Oculus Rift na Kickstarterze – rzeczywistość wirtualna kontratakuje
Od lat czekam na porządny hełm VR i wciąż tylko widzę kolejne badziewia bez polotu, mam nadzieję że Oculus coś zmieni ale patrząc na specyfikacje mam wątpliwości.
Rozumiem że w takich hełmach jest mało miejsca i ciężko wsadzić porządną matrycę ale rozdzielczość 640x480 na każde oko to poprostu żart, jakbym wrócił do epoki Duke Nukem...
Na pocieszenie w FAQ jest wzmianka że postarają się to poprawić w wersji dla konsumentów ale ja oddechu trzymać nie będę.
Syf.
@Koktajl Mrozacy Mozg
To co podałeś to wizjer 3D, a nie VR. VR musi mieć tracking ruchów głowy.
Druga sprawa, że nie ma to nic wspólnego z immersją, bo daje wrażeni oglądania wielkiego telewizora z odległości kilku metrów.
Oculus może być rewolucją i pierwszym prawdziwym VR dla mas dzięki temu, że dopiero teraz udało się inżynierom osiągnąć w tak prostym urządzeniu kąt widzenia na poziomie 110 stopni, a nie 35-40, jak to do tej pory było.
Te małe kąty widzenia były strasznie rozczarowujące - po założeniu urządzenia na głowę miało się wrażenie oglądania dużego ekranu, ale nie zatopienia w świecie wirutalnym, więc określanie tego jako Virtual Reality było sporym naginaniem faktów.
Poza tym wreszcie zlikwidowali lag (Carmack wykorzystał do tego biblioteki ze swojego programu rakiet - Armadillo Aerospace).
Ciekaw jestem ile ludzi napalonych na tego kickstartera nie zauważyło, że to nadal jest eksperymentalna wersja tylko dla deweloperów, a nie ostateczna wersja konsumencka np. dla graczy :P