Need for Speed: Most Wanted na gamescomie 2012 - twórcy Burnouta dają kopa wyścigowej serii
A gdzie tuning, gdzie czarna lista. Powiem szczerze że wolałbym odgrzewanego kotleta niż następne nowinki od gównianego criterionu. Jak dla mnie wystarczyłoby zmienić rywali, udoskonalić grafikę, nowy soundtrack i nowe samochody i nowe opcje tuningu. Dla mnie był by to najlepszy nfs jakiego mógłbym dostać.
czarna lista <--- To byla tylko fabularna wstawka...
Ciężko uwierzyć w to "przywrócenie blasku" serii. Być może tylko mi. Ale samo rozpoczęcie artykułu od burnoutowych takedownow mowi wszystko... Po za tym brak tuningu... Z drugiej strony przed wyjściem gry do konca nie oceniam, ale póki co nie wyglada to dobrze. Może nowe pomysły zniwelują te nieszczęsne burnoutowe motywy.
Czy EA ponownie postanowiło stworzyć grę możliwie najniższym kosztem ? Owszem. Nowej odsłonie NFS nadano tytuł Most Wanted, tym samym nawiązując do niezwykle udanego i popularnego produktu. Jednak rozczaruje się każdy, kto liczy na równie dobrą kontynuację. Zaryzykuję stwierdzenie, że z nowego Need for Speed usunięto wszystko, co przyczyniło się do sukcesu pierwowzoru. Zatem co otrzymamy ? Trochę bardziej rozbudowany Hot Pursuit. Dziękuję, nie skorzystam i wydam pieniądze na inny tytuł.
Oryginalne NFSy nie miały żadnego tuningu, dopiero Undeground to wprowadził i teraz doskonale widać, kto na jakiej części zaczynał swoje przygody z serią Need for Speed.
[6] +1
Z niecierpliwością czekam na Need For Speed Most Wanted, w Hot Pursuit z 2010 zagrywałem się miesiącami i do dziś gdy mam czas go odpalę. Sam Autolog to szatański wynalazek :)
EDIT: Już widzę ten hejt dzieciaków po premierze związanym z brakiem tuningu :D
NFSy miały jakiś tam tuning jeszcze przed Undergroundem. Nie był to jednak tuning wizualny tylko mechaniczny. W porsche 2000 można było co najwyżej dodać malunki.
Tak, przed underground-em nie było tuningu ... Ale dlaczego w Need For Speed, samochody zderzają się żeby wykluczyć z wyścigu konkurencję ?! Nie przypomina sobie żeby w jakimkolwiek NFS-ie było coś podobnego.
Nawet w NFS the run tego nie było ... To ma być NFS: most wanted a nie NFS: takedown
Odpalę sobie starego dobrego MW i będę się bawić trylion razy lepiej niż przy tym dziwactwie.
@Michał Raven Zgadzam się z tobą, teraz widać kto na jakim NFS się wychował. Ten kto nie grał w oryginalne Most Wanted nie zrozumie, jak ważny dla tej części był tunning. Oryginalne części nie miały tunningu, dlatego jak się dowiedziałem, że w Hot Pursuit go nie będzie - jakoś to przebolałem, ale to jest MOST WANTED!!!!!! Jak chcą inspirować się oryginalnymi NFSami to niech to nazwą Hot Pursuit 2!!!! Mówcie co chcecie, ale dla mnie to jest poprostu obrzydliwe żerowanie na popularności marki, chcieli zrobić wyścigówkę, ale EA kazało im ją nazwać MW, bo inaczej się nie sprzeda, cóż prawo biznesu...
Jaki związek do licha z tą grą ma fakt, że w oryginalnych NFSach nie było tuningu? Zauważacie może ten dopisek Most Wanted przy tytule? Jeśli w grze sprzed 7 lat, która ukazała się pod takim samym tytułem był tuning, a w najnowszej odsłonie ma go zabraknąć, to coś chyba jest nie tak z tą grą.
Kolejnym ogromnym nieporozumieniem jest według mnie brak interaktywnych elementów otoczenia, które w oryginale można było niszczyć, zwalając je na policję i ułatwiając sobie zgubienie pościgu. Teraz opcje ucieczki glinom sprowadzają się chyba jedynie do staranowania ich albo lawirowania w bocznych uliczkach.
Ale dlaczego w Need For Speed, samochody zderzają się żeby wykluczyć z wyścigu konkurencję ?!
Bo to jest Burnout Drogi Panie Kolego:)
Jakie NFSy Criterion by nie tworzył, przynajmniej stara się przywrócić upadłą markę zza grobu. Oczywistym było, że znajdą się naleciałości z Burnout, więc nie wiem skąd to oburzenie. Dajcie developerowi trochę czasu, a na pewno dostaniecie prawdziwego NFSa. Pewnie już niedługo.
[13] Dokładnie. Podejrzewam, że skoro od nich dostaliśmy Hot Pursuit, dostaniemy lada moment Most Wanted, to nowy Underground już się czai zza rogu.
W przyszłym roku pewnie wyjdzie The Run 2, a za 2 lata Underground.
Marcinkiewiczius
Sęk w tym, że pisząc "prawdziwy NFS" miałem na myśli zdecydowanie coś z okresu poczynając od The Need for Speed, a kończąc na Porsche 2000. Porsche 2000 okazało się szczytowym osiągnięciem serii. Ja jednak osobiście czekam na odświeżone High Stakes (Road Challenge). Wystarczająca ilość samochodów i imponująca ilość tras w tym kultowe trasy z NFS 3: Hot Pursuit. Domyślam się, że większość właśnie na coś takiego czeka.
[14] a może nowy proshit ? :P a tak serio to ja bym chciał nowego nfs porsche zgodnie z tą teorią, albo żeby Criterion zabrał się za jakiegoś nowego Burnout'a. ;]
Zgadzam się z tymi ktorzy zauwazyli ze w pierwszych NFS'ach nie bylo zadnego tuningu. Pozniej seria undergroundowych wyscigow to zapoczatkowala, nowinka sie spodobala wiec jeszcze bardziej tuning rozbudowano w kolejnej czesci (underground 2). Mi szczerze mowiac do gustu nie przypadla ta rozbudowa na pocztaku bylo "fajnie" pozniej zabawa z wszystkimi ficzerami byla poprostu nudna... wazne byly tak naprawde wyscigi. Dlatego w Most Wanted bylo tego mniej (i dobrze) i to nie przez tuning gra nazywano MW, a przez dodanie policji do miasta i nic wiecej... Nie oszukujmy sie pseudotuning pojazdow stawal sie juz poprostu dla graczy wyczerpanym do granic mozliwosci pomyslem, a rozbudowa tego tylko i wylacznie ujmowala na dynamicznosci serii, w ktorej w oryginale jezdzilo sie poprostu wyscig za wyscigiem zmieniajac jedynie bryki. EA musialo czyms odswiezyc gre i po na wpol udanych Shiftach wg. mnie znalezli zloty srodek. I nie ma co spekulowac czego nie ma w tej grze i czego tak bardzo pragniecie bo wy juz psioczycie, a gry w pelnej wersji jeszcze nie widzieliscie. Fakt, sa moze i przeciwnicy ale gra musi ewoluowac zeby przetrwac, w CoD'ach macie ostatnio jedno i to samo praktycznie i co? Dzisiaj slucham jak mi pierdziela za uszami "nie warto bylo tego kupowac"...
Zgadzam się z tymi ktorzy zauwazyli ze w pierwszych NFS'ach nie bylo zadnego tuningu. Pozniej seria undergroundowych wyscigow to zapoczatkowala, nowinka sie spodobala wiec jeszcze bardziej tuning rozbudowano w kolejnej czesci (underground 2). Mi szczerze mowiac do gustu nie przypadla ta rozbudowa na pocztaku bylo "fajnie" pozniej zabawa z wszystkimi ficzerami byla poprostu nudna... wazne byly tak naprawde wyscigi.
Mnie najbardziej irytowało w undergroundach to, że gra zmuszała do używania tuningu, a w niektórych przypadkach kończyło się to komicznie przez co w powietrzu zalatywało wiochą, nie wspominając o pojazdach przeciwników, które chyba były do tego wszystkiego generowane losowo.
to nowy Underground już się czai zza rogu.
Ale co Ci po tym że zrobią nowego NFSa z podtytułem Underground skoro nie będzie on w ogóle podobny do poprzedników?
Tuning pojawił się w trójce o podtytule Hot Pursuit. Co prawda ograniczał się on jedynie do przesuwania suwaków odpowiadających za zmianę charakterystyki auta. W czwórce dodano pakiet wizualny, aczkolwiek bardzo skromny oraz prawdziwy, choć nadal banalnie prosty mechaniczny. W Porsche zaś wizualny nieco ewoluował, czyli można było dorzucić jakiś tam spoilerek, zderzaczek, opony, malunki itd. Za to pod względem technicznym okazuje się bardzo zaawansowany, o wiele istotniejszy niż w kolejnych odsłonach serii.
Co do spychania aut. Takie akcje miały miejsce szczególnie w drugiej odsłonie, gdzie w taki oto sposób najłatwiej można było zrobić sobie przewagę nad przeciwnikami. Różnica polega jednak na tym, że tam nie było tych wieśniackich przeszkadzajek w postaci irytujących i wytracających nas z wyścigu cutscenek.
Mimo to boli mnie bardzo, że nowe Most Wanted będzie pseudo powrotem do tych korzeni. Równie dobrze mogliby tę odsłonę nazwać Paradise, bo akurat z tym tytułem będzie miała bardzo dużo wspólnych cech.
Takedowny w NFS? Coś mi się to nie widzi.
@xand, piszesz bzdury normalnie... człowieku prawie 20 lat temu wyszedł nfs ciekawe jakiego kompa miałeś w '95 czy w ogóle miałeś, fizycznie nie było możliwości tego zrobienia w grze... napisałeś gra musi ewoluować, żeby przetrwać... i to był własie taki krok ewolucji... ta twoja ewolucja wyglada tak ze nfs'y undercovery etc nie posiadały ffb do masy popularnych kierownic, nie miały widoku z kokpitu a wyscigi polegały na trybie 5 ai walczyło z jednym graczem, nigdy miedzy sobą
cała seria gran turismo posiada opcje tuningu (niestety nie mozna obklejac auta) i w nfs tuning wizualny był jedynym aspektem który przykuwał moją i innych uwage, bo poza tym w czym jest lepszy od innych tytułów wyścigowych pokroju forza, gt (każdy lubi co innego wiadomo), w niczym - wydali shifta i okazał sie masakryczną klapą, auto na prostej samo zjeżdzało z trasy jak na oceanie jakimś... to typowa prosta gra dla dzieciaków, mająca bawić i taka powinna być... zabierając tuning gra zyska na dynamice?? straci na gameplayu... to jest poprostu lenistwo i nic więcej, liczenie pieniedzy, odgrzewanie kotleta aby kosztem jak najmniejszego nakładu pracy zyskac jak najwięcej... pierwsze gran turismo ukazało sie w 1997, do tej pory mamy 5 części, a ile wyszło need for speedów??
Criterion! Zajmijcie się Burnoutem. NFS zostawcie innym. Nie profanujcie ttej serii.
EDIT: tuning był od początku serii, tyle, że nie wizualny. Underground pierwszy wprowadził jakieś lamerskie spinnery, nalepki, neony i inne pierdoły.
czy to już Burnout, czy jeszcze Need for Speed
to pytanie retoryczne:D
@Michal Raven -> https://www.gry-online.pl/gry/need-for-speed-4-high-stakes/z01906 . Rok 1999 + najlepszy nfs z serii. Zanim cos napiszesz to sprawdz chociaz strone GOL'a, a nie polegasz na swojej malej wiedzy i biednych doswiadczeniach.
Dobry kawałek w trailerze,, THE WHO :)
Ten nowy Most Wanted jest na silniku Frostbite 2 czy na tym samym co "nowy" Hot Pursuit ?
Jak tylko zobaczyłem, że będzie nowy NFS w dodatku MW, to myślałem że się zsikam z radości... Powrót do korzeni i itd. tuningi. Wiele krytyk mówi właśnie tylko o braku tej opcji. Jak tylko ogarnąłem, że tego faktycznie nie będzie... Nie wiem czy chce kupować tą grę... Sam już nie wiem... Jak na prawdę chcą sukcesu to niech zrobią NFS MW w HD, tamtą część niech odświeżą, niech dodadzą jakieś poboczne misje, nowe samochody i nowe wyzwania które będziemy musieli pokonać aby kontynuować historie... To byłoby chyba lepsze niż ciągłe gadanie o tym, że ta część to ma być powrót do najlepszych serii NFS... Poprzednie części też miały być powrotem i co? I d**a.. : /
Co ja tu moge powiedziec, mysle ze jedno slowo starczy. PORAZKA!
Poziniej bedzie placz i zgrzyt zebow bo sie zle sprzedalo albo ze ludzie narzekaja...
od dziś nie kupujemy NFS-ów dla dobra kultury i fanów NFS (i tuningu) bo chcę tuning a nie jazdą oryginalnym autem i mini tuningiem (tzn tylko nitro) a jak się chce grać w NFS to kupujmy od kogoś online lub pirata (jak kto woli) to EA w huju zarobi i licencja pojedzie na bok, to ma być protest przeciw tym posranym zmianom
@1224Deko to ze nie bylo mozliwosci zrobienia tego co bylo pozniej w grach nfs nie oznacza ze wszystkim sie to podobalo. Ty lubiles bawic sie naklejkami, farbkami i innymi pierdolkami ja tesknilem natomiast do starego dobrego nfs'a w nowej oprawie wizualnej i nie bardzo chce mi sie wracac do zbierania punkcikow i gwiazdeczek zeby ruszyc w grze dalej i kupic nowy silnik czy hamulce. W nfs w kazdej czesci brakowalo widoku z kokpitu i dla mnie to poniekad byla drobna wizytowka nfs. Shift zadzam sie ze byl klapa, a przynajmniej dla niektorych poniewaz znajdzie sie i kilku zwolennikow tych czesci, ale nfs to to juz dla mnie nie byl. To ze EA patrzy tylko na pieniadze i wydaje gry na ktorej mozna by zarobic kilkukrotnie wiadomo nie od dzisiaj. Nowy HP byl jak dla mnie jednak dobra gra. Co do spychania przeciwnikow to bylo to widoczne juz wczesniej, tyle ze wtedy nie bylo to punktowane ani nie bylo cut scenek ( nie brzmi to moze dobrze ale nie mam zamiaru skazywac gry skoro nie gralem).
@xand - bzdury. Widok z kokpitu był w każdej z pięciu pierwszych części. Zabrakło go dopiero w Hot Pursuit 2 (chociaż w wersji PS2 były 2-3 wyścigi, w których ów widok występował).
@Happy Manticore ... tylko mi nie chrzancie, ze mam az tak pamiec slaba :D .. o ile pamietam to widok byl tylko z maski samochodu i widoczne byly zegary.
Pierwszy Most Wanted był moją ulubioną grą z serii NFS. Mam nadzieję, że twórcy nadając taki sam tytuł wiedzą co robią i otrzymamy tytuł na miarę najlepszej gry wyścigowej roku.
@xand
TNFS: http://4.bp.blogspot.com/-gAdODUKgBZU/UCNtBU58r5I/AAAAAAAAAoo/b5-v9PoGl6A/s1600/1328718264_nfs1-4.gif
NFS2: http://www.freeeshare.com/games/uploads/NFS2-2.jpg
NFS3 Hot Pursuit: http://1.bp.blogspot.com/-ED5RJNPx3KE/TrN3Td85FPI/AAAAAAAACOg/X44hq2ArHx8/s1600/nfs3_3.jpg
NFS High Stakes: http://assets2.ignimgs.com/1999/06/30/nfshighstakes011-111768.jpg
NFS Porsche 2000: http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/5/250545/porsche_screen004.jpg
Wniosek? Tak, masz słabą pamięć :P
xand - Hot Pursuit 2 na PS2, a ten wydany na inne platformy to dwie, różne gry. Stąd te różnice.
Bo to jest Burnout Drogi Panie Kolego:)
No nie wiem . chyba że jest to Burnout pod nazwą need for speed
Zrąbali ten tytuł Dosłownie. Po 1 to jest NfS Most Wanted 2 bo 1 już była. Po 2 Zabije twórców 1 za to że oddali dzieło tym Monetko żerczym bestią. Trailer ? Do bani. Jedynka miała fajny klimat, a tutaj co? Jazda synchroniczna i muzyczka z teatru... WTF ?! Końcówka trailera ? Jak zwykle Reklamówka z logiem firmy, reklamówka pre-purchase pakietów, monetki monetki monetki kurde mol !!! Już lżej dla oka by było gdyby puścili swoje logo na starcie jak np w Hot Pursuit 2 EA strzeliła swoje logo przy odpalaniu i się gra. A zgaduje że tutaj co każde wczytywanie będzie "reklamówka" jakiegoś cash shopu lub też innych gier. Grafika ? Ujdzie, ale tak na serio nie zrobili wielkiego wyczynu. Fabuła ? Zagram - napiszę, ale po zwiastunach śmiać się chce ^^.
Dajcie se spokój, nie warto wierzyć w to, że kiedyś zobaczymy jeszcze porządnego NFSa. Olejcie tą serię, niepotrzebnie się tylko wkurzacie. Dobry NFS już nie wróci a to jest tego najlepszym przykładem. A EA to możecie życzyć upadłości, może wtedy jak inne korporacje wykupią licencje to coś z tych gier będzie. Pod szyldem EA już raczej nic rewelacyjnego nie zobaczymy.
Ciekawe czy ktoś jeszcze wpadnie na to, żeby stworzyć grę wyścigową, w której:
-mamy multum marek i modeli smachodów do wyboru
-dużo długich tras rozsianych po całym świecie, z widokami inspirowanymi oryginalnymi regionami
-lekko zręcznościowym trybem jezdy...
-się ścigamy a nie uciekamy przed policją licząc kolejne baksy i punkty
Ostatnim takim był NFS Porsche Unleashed i od tamtej pory nikt nie wydał takiej gry.. To już 12 lat (licząc, że gra była tworzona w 1999r. to 13 już stuknęło), system sprawdzony, odnoszący sukces.
A ja tęsknie za Dyno (hamownia) z U2. Pod każdy rodzaj wyścigu można było inaczej ustawić ECU i Turbo (zawieszenie też zresztą), a spędzało się niekiedy przy tym parę godzin żeby wycisnąć jak najwięcej, coś pięknego. Seryjne auta, które można spotkać na co dzień, a te luksusowe super fury już się przejadły. Nie wróże tej serii wielkiego sukcesu. Raczej przeciętna wyścigówka.
Co za hejt !
Jeszcze gry nie widzieli, ale już wiedzą jaka będzie.
Abstrahując - tuning w Most Wanted mnie drażnił (choć gra dobra), bo bez niego nie dało się heat level obniżyć, a gwałtu na moim poczuciu estetyki w postaci profanacji Mercedesa SLK tudzież Astona Martina nie mogę Black Box darować. Dlatego HP2010 bardzo mi się spodobał. A najbardziej lubię i tak High Stakes. Tuningujcie sobie optycznie Skyline'y i RX8, ale samochody zaprojektowane nie tylko do szybkiej jazdy, ale i cieszenia oka zostawcie w spokoju. Producenci zatrudniają za grubą kasę artystów, żeby samochód był jeżdżącym dziełem sztuki, a banda wychowanych na Fast and Furious szczyli się pieni, bo uważą, że bez spoilera i tony winylu na karoserii to wygląda źle? Poprawić Astona DB9? Albo Forda GT? Litości. Ale tuning mechaniczny jest ok. Co nie zmienia faktu, że jak dla mnie jest to zbędny (choć miły) dodatek, tak samo jak fabuła zresztą. W samochodówkach chodzi o jazdę. Albo się jeździ przyjemnie, albo nie. Cała reszta to sztuka dla sztuki. Criterion zdaje się to rozumieć.
I narzekać na takedowny? Przecież takie właśnie rzeczy się dzieją, kiedy samochód pędzący 200 km/h o coś zawadzi. Zdecydowanie wolę to, niż otarcie o płot, snop iskier i jazdę dalej z małą rysa na lakierze (choć respawn po wypadku to też absurd). Ale to podkręca tempo , bo są jakieś konsekwencje, jak nie umiesz jeździć.
A poza tym jak można być ortodoksyjnym fanem serii, która niemal co część, to robi zwrot w inną mańkę?
[6] Za przeproszeniem, ale g. widać. Ja w serię grałem od pierwszej części i uważam, że dopiero od Undergrounda nastapiła zdecydowana poprawa w grywalności. To właśnie tuning i prosty zręcznościowy model jazdy dał tej jej (serii) nowy start.
[44] Przecież takie właśnie rzeczy się dzieją, kiedy samochód pędzący 200 km/h o coś zawadzi. Zdecydowanie wolę to, niż otarcie o płot, snop iskier i jazdę dalej z małą rysa na lakierze (choć respawn po wypadku to też absurd). Ale to podkręca tempo , bo są jakieś konsekwencje, jak nie umiesz jeździć.
Czyli NFS nie jest dla ciebie. Jest TOCA i podobne do niej gry? Tam sobie pędź 200 km/h i kręć bączki.
Stereo
Albo zabiły ducha. Jak kto woli
A czemu seria nie jest dla mnie? W NFS chodzi o efekciarstwo. A co samochód może zrobić spektakularniej, niż się rozbić? Uważam, że Takedowny i crashe to dodatek, który wychodzi serii na zdrowie. Lubię Forzę, czy Gran Turismo, ale zręcznościówkami też nie pogardzę
Jakoś nie widzę , ani nie wróżę , żeby ta odsłona jakoś wywróciła do góry nogami tą serię . Nawet nie wiadomo nic o czarnej liście , bez której Most Wanted to już nie Most Wanted .
moim zdaniem nazywając tą gre need for speed obrażają całą serie nfs to powinno byc jak z minecraftem że dają updaty i dodają jakies nowe samochody misje i wyścigi oraz miasta i ulepszają grafe a nie robią z cos kompletnie innego
Mogło być to dobre gdyby nie tytuł ,,Need for Speed: Most Wanted"
Mój pierwszy NFS w jakiego grałem to Need for Speed 2. Potem od czasu do czasu grałem w High Stakes u kumpla na 2 ekrany. W Porsche 2000 nie grałem i wiem, że to grzech. Potem Hot Pursuit. I dopiero wtedy Undergroundy, potem Most Wanted, Carbon itd.
I w nowym Most Wanted będzie mi brakowało tuningu jak cholera, więc teraz doskonale widać, kto na jakiej części zaczynał swoje przygody z serią Need for Speed. z [6] mnie chyba nie dotyczy.
No ale nie przekreślam tej gry przez brak tuningu, bo będzie może miała wiele innych zalet. Zobaczymy.