Zapowiedziano Chaos Chronicles – klasyczne cRPG od twórców Jagged Alliance: Back in Action
Fabuła Chaos Chronicles zabierze nas do zamieszkanego przez ludzi, elfy i krasnoludy fantastycznego świata, od dwustu lat opanowanego przez hordy nieumartych kontrolowanych przez złych magów. blablabla
Cóż za oryginalna fabuła. Normalnie Obsidian chyba wpadnie w kompleksy.
Może być ciekawe. Ale zagram tylko wtedy gdy będziemy zaczynać jedną postacią. Nie przepadam za tworzeniem całej grupy od początku.
Zapowiada sie dobrze. Oby tylko bylo tu wiecej Baldur's Gate'a niż Icewind Dale'a - ciągła walka mnie nie interesuje, musi być przedzielana ciekawymi questami, dialogami, chciałbym też zagadki.
@komenty
jest na to szansa bo gra ukaze sie tylko na PC a tu odbiorcy chca tych elementow bo pamietaja hity sprzed lat a nie tylko sieczke z elementami RPG. trzymam kciuki bo od dawna nie wydano RPGa w starym dobrym stylu.
Wygląda dość klimatycznie. Jeżeli z pozoru prosta fabuła będzie trzymała sens i posiadała swój klimat to będzie ok...
@Murabura
Widać jakie gry obecnie najlepiej się sprzedają na pc (np. taki Minecraft, który ma przecież niesamowitą fabułę, wspaniale napisane dialogi i bohaterów, którzy zapadają w pamięć). Pececiarze, wielcy panowie, którym wiecznie nic nie pasuje i którzy sami nie wiedzą czego chcą - choćby narzekania na grafikę w obecnej generacji, a z drugiej strony zagrywający się w wyżej wymieniony tytuł.
Przecież gra z dynamicznym systemem walki nie ma prawa opowiedzieć ciekawej historii, o nie. Do tego nadaje się jedynie system turowy.
Tak jak Q&Q napisał/a - fabuła zapowiada się wręcz niesamowicie i unikatowo. Brawa za wyrwanie się ze sztampowych ram fantasy.
@Ictius.
Ale przecież to tylko ogólny schemat fabuły. Nie wiadomo co dzieję się między itd. Jak tego nie spieprzą i pomyślą nad losami, zwrotami akcji itd. to może być bardzo fajnie. Poza tym wole oklepany schemat fabuły, byle by ta fabuła była ciekawie opowiedziana. Trzeba być dobrej myśli.
Klasyczne cRPG to Dungeon Master, Eye of beholder czy Ishar. Żadne tam sruty rzuty izometryczne... Ale na giere czekam, może być fajnie :)
To jest kuriozalna sytuacja, że wszyscy wypominają Icewind Dale ciągłą walkę.
BG: złapałeś złodzieja na gorącym uczynku, jak odbierzesz mu to co ukradł i oddasz go w ręce władz/puścisz wolno to dostaniesz mniejszą nagrodę (złoto PDki) niż jakbyś go ubił.
Na drugim biegunie jest IWD, w którym możesz złego ducha przekonywać, żeby się poddał itp. On po rozmowie stwierdza, że nie ma takiej opcji i walczycie. Ale za samąpróbę przekonania dostajesdz więcej PDków niż jakbyś go ubił od razu.
Więc nie rozumiem tego. Wieść gminna niesie, że BG > IWD. A tymczasem BG takie wspaniałe nie jest. Mam wrażenie, że wielkość BG2 została rozciągnięta na jedynkę przez nostalgię fanów dwójki. :P