Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Czy Unreal Engine4 Pójdzie na PS3?

23.07.2012 10:56
1
zanonimizowany853778
6
Centurion

Czy Unreal Engine4 Pójdzie na PS3?

Twórca Crysisa powiedział, ze nie ma tam zadnej nowej technologii ktorej nie ma w cryengine 3 czy mozliwe zatem, ze silnik wyjdzie na PS3? Z tego co wiem to UE3 byl mocno zoptymalizowany moze UE4 tez wyjdzie na PS3 i bedzie wyciskal ostatnie soki z konsoli jak Uncharted 3?

23.07.2012 11:04
2
odpowiedz
pawloki
15
Legend

Pewnie, że nie, przecież konsole to słabe gówno które jest w stanie wyświetlać tylko 30 klatek na sekunde.

23.07.2012 11:11
3
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

@up
Kurde, a ja widziałem konsole, które wyświetlały tyle klatek na sekundę, co PC =/

23.07.2012 11:12
4
odpowiedz
zanonimizowany851559
1
Pretorianin

Oby nie.

23.07.2012 11:15
marszym
5
odpowiedz
marszym
98
Let The Sky Fall

Daleko mi od bycia od fanboyem konsol (od lat mam tylko PC), ale po jakiego grzyba więcej niż 30FPS? Dla ludzkiego oka więcej i tak nie robi absolutnie żadnej różnicy.

23.07.2012 11:20
6
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Dla ludzkiego oka więcej i tak nie robi absolutnie żadnej różnicy
Robi dość dużą różnicę... co nie zmienia faktu, że każda konsola, którą znam (łącznie z pegazusem) wyświetla 60 klatek na sekundę (lub 50, jeżeli to konsola, która działa w systemie PAL). Dlatego pisanie, że któraś wyświetla 30fps jest po prostu kłamstwem.

23.07.2012 11:34
PitbullHans
7
odpowiedz
PitbullHans
93
Legend

Jak ktoś nie widzi różnicy między 30FPS a 60FPS, to powinien odwiedzić okulistę.

23.07.2012 12:20
Ski_drow
😍
8
odpowiedz
Ski_drow
127
Senator

[5] zgadzam się z Tobą w 100%
[7] haha gdzie to wyczytałeś ? pewnie że ludzkie oko wychwytuje max 30FPS więc nie pisz głupot jak nie masz o tym pojęcia.

23.07.2012 12:31
9
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Czemu mam czytać o takich rzeczach? Sam sprawdziłem. Nakręciłem dwa filmy w 30fps i 60fps. Różnicę widać gołym okiem. Jeżeli nie masz ochoty robić własnych filmików, to sprawdź te z internetu.

Stwierdzenie, że ludzkie oko wychwytuje max 30fps, spowodowałoby, że w prawdziwym świecie wszystko co Cię otacza by klatkowało :D.

23.07.2012 12:35
10
odpowiedz
Freeman992
103
Roger Federer

Unreal Engine 4 najprawdopodobniej pojawi się na kolejną generację konsol. Co do różnicy pomiędzy ilością klatek z jaką wyświetlana jest dana gra stałe 30 fps zdecydowanie wystarczy. Nie zaprzeczę jednak temu że w 60 fps gra działa zdecydowanie płynniej i najchętniej widziałbym każdą grę wychodzącą na konsole działającą z taką szybkością.

23.07.2012 13:08
Ski_drow
😍
11
odpowiedz
Ski_drow
127
Senator

[9] następny mądry nie wiem czy się śmiać czy płakać jak dla ciebie 30FPS to kaltkowanie to ty naprawdę masz coś z głową człowieku.

23.07.2012 13:45
12
odpowiedz
DUNCAN_83
170
Generał

Wykrecanie olbrzymiej ilosci klatek jest po to aby przy zadymie gra nie klatkowala. Jak ilosc przerabianych klatek spadnie z 60 do 30 to tego nie widac. Jak gra ciagnie ledwo w 30 to albo nie wyrabia przy jakims zamieszaniu albo jest tak skonstruowana ze taka zadyma nie ma prawa powstac.

Na PC zawsze mozna podbic rozdzialke czy jakosc wyswietlanego obrazu. Wtedy duza liczba klatek sie przydaje bo po podbiciu roznych opcji graficznych dalej mozna grac plynnnie.

23.07.2012 13:51
Roniq
😍
13
odpowiedz
Roniq
105
Unknown

[11] Sam nie masz pojęcia o tym co piszesz, więc lepiej skończ się udzielać. Widać różnicę między 30, a 60 fps. A nawet jeśli Ty nie widzisz, to chyba lepiej mieć 60, gdzie kiedy troche klatek nam spadnie nie będzie widać przycięć, co w przypadku 30 fps już tak fajne nie jest...

23.07.2012 13:54
14
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Jak ilosc przerabianych klatek spadnie z 60 do 30 to tego nie widac
Oczywiście, że widać. Widać nawet, gdy spadnie do 40 klatek. Jeżeli pograsz w coś w 60fps to będzie bardzo niewielka szansa, że zauważysz różnicę, gdy za godzinę zagrasz w coś w 30fps. Jeżeli jednak na chwilę liczba fpsów spadnie z 60 do 30, to prawie każdy to zauważy.

gdzie kiedy troche klatek nam spadnie nie będzie widać przycięć
Jeżeli wartość będzie się wahać między 60 a 30, to oczywiście, że będzie widać przycięcia i grać będzie się koszmarnie. A ustawiając maksymalną ilość fps na 30 nie zauważysz ani jednego przycięcia. Inna sprawa, że w takiej sytuacji po prostu obniża się detale, a nie ilość fpsów...

23.07.2012 13:59
hopkins
15
odpowiedz
hopkins
218
Zaczarowany
23.07.2012 14:00
Roniq
16
odpowiedz
Roniq
105
Unknown

Jeżeli wartość będzie się wahać między 60 a 30, to oczywiście, że będzie widać przycięcia i grać będzie się koszmarnie. A ustawiając maksymalną ilość fps na 30 nie zauważysz ani jednego przycięcia. Inna sprawa, że w takiej sytuacji po prostu obniża się detale, a nie ilość fpsów...

Napisałem trochę... Nie wiem, jak grałem w grę w której ilość fps wahała się między 60-50 klatek dużego dyskomfortu nie odczuwałem. Ciekawe jak by się grało, gdyby z 30 potrafiło spaść do 20...

23.07.2012 14:16
17
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Ciekawe jak by się grało, gdyby z 30 potrafiło spaść do 20...
Tyle, że w takiej samej konfiguracji z podwyższonym limitem fps, spadłoby z 60 do 20, więc byłoby to bardziej odczuwalne, niż z 30 do 20.

23.07.2012 14:16
18
odpowiedz
DUNCAN_83
170
Generał

Tuminure> Jak silnik bedzie dobry to nie zauważysz wahan 60-30. Po prostu niektóre gry próbują nadrabiać stracone klatki, niektóre zwalniają i przyspieszają nie tracąc klatek, co powoduje, że gra nie zrywa a zwalnia. Nie ma to za wiele wspólnego z poprawnie wyswietlanym obrazem w 30 czy 60 klatkach.

Jedyną różnicą są szybko poruszające się obiekty przez cały ekran, dlatego dla sportu jest ważne aby mieć wyższą ilość klatek.

23.07.2012 14:17
Azerath
19
odpowiedz
Azerath
156
Senator

Na jakiejś prezentacji, gdzie nie jestem pewny kto się wypowiadał - Carmack z id Software lub Sweeney z Epic Games - była poruszana kwestia tego, ile klatek potrafi ludzkie oko dostrzec. Zlecono zrobić takie badania i wyszło, że 72 klatki na sekundę. A czy UE4 pójdzie na konsolach obecnej generacji? Nie wiem. Jeśli jest tak rozpisany, że ma tą wsteczną kompatybilność, to pewnie tak. Ale w takim razie nie ma mowy, żeby ten silnik rozwinął skrzydła i pokazał w 100% na co go stać.

23.07.2012 14:19
20
odpowiedz
zanonimizowany751041
21
Generał
23.07.2012 14:35
21
odpowiedz
DUNCAN_83
170
Generał

A co do tematu to nie. Unreal od swoich początków nie był skalowalny. Demo UE4 sporo efektów liczy na bieżąco wiec ta generaja konsol nie podoła (już dławi się większością tytułów). Dlatego Crysis musiał być okrojony bo sporo rzeczy miał liczonych zamiast wczesniej przygotowanych. Zresztą RAM i niska wydajność kart konsol sprawia, że trzeba sporo naoszukiwać, żeby gierki fajnie wyglądały.

Sam z niecierpliwością czekam co pokażą nowe konsole, bo to zawsze krok naprzód.

23.07.2012 14:36
Roniq
22
odpowiedz
Roniq
105
Unknown

Sam z niecierpliwością czekam co pokażą nowe konsole, bo to zawsze krok naprzód.

Oby to był duży krok naprzód.

23.07.2012 14:40
Damian1539
23
odpowiedz
Damian1539
87
4 8 15 16 23 42

http://boallen.com/fps-compare.html

Kto nie widzi różnicy między 30, a 60fpsami, to jest albo ślepy, albo udaje głupiego.

Forum: Czy Unreal Engine4 Pójdzie na PS3?