Total War: Rome II - upadek Kartaginy prosto z targów gamescom 2012
W tekście jest chyba błąd merytoryczny. "Dzięki temu zobaczymy m.in. armaty statków niszczące mury czy desanty armii, które na pole bitewne przypłynęły galerami." Nie podejrzewałem nawet, że w starożytności używano armat na statkach, chyba że ktoś naprawdę dobrze gra i bardzo szybko opanował technologię prochu. ;]
no Panowie to mamy czas aby zebrać pieniadze i uczciwie ją kupić ! :)
"Dzięki temu zobaczymy m.in. armaty statków"
"Armata to również flota."
-------------
Boże...oniemiałem. Niektórzy chyba grają zbyt dużo...
"grafika wyznaczająca nowe standardy w grach strategicznych."
---------
Grafika nie wyznacza nowych standardów w grach strategicznych, bo też CA zawsze ponad nie wykracza -jednocześnie inne gry strategiczne nawet się do serii nie zbliżyły, ciężko zatem mówić o standardach.
Mam nadzieję, że CA nie przekombinuje z elementami fantasy, co im się często zdarza, multiplayer będzie dopracowany, a SI jako tako wymagająca.
Dobrze, że gra wychodzi. Może jakiś gimbus, czy 'testowy' maturzysta przeczyta jakąś książkę zainspirowany grą?
o boże w końcu Rome Total War ll pamiętam jeszcze jedynkę ze szczegółami była jedną z moich pierwszych gier w jaką grałem na PC-cie niestety byłem mały i jej nie ogarniałem ale na szczęście spotkałem się z nią rok później mam nadzieje że odpalenie dwójki wzbudzi takie same jak odpalenie jedynki chociaż w to niestety wątpię stare gry miały swój czar.... a grę napewno kupię ;d
Do końca 2013 na pewno apgrejduje kompa, wyśmienicie.
Może armata w sęsie balista etc? Cokolwiek to miało być, będzie pięknie, i będzie również pięknie dlatego iż RTW 2 ma mieć wymagania zbliżone do shoguna 2. Grecy szukujcie się bo lord grzeje paluszki.
Najbardziej uradowała mnie informacja o osobnych drzewkach rozwoju dla każdej frakcji - bardzo brakowało mi tego elementu we wcześniejszych odsłonach serii. Co do zapowiedzi większego realizmu działania armii i szczegółowości m.in. wyglądu poszczególnych wojowników, to tu akurat podchodzę sceptycznie, gdyż każda poprzednia część cyklu w tym kontekście miała przynieść głębokie zmiany, żeby nie powiedzieć rewolucję a na końcu okazywało, że nadal prowadzimy do boju głupiutką armię klonów... Jedyne czego naprawdę się obawiam, to zbytni nacisk na oprawę wizualną. Cieszy fakt, iż Rome II wyrasta na najładniejszego Tota War'a w dziejach, jednak dobrze by było aby Creative Assembly nie wpadło w, bardzo modne ostatnimi czasy, przerastanie sfery wizualnej kosztem funkcjonalności całego produktu. Ciekawi mnie również mapa, jej podział administracyjny - świetnie, że ta w Rome II będzie większa od poprzedniczki. Pytanie tylko czy sieć prowincji będzie odpowiadać realiom tamtych czasów. Z tego typu elementami ekipa CA zawsze miał problem i praktycznie mapa każdego Total War'a naszpikowana była kartograficznymi kwiatkami. Jeszcze co do mapy: ciekawe jak będzie się przedstawiać struktura stolic poszczególnych regionów - czy dostaniemy miasta z miksem budowli społecznych i militarnych (jak w "jedynce") czy jednak nastąpi podział na miasta-metropolie oraz te "garnizonowe", a może będzie jak w ostatnich odsłonach serii: część budowli w miastach - reszta w regionie. Niemniej jednak i dla mnie czekanie na "dwójkę" będzie cholernie trudne ;)
Ja najbardziej liczę na obietnice z różnorodnymi nacjami. W empire każdą rasą grało się bardzo podobnie. Miło by było czuć różnicę między prowadzeniem oddziału ubranych w skóry barbarzyńców z toporamiw ręku a legionami rzymskimi.
@ozoq - Empire jest tu chyba kiepskim porównaniem, gdyż XVIII-sto wieczna Europa zachodnia prezentowała raczej jednorodną "myśl zbrojeniową". Nie było wówczas (może poza angielską marynarką wojenną) zdecydowanego lidera w tym aspekcie. Poza tym Empire, mimo ogromu mapy, oferował ledwie kilka grywalnych nacji. Z takowych raptem imperium tureckie odbiegało garniturem posiadanych formacji militarnych. Dodatek ("Na wojennej ścieżce", czy jakoś tak) zaoferował rozgrywkę plemionami Indian ale już tylko na mapie Ameryki. Co innego Rome - tutaj raptem kilka cywilizacji wybijało się ponad przeciętną i to niemal w każdej dziedzinie. Dlatego właśnie to zapowiadane zróżnicowanie ze względu na drzewka rozwoju każdej (grywalnej jak sądzę) frakcji może być najciekawsze. Pytanie tylko iloma cywilizacjami dane nam będzie zagrać?
Niestety, to co wiemy o stronie merytorycznej dobrze nie nastraja jeżeli chodzi o realizm.
Desanty z morza? ( z okrętów atakowano może ze 2 razy w znanych bitwach). Niszczenie murów przez niewielkie katapulty okrętów? To chyba ma być taki COD pseudohistoryczny.
@Naczelnyk - nie bądźmy tacy drobiazgowi. To, że desanty z morza (czyt. przystąpienie do bitwy z morza) nie były praktykowane w starożytności (bo filozofia tamtych armii polegała na rozwiniętym szyku), nie oznacza automatycznie, że nie można takiego manewru zastosować w grze ;) Bardziej by mnie zdziwiło (i pewnie zdziwi) prowadzenie akcji militarnych w porze zimowej, szczególnie w północnej części kontynentu. Natomiast z tymi atakami z morza na mury, to faktycznie kogoś w tym CA poniosła fantazja ułańska ;)
Pamiętam jak było z premierą poprzedniego ROME Total War. Najpierw się nachwalili, pokazali obrazki i filmiki, a później wydanie tytuł po wielu odroczeniach terminu premiery, po latach z dużym opóźnieniem. W sumie gra, pomimo swojej unikalności, okazała się być przestarzałą jeżeli chodzi o rozwiązania graficzne. Wiało pod tym względem biedą, pomimo wcześniejszych zapowiedzi. Zobaczymy jak tym razem będzie z premierą ROME II....
Są słonie - jest impreza :) Podeptało by się nieco piechurów w malowniczą miazgę, czemu by nie ... No i ciekaw jestem tych animacji twarzy w momencie bliskiego spotkania z "ciężkimi argumentami". Gra zapowiada się rewelacyjnie i zapewne wysokie noty zbiera zasłużenie. Niech tak pozostanie do dnia premiery a już zwłaszcza po nim ;)
Zapowiada się hit roku 2013. Do tego czasu wymienię grafikę i będzie można spokojnie czekać. Co zepsują w podstawce to naprawią moderzy.
@Naczelnyk
Nawet jeszcze jednego gameplaya oficjalnie nie pokazano a już fanatycy historii zaczynają narzekanie... Kiedy tacy jak Ty zrozumieją, że gdyby zrobić TW dokładnie tak, jak Wy chcecie to gra byłaby bardziej niszowa niż Europa Universalis?
Zresztą rozumiem, że grając w dowolną część serii otaczasz się najpierw odpowiednimi książkami i wyszukujesz co tam się w danym roku działo i robisz daną nacją dokładnie to samo, w końcu musi być realistycznie i historycznie...
Demilisz ma rację. Gdybym ja grał z historyczną wiernością, to nigdy nie kontrolowałbym połowy europy Anglią w medku ani nie zostałbym siogunem grając rodem Shimazu. :D
@Demilisz
Kiedy tacy jak Ty zrozumieją, że gdyby zrobić TW dokładnie tak, jak Wy chcecie to gra byłaby bardziej niszowa niż Europa Universalis?
Ahem, to jest możlwe. Polecam moda do Rome'a "Europa Barbarorum". Wcale nie jest niszowy, a znakomicie odwzorowuje realia historyczne - prowincje startowe nacji, jednostki itp. Daje przy tym mnóstwo wiedzy historycznej.
To chyba pierwszy raz kiedy CA przełamuje schemat nowa część-sequel-nowa część-sequel!!!! Coś mi mówi, że Rome 2 jest tylko rozgrzewką przed czymś naprawdę wielkim;)
Mam nadzieje że jednostki będę zrównoważone pomiędzy sobą, a nie jak w przednich częściach np. zbyt słabi łucznicy, czy za silne jednostki lub płonące świnie z Rome I. Gra powinna być atrakcyjna dla moderów. Ale pewnie nie dadzą tej opcji bo "silnik jest zbyt skomplikowany i moderzy nie podołają zadaniu."
Nowe , lepsze Total War w dodatku z podcyklu o " ROME " . No jak tutaj tego nie kupić , czysta fantazja , poezja .
powiem krótko: to będzie najlepszy total war i najlepsza strategia, jaką świat widział