World of Tanks to darmowa gra MMO koncentrująca się na bitwach pomiędzy czołgami. Za produkcję odpowiada studio Wargaming.net, znane z Order of War oraz serii Massive Assault.
Oficjalna strona gry:
Informacje dla zamierzających rozpocząć grę:
- Upewnij się, że ściągasz klienta gry przeznaczonego dla serwera europejskiego! Należy go ściągnąć ze strony: http://worldoftanks.eu/game
- Wymagania minimalne gry: CPU: 2 GHz, RAM: 1 GB, HDD: 2GB, Video: GeForce 6600GT (128 MB) / ATI analog
- Gra posiada pełną, polską wersję językową.
- Gra jest bezpłatna (Free 2 Play), ale w grze występuje system mikropłatności. Wykupienie konta premium za prawdziwe pieniądze pozwala na szybsze zdobywanie silniejszych czołgów.
- Posiadanie konta premium powoduje uzyskanie 50% więcej doświadczenia i srebrnych kredytów po każdej bitwie.
- Miesiąc konta premium kosztuje około czterdziestu złotych.
- Gra nie wykorzystuje pełni możliwości procesorów wielordzeniowych. Możliwości twojej karty graficznej w przypadku tej gry mogą być ograniczone możliwościami procesora. Jeżeli twój procesor ma mało pamięci cache i jego poszczególne rdzenie mają niskie taktowanie, możesz mieć problemy z ilością klatek. Gra najlepiej działa na procesorach i5/i7 z cache L3. Istnieją jednak modyfikacje umożliwiające odpalenie gry na starszym sprzęcie kosztem zubożonej grafiki.
Istotne ustawienia gry ułatwiające walkę początkującym:
Wyłączenie efektu odrzutu po wystrzale w trybie snajperskim, który bardzo rozprasza uwagę w ferworze walki:
- W głównym oknie ustawień gry, w lewym dolnym rogu okna zakładki "Gra" / "Game", należy odznaczyć opcję "Drganie pojazdu w trybie snajperskim" / "Enable vehile vibration in Sniper Mode".
Włączenie celownika pokazującego szansę przebicia pancerza przeciwnika za pomocą trzech kolorów (zielony, pomarańczowy, czerwony):
- W ustawieniach gry, w zakładce "Celownik" / "Reticle" w lewym dolym rogu jest opcja "Znacznik działa" / "Gun Marker", za pomocą rozwijanej listy należy ustawić ją na "Krzyżyk (wskaźnik penetracji pancerza)" / "Crosshair I (with armor penetration indicator)".
Grę bardzo ułatwia modyfikacja OTM, pokazująca pasek życia nad każdym czołgiem. Sposób jej instalacji jest opisany niżej.
W opcjach graficznych należy ustawić Drawing Distance na High. W przeciwnym wypadku, czołgi na długim dystansie nie będą wyświetlane przez grę, a to uniemożliwi efektywną grę czołgami snajperskimi (np. Panterą lub PzIV).
Jeżeli mamy problem z klatkami, należy ustawić LOD na Low. To spowoduje, że gra będzie ładowała słabej jakości obiekty na średnim i długim dystansie (wciąż je wyświetlając).
Przydatne strony:
- Drzewko rozwoju czołgów wszystkich nacji online: http://www.wotdb.info
- Aktualne mapy Clan Wars NA, EU, RU: http://www.wotconquest.com
- Na bieżąco aktualizowany wortal dla czołgistów: http://world-of-tanks.eu
- polska strona o WoT: http://world-of-tanks.pl
Linki do przydatnych/niezbędnych modów:
- XVM wyświetlający statystyki graczy, wraz z OTM, czyli paskami życia (HP) nad czołgami:
http://code.google.com/p/wot-xvm/downloads/list
- WoT Logger:
http://code.google.com/p/wot-logger2/downloads/list
- Celownik z timerem, autorstwa J1mB0sa:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/56831-j1mb0s-crosshair-mod
- Zegarek w garażu:
http://www.mediafire.com/?egusyf2iipgep2a
- polska strona z kolekcją i opisem najbardziej popularnych modów:
http://playernotes.pl/2012/01/przeglad-dodatkow-do-gry-world-of-tanks/
Linki do stron prezentujących statystyki:
- DpB oraz pozostałe czołgi wymagane na medal Master Tankera: http://wot-dossier.appspot.com
- Porównanie swoich statystyk na dwóch różnych czołgach: http://wot.ctocopok.ru/load_cache_e.php
- Porównanie statystyk dwóch graczy: http://wot-news.com/index.php/stat/compare/eu
- Tracker statystyk: http://www.planetwot.com/playerStats
- Kalkulator efektywności gracza: http://wot-news.com/index.php/stat/calc/en
- Statystyki klanów: http://wot.xpnet.pl
- WoT Logger: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/68849-wot-logger-207
Najciekawsze kanały YouTube oraz filmy na temat WoTa:
- Kanał gracza emu87, jednego z najlepszych na serwerze EU: http://www.youtube.com/user/aerophobic2/videos
- Kanał rosyjskiego gracza BeeS (po angielsku): http://www.youtube.com/user/IBeeSI/videos
- Kanał amerykańskiego klanu SSGS (z ciekawą serią "How I Tank?"): http://www.youtube.com/user/PsychicGoldfishProds/videos
- Kanał gracza z klanu Pirates: http://www.youtube.com/user/PTSEnvy/videos
- Kanał gracza z klanu Pirates, NewMultiShow[PTS]: http://www.youtube.com/user/NewMulti2k/videos
- Informacje dla początkujących o poszczególnych czołgach: http://www.youtube.com/playlist?list=PL6D318CE9421F6FE1&feature=plcp
- Wytłumaczenie podstawowych zasad gry: http://www.youtube.com/watch?v=SQbSGfDK7qU
Filmik dla nowych graczy, przedstawiający podstawowe aspekty gry:
http://www.youtube.com/watch?v=mzavozeS91g
Poradnik z wieloma istotnym wskazówkami (autorstwa Voytecha):
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/79468-jedyny-sluszny-poradnik
Strategie na poszczególne mapy (autorstwa Loofah):
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/100318-mapy-uniwersalne-taktyki-dla-kazdego-rodzaju-czolgu
Poprzednia część:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12293864&N=1
Fajny przegląd nowych ruskich TD-ków:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6v0Vk3NLI-Y
Dźwięk w filmie jest dostępny wyłącznie w wersji angielskiej. Aby włączyć wyświetlanie polskich napisów kliknij na przycisk „CC” znajdujący się z prawej strony dolnego panelu filmu i wybierz język polski.
heh nice bitwa!
Zwycięstwo
Himmelsdorf 30 września 2012 10:45:21
T-34-85 Doświadczenia: 4 512 (x2 za 1. zwyc. każdego dnia) Kredytów50 625
Osiągnięcia w walce: Strzelec pancerny, Strzelec wyborowy, Odznaka mistrzowska:As pancerny
Graty Buli, ładny wynik.
A tak z innej beczki bardzo poważnie się zastanawiałem nad daniem tego obrazka do wstępniaka --->
Co bitwę praktycznie widzę jakiegoś jemioła co ginie po upadku z górki :)
Słuchajcie, jest jakiś mod, który na bieżąco podczas bitwy pokazuje ile dostaniemy za nią credów?
Nathandrel --> chyba nic takiego nie ma, widziałem jedynie takie animowane wstawki na oficjalnych filmikach Wargamingu, ale to chyba było dorobione zewnętrznie dla wytłumaczenia
A propo zarobków, to na artylerii VIII tieru nie ma jednak jakiejś mega tragedii. Tu jest raport po przegranej bitwie, z kontem premium da się wyjść na mały plusik przy dosyć przeciętnej grze ( i to bez topienia sprzętu xD ) -->
Ludzi chyba też się nie przejęli zbytnio tą zmianą kosztów naprawy, ciągle bardzo dużo art na tieru VIII jeździ.
A ja po długiej przerwie mam pewien problem... Dziś pobrały się aktualizacje, odpalam grę. Wszystko ok, tylko dłużej się ładowało "Synchronizacja ekwipunku i sprzętu eksploatacyjnego", ale zalogowałem się pomyślnie. Pierwszym krokiem była zmiana ustawień graficznych (bitwy jeszcze nie grałem, ani nie czekałem na nią) i gra musiała się zresetować jak wiadomo. No więc loguję się i znowu na "Synchronizacja ekwipunku i sprzętu eksploatacyjnego" stanęło i ani rusz... Zębatka z tyłu się kręciła, ale nic. Czekałem 6-8 min - Alt + F4. Włączam ponownie i znowu to samo. Wie może ktoś jak to naprawić?
Sprobuj wybrac ponownie server na ktory sie logujesz (kliknij na drop-down menu, wybierz to co juz jest wybrane). U mnie pomoglo z logowaniem sie, moze u ciebie tez zadziala.
Dzięki, pomogło. :) Pierwsza gra na nowym patchu i już wyskoczyłem z górki jak proca do wody... Ważne, że udało mi się wypłynąć bo było płytko... :D
[7]
oddales tylko 5 strzalow czyli tyle co nic stad ledwie wyszedles na plus ...
No pisałem przecież że to przeciętna przegrana.
moze niektorzy jeszcze nie wiedza ze z wersja 8.0 WG wprowadzil w trosce o zdrowie psychiczne co poniektorych czerwonych baronow specjalny program kliniczny! siedzisz za dlugo przed kompem? BAN!!!
Kurde, mam identyczny problem co dVk w poście [8], z tą różnicą, że zaraz po patchu (dopiero dziś włączyłem WOTa) gra stanęła na synchronizacji ekwipunku i ani razu nie wpuściła mnie do menu. Sposób z [9] nie działa.
Jakieś pomysły? :/
w linii komend windy wpisz:
"ipconfig -flushdns" ew sprobuj zrestartowac kompa. Dzisiaj wogole jest komedia z logowaniem do WOTa.
Też się nie mogę teraz zalogować, zabawne bo wylazłem by addon jeden wgrać :P
To chyba jakaś grubsza awaria bo ludzie z całej Europy o tym piszą:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/158356-can-not-log-in-to-server/
Zirytował mnie własny T-50-2, więc wyrwałem chwasta.
Dwa strzały (niestety się diabeł próbował ewakuować więc pierwszy poszedł w gąski), łącznie 328Hp, bo prosiak wywalił się wcześniej na inny czołg.
Zapłaciłem za to 14.760 kredytów (co zbawne, nie wiedziałem, ale na to tez ma wpływ premka, bo bez niej zapłaciłbym mu 9.840 kredytów).
I teraz już wiem na 100%, że dostajemy tylko część tego co płaci TK.
Zapytałem typa po bitwie i okazało się, ze biedka dostał tylko 1800 kredytó rekompensaty.
Dostałby pewnie więcej, ale gra bez premki...
No i wykrakaliście...
Wywaliło mnie i się zalogować na te gówno nie mogę. :/
Ja tam sram na to.
Wracam do domu i wysylam ticketa o zwrot 250 golda, ktore stracilem dzisiaj.
Jeśli miałem swego czasu taką myśl żeby zacząć płacić za WoTa to się dziś skutecznie wyleczyłem, nie tylko z kupowania czegokolwiek in game, ale nawet z wersji pudełkowej :D.
Witam mam pytanie, spotkał się może ktoś z czymś takim: zaraz po wczytaniu mapy wywala mnie do pulpitu, nie zdążę nawet zobaczyć swojego czołgu, grę muszę uruchomić ponownie, jednak w tej bitwie nie biorę już udziału bo ile razy bym nie próbował dołączyć się do owej bitwy, zawsze wywali mnie do pulpitu :(
Problem pojawił się nagle, znikąd - wczoraj po raz pierwszy a dziś już w dwóch bitwach nie powalczyłem :/
Hah
Znalazłem folder z screenami z bety.
Patrzcie jak kiedyś się kampiło na Kampinówce.
A wy teraz narzekacie. :D
Pierwsza bitwa po release, być może nawet pierwsza w ogóle na całym serwerze, bowiem kiedy klikałem [battle] nie było jeszcze żadnej w toku. ;)
Pewnie 5 nad ranem, wszyscy śpią, serwer prawie pusty... :D
Teraz już takie walki mi się nie trafiają już od dwóch miesięcy chyba.
Polecam fajny addon naprawiający trochę nowe kiepskie drzewka rozwoju, ścieśnia on je na boki tak że nie trzeba przewijać -->
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/158451-080-compact-horizontal-tech-tree/
Dzięki slavo przyda się :)
Ja polecam ten mod http://translate.googleusercontent.com/translate_c?client=tmpg&depth=1&hl=en&langpair=ru%7Cen&rurl=translate.google.com&u=http://drongo-lab.ru/archives/36541&usg=ALkJrhhA2HWjPNuH4Bp5ZoSg3wRgAo0Jgg usuwa tą beznadziejną mgłę wprowadzoną w 8.0 żeby ludzie ze słabszymi kompami nie narzekali.
Cappo --> gdzie ten folder [spaces] wrzucić w:
res_mods\ 0.8.0 \
res_mods\ 0.8.0 \ gui \
res_mods\ 0.8.0 \ gui \ flash \
???
Gdyby ktoś jeszcze nie wiedział, w takim przypadku nie wypada mi nie napisać - E-100 to gówno i dno dna, a jagdpanzer jest jeszcze gorszy !!!
Cappo ---> na pewno ? Wrzuciłem i nic się nie stało, mgła jest nadal :/
[39] chyba jeszcze musisz blooma usunąć do pełni efektu, bo mi to działa
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/150062-080-disable-bloom-tweak/
Czy ktos juz jezdzil nowymi ruskimi TDkami? Opinie?
Na tescie mialy znacznie lepsze armaty i byly OK, ale teraz jak im zabrali zabawki to nie wiem czy wogole warto w nie inwestowac.
Ja mam teraz SU-100M1 to jest VII tier tdek i nie jestem nim zachwycony. Działo ma mizerna penetracje i dmg, strzela za to w miarę często. Porusza się ten maluch dosyć żwawo, ale niewiele to pomaga. Ogólnie męczę się z nimi dla medalu "Inżyniera" no i mam nadzieje X tier w tej linii będzie bardziej znośny. Ograniczam się do dobówek na nim więc za szybko to nie nastąpi.
Specjal "Zjednoczenie Niemiec"
od godziny 7:30 2 października, do 7:00 5 października 2012 :
Trzykrotny mnożnik doświadczenia za pierwsze zwycięstwo każdego dnia
50% zniżki na następujące niemieckie pojazdy:
PzKpfw IV (czołg średni V tieru)
StuG III (niszczyciel czołgów V tieru)
PzKpfw III/IV (czołg średni V tieru)
0% większe przychody w kredytach na następujących niemieckich pojazdach:
PzKpfw V Panther (czołg średni VII tieru)
Jagdpanther (niszczyciel czołgów VII tieru)
50% zniżki na złotą amunicję
Coś często dają specjale teraz, jeden się skończył i od razu drugi w środku tygodnia ho ho.
edit: lol właśnie obejrzałem kalendarz na październik i dni z specjalami jest chyba z 80%
http://worldoftanks.eu/news/4066-october-calendar-pl/
Mnożnik za pierwsze zwycięstwo każdego dnia kiedy się resetuje? Bo jak dobrze pamiętam nie jest to godzina 0.
[43] - chyba o 2 rano
[42] - dla jasności: 70% więcej kredytów na Panterze i Jadpanterze
dni z specjalami jest chyba z 80%
może białoruscy chłopcy wyczaili zależność wpływającego złota od uruchamiania specjali?
Wczoraj wreszcie zagrałem w nowym paczu. Wszystko pięknie, 1920x1080 ustawienia grafy na maksa, jakieś 23 klatki. Ale wróciło stare i po 4 grach jedną potyczkę opuściłem z hukiem do Windy. Dobrze chociaż, że jako trup więc za bardzo nie było tematu.
Odgłosy czołgów tylko zmienili na jakieś nijakie. A przecież to powinno być wycie diesli.
http://www.youtube.com/watch?v=fqjAifQKEpk
[45]
Tylko ze pantera z tego co pamietam nie miala diesela.
z tego co pamiętam, praktycznie wszystkie pojazdy niemieckie były poruszane silnikami benzynowymi
Ogłoszenia parafialne :
Odradzam dzisiaj gry w WoTa ! To co się wyprawia teraz na serwerze to już kurwa na to słów brak... Takiego natężenia małp na metr2 to jeszcze nie widziałem w całej swojej karierze. Doprawdy, dno dna dna, tak źle to nawet dawniej nie bywało :3
[48]
+1
Zreszta:
Victory!
Battle: El Halluf 2 października 2012 18:06:54
Vehicle: E-75
Experience received: 3 477 (x3 for the first victory each day)
Credits received: 28 698
Battle Achievements: Top Gun
Praktycznie wszyscy ponizej obj268 kampili cala gre i dali sie wystrzelac jak debile. Tyle expa dostali glownie stad, ze w grze byly po 4x tier10 na strone. Co zabawniejsze - nie mam ani wiezy ani dziala na E-75, wiec "kerowałem" gre prawie ze stockiem (dzieki bogu mam juz silnik inaczej pod gorke bym nigdy sie nie wtoczyl).
[47] - No rzeczywiście, a ja byłem przekonany że to amerykańce jeździli zapalniczkami.
W każdym bądź razie odgłosy silników jakieś im cichutkie wyszły.
http://www.youtube.com/watch?v=kAofuApy5sc&feature=related
Polecam, propaganda aż mi zachlapała podłogę. Nie wątpię, że T-90 to świetny czołg, ale miałem niezłą zgrzewę oglądając ten film.
Zmieniam zdanie - dzisiaj mam zajebisty dzien na granie. Wygralem prawie wszystko i wiekszosc z walk wysoko (800+ expa na czysto bez prem). Najbardziej zadowolony jestem z 5-6 gier na lorr 155 50 - srednia circa 850 expa :)
Ciekawy jestem, jak by to w rzeczywistości wyszło. Która strona zbyt mocno "zaokrągla" wynik.
[53]
Myślę, że same czołgi są dość porównywalne, każdy model ma swoje wady i zalety, ale ogólnie stoją na zbliżonym poziomie, jeśli chodzi o same pojazdy. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że Abrams to bardziej system bojowy, niż po prostu czołg. To zintegrowany system dowodzenia i wymiany informacji stanowi o głównej sile tych czołgów, bo istotą ich działań nie jest to, żeby sobie po prostu stanąć naprzeciwko wroga i naparzać się wzajemnie pociskami, tylko właściwie wręcz przeciwnie - większość działań bojowych z ich użyciem kończyła się tym, że wrogie pojazdy były niszczone, zanim w ogóle miały okazję oddać skuteczny strzał, bo np. dostały pigułę od flankującego czołgu, o istnieniu którego nawet nie miały pojęcia itd. (trzeba też dodać bardzo istotny fakt, że działania bojowe toczyły się zawsze przy sojuszniczej supremacji powietrznej).
Dlatego miałem taką bekę z tego filmu - opisują jaki T-90 mają zajebisty pancerz reaktywny (jakby Abrams go nie miał), jakie są szybkie, mobilne, wytrzymałe itd. (w co nie wątpię), że są standardowo wyposażone w elektroniczne systemy celowania (a Abrams nie?) i że powstaje właśnie projekt nawigacji i satelitarnego systemu dowodzenia/wsparcia, dzięki któremu będą już w ogóle genialne.
No i świetnie, tylko że Abrams to też projekt z lat 90-tych (jest zresztą o kilka lat starszy od T-90) i cały wałek w tym, że z dobrodziejstw komputerowych systemów wsparcia korzysta niemal od początku swego istnienia (od wprowadzenia typu M1A2), czyli już od 20 lat, dzięki czemu okazał się tak skutecznym w boju. Po prostu Amerykanie wyprzedzili resztę świata o 20 lat i dlatego mogli nimi kozaczyć. To, że T-90 otrzymają wg. omawianego filmu za jakiś czas podobny system, to powinien być raczej powód do wstydu dla Rosji (jako konkurenta militarnego), a nie podniety.
[55] Pamiętam jak się w Tank Platoon grało, jeszcze na 386. To była gierca, nie to co dzisiejsze fajerwerki graficzne.
[51] Matko, ale propaganda. Tego się nie da słuchać.
To, że T-90 otrzymają wg. omawianego filmu za jakiś czas podobny system, to powinien być raczej powód do wstydu dla Rosji (jako konkurenta militarnego), a nie podniety.
Trudno, żeby od początku konkurował z M1A2, skoro projekt powstawał w najgorszych ekonomicznie latach dla tego państwa i przemysłu. Więc, czy ja wiem czy to taki wstyd?
[56] Pamiętam jak się w Tank Platoon
Ojj, taaaak :]
Faktycznie coś wczoraj było w powietrzu, bo premie udało sie zrobić za niemal pierwszym podejściem. Ba, nawet udało się spotkać kolegę Asmodeusza :D I chyba nawet strzeliliśmy do siebie równocześnie :D
Pozdro !
[59]
Chyba nie ;p siedzialem w uliczce (bylem T34) i de facto robilem za cover dla naszego T110E3 w walce z 2x T110E5. Szlo nam calkiem niezle (tzn ja mialem jakies 200hp, T110E3 mialo cos kolo 1300, ale oba wrogie T110E5 mialy po 500) tylko okazalo sie, ze poza nami cala reszta teamu przegrala wszystko (najlepsza byla flanka ktora przegrala 2x tier9 vs tier8+ jakies plewy) wiec otoczyli nas i rozstrzelali.
Co do jakosci gier - po 1 w nocy zmienilo sie. Dostalem "zielone szympansy" i "plutonowe małpy". Kolesie co nabili sobie chyba rating grajac na gownach i wyjechali swoimi maszyyynamiiii na 1st winy. Po prostu takich debili rzadko spotykam nawet posrod red baronow. E-50M (rating 1600) ktore nie ma mapy i jezdzi za kazdym wrogiem (pilnowal przejazdu przez droge na Port - tak, ze IS3 sobie radosnie przeskoczyl przez nia i wyspotowal nam cala arte), idiot plutony na Steppes (encounter - caly team pojechal capowac... sredni ER teamu byl w okolicach 1400-1500 btw). Jechalem IS-8 i zajebal mnie moj koles (top - t110e5) z radosnym tekstem "i kill useless players" - oczywiscie damage po bitwie? 400 - cale we mnie, poza tym nie zrobil nic. Itd itp - w nocy mialem downy i jeszcze wiecej downow. Ah tak - prawie przegralem defens na Prokhorovce (jedna arty tier7 na strone, bronilismy, XVM mowi 80%) - wygralismy dzieki mega super-hiper fartownemu strzalowi od ostatniego mega super-hiper idioty w ostatniej sekundzie - udalo mu sie zdecapowac z 98% i wygrac gre (bylo 1v5 w tamtym momencie).
Wczoraj powiedzialem znajomym jedno: jesli widzisz pluton (klanowy), od ich ER odejmij przynajmniej 20%. Bo kolesie co graja w plutonach maja prawie zerowe pojecie o co chodzi w randomach.
Wydawało mi się, że (siedziałem wtedy w M40/M43) zajechałeś mnie od tyłu, w ostatniej chwili udało mi sie odwrócić i przeładować oraz oddać strzał, przy czym w tej samej chwili byłem martwy. Jednak zuważylem obficie krwawiąc spod hełmofonu, że straciłes z 25% HP ;P Ja przegrałem wczoraj, bo się zachciało kolegom poszukiwać skampionej artylerii zamiast capowac.
Viti --> Zainstaluj sobie ten mod dźwiękowy na próbę. Niestety nie ma nigdzie wideo pokazowego na youtube. http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/100936-full-engine-sound-pack-now-080-compatible/
Generalnie nie jestem zwolennikiem tego typu eksperymentów, bo w przeszłości okazywały się po prostu mierne, ale ten mod jest naprawdę niezły. Ryczące Maybachy są świetne. :)
[61]
Nah, wtedy bylem w T34 i uziemiony, wiec na pewno nie ja :)
O szukaniu arty tez mam "historie". Obrona malinovki, jade M103. Mam "PyRyOoo paltoon IS-4 i IS-7". Zjechalem na lewa strone do jednego z tych dwoch malych lasow po prawej stronie drogi. IS-4 i IS-7 zjechali gleboko w las po lewej stronie drogi. Na drugiej flance pod kosciol zjechala jedna osoba (yay - po co komu spotterzy). I wielki placz ze 3x t62 gnoja wszystkich z prawej flanki bo nikt ich nie widzi. Ja siedzialem w moim lasku i snajpilem co sie dalo. Panowie prosi pojechali szukac arty (is-4 i is-7) - is-7 dostal w morde i zginal, is-4 zakampil sie za domkami na respie wroga - ja usunalem z tamtej okolicy chyba 4 czolgi (m103, e-75, i dwie osemki z tego co pamietam). Strzelam na druga flanke i nagle dostaje pigule za 500+. Ocb? Ah no tak - Nasz is-4 zakampil sie tak aby na wszelki wypadek nie zobaczyc, ze... wrogi IS-4 przejechal obok niego i zajechal mnie od dupy O_o. Na szczescie udalo mi sie go wysolowac (tak, kolejny zielony pros do kolekcji - mial jakies 1400hp jak do mnie dojechal btw - wczesniej chyba arta mu przywalila) mimo ze w dupe nawalal mi ciagle T-50-2 (a to gowno boli jak sie do ciebie przyczepi, szczegolnie ze m103 ma na tylku chyba 40 armora ;p). Skasowalem T-50-2, patrze co robi nasz IS-4? Bohatersko jedzie szukac wrogiej arty... Na szczescie druga flanka jakos sobie poradzila (cos tam strzelilem ale nie wiecej jak 1200hp zadalem). Ale padaka... downies will be downies. Za ta bitwe dostalem 1077expa na czysto (bez premki) wiec calkiem solidny wynik.
Bez premium:
Zwycięstwo!
Bitwa: Ruinberg 3 października 2012 16:47:16
Czołg: E-50 Ausf. M
Doświadczenia: 1 114
Kredytów: 58 469
Ugh ! Chciałem powtórkę wrzucić, a miałem odznaczone po reinstallu :(
7k obrażeń, IS-7 wzięty 1v1 przy utracie przeze mnie niecałej połowy HP, masa atrakcji i się nie nagrało :((((
Swoją drogą trzeba przyznać, że nawet w porządku gra się bez XVMa. Lepiej żyć w błogiej nieświadomości, aniżeli już w trakcie ładowania gry wiedzieć, że otaczają cię red barony po 300 effi
Tez zacząłem grac bez xvm, bo coś w nim i tak zgrzytało i muszę powiedzieć, że choć nadal włączał mi się moralizatorski mędrzec: "move your lazy asses fuckin morons", to i tak z mniejszą napinką się grało bez niego.
Jutro się pojawię na dwa dni oświecić blaskiem swojego geniuszu stada red baronów, tak btw... ;]
Pospolity red baron gra lepiej od ciebie, więc ja bym się tak nie rozpędzał na twoim miejscu :*
Jesteś zazdrosny o moje medaliki i zajebistość. :3
Naaaabie...
Mam medalików więcej i to lepszych, a twoja pseudo "zajebistość" utknęła na poziomie mniej niż zero
marny yellow baronie :***
Mój light green poziom i tak przewyższa twoją fioletową niedołężność, czego choćby potwierdzeniem są twoje nieumiejętne zejścia kończone szybkim Alt+F4... :P
Szkoda słów na takie marne, kłamliwe kmiotki jak ty. Wymyślając swe pierdołowate baje tylko potwierdzasz moją rację. Mimimimi naabie, bb
Shifty. -> Dzięx. Pomyślę nad tym. Póki co strona z pobieraniem pliku mi się wysypuje.
Znowu zacząłem grać i stwierdzam, że ta gra nadaje się tylko do tego, żeby się wk...... Niedołężność graczy na randomach mnie po prostu dobija.
[61]--> m103 to niezła maszynka, ale z tym wysolowaniem is4 to musiałeś mieć niezłego farta albo totalnego kolka po drugiej stronie :D
btw
Czy is4 dalej ma pod lufa weakspota, bo właśnie miałem fajna bitwę, gdzie trzy (dwa tdki i tank) t9 waliły do mnie radośnie przez 5 min i jedynie zrywali mi gąski (35 strzałów na twarz :)
[74]
I jedno i drugie - troche farciocha, IS-4 to byl kolek itd.
Pod lufa czyli gdzie? Jesli chodzi ci o wizjer kierowcy to nie.
Dziś udany dzionek był. Red barony mimo usilnych starań nie zepsuły mi zbytnio win ratio xD
Czy wy ludzie kiedyś śpicie?
A tak w temacie narzekań na moronów. Na ostatnie kilkanaście bitew które rozegrałem przegrałem jedną i to też jakieś 12:15. Więc nie jest tak źle a nawet zdecydowanie dobrze. Zdecydowanie mniej retardów jeździ. Czyżby zaczęły się studia. ;D
W standardowej grafice możecie do woli zmieniać ustawienia? Bo ja np. jakość terenu, wody mogę mieć tylko na niskich ustawieniach. Zresztą zobaczcie screena --> to są maksymalne ustawienia wszystkich opcji jakie mogę ustawić. To jest normalne, czy mam jakiegoś buga?
Bo niektore efekty sa tylko w tej "lepszej" grafice - wlasnie cienie, woda, swiatlo i pewnie costam jeszcze.
Nie wiem czy to ten gówniany komputer, a raczej pewnie tak, bo są z nim problemy od jakiegoś miesiąca, ale chyba koniec z moją zabawą na jakiś czas.
Naaby będą mogły odemnie odpocząć nieco. ;]
Ściągam na nowo, choć pewnie nic to nie da.
Szkoda tylko że znowu nim sprawdziłem, to wziąłem premkę. :F
Panowie krótkie pytanie. Ruskie niszczyciele. Lepiej iść w SU-152 czy SU-100M1?
Na papierze: SU-152, na razie jest niewiele nowych TDkow aby wiedziec, czy warto w nie inwestowac.
[80] Lektura ciekawa ze względu na wspomnienia, ale fragmenty są kontrowersyjne:
Opisywany czołg to KW-2, podczas testów bojowych na froncie podczas wojny ZSRS z Finlandią. Prawda jest taka, że KW-2 były praktycznie niezniszczalne. [ciach] Na nic nie dawały się haubice 10,5 cm a nawet 15 cm. Powyższa załoga nawet nie odczuła ostrzału.
Cite or it didn't happen. Jest IMHO całkowicie niemożliwe, aby pocisk z 15cm haubicy ciężkiej nie zniszczył KW-2. Z tego samego powodu, dla którego radzieckie MŁ-20 było mordercze: to 45-50 kg pocisk z 5 kg TNT w środku. Nie przebije pancerza przedniego, ani pewnie go nie złamie jak w przypadku Tygrysów (sowiecka stal pancerna była miękka, mieli spore problemy z jej odwęglaniem). Ale wcale nie musi. Sam pęd i wybuch sprawi, że czołg byłby zupełnie bezużyteczny. Popękane wizjery, zniszczone oprzyrządowanie celownicze, mechanizmy ruchu wieży i działa --- to już wielokrotnie wystarczające powody, żeby czołg opuścić. Na dodatek, trafienie pociskiem o dużym pędzie lub z dużym ładunkiem wybuchowym, powodowało w czołgu huk gorszy od siedzenia w środku dzwonu kościelnego. Człowiek był totalnie zdezorientowany i nie do życia, niezależnie od wyszkolenia.
Inna sprawa, jak niby 15cm sFH 18 miałby się spotkać z KW-2. W przypadku, 10.5cm leFH 18 jest "ciut lepiej". 15 kg pocisk z 1.5kg amatolu. Ale i tak zapewne kilka trafień uczyniłoby maszynę bezużyteczną.
Jak znajdę trochę czasu, to coś powyciągam.
Nic z tego.
Może coś naprawią przy okazji patcha kolejnego, bo widzę że nie tylko ja mam problemy z płynnością, a i ludzie na mocniejszych sprzętach narzekają że grać nie mogą.
No nic, w końcu na jakiś czas uwolniłem się od tej gównianej gierki. :3
mimimimi
Potwierdzam,spadki są głównie na mapie "autostrada" , przy moim kompie z 90 spadają do 5-15 :( Weź w takich warunkach rób kamikaze leosiem .
U mnie wszędzie i na każdych ustawieniach "optymalizacja" skutecznie spierdoliła całą grę.
Problemem nie są nawet fps'y, bo te nawet i skoczyły do góry po wybraniu tekstur "high", a ping który skacze jak rezus w klubie hiphoperkowym, stale jednak trzymając się poziomu 60-400.
Na forume samo WG przyznaje że to ich sprawka, ale totalnie nie mają pojęcia czemu na jednych konfiguracjach działa sprawnie, a na innych wszystko się yebie.
Co zabawne w zeszły weekend działał w miarę sprawnie, w końcu grałem całe trzy dni.
Zapraszam jutro do Wawy http://cybersport.pl/artykul,21979,finaly-eliminacji-wcg-pl-w-world-of-tanks.html#.UGwEhk2cfvY ja będę już przed 8
3. 09:15 - start rozgrywek. Mecze rozgrywane są w Strefie dla Gracza (Klub 35 mm wewnątrz Multikina, na jego trzecim piętrze), oraz na scenie kinowej Sali 1 (parter multikina)
4. Wszystkie poniżej podane godziny są orientacyjnie, mogą ulec zmianie w zależności od czasu jaki zajmie rozgrywanie pozostałych meczów.
SC2 (Bo3 WB + LB, finał LB bo5, finał z 1:0)
09:15 - I WB, jeden z meczów rozgrywany będzie na scenie
12:00 - II WB + I LB
14:30 - II LB
18:30 - Finał, rozgrywany na scenie
WoT (SE Bo5)
11:15 - I WB, jeden z meczów rozgrywany będzie na scenie
14:15 - Finał, rozgrywany na scenie
FIFA (Bo3)
9:15 - I WB
10:30 - II WB + I LB
11:45 - II LB
13:30 - Finał, rozgrywany na scenie
W3 (Bo3 WB + LB, finał LB bo5, finał z 1:0)
9:15 - I WB
11:15 - II WB + I LB
13:15 - II LB
16:30 - Finał, rozgrywany na scenie
5. Losowanie drzewek odbędzie się rano, w dniu imprezy w obecności zawodników.
Fakt, mapa Highway jest bardzo problematyczna pod względem fps. Średnio mam 50-70 fps, a tam 20-30. Zdecydowanie bardziej denerwujące jednak jest to, że wywala mnie losowo z różnych mapek do pulpitu (1-2 bitwy na 10 z reguły w trakcie wczytywania) i później nie mogę się zalogować aż do momentu kiedy bitwa się nie skończy. Denerwujące.
Cappo --> powodzenia.
Co do SU-100M i SU-152
SU-100M - szybki i zwrotny niszczyciel, na wyposażeniu działo 100 mm, którego bolączką jest przebijalność rzędu 175 mm. Niby celne i szybkostrzelne (0,33 i 5,5 s przeładowania) ale największym problemem jest w nim mały kąt wychyłu bocznego oraz praktycznie brak dolnego (m.in. przez budowę samego niszczyciela). Nie wiem, jak WG zaplanował mu maskowanie ale ogólnie można zapomnieć o kampieniu w krzaczku - bardzo szybko zostajesz wykryty. A biorąc pod uwagę pancerz, który jest tak miękki że w zasadzie prawie zawsze masz przebicie, oraz 800 HP powoduje, iż chwila moment a giniesz. W sumie może ten niszczyciel nie byłby zły, gdyby nie 2 jego poważne problemy: 1. prawie non stop wrzuca mnie w nim na 9 tiery - gdzie w zasadzie do ugryzienia jest mało co (te 175 mm przebicia z małym dmg jednak boli) 2. to jest nowy niszczyciel, więc każdy w niego wali by uzyskać kila do odznaczenia eksperta... Z resztą prawie na 100% z pewnością, że w niego wejdzie...
Co do SU-152 - bardziej ospały, aczkolwiek można w nim zamontować 152 mm co z niego robi jeżdżącą haubice strzelająca na wprost (SU-100 zdejmuje na hita) lub 122 - szybszą wersję tego działa, co na SU-100. Natomiast to działo zadaje 2x więcej obrażeń niż 100 w SU-100M. Z tego co pamiętam - u niego również ma skila do odkrywania się a nie do ukrywania...
Ogólnie - SU-100M gra się bardziej dynamicznie, aczkolwiek bardzo często masz w nim uczucie bezsilności nie mogąc w żaden sposób ugryźć przeciwnika, SU-152 bardziej statecznie, aczkolwiek z mocniejszym "kopnięciem".
Yaca Killer
Mnie też wywala co kilka bitew podczas ładowania mapy ale zawsze włączę grę od nowa i mogę się szybko zalogować i dołączyć do gry.
brawurowa akcja poprowadzona kw2 przez las :)
Zwycięstwo!
Bitwa: Murowanka 5 października 2012 21:10:58
Czołg: KW-2
Doświadczenia: 1 117
Kredytów: 28 387
Osiągnięcia w walce: Stalowa ściana, Specjalista, Snajper, Strzelec pancerny
a niewiele wczesniej 2xkw4 po 600 hp na jeden strzal padlo :)
Zwycięstwo! Bitwa:
Ruinberg 5 października 2012 20:13:15
Czołg: M40/M43
Doświadczenia: 702
Kredytów: 17 774
Osiągnięcia w walce: Bombardier
ad neXus
imo152mm w su-152 to moim zdaniem strata czasu, kredytow i nerwow, o wiele przyjemniej gralo mi sie 122mm na tym TDku
U mnie dziś piękna akcja na Pershingu :
Victory!
Battle: Highway 5 października 2012 21:29:10
Vehicle: M26 Pershing
Experience received: 4 226 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 54 720
Battle Achievements: Confederate, Mastery Badge: "Ace Tanker"
http://www.mediafire.com/?ybwg7fy79416by5
Cappo ~~~>
Może bym i przyszedł, ale mam akurat jutro dzień z córką, więc nie bardzo. Powodzenia.
nowa fizyka w praktyce -->
[94] Mnie też wywala, średnio co 5 bitew, ale jak odpalę na nowo to wchodzę do gry nie do garażu..
prawie zepchnalbym obie na glebiny oceanow gdyby panterka nie czmychnela w ostatniej chwili
From 6th October at 07:30 CEST (05:30 GMT) until 9th October at 07:00 CEST (05:00 GMT) the following bonuses will be available in game:
50% Discount on the following light tanks:
VK2801 – German Tier V
M24 Chaffee – American Tier V
T-50-2 – Soviet Tier V
AMX 12t – French Tier VI
Invest in a light tank and have a go at scouting for yourself!
Double credits income on the following light tanks:
VK1602 Leopard – German Tier IV
M5 Stuart – American Tier IV
T-50 – Soviet Tier IV
ELC AMX – French Tier V
Earn more credits for your scouting attempts!
50% Discount on the following Premium light tanks:
T2 Light Tanks – Tier II
M22 Locust – Tier III
T-15 – Tier III
Adding a premium vehicle to your garage means more credits forever!
20% bonus when exchanging gold for credits
Still need more credits? Get more credits for every converted gold piece (normally 400 per gold; with 20% bonus it becomes 480 credits per gold!)!
Staranowałem dziś Batchata przy pomocy E50 na Himmelsdorfie z górki za 960 hp. Ale jakoś tak dziwnie, dostał od uderzenia za 700hp a potem mój czołg jakby się na niego górę lekko nasunął i zmiażdżył mu pozostałą resztkę hp. ( miał 960 tuż przed uderzeniem ) Ledwo to dało się dostrzec na powtórce, ułamek sekundy był opóźnienia tylko. Tak czy siak Controlled Impact na E50 ftw :)
Pierdolić tego zboczonego WoTa... Odkąd dali patcha dzień w dzień mam proporcję mniej więcej na poziomie: 1 zwycięstwo na około 20-25 porażek i wcale nie przesadzam, a może nawet i zaniżam liczbę przegranych. Kasa spływa jak woda w kiblu, w zastraszającym tempie i ogromną ilością... Grać się kurwa nie da, no nie DA !!! Siwobrody mi świadkiem, że to do mnie ciągną te wszystkie pieprzone gibony. Widać, że (zd)radziecki matchmaker od 0.8 działa pełną parą, ale stał się jeszcze bardziej wyrachowany w działaniu. Ta gra to nie dla mnie, jeśli tak to ma wyglądać...
No comment :>
mimimimi :D
ale prawdą jest że od tygodania WinRatio idzie pięknie w dół, i po 5/6 bitwach jednego wieczora wyłączam to dziadostwo
@Blackbeard:
Nie wierzę w takie teorie spiskowe o MM ustawionym przeciwko graczom z dużym win ratio, ale jednak od dwóch-trzech dni, w plutonach z 3 czołgami granie idzie nam jak krew z nosa. Solo jest normalnie, w plutonie po 2 czołgi gorzej a w x3 jest sieka.
I tak uważam to jednak za subiektywne odczucie, zły los.
To ja się przyłączę do tych gorzkich żali. Mam dokładnie to samo. Na ISie czy T29 wygranie bitwy jest CUDEM, a nawet wtedy ciężko wyjść na plus (inna sprawa, że ogólnie ciężko mi tymi czołgami idzie od początku, a ludzi piejących nad tym jaki IS jest och i ach nie rozumem wcale, chyba gramy w inne gry). Na dodatek PZ IV skasowany dokumentnie, nie wiem co z tym papierem zrobić, czy go w kiblu spuścić i przesiąść się na VK 3001P czy może na PZ III/IV :/
czy w 8.0 zniknely efekty kraterow po uderzeniu pocisku w ziemie? juz mi sie pomysly skonczyly co mozna by zmienic w ustawieniach chyba ze to jakis mod
Ostatnio pytałem o radzieckie TD'ki ,dziś zapytam o amerykańskie.Lepiej iśc w nowe drzewko od m8a1 czy stare o t49? Te nowe mają obracane wieże i sam nie wiem w które iść...
Jakby mm był ustawiony przeciwko graczom z wysokim wr jakoś bym to zauważył. Podobnie cała reszta klanu w którym jestem. Jednak nikt nie narzeka na jakiś "ustawiony mm". Po prostu gramy. I wygrywamy.
Ostatnie 16 bitew - wszystkie zagrane samotnie - 87,5% winów. Jakoś nie czuję, że mm chce mnie zrównać z 50%...
Jakby mm był ustawiony przeciwko graczom z wysokim wr jakoś bym to zauważył
Zagraj ze mną w plutonie to nie dość, że w to uwierzysz, a jeszcze i nazistów na księżycu znajdziesz przy okazji. Staram się wszystko logicznie tłumaczyć, ale tutaj się po prostu NIE DA ! Dzisiaj jeszcze jako tako szło, bo na 15 bitew aż 1, no może maks. dwie wygrane były, ale wczoraj to już totalna rzeż. Na około 30 bitew chyba tylko jedną wygrałem i ledwo, ledwo...
Zresztą mówta sobie co chceta, wiem, co widzę...
Ostatnio pytałem o radzieckie TD'ki ,dziś zapytam o amerykańskie.Lepiej iśc w nowe drzewko od m8a1 czy stare o t49? Te nowe mają obracane wieże i sam nie wiem w które iść...
Lepiej, nie lepiej, głupie pytania... Sam zdecyduj:
E3 - wolniejszy, mniej zwrotny, bardziej opancerzony, brak wieży
E4 - szybszy, ma wieże, lepiej się porusza w terenie, można tym jeździć jak zwykłym czołgiem
Poszedłbym w T110E4, ale tylko dlatego, by nie musieć w przypadku tego drugiego przez te crapy T28 i T95 przechodzić ;) Na T95 to na SB przy 10x expie się umordowałem, by tylko to zrobić, a co dopiero na zwykłym serwerze...
Panowie są może już skórki hit zones i celownik jimbo do wersji 8.0 ? Dobra jimbo mam, a skórki ktoś kopsnie ?
[114]
http://www.mediafire.com/?zp2i3dzu8780tw2
[110] zdecydowanie polecam ścieżkę do T110E4, wieżyczka i lepsza mobilność to ogromne zalety
rozpakuj programem 7zip
Zwycięstwo!
Bitwa: Step 7 października 2012 15:58:55
Czołg: T-50-2
Doświadczenia: 2 374
Kredytów: 37 647
Osiągnięcia w walce: Strzelec wyborowy, Odznaka mistrzowska:As pancerny
http://mwreplays.com/replay/0AX70U236ZSN/
Co jakiś czas są wrzucane historyjki o czołgach, to ja sobie wrzucę kilka fot z symulatora kierowcy T-72.
Zrobiłem jeszcze zdjęcie wizjera, ale jako że miałem ze sobą tylko telefon, to nic nie było widać.
peterkarel --> ok marudo, przepakowałem ci go winrarem
http://download.hellshare.pl/lemon96-skins-v50-shtrihovka-zoom-rar/9283494/
[105] Blackbeard ~~~>
Jeśli MM faktycznie dopasowuje względem jakiegoś rodzaju efficiency gracza (a uważam, że we wzorcowym działaniu MM, powinien), to możliwe że podnieśli tam względny ciężar plutonów. Kiedyś robili tak w mierze ciężaru pojazdu, ale wiadomo, że było to bez sensu. Jeśli faktycznie jest tam uwzględniana miara jakościowa gracza i fakt bycia w plutonie, to świetnie ;]
[120] Tygrys ~~~>
Powinniśmy wrzucać częściej :) A skąd ten symulator? Elementy takie czyste i precyzyjnie zamontowane, normalnie nie jak w ruskim czołgu :D
[125] Cappo ~~~>
Jak przebieg i wyniki? Można gdzieś o tym przeczytać, bo nie widzę w biuletynie?
jiser - z CSWL w Poznaniu. Ostatnio oficjalnie przyjęli do muzeum M48 i M60 więc zrobili sobie imprezę z tego powodu i można było między innymi wsiąść do symulatora T-72 i BWPa. Udało mi się tylko do tego pierwszego dobić bo były wyłączone a symulatory BWPów były oblegane przez dzieciarnię, tak samo z resztą jak M48, który został na placu razem z masą innych gadżetów takich jak Firefly (na chodzie), PT-91, Kuebelwagen i masa innych. Zdjęć tego nie robiłem, bo po pierwsze były oblegane przez 12-letnich red baronów i po drugie można na ich stronie czy fb znaleźć "czyste" zdjęcia.
1. SBP Zawisza
2. Lemming Train
3. EPS
4. 1SBP Panzerfist
Wyniki meczów
Zawisza vs Panda 3:0
PF vs LT 1:3
Finał
Zawisza vs LT 3:2
mecz o 3 miejsce
PF vs Panda 2:3
Panowie, dajcie linka z tymi obrazkami kalendarzy (takimi jak w pierwszym poście) na stronie WoTa, za h**a nie mogę sobie przypomnieć, gdzie to było.
Fajna stronka z powtórkami bitew:
http://mwreplays.com/search.php?from=form
Trochę się zszokowałem jak zobaczyłem ze najlepsi kolesie robią nawet 12065 dmg / na bitwę.
Albo zarabiają 274,436 kredytów za jedna bitwę xD ( ok 211,093 bez "hunt us down" :P )
( Jest na niej sortowanie powtórek według różnych kryteriów, miedzy innymi dmg. )
Wohooo! 39% win ratio na Lorraine 155 51 !
Po prostu nie moge - wczoraj na 6 bitew 5x wjechalem do wody... XVM pokazuje 80% lub wiecej win chance (tak wiem, nic to nie znaczy - ale jednak oznacza to ze mam raczej zielonkawy team w stosunku do wrogiego) a ja przegrywam. Bralem juz pod uwage "wspolny mianownik tych bitew to ja" - tylko ze trzaskam co bitwe to 2k dpb (teraz mam 1,5k total, niestety czesc tych gorszych bitwe przegralem zanim nawet sie zaczela). Serio nie mam pojecia jak ta arta wplynac na gre. Zabic 3x wroga arte? Downy beda frontalnie atakowac wrogiego red barona w jpze100 - koles dostaje 7 killi O_o. Zabic jpze100, jt, objecta704? Arta zdobywa 10 killi w grze. Zabic arte i TDki/czolgi? Gra przegrana - asy pojechaly capowac i pojedynczy med/light wygrywa gre outcapujac ich. Po prostu nie wiem co zrobic aby wygrac.
Na szczescie humor poprawia mi gra e50 (powoli ucze sie tym jezdzic - calkiem fajny czolg, chociaz ma troche maly dpm) i e75 (ten to bestia - wczoraj kupilem w koncu wieze wiec dpm skoczyl do gory o 20% no i 252mm na froncie :). Zreszta kilka dni temu wysolowalem is7 i batchata w tej samej bitwie moim e75 - ofc. bitwa przegrana, dostalem "tylko" ~600 expa.
No niestety grając artą jesteś skazany w win ratio na jakość swojego teamu. Miałem przegrane na T92 z 8 killami i ponad 7k dmg-u.
Mi się ostatnio bardzo źle gra artą w ogóle, za dużo na raz jest ich w bitwach i scoutów też stada co życia nie ułatwia. Co dziwne grając medami lub heavy tankami ( 7 - 9 tier przeważnie ) nie ma takich kumulacji art, tak jakby je grupowało jakoś.
Po prostu granie artą psuje win ratio i hit rating xD
Raczej chodzi o to ze gowno nie exp dostaje przez te loss streaki. Nadal latam ze stockowa armata a chcialbym w koncu dorobic sie 35k expa na lepsza - tylko ze jesli mam zbierac w takim tempie jak zbieralem na tracki (40? bitew aby zebrac 15k expa) to "cool".
Druga sprawa: czy wam tez WOT radosnie wiesza kompa jak siedzicie w garazu? Jak gram - zero problemow. Ale w garazu moge siedziec przez moze 30-120 sekund bo inaczej komp mi sie zawiesza. Jestem prawie pewien ze to nie wina z mojej strony tylko znowu WG cos spieprzylo (prawdopodobnie procek sie przegrzewa - super, tylko ze niedawno czyscilem cala bude i zmniejszylem temp. na procku o dobre 20-30 stopni - wiecej nie wyciagne).
Mi po 8.0 nic nie wiesza, jedyny dziwny objaw jaki zauważyłem to losowe spadki FPS na mapie "South Coast"
W garażu to nawet cały dzień mógłbym afkowac oglądając seriale itp...
I chyba jest zrodlo problemu: karty serii 8800... Czytajac forum, widze ze nie tylko u mnie wystepuje freeze w garazu
[138] Ja na mapie South Coast nie mam 'losowych spadkow FPS'. Ja tam mam ~20 FPS, bardzo wyraznie przyciecia (tak jakby przez 3/4 sekundy bylo 60 fps a potem przez 1/4 0 klatek) i pinga 3 razy wiekszego niz gdziekolwiek indziej. Na tej mapie regularnie staram sie zdobyc scout'a ... nawet Hummelem ....
Nie kufa nie da sie grac w WOTa teraz. Powie mi ktos skad tyle przyglupow nagle zaczelo sie pojawiac w grach? Jakas promocja w platkach sniadanowych?
Hej, dawno nie jeździłem w plutonie, a mam ochotę. Jakby ktoś chciał pojeździć (tier 5-6) pisać w grze, nick - wornock_
[141] ja dałem radę tylko 5 bitew dzisiaj, bo się nie dało, wkurwił mnie jeden artysta, na mines zza winkla wytoczył się T95 i topowe ciężkie przeciwnika, trzy razy piszę tłuczkowi żeby go ściągnął, i co, zero odzewu baran sobie radośnie celuje w jakieś plewy na drugim końcu mapy.
Ja oczywiscie wygralem na moich topowych czolgach tylko te gry w ktorych nic nie zatluklem (bo team wrogi byl tak glupi, ze kazdy nasz koles zabil po jednym i na tym sie skonczylo). A gier, w ktorych natrzaskalem po 3-4 kille... dupa - przegrane.
A z serii "spieprzona mechanika gry":
dzisiaj wpadlem moim E50 w bok batchata (750 damage z tarana) i wepchnalem go do wody detrackujac go - koles sie utopil. Dostalem za to jakies marne grosze. Ale dla pewnosci, aby koles nie byl zadowolony "haha utopilem sie nic mnie nie kosztuje" rozpieprzylem mu pancerz :P Chwile pozniej sam dalem nura obok niego, gdyz moj team downies przegrywal juz 11:2 (ten drugi to wlasnie zabity przeze mnie batchat).
ktoś mi wytłumaczy, czemu po jednym dniu nie mogę zalogować sie na swoje konto? Wyskakuje błąd logowania, a po próbie odzyskania hasła jest komunikat, że danego adresu email nie ma w ich bazie....
wtf?
po sprawdzeniu
nie mogę zalogować się w grze i na angielskiej stronie. Na polskiej wersji konto hula. Mam ściągać całą grę od nowa z polskiej strony, czy da się coś z tym zrobic?
może mi ktoś odpowiedzieć?
zaraz się wkurwię, ponad 3 gb danych i gra nie ma możliwości płynnego przejścia na połączenia europejskie?
Jaki jest według was najgorszy czołg? Wiem, zaraz ktoś powie że każdy ma swoje dobre i złe strony i to od gracza zależy co z danego sprzętu wyciśnie ale ja na przykład nie znajduje zadnych pozytywów w M5 Stuart, ani to szybkie, ani opancerzone ubić tym cokolwiek graniczy z cudem. Niby lekki czołg ale do scoutingu się za bardzo nie nadaje bo nie za szybki, wielki. Żadnej przyjemności z gry tym cudem nie mam a najgorsze jest że muszę nim nabić 55k exa żeby dostać M4 Chaffee :P
Chaffee to nie jest dobry pomysł :) Ja ciągle dokładałem do tego interesu grając nim :/
Charakterystyki wyglądają u niego obiecująco :), chociaż mam już ELC AMX, który chyba jest podobny ale mnie troche dobija swoją nie obracającą się wieżą :P
Trzeba mieć cierpliwość do tego czołgu :P <chaffee> No nie ukrywam, że zdarzyło się parę udanych bitew :)
ELC AMX jest zajebisty pod warunkiem że nie masz napinki na wynik, ja nim jeżdżę dla zabawy, przeżywalność mam w granicach błędu statystycznego ale to kapitalne uczucie zasadzić jakiemuś T9 pigułę za 300 w bok i zniknąć zanim w ogóle zareaguje...
Swoją drogą to mnie rozczarowali, spodziewałem się że napisy na czołgach będzie można sobie dowolne ustawić a tu kupa tylko historyczne.
[145/146]
Gra ma kilka serwerow i kazdy ma osobnego klienta. Jesli chcesz pograc w EU na kliencie US nie da rady.
Boże to moja najlepsza runda ever. I pod względem fun'u jak i pogromu jaki siałem :D
A mnie już kurwica bierze, ze sobie pograć nie mogę. ;(
Aż nawet wytachałem na głodzie Panzer Elite z zamiarem zainstalowania. :D
Marvell --> M5 Stuart to jest totalnie bezużyteczny śmieć niestety, niby scout który na scouta się w ogóle nie nadaje. Wywaliłem tonę free expa by się chwasta pozbyć.
[157]
Wyelitowalem go bez free expa :D. Jest zly, jest okrutnie zly ale... somua TD jest jeszcze gorsza. A-20 IMO tez jest syfniejsze. Jak jeste sna topie to mozna sie pobawic, jesli trafisz na tiery 4-6 to przewalone - nie masz zadnego wplywu na bitwe.
Ja też się z m5 stuartem męczę.
Od m3 lepszy nie jest, działem 75mm nic nie mogę ostatnio zrobić - tierów 6+ nawet za 5 nie ranię! A i 37 jest do niczego.
Powinni dać w nim działko 57mm.
Z czego wynika, że czasem na liście, czołgi 2 tieru widziałem wyżej niż 3 ? Jakiś błąd ?
Co w tym dziwnego ? Przeto wiadomo, że limit 2 tierów wzwyż i w dół dali, więc dwójką możesz spotykać maksymalnie czwórki
Mu raczej chodzilo o to, ze czasami na liscie czolgow w grze masz:
(tiery) 2, 3, 3, 3, 2, 2, 2, 2, 1, 1 .. (czy jakos tak)
Zazwyczaj jest to spowodowane tym, ze ten "specjalny" czolg tier2 liczy sie w jako trojka (jest np. silniejszy). Wszystkie light tanki tier 5 (vk28, t50-2, chaffee) licza sie np. jako tier6. Z tych "tier 2 jak 3" to chyba ktorys hotchkiss odwalal takie jaja.
Chyba, że tak... Jakiś nieznaczący błąd pewnie albo cokolwiek innego, nigdy na takie pierdzieluchy nie zwracam uwagi :*
O to mi właśnie chodziło. Myślałem, że lista jest po prostu sortowana tierami, a nie mocą czołgów.
Bo jest. Tiery a pozniej alfabetycznie. A tych wyjatkow jest moze 5 w calej grze.
Genialny przykład jak należy spychać wroga do wody :
http://www.youtube.com/watch?v=mlEAKsGEdME&feature=youtu.be
Akurat te wyrzucanie Babymausa na topkę jest cholernie mylące.
Wannabepro myśli że schwytał tym samym diabła za rogi, a wystarczy rozpędzony PzIIIA, by zmiażdżyć calutkiego Babymausa, tracąc może z 20% HP przy tym...
Akurat przy okazji oglądania JagdPz w garażu, przypomniałem sobie o załodze z PzIV (którego zresztą wyjebałem) i przeszkoliłem ją do tego właśnie tedeka na którym miałem ludzi po 80%, nawet bez jednej całej umiejętności :3 Trzeba przyznać, że wbrew pozorom całkiem przyjemnie grało się dzisiaj i jako tako szło, jednak nie zmienia to faktu, że jest on wciąż gówniany. Miłe zaskoczenie po kwartalnej abstynencji od jego używania.
Byłoby jeszcze lepiej, ale w przypadku Jagdpanzera nie da się niczego zdziałać solo z racji jego czasu przeładowania, red baroniaki są niestety elementem niezbędnym do osiągnięcia czegokolwiek :(
Akurat te wyrzucanie Babymausa na topkę jest cholernie mylące.
To jest mikromaus !!! Pogódź się z tym w końcu, marny naabie :*
Sam jesteś "mikro" skoro załogę z meda przerzucasz do tedeka. :D
Z niego taki med jak z koziej dupy trąba, kmiotku, od tego może zacznijmy. Poza tym nie interesuj się, skasowałem umiejętności i mam teraz 100% niewiele tracąc, a mogę obracać nabki niczym spedytor członkinie najstarszego zawodu świata przy autostradzie :*
spoiler start
Żeby nie było:
Ssij
spoiler stop
Wargaming z dumą prezentuje najnowsze usprawnienie przeznaczone dla naszych graczy. Od jutra, to jest 11. Października będziecie mogli zmienić Waszego nicka w grze!
Czy zdarzyło się, że wybraliście Waszego nicka po pięciosekundowym namyśle, aby jak najszybciej znaleźć się w grze? A może zbyt późno uznaliście, że nie będziecie grać wyłącznie artylerią i nick ‘Arty McFly’ nie będzie aż tak zabawny z punktu widzenia kierowcy ciężkiego czołgu?
A może po prostu po tysiącach bitew znudziło się Wam granie ciągle pod tym samym nickiem?
Istnieją setki przyczyn, dla których można chcieć zmienić swojego nicka i oto nareszcie jest to możliwe, nawet bez podawania uzasadnienia. Za 2500 złota będziecie mogli zmienić swojego dotychczasowego nicka na nowego, dobrze przemyślanego.
Opcja ta będzie dostępna na stronie Zarządzania Kontem po zalogowania. Aby przeprowadzić tę operację będziecie musieli dysponować odpowiednią ilością złota oraz oczywiście pamiętać swoje hasło. To najprostsze rozwiązanie! Zmiana nastąpi natychmiast w przypadku stron Wargaming.net ale w grze będziecie musieli zaczekać kilka dni ( maksymalnie do dwóch tygodni ) aż Wasz nick zostanie zamieniony na nowy.
Właśniem to czytał chwilkę temu :D
Wargaming to chyba największe i najbardziej nienażarte wieprze ze wszystkich firm :O Będą próbować doić z ciebie do ostatniej kropli kasiory, nie zdziwię się jeśli niebawem abonament wprowadzą ! Skisłyjryj i spółka hahaha !!!
Doprawdy, wszystko związane z tą firmą mnie bawi. Ostatnimi czasy nawet samo przeczytanie jej nazwy doprowadza mnie do napadów śmiechu
Nah.
Z modami czy bez nich Panzer Elite jest równie żenujący, co zmiana nicka za 2500 golda. :/
Pozostaje mi ciupać tankietkami w Faces Of War zatem. ;(
Dziękuję Bogu, że nie sprzedałem mojego KW-1S. OP bydle, praktycznie każda bitwa jestem pierwszy/w górnej części tabeli. me gusta, nareszcie można tym czołgiem coś zarobić, a nie na minusie ciągle. Opłaca się jeździć Jagdpantherką? bo kiedyś jeździłem ale ją sprzedałem, już w sumie nie wiem nawet czemu. Mam PaK43, czyli te drugie działo , radio najlepsze i jeszcze silnik do odkrycia. da się coś obić albo sfragować po tym nowym patchu?
Jagdpantera jest swietnym TDkiem i jak juz ja ograsz to zarabia calkiem dobrze - pod warunkiem, ze uzywasz 88mm nie 105mm. DPS jest identyczny, 105 ma wieksza lafe ale kosztuje 4x tyle co 88mm.
[134] Cappo ~~~>
Gratulacje! Dzięki za link. Ale komentatorów mieliście koszmarnych.
[172] zmiana nicka
A z jakiej niby paki zmiana nicka miałaby być za darmo? Umiejąc sobie co nieco wyobrazić o projektowaniu ich backendu, zupełnie się nie dziwię, że jest jak wyżej. Zmiana nicka jest dla systemu zarządzania kontami niekorzystna i trzeba użytkowników zniechęcić do wykonywania takiej operacji. Przypuszczam, że rozwiążą to tak, że stary nick pozostaje nadal zablokowany (bez tego pojawiają się problemy z identity spoofing), a to oznacza wzrost zaśmiecenia przestrzeni nazw użytkowników.
Nie no, nie mam nic do zmiany nicka za real kesz, ale nie za cenę miesiąca premium. :D
Ta zmiana nicka za 2500g to jest IMO tania cena. Po pierwsze nie jest to niezbędne dla nikogo i nie daje żadnej przewagi, ot kosmetyczna w 100% opcja. Nawet lepiej że tyle kosztuje, bo ludzie nie będą zmieniać bez większej potrzeby.
Natomiast ceny kamuflaży, emblematów i napisów to według mnie totalne ździerstwo i granda. Gdybym chciał na każdym swoim pojeździe w garażu zamontować komplet cammo musiałbym wybulić ponad 20000 golda. I taki zestaw dałby mi +5% do ukrywania, co jest typowym "Pay for Win".
slavo --> to wszystko możesz mieć za kredyty, tylko permanentne ozdoby są wycenione w złocie, więc gdzie tu pay 2 win skoro każdy może te 5% mieć?
Ja na sporą ilość pojazdów wrzuciłem za kredyty (i sobie pograłem kur...) i choć ceny mogłyby być nieco niższe, to IMO kolorki za kredyty są lepsze.
Nie marnujesz na te duperele złota, a nie spiesząc się nigdzie z grą, spokojnie idzie zarobić sobie na kolorki do dowolnego pojazdu mając prem tanka w garażu.
Za złoto chyba na jakieś wrzuciłem camo, ale nie pamiętam na co.
Cena jest płacona jednorazowo i to na dodatek account-wide. To nie zmiana nazwy kolejnej postaci w WoWie.
Co innego nowy kamuflaż. Ale ponieważ nie miałem jeszcze możliwości zobaczyć realnej wysokości tych cen, więc się nie wypowiadam.
Kharman --> buhaha dobry żart każdy może mieć, gdybym chciał to kupić za srebrne kredyty to wydawałbym miesięcznie około 24 milionów tylko po to by utrzymać głupie cammo na wszystkich tankach ( bez żadnych emblematów czy napisów ).
To jest totalnie nierealne bo pewnie bym nie mógł niczym innym pograć niż premiumami VIII tieru na których bym orał tą kasę non stop cały miesiąc.
Kamuflażom w wydaniu WG mówię stanowcze nie, jeszcze mnie nie pogięło by tyle rzeźbić lub wydać dla głupich 5%.
Głupich nie głupich te 5% daje kilka metrów, na czołgach do CW i ESL must have , ja też wydałem kilka tysięcy golda na camo i emblematy, za kredyty kupowałem tylko camo zimowe bo na CW(na naszych prowincjach) czy ESL się takich mapach nie gra.
Odnośnie zmiany nicka to pamiętam że jeszcze w becie robili to za darmo co miesiąc czy dwa, po wyjściu "pełnej wersji" było chyba kilka okazji żeby zmienić nick.
Niedawno na kontach WCG też zmieniali nam z cyferek na nicki, dobrze że nie skasowali nas za to :P
slavo_cc --> serio potrzebujesz camo na wszystkich czolgach? Ja w tej chwili jeżdżę trzema w porywach pięcioma i mógłbym sobie zafundować miesięczne camo na każdym, wystarczy pofarmić chwilę na T34...
Oż kurde grube patch noty:
Changelog for WoT 8.0 to 8.1
Content:
- Added base British Tech Tree: medium tanks branch with FV4202 as Tier 10 and heavy tanks with FV215 as Tier 10 tank. IMPORTANT! Please, take in count, that economical, research, and characteristics balance of British vehicles is not yet ready and will be changed
- Following Premium vehicles were added to in-game store: Tier 7 Soviet TD SU-122-44, Tier 7 German MT Panther M-10, Tier 6 German MT PzIV Schmalturm
- Following maps were reworked and optimized for new render graphics: Province, El-Halluf, Dragon Ridge, Abbey
- ‘Dragon Ridge’ map re-introduced to random battles
- ‘Prohorovka’ Assault map removed
- ‘Insufficient credits’ status added to the module hint
Game Mechanics:
- Added possibility to purchase premium rounds using credits in addition to the current gold variant (prices are based on 1 gold = 400 credits exchange rates)
- Added possibility for a platoon creator to exclude game modes for the platoon – this means that platoon will enter only game modes, which are selected in platoon creator options
- Added Object 263 to the description of the ‘Sinai Lion’
- For majority of tanks systemized and readjusted speed of tank burning (minor corrections)
- Chat messages returned to replays
- Upon entering XP exchange window on elite vehicle, which has not all modules researched (due to addition/change of vehicles within update), exchange XP unchecked for it, but vehicle will still be in the list.
Technical Optimization:
- Some objects on several maps were optimized for new render
- Optimized drawing speed of some small objects
- Fixed the productivity slump for several hardware configurations
Fixes:
- Fixed rare issue, which caused player be balanced into game modes he previously excluded
- Fixed a wrong possibility rate to be balanced in a game mode, if one of game modes is excluded (for example, this caused player be balanced to often to ‘Encouter’ game, if ‘Assault’ if excluded)
- Fixed the bug, which caused throwing tank out after it drove inside a bunker
- Fixed the errors in placing of objects and lighting on maps Ruinberg, Widepark, El-Halluf and Himmelsdorf
- Removed tank ‘shadow’ from the hangar for cases, when the vehicle is still in battle
- Removed gap between tank and surface in standard hangar
- Fixed mistakes in models of following vehicles: Pz IV Schmalturm, SU-122-54, Super Pershing, VK 3002 DB, VK 3001H
- Fixed mistakes in display of camouflage patters on SU-100-M1
- Fixed incorrect display of emblems and inscriptions on following vehicles: AMX 13F3AM, D2, SU-122-54, Tetrarch, VK3601H
- Fixed the display of SPG schematics in status window during the battle (previously tanks were displayed instead of SPG
- Fixed the display of SU-122-54 turret armoring
- Fixed the slop angle of lower armoring plate of IS-7 (changed to historical)
- Fixed the slop angle of lower armoring plate of IS-3 (changed to historical). Fixed armoring of tank’s bottom
- Fixed water display artifacts with enabled antialiasing
- Fixed the incorrect re-initialization of dynamic shadows after switching over to the game using Alt+Tab
- Fixed the display of suspension tracks while in air
- Fixed the display of grass in Sniper Mode with this option disabled
- Fixed rare incorrect interaction between water and fog
- Fixed many small interface errors of after battle statistics window
- Fixed error of replaying the base capture sound during replay pause
- Fixed the rare error with stop of replay reproduction after rewinding
- Fixed the incorrect work of minimap in Clan Wars battles (with Fog of War enabled)
- Fixed the impossibility to reconnect to Clan Wars battle, if replays are enabled
- Fixed the memory leak upon radial menu opening
- Fixed the update of tank icons in nation tree in research menu
- Fixed the incorrect status for researched modules on vehicles that has not been yet researched
- Fixed the intersection of ammo rack blow-up icon with damage numbers
- Fixed the incorrect sound for hitting the stone surface
- Fixed the call of battle menu only after second pressing of ‘Esc’ button
- Fixed rare bug with unavailability of mouse cursor in battle menu window
- Fixed some small errors in ‘Exterior’ menu window
- Fixed some grammar errors in German inscriptions
- Fixed the receive of a daily suspension, if account was online for more than 25 hours
- Removed possibility to retrain crew to ‘Observer’ tank
- Fixed incorrect display of penetration mark after ricochet
- Fixed the impossibility to make a screenshot with active battle chat
- Fixed the display of 3 types of shells in Hangar for tanks, which have only 2 types of ammunition
Have fun.
List of changes which you should take note:
1)IMPORTANT! Please, take in count, that economical, research, and characteristics balance of British vehicles is not yet ready and will be changed
2)Following maps were reworked and optimized for new render graphics: Province, El-Halluf, Dragon Ridge, Abbey
3) Prohorovka’ Assault map removed
4)purchase premium rounds using credits in addition to the current gold variant (prices are based on 1 gold = 400 credits exchange rates)
5)platoon creator to exclude game modes for the platoon
GOLD AMMO ZA KREDYTY ZOMG
chory przelicznik 1g = 400 srebrników, ale i tak mam wrażenie że to krok w złym kierunku
Ja pierd*. Teraz kazdy przyglup bedzie zasuwal z gold ammo... Juz szczerze mowiac wolalbym aby zostaly tylko za golda, przynajmniej SIEMAAAA_Jasiu by nie kupowal tego na tony za credsy wyfarmione na swoim afk type59.
Anyhow:
- Added possibility for a platoon creator to exclude game modes for the platoon – this means that platoon will enter only game modes, which are selected in platoon creator options
Czyli world of meds strzel i spływaj bo ciężkim się zrobi.. nie miło ;P
czyli czas powoli mój ukochany t-95 kończyć :)
Przegięli z tym gold ammo...
Swoją drogą, wrzuciło mnie właśnie na top Hummelem, nie widziałem jeszcze czegoś takiego, znowu grzebali w MM?
W czym niby?
Przecież koszt załadowania choćby połowy czołgu taką amunicją, będzie większy niż koszt uzyskania kredytów z bitwy.
I tak skończy się tym, że każdy będzie woził co najwyżej po kilka pocisków i używał w jakichś istotnych sytuacjach.
Mi akurat podoba się ta zmiana z gold ammo. Przynajmniej ten aspekt nie jest już p2w i gracze bez złota też mogą mieć złote pestki[które już takie złote nie będą]. Do tego wątpię, że gracze często je będą używać. Mimo wszystko 4k/pestka boli nawet jak masz premkę.
Niepodważalny plus wprowadzenie tego (o ile w ogóle wprowadzą, bo ponoć już usuwają o tym zapisy), to mniejsza męka na stockowych działach.
Jednak nadal koszt takich pocisków, to masa kasy jeśli ktoś chciałby strzelać nimi regularnie i bez pojazdu premium TVIII czy konta premium się nie obejdzie na dłuższą metę.
Właśnie w tym. O ile można machnąć ręką na zwiększony przyrost expa i kasy na koncie premium, bo nie zaburza to samej rozgrywki, to obecnie używanie gold ammo jest mimo wszystko wyjątkową rzadkością. A teraz każdy będzie te parę superpocisków woził i nieważne stanie się w wielu przypadkach prawidłowe ustawienie czołu, kątowanie itd., bo po kilku dingach praktycznie każdy gracz przeładuje ammo i z dużym prawdopodobieństwem zasadzi penetracyjną pigułę.
Poza tym zaburza to w istotny sposób samą rozgrywkę, do tej pory takim medem trzeba było po prostu w miarę umiejętnie jeździć, żeby oflankować jakiegoś HT wysokiego tieru i zasadzić mu dmg. Po zmianie znaczna część graczy nie oprze się pokusie, żeby jednak ten jeden, czy dwa strzały, nawet drogie zasadzić w bitwie. A gracz siedzący w takim HT nie zawsze będzie wiedział, czy ma przeciw sobie doświadczonego gracza, który po prostu umie strzelać jak należy, czy po prostu byle głąba walącego z golda.
No i wreszcie szeroko dostępne gold ammo zmniejszy presję na nauczenie się solidnej gry przez dużą część graczy. "Nie wchodzi od frontu? Aaa, to walnę mu z golda ze dwa razy, po co walić w weakspoty, skoro zniknęła taka potrzeba?"
Grasz sporo, więc możesz się domyślić jaki to może mieć destrukcyjny wpływ na rozgrywkę. Obecnie ogarnięty gracz siedzący w dobrze opancerzonym i przede wszystkim dobrze ustawionym czołgu jest w stanie dość często utrzymać się przez dłuższy czas przeciw nawet kilku kiepskim graczom. Często jest tak, że każdy z nich się boi wychylić, bo wie, że dostanie pigułę za darmo, a nie będzie nawet potrafił się odgryźć, bo zdinguje. Po zmianie dość realne będzie, że każdy z tych kiepskich graczy strzeli po razie z golda, zbiją łącznie znaczną część HP obrońcy, po czym w polowaniu na fraga radośnie go zrushują.
Po prostu jednym zdaniem ta zmiana jest ukłonem w kierunku graczy bez umiejętności.
Mimo, że nie jestem żadnym wybitnym graczem, to trzymam dość przyzwoity poziom i z tej perspektywy czasem do rozpaczy doprowadza mnie zachowanie po prostu idiotów, bo inaczej się tego nazwać nie da. I obawiam się, że ta zmiana będzie premiować głównie takich właśnie idiotów. Czy umiesz jeździć jak należy i celować, czy nie - będziesz miał szansę skutecznie zadawać dmg. Z boku, z tyłu, czy z przodu - co za różnica? penetracja golda jest tak duża, że w większości wejdzie i tak.
Mnie tam się podoba. Ale ja tam jestem degeneratem wychowanym na Combat Mission:P I tak uważam, że czołgi mają zbyt dużą przeżywalność :)
Grasz sporo, więc możesz się domyślić jaki to może mieć destrukcyjny wpływ na rozgrywkę. Obecnie ogarnięty gracz siedzący w dobrze opancerzonym i przede wszystkim dobrze ustawionym czołgu jest w stanie dość często utrzymać się przez dłuższy czas przeciw nawet kilku kiepskim graczom. Często jest tak, że każdy z nich się boi wychylić, bo wie, że dostanie pigułę za darmo, a nie będzie nawet potrafił się odgryźć, bo zdinguje. Po zmianie dość realne będzie, że każdy z tych kiepskich graczy strzeli po razie z golda, zbiją łącznie znaczną część HP obrońcy, po czym w polowaniu na fraga radośnie go zrushują.
Przytoczona przez Ciebie hipotetyczna sytuacja ilustruje możliwe rozwiązanie problemu "OMG mam drużynę czerwonych małp, które polegną 8 vs 3!!!111oneone" :)
Sranie w banie.
Przypomnę tylko że gold ammo tak samo, jak tradycyjne potrafi upaść 5 metrów od celu przy zajebiście skupionym celowniku, dingnąć czy wreszcie trafić w weakspota za 0...
Jednak nadal koszt takich pocisków, to masa kasy jeśli ktoś chciałby strzelać nimi regularnie i bez pojazdu premium TVIII czy konta premium się nie obejdzie na dłuższą metę.
Nie doceniasz pomyslowosci red baronow i afkerów... Przeciez im kredyty same sie pojawiaja, kilka bitwe przesiedza i jest kasaaaa. Z drugiej strony - to sa downy wiec i gold ammo im nie pomoze.
Jesli chodzi o reszte to zgodze sie z tym co napisal Ezrael - zupelnie niweluje to potrzebe posiadania jakiegokolwiek skilla (tak wiem, nawet gold dingnie od dobrze ustawionej gory E-75, ale jak nie ustawisz sie pod katem to smialo kazdy przychlast ci przywali). Drugie - autoaim. Po co mi 252 armora na mordzie E-75, kiedy klient kliknie: "prawy, lewy, lewy, kill" - to cos pozwala przychlastom na częstsze walenie z autoaima.
Mam nadzieje, ze po testach wycofaja sie z tego pomyslu.
Przytoczona przez Ciebie hipotetyczna sytuacja ilustruje możliwe rozwiązanie problemu "OMG mam drużynę czerwonych małp, które polegną 8 vs 3!!!111oneone" :)
Nie, gdyz czerwone malpy po drugiej stronie tez beda mialy do dyspozycji gold ammo. Po prostu jest to uzbrojenie bambusow w bron nuklearna.
Gold ammo za kasę?
Z jednej strony czad. Załaduję do M2LT - 1 gold za pestkę i będę kosił. Albo do d2 z dzialkiem 13.2 mm :D
Tak dla funu.
Ale z drugiej - już nigdy pancerz nie będzie dawał faktycznej ochrony, bo każdy lamus może z golda teraz przywalić.
Choć w istocie tak było na wojnie, a przynajmniej w Combat Mission. Większość czołgów jakiegoś podkalibrowego specjalnie na panterę/tigera woziła.
pomysł jest poroniony :P
why? su 152 i kv2 z trollem 206 bazowej penetracji 700 dmg ;)
polowa nabow widzac cos co wymaga skilla wrzuci gold ammo... i t95, t 28 tiger 2 e75 idzie sie kochac ;)
ze o naabach w tierach 9 typu t30 nei wspomne 400 penetracji maks? :>
I zresztą jest to kolejny krok WG w kierunku systemu P2W. Ta zmiana nie wchodzi ot tak sobie, bez powodu, tylko jest dokładnie przemyślana.
Co zmienia gold ammo za kredyty? Będzie znacznie zwiększone zapotrzebowanie na kredyty. Dotychczas odsetek ludzi walących z golda na randomach był znikomy. Na przeszkodzie stoi bariera psychologiczna pt. "każdy pocisk to ileś tam prawdziwych pieniędzy, nie będę ich wydawał na głupią gierkę", która nie pozwala przeciętnemu, niezbyt zamożnemu graczowi komfortowo i bezstresowo używać tej amunicji, bo cały czas gdzieś tam mu się kołacze myśl, że z każdym strzałem wyrzuca w zasadzie te pieniądze do kosza.
A teraz w każdej bitwie tych strzałów padnie przynajmniej kilka lub kilkanaście. W ten sposób WG wprowadza presję - przeciwnik wali do mnie z golda, więc i ja muszę walić z golda, żeby zniwelować tę przewagę.
Ale na to trzeba mieć kasę, którą można zdobyć na trzy sposoby - albo mozolnie farmić na 5 tierze, albo znacznie szybciej i bezstresowo - kupić premium, albo gold tanka. Za realne pieniądze. A to już jest system P2W - dotychczas to czy się gra na koncie zwykłym, czy premium nie miało wpływu na samą bitwę w żaden sposób - bo prostu przyspieszało rozwój gracza, ale nie czyniło z niego kozaka (pomijam MM gold tanków). Obecnie różnica między kontem zwykłym, a premium będzie bardzo duża - gracz premium będzie mógł oddać te kilka gold shotów i nadal wyjść na plus/zero. Gracz bez premki - nie, lub będzie mógł ich używać znacznie mniej. To jest już jak najbardziej bezpośrednie zaburzenie sprawiedliwości rozgrywki. Zapłacisz - masz przewagę w bitwie.