Gordon Freeman powstaje, Valve nieme pozostaje
Mod jest w 100% darmowy - nie trzeba NIC poza pustym kontem Steam - Valve udostępniło Source SDK 2007 dla wszystkich gdy TF2 stał się F2P. Nie trzeba żadnej gry na Source.
Ten pierwszy screen ma chyba 5 lat - od tamtego czasu to miejsce uległo paru zmianom, spektrometr anty-masy jest zupełnie inny ;)
Xen prawdopodobnie zostanie wydane jako osobny mod nazwany "Xen".
Z przecieków wynika, że nowa iteracja Source nadal ma korzystać z BSP - formatu mapy z Quake I, który jest największym problemem tego silnika, a zarazem jest jego rdzeniem i na jego bazie opiera się cały rendering.
Jeśli to prawda, to prawdopodobnie nie będzie można mówić nawet o rywalizacji z Crysis 1... ;p
Z wypowiedzi Gabe'a wynika, że Valve celuje w masowego klienta i w masową specyfikę sprzętu, w tym w laptopy - a nie w High-end.
@ Kazioo - faktycznie, musiałem to przeoczyć, pewnie dlatego, że moje zainteresowanie Black Mesa Source w ostatnich latach drastycznie spadło, a miałem już dość tego karmienia screenami i daty premiery "when it's done".
Przeciekom w 100% bym jednak nie ufał. A nawet jeśli, to należy mieć na uwadze, że Source wcale nie był rewolucyjny, natomiast tytuły takie jak Half Life 2 czy Portal 2 naprawdę świetnie się sprzedały (i dostały fenomenalne noty + całą masę nagród i wyróżnień). Half-Life 2 odstawał lekko od swoich konkurentów w kwestii jakości grafiki, np. Far Cry, ale nadrabiał to wszystkim innym - stylem graficznym (City 17!), fizyką, fabułą, bohaterami i nie tylko.
@ PIL - dzięki! Zdarza się najlepszym; nawet CD-Action w tekście napisanym "wołami" na okładce zrobił swego czasu błąd (o dziwo nikt z korekty ani DTP tego nie zauważył!). :)
Idealnie aby nadrobić zaległości ;) Czy mod zawiera (lub autorzy mają plany) rozdziały z dodatków Blue Shift i Opposing Forts? PS - liczę na jakieś fanowskie spolszczenie.
@causal/hardcore
Spolszczenie Black Mesy to kwestia czasu, chętni są od dawna.
Remake'i tych dodatków również powstają, ale robią to zupełnie inne ekipy (który niedawno połączyły się w jedną) z zupełnie innymi materiałami (więc te mody będą wyglądać inaczej niż Black Mesa).
Blue Shift to Guard Duty, a Opposing Force to Operation Black Mesa.
Niestety są na mniej zaawansowanym etapie niż Black Mesa i nie mają jeszcze wszystkich potrzebnych modeli.
Pamiętajmy, że modding to dla wielu osób, w szczególności artystów, sposób na ćwiczenie i budowę portfolio. Dlatego też świat moddingu widział już chyba z 5 różnych wersji bullsquida, Alien Grunta, Tau Cannona itd., itp., mimo że w oczach graczy wydaje się to być głupotą (niedzielenie się materiałami i robienie własnych nawet jak takowe są udostępnione).
@Prometheus
Pisząc o przeciekach miałem na myśli to, co zostało wygrzebane w Source Filmmaker (a następnie usunięte przez Valve) - niestety wiele to i tak nie mówi. Rewolucyjność Half-Life 2 bardziej się chyba opierała na fizyce i wykorzystywaniu jej w walce czy zagadkach oraz wrażeniu jakie sprawiały postacie.
Graficznie robiła wrażenie i nawet uznawana była przez niektórych za najpiękniejsza grę głównie z powodu wspaniałej dbałości o estetykę oprawy (estetyka > technologia!). Przecież animacja twarzy do dzisiaj wygląda bardzo elegancko, a twarze są tak sprytnie wykonane, że nie budzą odczuć typu Uncanny Valley, w co wpada sporo produkcji.
Mówiąca do nas Alyx nawet teraz, po 8 latach robi lepsze wrażenie niż postacie w wielu dzisiejszych wysokobudżetowych grach, wręcz czasem dając wrażenie cofania się w rozwoju. Taki Tomb Raider który wyjdzie w 2013 już na gameplayach (co prawda: pre-beta) ma kilka postaci o zdecydowanie gorszych animacjach, a jeden facet wygląda tam wręcz jak kukła. To pokazuje jak bardzo HL2 wyprzedził wtedy swoją epokę, mimo przestarzałych bebechów silnika graficznego.
@ Kazioo - otóż to, czysta prawda. W planach mam zresztą naskrobanie o tej grze-legendzie, sam także uważam (to mocno subiektywne stwierdzenie), że lepszy FPS na dzień dzisiejszy nie wyszedł (tak, mowa o HL2). Przynajmniej w kwestii single-playera.
Poza tym miło popisać z kimś o całkiem pokaźnej wiedzy w temacie.
Małe sprostowanie do tego co napisałem w pierwszym poście.
Lead dev zaprzeczył doniesieniom admina strony i Xen jednak planowany jest na typowy update bezpośrednio do Black Mesy, a nie osobny mod.
Update ten będzie miał miejsce w tym samym czasie co ukazanie się multiplayera Black Mesa: Deathmatch i nie mamy co liczyć na jego premierę w tym roku...
14 września to piątek, to ja już wiem jak ten weekend spędzę :3
otóż to, czysta prawda. W planach mam zresztą naskrobanie o tej grze-legendzie, sam także uważam (to mocno subiektywne stwierdzenie), że lepszy FPS na dzień dzisiejszy nie wyszedł (tak, mowa o HL2). Przynajmniej w kwestii single-playera.
Już cie kocham.
[zły temat]