XCOM: Enemy Unknown – demo dostępne w serwisie Steam
Dawno zapominana praktyka, że najpierw demo, a później pełna wersja gry. Tutaj duży plus dla twórców XCOM!
"Bo dema gier wydaje sie wtedy, kiedy wiadomo, ze gra jest dobra."
"Bo dema gier wydaje sie wtedy, kiedy wiadomo, ze gra jest dobra."
True that mister :) A w tym wypadku nie mam wątpliwości, zaraz się przekonam czy składam preoreder, czy kupie w dniu premiery :) Bo tak czy siak kupie, dla mnie (wychowałem się na dwóch pierwszych ufo) to podstawa ! :)
"Bo dema gier wydaje sie wtedy, kiedy wiadomo, ze gra jest dobra."
Twórcy Spec Ops: The Line chyba o tej zasadzie zapomnieli...
Jeśli chodzi o XCOMa to koniecznie muszę się z tym demkiem zapoznać ;)
Potwierdzi ktos z xp czy rzeczywiscie gra nie bedzie dzialac, czy moze stary xpek po prostu nie jest wspierany?
Preorder juz zlozony, najwyzej przeniose sie na 7 (czas juz chyba najwyzszy:P)
No no, nie spodziewałem się, że to będzie takie fajne :-)
Nie mogę doczekać się full wersji :-)
Nie żałuję pre-ordera.
Fun-fact: 4gb downloadu zajmują filmy. Prawdopodobnie wszystkie filmy z pełnej wersji gry. Bez głosów co prawda (ale ambienty są), za to widać tam masę oskrytpowanych wydarzeń fabularnych :)
EDIT: O, i wszystkich obcych też widać :)
Twórcy Spec Ops: The Line chyba o tej zasadzie zapomnieli...
Nie, zastosowali się do niej, The Line jest bardzo dobry i wydali demo.
Ogólnie czuć klimat pierwowzoru, mimo zastosowanych masakrycznie uproszczeń :) Więc jest dobrze, źle natomiast, że demo to tutorial, gdzie tak naprawdę idziemy po sznurku i wolności tam w drugiej misji nie uświadczymy też za wiele :)
Ale jeste dobrze, nawet bardzo, tylko wkurza mnie jakiś lag na kursorze myszki, oby to poprawili do premiery, zmiany ustawień vsync nic nie dają, a sprzęt mam kose, gra chodzi płynnie, tylko kursor laguje, wkurza niemiłosiernie.
Ale przez tą godzine dałem się wciągnąć już bardzo mocno, a tak naprawde nic tam nie mogłem pozarządzać niczym za bardzo :P
Kupuje w ciemno ! :)
[12]
To musi być coś z optymalizacją, bo mój sprzęt kosą już niestety nie jest, a kursor chodził płynnie. Do premiery lub tuż po pewnie to poprawią.
Generalnie po przejściu dema poziom hype'u (i tak dosyć wysoki) podskoczył poza skalę. Chociaż za wiele w nim nie pokazali.
Zanosi się na to, że przez najbliższe miesiące będę miał co robić.
Czy w drugiej misji da się jakoś obezwładniać obcych?
No właśnie ta babka tam mówi o obezwładnieniu, ale ja nie robiłem przed misją loadout check i poleciałem z defaultowym sprzęciorem :) Może można wybrać przed misją jakiś paralizator, albo jakoś z kolby się ogłusza obcego przy kontakcie face to face :) Nie wiem, bo to demo dosyć obszernej i rozbudowanej gry dało ją tylko "liznąć" :)
No na pewno coś z optymalizacją, np. wszystko jak zrobie na high to ambient occlusion i tak na low sie samo przestawia :P i z ustawienia high całość na custom :) Muszą to poprawić i ogólnie opcje graficzne, jak nie to gram na padzie, bo to śmiech na sali mieć stałe 60fps z vsync i laga na kursorze rotfl !
Probowales wyłączyć vsync?
Asmodeusz -> Przecież już 2x pisałem o vsyncu w dwóch postach :) Tak, wyłączałem i włączałem i dalej się "ciągnie" z opóźnieniem, żadne opcje z tego co tam jest w demie na to nie wpływają, więc to "coś" od nich jest nie tak.
My bad, pamiec zlotej rybki - przeczytalem i zapomnialem :) Chociaz u mnie na PC tez gra sie troche slimaczy - nie tyle ze sprzet nie wyrabia (bo postaci biegaja plynnie) ale przesuwanie ekranu wyglada na "zlagowane". Nie pamietam jak z kursorem myszy ale cos mi sie zdawalo, ze tez chodzil nie tak jak powinien.
Asmodeusz -> Nic nie szkodzi ;) No właśnie przesuwanie ekranu jest też niemiłosiernie zlagowane, po prostu nie ma responsywności natychmiastowej, to samo z kursorem jest ;)
Oczywiście da się przyzwyczaić, ale feeling gry na tym traci, poza tym ja jestem bardzo przeczulony na tym punkcie, bo dużo gram w Starcrafta 2, Diablo 3 i tam coś takiego jest nie do pomyślenia, przesuwam mysz w tym samym momencie bez żadnego "ciągnięcia się" kursor się przesuwa, tak to ma wyglądać w grach rts/hns i w ogóle strategiach :)
Albo ktoś zrobi fixa, albo Firaxis się sam "zafixuje" :P Albo gram na padzie, bo na oficjalnym forum 2k już jest wątek na temat sterowania na klawiaturze i myszce i jego ogólnego niezdarnego feelingu :)
Miałem przejść obojętnie sądziłem że uproszczenia zniszczą tą grę i mimo że po sznurku prowadzi to wsiąknąłem jak diabli a w pełnej wersji gdy swoboda będzie większa wsiąknę zdecydowanie na dłużej,zamawiam!:)
Odpalilem, skonczylem i chce jeszcze :) Nie ma to jak wyciac ufokowi z rocketa, co prawda raz ale budynku nie ma. Nie moge sie doczekac, jest klimat jest moc ;)
Love&Pain -> tak na dobrą sprawę, to demo wciąga jak cholera i nie tyle, że w pełnej wersji będzie większa swoboda, bo oczywiście, że TAK ! :) Po prostu w tym demie nie ma NIC swobody, która będzie mimo uproszczeń występować w tej grze, naprawdę jestem milej zaskoczony niż myślałem, że będe :P
Tyle lat czekania na godnego następce, hell yeah ! :)
Wiecie co, tak jeszcze przypomniały mi się w tym momencie czasy, gdy czytałem zapowiedź Apokalipsy w Cda, "nahajpowałem się" na kolejną część ulubionej serii, a później wielki zawód wraz z premierą ... tym razem, czuje że wreszcie dostane to na co tyle lat czekałem :)
Hyped up like hell ^^
Serio, dziwie sie, ze ktos tak podnieca sie tym demem, ktore nie ukrywajmy - jest slabe. Mam nadzieje, ze pelna wersja jest lepsza, bo inaczej bede zalowal preorderu.
Demo jest "słabe" bo nie daje Ci możliwości, które da pełna wersja, ale daje poczuć klimat i to w jaki sposób działa mechanika misji taktycznych na własnej skórze (albo raczej w jaki sposób będzie działać, gdy już będe miał 100% kontroli nad polem walki, a nie tutorial) więc tak, tutaj masz racje, demo jest mocno okrojone, nawet bardzo, ale mi wystarczy, bo najbardziej się bałem o warstwe taktyczną, jest dobrze, o wiele lepiej niż myślałem, więc demo jest "słabe" jeżeli ktoś się spodziewał dużego wycinka gry :)
Aha za to co jest moim zdaniem słabe, to ekran menu gry, a raczej jego tło, cmon wtf ? Mam nadzieje, że to w wersji demo wyłącznie i w pełnej wersji dostaniemy coś więcej niż kołpaki, światło sygnalizacyjne i "blinkującego" sectoida :P
Słaba gierka dla nerdów którzy mają czas zaklikiwać się cały dzień z braku innych obowiązków.
Jako wierny fan UFO od 1994 z czystym sumienien stwierdzam ze gra bedzie miala moc ;)) Wreszcie godny nasladowca bo raczej nie nastepca jedynegi w swoim rodzaju UFO EU
[23] Demo jest slabe bo jak sam napisales - nie pokazuje tego co bedzie miala pelna wersja. To po prostu dwie misje z tutoriala i tyle. Na 5,5 GB danych to cienko. Rownie dobrze mogli opublikowac jakis dev diary or smth, wyszloby na to samo.
XCOM: Enemy Unknown (podobnie jak cała seria Ufo) to jedna z tych gier, które bardzo mi się podobają, ale w nią nie zagram ze względu na zbyt duży poziom pożerania czasu przez ten tytuł (jak napisał anotherworld86 - dla ludzi, którzy mają czas, bardzo dużo czasu).
anotherworld86 -> może i jest czasochłonna, ale na pewno nie słaba, poza tym jestem zdania, iż ktoś kogo nie interesuje dany gatunek, nie powinien się o nim wypowiadać przy okazji premiery jakiejś gry z tego gatunku, to równie dobrze, ja przy premierze coda nowego albo mmo jakiegoś, moge nabazgrać na forum "słaba gierka, dla nerdów, którzy mają czas skakać po mapkach i naparzać/zbierać głupie questy od npców"
Jednym słowem, Twój komentarz tu potrzebny jak ... :)
Akurat nowe XCOM jest o wiele bardziej dynamiczne pod względem rozgrywki niż stare UFO i turowe klony. Głównie dzięki ograniczeniu ilości żołnierzy i mniejszym planszom.
@kęsik
Spec Ops to niezła gierka, ale demo było koszmarnie sklecone. Po zagraniu w nie, stwierdziłem że gra jest warta max 10zł i pewnie nigdy jej nie kupię. Na szczęście zachęciły mnie gameplaye z pełnej wersji i okazało się że dalej jest dużo lepiej.
Co do X-COMA - dopiero pobieram, ale jestem dobrej myśli. Ta gra nie może być słaba ;).
No, a mnie demo trochę zniechęciło. Ja wiem, że ta gra ma być wolna (w końcu turówka), ale wszystko działa jakoś tak ślamazarnie i źle. No i te ikony w niskich rozdzielczościach są po prostu kiepskie...
@sawo18 - Demo nie jest w polskiej wersji.
W demie misje są rozgrywane nocą. Na wszystkich filmach z gameplayu jakie widziałem również noc. Na wszystkich zdjęciach z gry jakie widziałem również tylko noc. Czy w pełnej wersji misje będą też prowadzone w czasie dnia ?
Gra jest uproszczona ale najbardziej będzie mi brakować losowych map. To dzięki losowym mapom dało się grać przez lata w stare UFO czy Civilization.
Demko króciutkie, ale gra zapowiada się super. Tylko troszkę zbyt droga, trzeba będzie poczekać na obniżkę.
Beda misje losowe jak w jedynce oraz specjalne misje fabularne od ktorych zalezec bedzie fabula. Dzieki temu beda fajne przerywniki. Mnie natomiast nurtuje jedna kwestia - walka powietrzna. Ani razu jej jeszcze nie pokazano....
Trudno wyczuc, na ile ta gra bedzie zaslugiwac wg mnie rozpietosc prognozy miedzy 5/10 a 9/10...
Sama czesc taktyczna fajna, nawet lepsza niz stare XCOM, nie trzeba liczyc punktow, a sedno pozsotalo. Tempo akcji podkrecono, ale chyba nie za bardzo, bo jednak pewne elementy dluzyzny w tej serii musza byc :) Wszystko zalezy od tego, jaka roznorodnosc terenu i jego zabudowan sie bedzie pojawiac.
Ale co do reszty... Klasy zolnierzy moga byc, chociaz statsy glebsze mialy wieksze zroznicowanie a i np. teraz jesli rocket-man bedzie 'chory', to juz nikt bazooki nie zabierze? Troche bzdura, no ale kwestia podejscia. Tylko 6ciu gostkow na pokladzie, czy pozniej wieksze statki? No i kamera z czterema widokami a'la Sim City 2000, tego zupernie nie rozumiem. W sumie taki sam widok jak 20 lat temu niemal... I z reszta podobne podejscie do wspinania sie po obiektach.
Najbardziej jednak niepokoi mnie czesc strategiczna - w XCOM:TftD to bylo rownie fajne co same misje, tutaj wydaje mi sie, ze nie ma co spodziewac sie takiej rownowagi; ze bedzie to ograniczone, okreslone w pewnej mierze przez fabule i mniej poddane wyobrazni i inwencji gracza a liczyc bedzie sie walka. Samo to, ze po misji patrzymy jak wraca nasz transportowiec (bo na nic innego nie mozemy) juz wyglada glupio - chyba ze to ograniczenie demo... zobaczymy :)
Poważnie? Kieruję najlepszą drużyną a jestem niańczony jak jakiś upośledzony.
Demo wazy 5GB z czego 4GB zajmuje katalog z filmami. No ale skoro co rusz leci filmik...
Nie wiem jaki był oryginał ale jako gra w ogóle jest do chrzanu. Dla ludzi z IQ większym niż szprycha rowerowa nie zalecam gry.
Do tego to ------------>
Póki co, wracam do sprawdzonego zestawu Silent Storm + Sentiels.
http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/06/why-firaxis-loves-xcom.aspx
Spec -> A co jest dziwnego w prowadzeniu za rączkę w tutorialu? Bo demo to właśnie dwie misje wprowadzające. Które można wyłączyć w pełnej wersji. I odpalić sobie na początek poziom trudności słusznie nazwany "classic" :)
Demo przede wszystkim ma pokazać czy działa dobrze na danej konfiguracji i przedstawić nowicjuszom, jak le moi, z czym ta seria się je. I to zadanie spełnia idealnie.
I znów "Srenega" .... boże kto tym @#$%^ ludziom daje gry do dystrybucji... dobrze że będzie można ze steam'a zassać bez kontaktów z tymi nieudacznikami.
Nooo... podobało mi się - demko krótkie, acz treściwe. Jest klimat, jest akcja, jednocześnie nie czuje się człowiek jakby go ciągle kopano do działania (turowa rozgrywka rulez).
Ciekaw jestem "strategiczności" i elementów ekonomicznych, bo to, co można było obejrzeć w Przeglądzie Tygodnia musiałbym obmacać sam, żeby stwierdzić na ile taki system mi wystarczy.
Ogólnie nie żałuję pieniędzy wydanych na preorder :)
Ja chcę jeszcze :)
Nie sądziłem że trafi się jeszcze kiedykolwiek dobry następca starego 'Ufa', a tu proszę. Zaskoczony jestem dość potężnie, tym bardziej że czeskiej trylogii (aftermath itd) dość wiele do pierwowzoru brakowało. W pierwsze ufo trzaskałem jeszcze na amidze (5 dyskietek o ile dobrze pamiętam, ekran z 'thinking' baaardzo dobrze natomiast pamiętam) a do dnia dzisiejszego to pewno ilość godzin musiałbym w tysiącach liczyć :D
W każdym razie ponieważ nie brałem nowego X-COMa wcześniej zbyt poważnie (był to jak widzę błąd) mam do Was pytanie odnośnie samej kampanii. Czy będzie ona mocno liniowa, jak pierwotnie się mówiło i czy misje taktyczne odbywać będą się wyłącznie w terenie zabudowanym? Brakuje mi bowiem 'wiejskich' scenerii z oryginału :)
Sednem UFO byly walki w terenie i nie sadze by to zmienili. To w tym roku dwie ufoopodobne gry wyjda. Mowie jeszcze o Xenonauts
dasintra--> Cześć :D Kampania jest jak w starym UFO plus "rada" zleca czasami specjalne misje, troszkę bardziej liniowe (przykład: w kilku podejściach do kampanii może się zdarzyć, że trzeba uratować generała ONZ).
Misje taktyczne widziałem na: stacjach benzynowych, kolejowych, placach budowy, lasach, burger kingach, bazach wojskowych (w których stoją Leopardy!), cmentarzach... "Zestawów map" jest sporo i zawsze się czymś różnią.
T_bone -----> Ano pozdrawiam :) Widziałem że dość mocno zaangażowany jesteś w wątku z Arma? Bardzo mnie to cieszy, bowiem na trzecią część czekam z niecierpliwością, zatem niebawem tematów do dyskusji będziemy mieli jak kiedyś. No, chociaż może (oby) z nowym Ufo będzie podobnie :)
W każdym razie trochę w necie poszperałem i faktycznie wynika że różnorodność map będzie dość znaczna. Zastanawiam się jednak, czy podobnie jak w dość niestety niedocenianym Apocalypse (chociaż przyznaję, że nie do końca tej części nie dotrwałem) pojawi się możliwość zrównania z ziemią całych budynków, grzebiąc obcasów w gruzach. Co prawda we wspomnianym XCOM:A nie był to dobry pomysł z uwagi na dość jednoznacznie okazywanie niezadowolenia ze strony właściciela danego budynku, ale była to dobra opcja na pozbycie się upierdliwych kosmitów, a i zabawy było przy tym sporo :D
Demko na prawdę super, ale powiedzcie mi jak przeszliście 2 misje? W niektórych sytuacjach wyświetla się napis, że pojawili się obcy, ale ich nie widać lub widać czerwony kwadrat ale obcych nie mogę za chiny odnaleźć! Jak to jest u was? Poza tym gierka rewelacja! Ładna grafika, świetne udźwiękowienie i klimat!
Włąsnie ukonczyłem na spokojnie demko. MIAZGA! muzyka, dźwięki - KLIMAT! Kurcze, nie sądziłem że kiedykiolwiek wyjdzie...100% następca UFO. 18 lat czekania.... :))))) Preorder złozony
UWAGA! UWAGA!
Wszystkim zainteresowanym wątkiem mam do powiedzenia jedno: XENONAUTS. Do XCOM'u nic nie mam, już dawno zamówiłem preorder'a, ale XENONAUTS to właśnie stare UFO w nowych szatach (swoją drogą, również zamówiłem w ciemno jakiś rok temu). Poszukajcie w necie za tym tytułem. Dostępna jest ostatnia alfa przed betą, tylko trzeba trochę poszperać.
Gra jest świetna, poczekam jeszcze na demko PS3, zobaczę na czym gra mi się lepiej. Ale skoro są jakieś sugestie o obsłudze modów, to może wybiorę wersję PC :)
Xenonauts testuje od prawie roku. Zapowiada sie ciekawie ale UFO to jest to ;))
Da sie uruchomić na XP !!! https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12337251&N=1