life, 3 dolary na koncie i czekamy na przelew :D
Mi się zdarzyło ze mam cały prawie glob w satelitach (także na Rosja) a Rosja chce satelitę xD. I jak mam zaliczyć to zadanie :D? Pancerz archanioła rządzi. Snajper za darmo dostaje się wyżej oddaje strzał i 100% crit chance :P Troche żałuje ze nie ma czołgów. Jest tylko platforma ciężkiego sprzętu. Jak na razie mam wersje latająca ale nie jest za dobra...
a ja tam nie rozumiem poco uzywac te shivy... marnotractwo kasy i surowcow. Lepiej wziasc sobie 6 chlopa i ich levelowac (team z 2x sniper 2xassult 1xsupport i 1xheavy wymiata wszystko). Snajperzy to najjlepsza klasa w grze zasieg nieograniczony najjwiekszy dmg do tego jeszcze po 2 strzaly co 2 tury.
A sama gra miodzio=] w ufo pamietam jeszcze jak na amidze gralem;]
Poradnik do tego ? Po co to proste jak konstrukcja cepa :D
Dzięki bogu że UFO Enemy Unknown ma grafikę tak nieprzyswajalną dla większości. Bo jeszcze zachwyceni XCOMem 2012 zagrali by. Nie warto konstrukcja mechaniki ilość elementów rozgrywki oraz poziom trudnościwymaga MYŚLENIA a to może być niebezpieczne. Nowoczesny gracz nieprzyzwyczajony do tego typu aktywności podczas grania może się poważnie rozchorować.
Witam , ja mam takie pytanko.Mianowicie zeby zbierac cale bronie lub czesci ,badz inne surowce po obcych ,trzeba samemu podczas misji jakos je znajdowac ,czy wystarcz przejsc misje nic nie zbierajac i gra da nam je z" automatu "??
@Bdu, jeśli chcesz zdobywać bronie, złap obcego żywcem(używając miotacza łukowego/arc thrower). Wtedy broń nie wybuchnie(zebrana zostanie automatycznie).
a jak wziąć żywcem Mutona? kilka razy próbowałem, alien miał 1 punkt życia, szansa 95% a i tak się nie udawało :|
Ponieważ gra dostępna jest również w Polskiej wersji językowej autor powinien uzupełnić tekst o polskie terminy.
[18]
To jest kwestia zastosowanych mechanizmow losowosci w grze (bedzie o tym krocitki akapit w ostatniej aktualizacji)
ogolnie jesli nie trafiles majac 95% nic ci prawdopodobnie nie pomoze - musisz albo uzyc innego komandosa, albo rozegrac cala ture na nowo (robiac ataki w innej kolejnosci, stajac na innych kratkach - kazdy ruch musi byc zupelnie inne niz przed wczytaniem gry) lub tez sprobowac w kolejnej turze.
Po prostu gra na poczatku tury generuje rozne liczby, ktore wykorzystuje pozniej w akcjach (np. do sprawdzenia celnosci strzalow). Jesli zapisales gre przed strzalem,a nastepna liczba jaka ma byc uzyta jest powiedzmy 0 (zero) co oznacza "automatyczne pudlo", twoj komandos nigdy nie trafi w cel, obojetne ile razy bys nie wykonal ataku. Stad tez jesli juz chcesz zapisywac gre polecam posiadac 2-3 save jednoczesnie i tylko na poczatku tury nadpisywac najstarszy (mamy ture5, save tura3, save tura4, save tura5) aby w razie czego mozna bylo cofnac sie dalej.
[20]
koles jest na mnie zly (:somad:) i trolluje sobie teraz. to ciezki przypadek, mozesz zignorowac
gral ktos w multiplayer tego ? ma sens? rozbudujemy baze wtedy itp czy tylko walczymy w tactical mode?
[23]
Tylko tactical mode, ludzie vs obcy, przygotowujesz druzyne przed gra. I tyle.
EDIT:
zreszta masz info w recenzji :)
Asmodeusz dzięki za wyjaśnienie, choć próbowałem go zgranąć w wielu misjach i zawsze to samo ;/
Podejrzewam, ze przypadek. Zdarzylo mi sie kilka razy, ze nie udalo mi sie trafic paralizatorem majac 90% celnosci, ale moze 1-2 razy przez cala gre. Zazwyczaj jak sciagnalem przeciwnika do 1-2 punktow zycia i stawalem pole obok to koles padal. Chociaz fakt faktem mialem raz sytuacje (ktora mnie mocno poirytowala) ze nie trafilem chyba 5x pod rzad z 85% szans na trafienie.
Kurczę, mam problem. Schwytałem obcego, którego już przesłuchiwałem wcześniej i teraz za diabła nie wiem jak się go pozbyć z Alien Containment. Jakiś pomysł?
Znowu przesluchac? Zreszta mozesz miec kilku schwytanych obcych z tego co pamietam.
to nie wiem czy w takim razie cos z polska edycja jest nie tak czy co ale, Ja grajac w normalna steamowska ang nigdy nie mialem problemow ze schwytaniem. Co do lapania ufokow w pozniejszej fazie gry jezeli macie problem ze zjechaniem ich hp do 3 kresek (lub 6-ciu jezeli macie upgrade arc-a) to polecam granaty gdyz maja staly dmg (3 i 5).
Btw mogliby pozwolic lapac chrysalidy a przesluchanie dodatkowych commanderow lub etherali moglo by dac info na temat drone, sectopod i talerza (tak jak to dawal medic w pierwszym UFO) dla pelnej listy i frajdy=]
Poradnik fajny, bo adresuje sporo tematów, ale jednak wydaje mi się dosyć chaotyczny. Brakuje mi tu spisu wszystkich możliwych wynalazków, opisu sprzętu, itp, najlepiej w ładnych tabelkach na osobnych podstronach. Do tego np. idealne wg autora rozmieszczenie w bazie, optymalna konfiguracja składu, pierwszy miesiąc i wynalazki, etc. Wiadomo, że każdy gra jak chce, ale dla nowych graczy takie wprowadzenie na pewno byłoby przydatne. Pamiętam jak sam korzystałem z takich solucji na początku mojej przygody z grami :)
co do poziomu.. ktoś już próbował impossible? bo choc taktycznie daloby rade to jednak dodatkowy ruch ufoludkow (nawet podczas ich ruchu) jak nas zobacza i panica u zolnierzy po dostaniu strzala powoduje ze gra naprawde jest niemozliwa... chyba ze ktos by tylko wczytywal, bynajmniej tak to wyglada z mojego punktu widzenia=]
[31]
Spis wynalazkow jest, opis sprzetu jest na biezaco dostepny w grze (chociaz fakt, moze i powinienem wrzucic ktorkie info - wszak to tylko jedna tabelka, ale to szczegol). Idealnej budowy bazy nie ma, chociazby dlatego ze polozenie steam vents jest losowe + duzo zalezy od poziomu trudnosci i losowych misji (szczegolnie tych od council) - jesli np. dostaniesz szybko inzynierow rozgrywka wyglada zupelnie inaczej niz gdybys ich nie dostal. Podobnie optymalna konfiguracja skladu - ze wzgledu na losowosc ludkow jakich odstajesz nie zawsze bedziesz mial to co drugi gracz (szczegolnie wlasnie w pierwszym miesiacu gry). - zreszta kazdy sklad dziala bez zarzutu - 4 snajperow z battle scannerami da rade oczyscic mape tak samo jak 4x assault czy 4x heavy. I to samo wynalazki - duzo zalezy od tego, co spotkasz na misjach i co mzoesz sprzedac. Jesli uda ci sie zlapac cale UFO i sprzedac jego elementy -> dostajesz duzo kasy -> mozesz pozwolic sobie na wiecej.
Raczej staram sie nie prowadzic za raczke (szczegolnie przy duzej losowosci) a dac porady, ktore pomoga zrozumiec "o co tu chodzi" i jak grac aby nie przegrac. Moze mam zle podejscie, ciezko mi powiedziec...
Jest jakis myk na odbugowanie SHIVa? Po stracie pierwszego zbudowalem drugi i nie da sie go wybrac do oddzialu, slychac tylko XCOMowy dzwiek bledu.
Modlic sie o patcha albo wczytac poprzedni save. Uwazalbym tez z bugiem, ktory moze zablokowac zaloge skyrangera na amen (zmiana celu skyrangera podczas wybierania abduction zablokuje team, ktory jest na pokladzie).
Asmodeusz
"Spis wynalazkow jest, opis sprzetu jest na biezaco dostepny w grze (chociaz fakt, moze i powinienem wrzucic ktorkie info - wszak to tylko jedna tabelka, ale to szczegol)"
- Spis + jedno, dwa zdania rekomendacji od autora. Czy przydatne i w jakich sytuacjach. Na początku tego jest tyle, że ciężko się zdecydować w co iść. Szczególnie jak się nie wie do czego nas niektóre tematy doprowadzą.
"Raczej staram sie nie prowadzic za raczke (szczegolnie przy duzej losowosci) a dac porady, ktore pomoga zrozumiec "o co tu chodzi" i jak grac aby nie przegrac. Moze mam zle podejscie, ciezko mi powiedziec..."
- Podejście zapewne dla większości dobre, bo w tych grach losowych faktycznie sporo się zmienia od poczynań gracza i samej gry. Ja lubię trochę inne podejście, ale to Twoje też jest w porządku. Przychodzi mi na myśl przykład Civki - w standardowych warunkach te pare tur rób to, buduj to, wynajduj tamto ;)
Wezme to pod uwage w przyszlosci :)
Modlic sie o patcha albo wczytac poprzedni save.
Sejwa nie mam... wracam do Dishonored :).
Zawsze mozesz olac SHIVa - na dluzsza mete i tak jest cienki :)
Na tym etapie, na ktorym jestem, uzbrojony w plazme calkiem niezle sie sprawdza, a przy okazji nadaje sie na skauta, ktorego jednak mniej szkoda niz zolnierza na maksymalnym poziomie.
Rekruci tez sa doskonalymi scoutami :D
@Noodle25
Naucz sie prosze znaczenia slowa "bynajmniej" zanim zaczniesz go uzywac.
Zorpen->
Próżny trud: jest pewna grupa ludzi którzy uważają że "bynajmniej" mądrzej brzmi niż "przynajmniej", a różnicy w znaczeniu tych słów nie zobaczą, tak jak daltonista kolorów:)
Tyle czasu czekałem na nowe ufo i się tak zawiodłem , jednak to kalanie tradycji , czy wszystko w czasach gimbazy musi być tak do bólu uproszczone , gra jest prosta jak budowa cepa , podejrzewam że jak dalej pójdzie to za parę lat gra będzie wygladać tak zapłać , zainstaluj , kliknij jeden guzik i ciesz się że ukończyłeś grę.
Obecne ufo trudno nazwać strategia taktyczną jak praktycznie wpływ jaki mamy na grę został tak okrojony i sprowadzony do zrobienia kilku misji w tych samych lokacjach ( bardzo się wysilili , raptem kilka sztuk ), nie wiem ile lat oni nad tym siedzieli ale gra jest zacofana strasznie , widziałem bardziej złożone gry na psx , gdzie się podziały gry typu jak dawny follout czy silent storm jako klasyki gatunku bo to co przedstawia obecne ufo to kpina a nie godny następca
~Charon Styks (Hypnotoad)
Myślałeś, że zakładając nowe konto nikt się nie kapnie? Znowu wracasz do trollowania tej gry?
Odpuść sobie, na zdrowie Ci wyjdzie :D
Pako22 - każdy ma prawo do swojej opinii
Hypnotoad - ja akurat się z Tobą zupełnie nie zgadzam. Po początkowym lekkim rozczarowaniu pewnymi aspektami nowego XCOM (natrętna liniowość, uproszczenie opcji, które nie powinny być upraszczane) wczułem się w klimat i zacząłem czerpać przyjemność z gry. Ma ona swoje wady, ale jednocześnie ma wysoki tzw. współczynnik miodności, co powoduje, że się po prostu mile spędza przy niej czas.
~Charon Styks (Hypnotoad)
Ale pocisk!
Oj :) Widzę, że zabolało trolla. Ciekaw jestem co bardziej - zdemaskowanie czy ban na poprzednie konto? ^^
to chyba ty jestes mulit tego styksa bo kompletnie nie wiem o co ci z nim chodzi , po za tym czy wiesz może co oznacza trolowanie , jakbys nie zauważył to jest moja opinia na temat tego czegoś co udaje xcom , po za nazwą nie ma wiele wspólnego z dawną grą , gra jest słaba , po za nową grafiką reszta jest bardzo uwsteczniona , nie widac żadnej ewolucji na lepsze
Akurat tu się zgadzam z Hypnotoad ta gra to gniot i nie ma nic wspólnego poza nazwą z pierwszym XCOM. Niestety wydałem na nią 120 PLN i są to pieniądze wg mnie stracone. Takiego spłycenia i uproszczenia gry to już dawno nie widziałem. Drzewko technologii żałosne. Żołnierze po 10 misjach wymaksowani na hunter killerów, przy czym te herosy dźwigają tony amunicji i już sił im wystarcza na ledwo 2 granaty lub 3 apteczki. W misjach żadnego myślenia - byle do przodu, no limit ammo, gdzie tu liczenie i zbieranie ammo od ufoków i strach żeby nie zginąć. W XCOM zagrałem pierwszy raz w 1995 roku i wielokrotnie z przyjemnością i dreszczem emocji grałem w nią jeszcze wielokrotnie nawet w wersji mobile na komie ale do tego to nie wrócę. Nie wiem za co dostało toto 9/10. W porównaniu z oryginałem to nawet erzac to nie jest.
Faktycznie gra jest przesiaknieta uproszczeniami, nie zmienia to jednak faktu ze gra sie przyjemnie.
Mam tylko nadzieje ze Xenonauts albo Extraterrestrials II beda lepsze... (wierniejsze oryginalowi X-COM)
Po pierwsze:
"UWAGA: zapisywanie gry przed strzałem a następnie wczytanie jej jeśli spudłujemy nie zmieni rezultatu naszego ataku!" - prawdopodobnie zależne od poziomu trudności. Na normalnym akurat nieraz tak robiłem.
Po drugie:
Można by dopisać, że Drony nie tylko występują w kupie z Disc, ale potrafią go naprawiać. Więc czasami dobrze jest się zastanowić, czy nie "zmarnować" jednego z ruchów któregoś żołnierza na walnięcie granatem w celu wyeliminowania Dronów. Tak na wypadek, gdyby nie udało nam się całkowicie wykończyć Disc w jednej turze. Dwa Drony potrafią mu wyleczyć mocno ponad połowę obrażeń.
1. Sprawdz jeszcze raz. Zarowno na normal, classic i impossible mechanizm ten dziala jak podalem (i tu mowie o doslownie dziesiatkach testow - circa 100 powtorzen na impossible i classic w kilku sytuacjach, na normalu do 30 razy na dana akcje x kilka sytuacji). Nie wiem jak jest na easy - na nim nie gralem.
2. Mea culpa nie zauwazylem, tak szybko psulem dysk albo drony ze nie zdazyly nic zrobic (niby dysk ma jakis atak obszarowy czy cos - tez nie widzialem).
fajna gra dowodzisz taktycznie w skali micro zarzadzasz i ustalasz strategie globalnie. mogliby tylko jeszcze wprowadzic samodzielny lot oczywiscie opcjonalnie walke z wrogimi ufo w powietrzu w postaci symulacji
Strasznie cieniutki jest ten poradnik. W zasadzie to jest jak instrukcja do gry, a nie poradnik.
Co do save'ów przed strzałem, tj. tak jak w poradniku - próbowałem po 20 razy w kilku różnych lokacjach.
Dla mnie gierka na normalnym poziomie trudności przy Ironmenie była zbyt łatwa... po przejściu jej tak dwa razy stwierdziłem że trzeba kolejny raz spróbować klastycznego poziomu trudności. Ale tu już zaczyna być widoczne coraz większe niedopracowanie gry pod tym względem. Mogę zrozumieć że przeciwnicy są znacznie bardziej wymagający, że jeden dowódca małego statku rozwala mi trzech żołnierzy jednego po drugim i to wyżej i za dużymi osłonami. Ale tego że nagle respi się grupa sektoidów za moimi plecami, w miejscu gdzie penetrowałem komandosami od samego początku - tego już nie potrafię zrozumieć. Wysoki poziom trudności... ok... ale bez przesady jak potworki się respią gdzie chcą. Jednego razu dotrwałem bardzo daleko. Miałem żołnierza wyszkolonego na maximum. Potrafił w jednej turze rozwalić nawet trzech obcych. Zabili go obcy wystrzeliwani z kosmosu przechodzący od razu w tryb warty... dla mnie głupota tej gry... w momencie śmierci tego jednego wszystko się posypało. Nie rozumiem po co człowiek cuduje z osłonami i taktycznie penetruje teren jak tu nagle z kosmosu dziesięciu obcych oskrzydla moich pięciu żołnierzy. Gra na klasycznym poziomie trudności totalnie niedopracowana pod tym względem. Bo tam każdy ruch jest ważki i wymaga dużego zastanowienia.
I nie dopracowane jest jeszcze wg mnie pole ostrzału. Wiele razy miałem sposobność zauważyć że obcy jest w linii prostej do mojego komandosa a jednak strzału nie mogłem wykonać. Podobnie snajper na dachu. Będąc przy krawędzi nie mógł ostrzelać (nawet z pistoletu) obcego który był bezpośrednio pod budynkiem... przecież wystarczyłoby żeby się trochę wychylił. Nie jest również nigdzie wytłumaczone jaki zasięg widzenia mają żołnierze... nie wiem ja mam zgadywać czy jak podejdą tu czy tam to będą w stanie oskrzydlić obcego który jest nieco dalej niż o rzut kamieniem? Te rzeczy powodują że rozgrywka w stylu ironman na poziomie wyższym od normalnego jest niegrywalna i niewykonalna.
Mam pytanie. Czy da się na najwyższym poziomie utrzymać dochody ze wszystkich krajów? Buduję workshop, uplink i satelity od początku, po czym zawsze mi ze 2 państwa odchodzą zanim zdążę postawić 3-cią satelitę. W dodatku, by wszystko wybudować muszę sprzedawać korpusy obcych i pozostałości ich broni by mieć kasę. Próbowałem kilka razy i lipa
Mała porada: Jeżeli wykupisz dodatkowe stroje i zyskasz możliwość kolorowania uniformów, to wykorzystaj to jako taktyczną przewagę dla własnej orientacji, np. Podziel sobie klasy na odpowiednie kolory. Snajpera zrób czarnego("zamaskowany"). Heavy- czerwony(Ogień, lub siła ogniowa). Support niczym znak służyby zdrowia, możesz dać biały lub niebieski, a assault jak chcesz, mi przypasował blond włosy i żółty. To pomoże ci od razu kojarzyć jednostkę.
Mała porada: Każdy save przed wykonaną turą pozwoli ci powtórzyć akcję i zmienić przyszłość tury wroga. Zauważyłem, że, to jak rozmieściłeś postacie, ma wpływ na to, jak zachowają się wrogowie. Często inne miejsce w które powędrujesz może spowodować, czy wróg zaatakuje, czy wykona jakiś inny ruch.
Mała porada: Zauważyłem, że prawdopodobieństwo trafienia jest ustawione w kolejce. Jeżeli jest twoja tura i masz dwóch żołnierzy oraz jednego przeciwnika. Twój pierwszy żołnierz to assault ze shotgunem co odbiera 100%, a drugi to zwykły pistolet co odbierze 5%. Okaże się, że jak najpierw strzelisz z pistoletu to odbierzesz 5%, a potem assault nie trafi, więc wróg przeżyje. Jeżeli zmienisz kolejność i najpierw strzelisz z shotguna, to zabijesz wroga i nie będziesz miał problemu. Natomiast strzał z pistoletu możesz sobie walnąć w powietrze i tak w nic nie trafi.
Mała porada: Rób save,a po każdej turze, a quick save,a po każdym ruchu, w ten sposób zawsze możesz się cofnąć.
Mała porada: Ponieważ naprawdę się z tym męczyłem by nie stracić żadnej satelity i zaczynałem grę kilka razy od początku. Po pierwsze inżynierowie, są ważniejsi niż pieniądze i potrzebni do budowania uplinków. Kasę możesz zdobyć, za trofea, ale inżyniera nie kupisz. Każda misja gdzie masz do wyboru trzy miejsca, na ogół daje wybór między kasą, inżynierem, albo dodatkowym żołnierzem do zyskania. Oczywiście rób misję w której stan krytycznego zagrożenia jest największy. Jeżeli jednak miejsce ze stanem krytycznego zagrożenia akurat nie oferuje inżynierów. Nie problem, po prostu wczytaj save i próbuj do skutku. Gra losowo przydziela nagrody za wypełnienie misji.
Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.
Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?
Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.
W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.
Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.