Multiplayer w grze Starcraft II w systemie free-to-play?
Dla tych co interesują się e-sportem i SC2 finał był epicki. Na początku wydawało się, że ForGG po 2ch wygranych z rzędu wygra, ale potem TaeJa wygrał 3 mecze z rzędu. Naprawdę bardzo przyjemnie się wczoraj oglądało ten finał, pełen emocji i ciekawych akcji mecz. Aż się chce zagrać teraz Terranem.
Finał zaczyna się od 3 godziny i 6 minuty: http://pl.twitch.tv/dreamhacktv/b/333215553
A tutaj masz wszystkie mecze wieczoru: http://pl.twitch.tv/dreamhacktv
Ja tam nic nie mówię, ale jak porządna firma (BioWare, Blizz) wpadnie pod sidła korporacji (EA, Acti), to zawsze pojawiają się posrane pomysły.
SC2 z mikropłatnościami...
Supply Depot:
100 mierals or 0,99$
Lower/Raise Supply Depot:
Free for Elite players or 0,10$ (for one lower or raise).
Barracks:
150 minerals or 1,49$
...i tak dalej.
Jako milosnik SC2 podchodze do pomyslu z umiarkowanym optymizmem. Osobiscie uwazam, ze SC2 jak gra e-sportowa (i gra w ogole) jest duzo lepsza od gatunku MOBA, ale fakt pozostaje faktem, ze to LoL i pewnie niedlugo DoTA2 sa bardziej popularne - w duzej mierze dzieki modelowi f2p. Bariera w postaci ceny utrudnia rozwoj SC2 jako esportu wiec mam nadzieje, ze madrze wprowadzony model darmowej rozgrywki spowoduje duzy wzrost popularnosci Starcrafta.
Predko to pewnie nie nastapi bo 'we're thinking about it' to kolejny synonim blizzardowskiego soon(tm), ale kierunek jest sluszny.
Jak widze f2p to....
Mam nadzieje, ze zrobia to madrze, chociaz znajac ich szybkosc pracy, to na razie nie ma co sie martwic
No ale ten f2p to dopiero po wyjsciu drugiego dodatku, wiec to odlegla przyszlosc, ludzkosc zdazy wyginac :) Niestety w blizzie teraz takie nieogary pracuja, ze jedynie integracja z facebookiem im wychodzi.
Tak naprawde najwieksza bariera nie jest cena tylko trudnosc sc2 wzgledem gier moba. Ludzie kupuja i sie odbijaja od sciany stresu na ladderze, dostajac miazgi jedna za druga.
Tak naprawde najwieksza bariera nie jest cena tylko trudnosc sc2 wzgledem gier moba.
Tak, ale model f2p zapewni duzo wiekszy doplyw nowych graczy do gry. Czesc sie zniecheci, ale czesc zostanie.
Ludzie kupuja i sie odbijaja od sciany stresu na ladderze, dostajac miazgi jedna za druga
Nie widzę w tym temacie różnicy między szybkimi meczami w SC2 i w LoL.
@11
Roznica jest zasadnicza - w LoL stres rozklada sie na 5 osob, zawsze mozna zwalic porazke na wszystko, tylko nie siebie.
Fakt faktem, że S2 ma łatkę gry dla wyjadaczy, w której przeciętny kowalski nie ma żadnych szans w multiplayerze, bo go jakiś Park czy Choi rozwali. Poza tym gra jest wyjątkowo dynamiczna, mój brat i kumpel się od tego odbili, bo po prostu nie są w stanie wszystkiego ogarniać na raz.
Prawda jest natomiast taka, że system doboru graczy jest całkiem niezły i jak jesteśmy słabi to gramy z ludźmi z naszego poziomu etc. Także nawet ja się świetnie bawiłem i wygrywałem pojedynki, bo po prostu grałem z takimi jak ja. Ale przestałem grać, bo żeby awansować wyżej musiałbym poświęcić czas na treningi, naukę jednostek, taktyki etc., a na to nie miałem czasu. Korci mnie, żeby wrócić, ale teraz jest czas pand :)
W SC2 jedynie mecze 1vs1 są dobierane sprawiedliwie i wg. poziomu. To co się dzieje dalej to istny koszmar momentami. Wiele razy z kumplami gramy sobie mecze 3vs3 lub 4vs4 i lądujemy w złocie lub srebrze, ale co z tego? Dobiera nam później takiego przeciwnika z lekką przewagą. Wszystko fajnie, gramy, dostajemy srogi łomot, patrzymy na wyniki a tam. Kolesie którzy są w złocie 3vs3, ale... w mistrzowskiej 1vs1, w diamentowej 2vs2, kolejny jest top8 4vs4, ale przecież w 3vs3 w tym składzie są w złocie... więc są tylko z lekką przewagą. Nie wiem czy ktoś tutaj grał z przeciwnikiem wyższym o 2-3 ligi. Wygrana jest niemal niemożliwa. System dobierania przeciwników Blizzarda wyszukuje tylko poprawnie wg. danej ligi, ale nie bierze pod uwagę tego, że dany gracz może być lepszy (dużo lepszy) w innej lidze. A potem powstają niemiłe niespodzianki w tabeli wyników, gdzie widzimy, że jednak nie dobrało nam przeciwników na poziomie.
Przyznaję - grałem tylko 1v1, także nie wiem jak działa system dobierania w innych kombinacjach.
Prawda jest natomiast taka, że system doboru graczy jest całkiem niezły i jak jesteśmy słabi to gramy z ludźmi z naszego poziomu etc.
Niekoniecznie :P. Ja swoje pierwsze 20 meczy w ladderze 1v1 w SC2 przegrałem bez wyjątku :P. Głównie przez złe nawyki z meczy treningowych...
@dj_sasek
Identycznie można powiedzieć o 5v5 w LoLu ;).
Tuminure --> Ja szczęśliwie przez przypadek źle kliknąłem i przeszedłem z meczy treningowych do normalnej grze bodajże po 3 walkach. Jak wskazali bywalcy wątku o S2 dobrze zrobiłem, bo podobno złe nawyki się z gier treningowych wyciąga. Jak wynika z twojego posta, mieli rację :)
@15 Przesadzasz. Ja duzo teamowek nie gram, ale 90% losowan to sa druzyny o podobnym skillu.
Powiem ci tak to jest zły pomysł dla F2P! Wystarczy kup grę i normalny grać a nie F2P szkoda gadać a inne gry może tak, a Blizzard nie ma mowy F2P! Nie zgadzam się!
@Tuminure - to prawda w LoLu jest identycznie, tylko, że tam moim zdaniem nie odgrywa to tak znaczącej roli jak w SC2.
@r_ADM - widocznie mamy pecha ;)
??? A co, multi w SCII jest płatne?!
A co, multi w SCII jest płatne?!
Musisz kupić grę, żeby mieć dostęp do większości opcji.